במקור נכתב על ידי טוקבק מספר 4
הספר הנ"ל מלא בכשלים לוגיים אחד אחרי השני! הנה כמה דוגמאות רק מהקטע שמובא לעייל.
כשל א: “... האבולוציה היא תהליך שיש לו כיוון, מגמה ...” - רק אם הכוונה היא שיפור השרידות והרבייה, אבל זה מוסבר גם ע"י תהליכי ברירה חסרי תובנה ולכן הם אינם כיוון ומגמה ידועים מראש ולכן אינם מעידים על תבונה מאחוריהם!
כשל ב: “... מחומר דומם והִיוּלי, חסר כל תכונות, זה שנוצר במפץ הגדול ...” - החומר שנוצר מהאנרגיה שהשתחררה במפץ הגדול (לאחר שהיקום התקרר דיו) לא היה חסר תכונות. הוא אולי לא היה חומר אורגני, אבל בהחלט לא היה חסר תכונות. מעניין למה מישהו עם דוקטורט בפיסיקה יתעלם מהתכונות שיש לכל יסוד שמבדילים יסודות אחד מהשני?
כשל ג: “... אנו מגיעים ליצורים חיים ומורכבים שנראים גם תכליתיים ...” - “נראים" זו מילת המפתח! לא כל מה שנראה תכליתי הוא אכן כזה.
כשל ד: “... ראשית, הבעיה העיקרית היא שהקיר שלאורכו מתקדם השיכור עשוי מנייר. יתר על כן, מאחורי הקיר הזה יש תהום שכל באיה לא ישובון. כל הליכה לכיוון הלא שריד אבולוציונית (כלומר לכיוון הקיר) מוליכה לקצה מת (dead end) של התהליך, כלומר להיכחדותו של היצור או של צאצאיו האבולוציוניים ...” - לא נכון! מוטציות מזיקות ימנעו מהפרט שהמוטציה קרתה בו מלהתרבות יותר מיתר הפריטים ולכן המוטציה תעלם יחד איתו ולא כל יתר הפריטים! רק מוטציה מועילה יכולה בעצם להתרבות ואם היא מתרבה יותר מהר ויותר טוב ממתחריה ל"השתלט" על המטען הגנטי של האוכלוסייה. לכן הברירה הטבעית היא כן קיר ולא קיר נייר. חוץ מזה, בהתייחס לעובדה שכ-99% מצורות החיים שחיו אי פעם על פני כדה"א נכחדו לא נראה שיש כל כך בעיה עם הכחדות של זן מסויים. לעומת זאת קשה להסביר למה אלוהים כל יכול צריך להשתמש בתהליך כה לא יעיל להתפתחות החיים ולא פשוט ליצור אותם כפי שהוא רוצה?
כשל ה: “... אם כן, במשל המתוקן, הקיר שלאורך המדרכה עשוי מנייר ...” - אבל כמו שהראתי הוא לא ולכן המשל המתוקן הוא בעצם גירסא מוטעית של המשל.
כשל ו: “... שנית, גם אם נתעלם מהעובדה שהקיר עשוי נייר, ונשתמש במודל האבסורדי של גולד, המשל עדיין בעייתי. הרי העובדה שעל אף האקראיות של התהליך יש לו תוצאה מוכתבת מראש ...” - ראשית, עצם השימוש ב"מודל אבסורדי" אינו ראוי בדיון מדעי, במיוחד לפני שהראת למה הוא לא עובד. כמובן ששימוש זה אינו תמים וכוונתו להשפיע על הקורא. המחבר יוצר קרקע פוריה שהמודל אבסורדי עליה ינסה לפזר את טענותיו, שללא הכנה זו לא יקלטו. שנית, כפי שכבר ציינתי תוצאות התהליך אינן ידועות תמראש והמחבר יודע זאת טוב מאוד.
כשל ז: “... כדי לבחון אם התהליך הזה הוא אכן אקראי, עלינו לשאול: מי יצר את המבנה הזה? ...” - לא!!! אם נשאל מי יצר את המבנה הרי שאנחנו מניחים מראש שמישהו אכן יצר (ומעניין מי המישהו הזה שהמחבר היה רוצה שנניח אם לא אלוהים)! השאלה היא איך נוצר המבנה! שוב, לא טעות תמימה של המחבר בבחירת המילים שלו! המחבר חוזר שוב ושוב על כשל זה.
כשל ח: “... החלופה האקראית עיוורת אינה יכולה להיות הסבר קביל במצב כזה. ההסבר האבולוציוני אתיאיסטי, או הניאו דרוויניסטי, לממצא המפתיע הזה הוא שהברירה הטבעית היא שדאגה שכל מי שלא פגע בנקודה קשיחה באחת התנועות שלו הצִדה ייפול לתהום ...” - דווקא כן והראתי איך.
כשל ט: “... אם אדם, שצף על קליפת אגוז באוקיינוס המוטציות, פוגש בדיוק את ראש הסיכה שהוא מחפש, או נופל בדיוק על האי ה"חי", האין זה מעיד שהמהלך לא היה עיוור? ..." - לא כי בכל זאת יתכן שמדובר בהסתברות תכלושה שאכן התממשה. שנית, לא כי האדם אינו יחיד וישנם עוד רבים שלא מגיעים לאי ה"חי". האם להם נאמר שאי ההגעה גם היה מכוון?
כשל י: "... גם באשר לנמשל, כלומר האבולוציה עצמה, הסיכוי שהיא תתרחש באופן עיוור הוא אפסי. אין זה אומר שהיא לא התרחשה, אלא שאם היא כן התרחשה זוהי ההוכחה הברורה ביותר לקיומו של גורם תבוני שדאג לכך ..." - קחו מאה מטבעות וזרקו אותם על הרצפה. הקומבינציה של הטלות שיצא לכם היא אחת מתוך 2 בחזקת 100. מה הסיכוי שזה יקרה? אפסי! משמע, אלוהים קיים והוא שגרם למטבעות ליפול בצורה הזו! הזוי נכון? זה בדיוק ההיגיון שעומד מאחורי טענת המחבר!
את האמת, נמאס לי אז אפסיק. אני חושב שהבהרתי מספיק כמה כושלים טענותיו של המחבר. ממליץ לכם לקרוא את הביוגרפיה של הנ"ל להבין למה הוא אינו בעל סמכות בתחום רלוונטי לאבולוציה.
למרות האמור לעייל, אבולוציה אינה טוענת דבר לגבי קיומו או אי קיומו של אלוהים!
|