לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה - ברוכים הבאים לפורום מוטוריקה ורכב, אנא קראו את כללי הפורום - חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > תחביבים > מוטוריקה ורכב
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 02-04-2011, 19:37
צלמית המשתמש של זיו
  זיו זיו אינו מחובר  
L'enfer, c'est les autres
 
חבר מתאריך: 21.11.01
הודעות: 29,223
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי YK69 שמתחילה ב "למה אוטומטית זוללת יותר דלק מידני?"

קודם כל לא. מחשב הרכב יכול להיות גרוע בהרבה מנהג טוב. זה כי למחשב אין מידע על המשך מצבי הנסיעה. לדוגמא, אם אתה במישור, לפני סיבוב, מרים רגל מהגז כדי להאט. ברוב הרכבים המחשב יעלה הילוך, כדי שהרכב ישאר באותה מהירות, ומה שיוצא זה שאתה מגיע לסיבוב בלי מספיק כוח, מאט עם הברקס כדי לא להכנס במהירות גבוהה מדי (הרי אתה לא בהילוך מספיק נמוך כדי לצאת ממנו במהירות הזו) ואז הרכב מוריד הילוך, וקיבלנו תהליך מטומטם שנהג טוב לא היה עושה. וזו רק דוגמא אחת מני רבות שבהם נהג יודע באיזה הילוך להיות, והמחשב לא.
בנוסף, יש את הקטע של פחות הילוכים כמו שאמרת (לא במכוניות מודרניות) ויש גם את עניין העברת הכוח במצמד ההדראולי של רכב אוטומטי שאינה מושלמת כמו מצמד ידני, ומבזבזת עד 10% כח ודלק בהעברת כח בנסיעה פשוטה.
_____________________________________
..

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 04-04-2011, 21:12
  משתמש זכר LinkBomber LinkBomber אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.03.02
הודעות: 400
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי YK69 שמתחילה ב "למה אוטומטית זוללת יותר דלק מידני?"

בנוגע למספר ההילוכים - כמו שזיו אמר זה לא ממש נכון לגבי מכוניות מודרניות. באוטו האוטומטי שלי (גרסה קנדית מיוחדת של ההונדה סיוויק) משנת 2006 יש 5 הילוכים (ואני גם יכול להעביר אותם באופן ידני).

קיימות גם מכוניות עם 8 הילוכים (לדוגמא הלקסוס IS), אבל 5 זה כיום די סטנדרטי.

אני לא בטוח לגבי הסיבות למספר ההילוכים היותר נמוך בעבר, אבל אני מנחש שאחת הסיבות היא הסיבוכיות היחסית גבוהה (ואולי גם המשקל הגבוה) של מערכות פלנטריות בהן משתמשים רוב הגירים האוטומטיים (במיוחד כי בעבר כל השליטה נעשתה באופן הידרו-מכני לגמרי ע"י לחצי שמן שונים).

גם כן (שוב, כמו שזיו אמר) סיבה חשובה לבזבוז אנרגיה בגירים אוטומטיים הוא ממיר המומנט ("מצמד" הידראולי, למרות שלא בדיוק מצמד), למרות שבשנים האחרונות שיפורים משמעותיים נעשו בממירי מומנט מודרניים (ויש גם תחליפים, למרות שממיר מומנט עדין מהווה את הפיתרון ההכי נפוץ).

גם השליטה כיום היא יותר מתוחכמת מפעם (לדוגמא באוטו שלי יש מצב "טיפוס עליה" שמופעל אוטומטית ע"י המחשב ומונע את הגיר מלקפוץ בין גיר נמוך לגבוה הלוך וחזור, מה שקורה לעיתים קרובות בגירים יותר ישנים), אבל עדין בהחלט עם גיר ידני יש לנהג הרבה יותר שליטה.
_____________________________________
סרטוני הנהיגה שלי

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.fresh.co.il/scripts/birthday.php?date=29/04/1987]

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 22:56

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר