16-04-2011, 21:52
|
|
|
חבר מתאריך: 13.04.11
הודעות: 5
|
|
מודה לכולם על התגובות.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי yishain11
קודם כל, ברוך הבא לפורום.
דבר שני, דווקא בתור חובב של כתיבה רבת פרשנויות, התקשיתי לקרוא את היצירה שלך. אני הרגשתי שהיא מעורפלת מדי- אני לא מצליח לקשר בין כל שני משפטים ביצירה, וזה פוגע, לדעתי, בכתיבך העשירה (וכאן אתן שאפו על הרמה של השפה- יפה מאוד! לא כל אחד משקיע בזה, וחבל, ואצלך זה מצוי בשפע).
אני חושב שיש הבדל בין לפתוח יצירה לפרשנות, לבין לכתוב משהו אינטואיטיבי לחלוטין ולתת לקורא לחבר את היצירה בעצמו. ההבדל הוא, לדעתי, האם ליצירה יש מבנה ומהלך פנימי משלה. אם כן, אז המבנה הזה יכול להיות מעורפל ופתוח לפרשנות, אבל מרגישים שלכותב הייתה כוונה בכתיבתו, ורעיון שהנחה אותו. זו כתיבה פתוחה לפרשנות. מאידך, יש כתיבה שלא מרגישים שיש לה איזו יד מכווינה, והיא בעיקר מתמקדת בעירפול של עצמה, והקורא נדרש לא רק להבין מה בדיוק הכותב מציג לו, אלא גם לשם מה. זו כתיבה אינטואיטיבית.
אני מרגיש שכתיבתך כאן משתייכת לסוג השני, וחשוב להבין שיש לסגנון זה חסרונות. אותי אישית סגנון זה מעצבן- אני מרגיש שהכותב משחק איתי משחקים, ולא מגלה לי מה הוא רוצה ממני- ואני לא מתכוון לרדוף אחריו במשחקי ניחושים. אם יש לך מה להגיד- גם אם בצורה ייחודית ומעורפלת - תגיד!
אלו תחושתי. אשמח לשמוע מה אתה חושב.
בכל מקרה, בלי קשר לאופי הכתיבה, רואים שיש לך את הכישרון להפוך את השפה העשירה שלך לסיפור, וזו כבר מעלה שיש לכותב טוב, ואין לכל אחד.
בברכה,
ישי
|
ישי,
הבנתי את סגנונות הכתיבה שהצגת. יש דברים בגו.
לא פעם דנו משוררים רבים האם יש לומר את הדברים כמו שהם,
כפי שאמרת, אם יש לך מה להגיד - תגיד!
או, לחילופין, כמוני, להסתיר את הדברים, לאפשר לקורא להיסחף
למקומות שאליו הוא נסחף בצורה אינדיבידואלית.
מה שנקרא, להתחבא מאחורי "אילנות גבוהים".
מה שיפה בסגנון כתיבה מסוים: האחד לא מתחבר אליו (אתה מתעצבן),
האחר חושב שזהו דבר קסום, כמוני למשל.
אני חושב שמן הראוי שאציג את הפרשנות האישית שלי ליצירה.
ובכן, בבית הראשון יש תיעוד טכסי, של אנשים רבים, אשר מתכנסים
סביב קבר של אב כלשהו, האנשים הם למעשה העדים.
הבית השני מציג אווירה פולחנית ל"חיים" בתוך ה"ארגז" (הארגז זהו הקבר).
הבית השלישי מציג את האזכרות, בשנים החולפות, של אותם עדים, אשר פוקדים
את בית הקברות.
|