לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי         אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 31-03-2011, 08:12
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,648
Facebook profile
תאונות F-18 ומטוסים אחרים של הצי והמארינס

ע"פ הדיווחים, אתמול (30.03.11 למעשה הדבר קרה לפני שעות ספורות בגלל הפרשים של כ 9 שעות בין החוף המערבי של ארה"ב לישראל) התרחשה תאונה על גבי סיפון הנומ"ט ג'ון סטניס (CVN-74).
באחד ממנועי מטוס הורנט שעמד להמריא למשימת אימון 100 כמייל מערבית לקליפורניה התרחש פיצוץ ומייד לאחריו המנוע עלה בלהבות.
האש כובתה מייד, כתוצאה מהפיצוץ ניפצעו 10 מלחים אשר חלקם הוטס לבי"ח בקליפורניה וחלקם טופל במקום.
טייס המטוס חולץ ללא פגיעה.
כתבה

בצי האמריקאי יש טראומה מאש על סיפון נומ"טים, אירועים מפורסמים מהעבר:
- שריפה על הנומ"ט אוריסקני 1966
- שריפה על הנומ"ט פורסטל 1967
- נומ"טים מימי מלחמת העולם השניה שניפגעו ע"י היפנים

להורנט שני מנועי F404-GE-402

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 01-04-2011, 00:25
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,648
Facebook profile
אחת הסכנות של מנועי סילון
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "הדבר הזה קורה מדי פעם ברמות..."

פיצוץ כזה אם מתרחש בזמן טיסה עלול לגרום להתרסקות המטוס.
סירטון מפורסם על F-14 שעובר את מהירות הקול ומנוע שלו מתפוצץ

לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.

סירטון על ניסוי במהלכו ברווז ניזרק אל תוך מנוע סילון

לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.

אאל"ט (אמיר?) בתאונה של ויונטה/לב הציפור חדרה למנוע והמטוס התרסק מייד (היה בגובה מאד נמוך)

יומיים רעים עברו על המארינס:
- יום שלישי, מסוק סי סטליון התרסק בהוואי במהלך נחיתת חירום (1 הרוג,3 פצועים)
כתבה

- יום שלישי, הארייר שהמריא מה USS Boxer התרסק מייד לאחר ההמראה, הטייס פלט את עצמו וניצל ללא פגיעות
כתבה

- יום רביעי, התאונה בנושא האשכול (ההורנט שייך למארינס), מספר הניפגעים עלה ל 11
כתבה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 01-04-2011, 09:36
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,648
Facebook profile
תודה על העידכון
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי צ'ופר שמתחילה ב "בנוגע לניסוי לא נזרק ברווז..."

אני זוכר שראיתי באחד מערוצי המדע סרט על ניסוי בו זרקו עוף די גדול אל תוך מנוע סילון והתוצאות היו קשות יותר מאשר בסרט

לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.

כפי שנחמיה כתב, הסיבות יכולות לבוא מתוך המנוע (כשל פנימי, להב שמתפרק, דלק וכו') או מחוץ למנוע (גוף זר שנשאב פנימה).
יש סיפור די מפורסם שכבר עלה בפורום על אדם שנשאב אל תוך כונס A-6 (

לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.)

בינתיים התקשורת מפרסמת עוד מידע על התאונה שהתרחשה שלשום על הג'ון סטניס.
המנוע אכן התפוצץ וחלקים ממנו עפו לכל עבר, שני מלחים שעסקו בהכנת EA-6B לטיסה מייד לאחר ההורנט ניפצעו קשה (לאחד התרסק הירך מפגיעת חלק ולשני ננעץ חלק בחזה) ועוד שני מלחים ניפצעו בינוני - ארבעתם הוטסו לבי"ח בסן דייגו.
שאר שבעת האנשים (ביניהם שני אזרחים) ניפצעו קל וטופלו במרפאת הספינה.
בנומ"טים יש מצלמות רבות המצלמות ללא הרף את הסיפון, אני מניח שצי יפרסם את הסרטים בשלב מאוחר יותר.

אגב, עוד נתון מעניין - ע"פ נהלי המארינס והצי, הטייס כרגע מקורקע עד להשלמת שלב ראשוני בחקירה שבודקת אם היה לו חלק באירוע.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #33  
ישן 15-04-2011, 17:17
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 4,868
בתגובה להודעה מספר 32 שנכתבה על ידי plonter5 שמתחילה ב "הם עבדו ע"פ הנהלים"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי plonter5
לפי מה שהבנתי מהקישור ש Fang הביא, הם עבדו בדיוק ע"פ הנהלים.
רכב הכיבוי מגיע במעלה הרוח (ולאזור החשוב-הקוקפיט) ומפעיל את הזרנוק העליון שלו. הצינורות הידניים נפרסים בהתאם אליו ובהשלמה ל"צל" מבחינתו- האזורים שהוא לא מגיע אליהם. אני מוצא הרבה הגיון בזה שקודם מקררים את המטוס ו"מכילים את האירוע" ורק אז ניגשים מקרוב לאזור המסוכן, הבוער, במורד הרוח.
שים לב שבשלב מסוים הרכב מכוון לכונס האוויר- גם זה ע"פ הנהלים.
בקיצור, הם עבדו בדיוק ע"פ הפרוטוקול- כמה אמריקאי מצידם- ובהצלחה עד כמה שאני יכול לשפוט.

בודאי. אין ספק שהם פועלים לפי הנוהלים. אין קשר ל"לאזור החשוב-הקוקפיט" כיוון שאם הרוח היתה מהכוון ההפוך, הם היו מגיעים מאחור, בדיוק כמו בדוגמה הימנית. הם גם אינם מתיזים לכיוון הקוקפיט (וגם לא לכונסים, כפי שמישהו כאן כתב) אלא לכיוון האש. העניין הוא שמהכוון שהם מתיזים אין להם השפעה גבוהה על מקור האש (המטוס מסתיר) ולכן היא אינה ממהרת לכבות. זה היה ההיגיון באפשרות שהעליתי (ואני עדיין חושב שהיה נכון לכבות מגזרה אחורית בגלל מיקום האש).
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #38  
ישן 11-08-2011, 23:30
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,648
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 37 שנכתבה על ידי MS_Rogue שמתחילה ב "לפי הלוס-אנג'לס טיימס, המטוס..."

4 שעות במים בלילה? אמנם לטייסי הנחתים יש ציוד השרדות המתאים למקרים כאלה (כולל סכין ה Ka-Bar המסורתית) אבל זה נשמע כמו הרבה זמן לנטישה במרחק טיסה מהחוף (יש להם משואת חירום מקודדת עם אנטנת GPS), לכן מעניין מה קרה שם?
ע"פ הפירסום, שני מטוסים מבסיס מיראמר היו בטיסת אימון, בשעה 22:00 לערך אחד מהם לפתע נעלם מהמסכים והקשר עימו אבד, המטוס השני דיווח על המקום המשוער בו הוא נעלם לצוות של משמר החופים.
שתי ספינות, מסוק ומטוסים של משמר החופים והצי חיפשו אותם במשך כל הזמן הזה.
בשעה 02:30 לערך ספינת חיפוש מצאה אותם 35 מייל מהחוף צפים על רפסודות ההצלה שלהם, מסוק הוזעק ופינה אותם לבית חולים כאמור.

המטוס היה שייך לטייסת האימון של הכנף השלישית אשר סבלה לאחרונה ממספר תאונות:
- דצמבר 2008: F/A-18D מהטייסת התרסק על שני בתי מגורים ליד אונ' סאן דייגו, 4 הרוגים ביניהם שני ילדים ורבים ניפצעו (הטייס צנח בשלום, לא היה נווט).
- מרץ 2011: תאונת ההורנט בראש האשכול (פיצוץ מנוע על סיפון הנומ"ט), 11 פצועים

תאונות אחרונות (צי ומארינס) במערך ה F-18:
- 06 ליולי, אש פרצה במנוע שמאל של סופר הורנט, נחת בשלום
- 11 לאפריל, במנועי הורנט שביצע טיסת אימון פרצה אש, נחת בשלום על הנומ"ט (מופיע באשכול)
- 06 לאפריל, סופר הורנט דו מושבי מתרסק בזמן טיסת אימון לקראת הופעה, שניים הרוגים
- 30 למרץ, כאמור בראש האשכול (אש במנוע הורנט), 11 פצועים
- 12 במרץ, אש פרצה בבלמי גלגלי סופר הורנט שנחת באפגניסטן, הסתיים בשלום
- 05 לדצמבר 2010, F-18C של הצי הפציץ כוח ידידותי באפגניסטן, הרוגים ופצועים
- 02 לדצמבר 2010, F-18C ירד מהמסלול לאחר נחיתה, הטייס פלט את עצמו

עוד אירועים טרגיים למארינס לאחרונה:
- 10 ליולי, דו"צ בין לוחמי מארינס לחיילים אפגניים באפגניסטן, פצוע אחד למארינס, 3 אפגנים הרוגים ו 3 פצועים
- 07 ליולי, במהלך פעילות באפגניסטן לוחם נפל מאוספרי בזמן המראה ונהרג במקום
- 06 ליולי, מסוק UH-1Y התרסק בזמן טיסת אימון, 5 פצועים והרוג אחד
- 29 למרץ, CH-53D נפל לים בזמן טיסת לילה נמוכה, הרוג אחד ובאותו היום הארייר נפל לים בזמן המראה, הטייס צנח בשלום
- 17 למרץ, לוחם נמחץ תחת CH-53E לאחר שכן הנסע שמאלי אחורי קרס בזמן שהוא הוציא ממנו פין בטיחות לפני המראה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #39  
ישן 12-03-2013, 23:15
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 15,447
לא תאונה אבל מעניין לא פחות... וגם קשור בעקיפין לאשכול
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "תאונות F-18 ומטוסים אחרים של הצי והמארינס"

תמונה של F-18D שחטף זרת מעל כווית במלחמת המפרץ ושרד. המטוס הוא מטייסת VMFA(AW)-121 המפורסמת של חיל נחתים, שהייתה הראשונה שהוסבה לדגם ה D דקה לפני שהסתיימו שנות ה-80 ושירתה הן במלחמת המפרץ הראשונה (אז עוד הייתה היחידה שהפעילה דגם זה) והן בשנייה כטייסת FAC. תודות לכך צברה בשתי המלחמות יותר שעות טיסה מכל טייסת אחרת של הצי וחיל הנחתים שנטלו חלק בשתי מלחמות הללו. טייסת זו איבדה את המטוס המוזכר בתגובה 36 באשכול זה ובתום 22 שנות הורנט מוצלחות הפכה לפני 4 חודשים לטייסת הראשונה שקולטת את ה F-35B החדש, הגם שלא הייתה מצויידת במטוסי קרב מאז ה F8F בסוף שנות ה-40 (!)

“We’ve Been Hit”

http://www.airspacemag.com/military...165641286.html#

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

עוד על פעילות ההורנט בשורות חיל הנחתים במלחמת המפרץ הראשונה והשנייה ניתן ללמוד במקורות הבאים

Gulf War 20th: Two-seat Hornet Was a “Whizbang” Weapon in Desert Storm

http://www.defensemedianetwork.com/...n-desert-storm/

ספר מצוין ומומלץ

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #48  
ישן 06-12-2018, 07:16
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,923
F18 ו- C130 של חיל הנחתים האמריקאני - התנגשות תוך נסיון תידלוק לילי
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "תאונות F-18 ומטוסים אחרים של הצי והמארינס"

בשעה 2 לפנות בוקר (שעון מקומי ביפן), ארעה התנגשות של מטוס קרב F18D דו מושבי עם מטוס KC-130 תוך נסיון תידלוק לילי מעל הים כ-200 מיילים דרומית לחופי יפן. שני המטוסים שייכים לחיל הנחתים האמריקאני (USMC).

אחד מאנשי הצוות (לא ברור עדיין מאיזה משני המטוסים) נימשה מהים בחיים. החיפושים אחר שישה (או חמישה - לא ברור מההודעות השונות) אנשי צוות נוספים נמכשים.

https://www.news.com.au/technology/...0cc3dcd8bc0c406

https://www.cbsnews.com/news/japan-...day-2018-12-05/

https://www.military.com/daily-news...rash-japan.html

נערך לאחרונה ע"י מיקיטל בתאריך 06-12-2018 בשעה 07:23.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 16:58

הדף נוצר ב 1.75 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2018 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר