12-04-2011, 22:31
|
מנהל פורומי "תכנות ובניית אתרים" ו"חומרה ורשתות"
|
|
חבר מתאריך: 25.10.01
הודעות: 42,775
|
|
החרטוט הזה מסתובב ברשת "רק" 8 שנים, ועדיין יש מספיק אדיוטים שממשיכים להעביר אותו, למרות שניתן להפריך אותו מתוך תוכנו עצמו.
http://irrelevant.org.il/2003/05/25/64
על העובדה שהמכשיר הסלולרי מתקשר עם הרשת גם כשאתה לא נמצא בשיחה, ושאדי הדלק שכביכול אמורים להתפוצץ כתוצאה מדיבור בסלולרי, נכנסים לכלי הרכב מיד כשפותחים את הדלת כדי לצאת בפעם הראשונה, ומגיעים אל הסלולרי, נראה שאף אחד לא נתן את הדעת.
באופן משעשע, ייתכן שיהיו מי שיחליטו לכבות את הסלולרי כשהם נכנסים לתחנת הדלק בגלל כל האזהרות, מה שגורם לו לפלוט כמות רצינית יחסית של קרינה (כשהוא שולח לרשת "ביי ביי, אני מתנתק"), ובכך, לו הייתה האזהרה אמיתית, בעצם מגדילים את הסיכוי למימוש התחזיות.
אשר לחשמל הסטטי בנגיעה ברכב - כן - זה בהחלט קורה. לא ברור מה זה משנה אם זה קורה כשמתבצע תדלוק באותו הרגע או שלא. הרי כשאתה מתדלק, אין כמות גבוה יותר באופן מהותי של אדי דלק באוויר. אדי הדלק באוויר מגיעים בעיקר (לענ"ד) מטיפות דלק שאנשים שופכים מחוץ למיכל, כשהם מוציאים החוצה את ידית התדלוק, ולא מהתדלוק עצמו, שהולך... למיכל. מכאן, שאין נפקא מינה אם מתבצע תדלוק ברגע זה לענייני פריקות חשמל סטטי ממרכב הרכב לגוף האדם (או להפך...) וכו'...
בכל מקרה גם אם אני טועה לגבי מקור אדי הדלק, הרי שאם התדלוק עצמו משחרר אדי דלק לאוויר, אזי בסוף התדלוק, מתי שזה כביכול כבר "בסדר" לפרוק את החשמל הסטטי, בעצם זה היה אחרי שהסתיים תהליך פליטת אדי הדלק כתוצאה מהתדלוק. או במילים אחרות - האוויר ברוויה מקסימלית (שחררנו כמות גדולה של אדי דלק, והיא עוד לא הספיקה להתנדף...), ובעל סיכוי מקסימלי שיוזם עליו ניצוץ שיפוצץ אותו. מכאן אני מסיק, שאם התדלוק עצמו הוא הבעייה, עדיף לפרוק את החשמל הסטטי בתחילת/אמצע התדלוק, בדיוק מתי שכתוב במייל העובר בין כל העולם ואשתו שזה "הכי מסוכן".
כמובן, כל הנ"ל הוא דעתי האישית ואיני מורה לאף אחד לנהוג ככה. אני גם מאוד אשמח לשמוע אם מישהו יצליח לסתור את הטענות שטענתי בהודעה זו עם הסבר מדעי יותר טוב...
|