לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום פוליטיקה ואקטואליה, נא לשמור על שפה נאותה חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > פוליטיקה ואקטואליה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 28-06-2011, 22:40
  Homo sapiens Homo sapiens אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.08.10
הודעות: 1,170
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי eshely77 שמתחילה ב "איפה נגמר חופש הביטוי?"

אני בעד חופש הביטוי ולדעתי חופש הביטוי הוא דבר מקודש וחשוב לחברה שרוצה בקדמה
אבל מתי לדעתי כן יש להגביל את חופש הביטוי:
לכל אדם יש זכויות טבעיות מתוקף היותו אדם (זכויות אדם):
1. הזכות לחיים. לדוגמה: אדם שקורא לרצח אדם אחר, שבירת מרפקים ושאר איברים...
2. הזכות לחופש. לדוגמה: אדם שקורא לשלילת חופש מאדם באחר על ידי לקיחת החוק לידיים.
3. זכות הקניין. לדוגמה: אדם שקורא להחרמת רכוש או כספו של אדם אחר ממניעים אידיולוגים וכו...
לדעתי חופש הביטוי של אדם צריכה להגמר בדיוק היכן שהזכויות הטבעיות של אדם אחר מתחילות.
ולדעתי האכיפה צריכה להיות מאוד נוקשה בנושא שכוללת קנסות כבדים ואם מדובר על אחד שחוזר וקורא להפר את הזכויות הטביעיות של אדם אחר אז גם כלא.

נערך לאחרונה ע"י Homo sapiens בתאריך 28-06-2011 בשעה 22:46.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 29-06-2011, 06:25
  .ישראלה היפהפיה .ישראלה היפהפיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.07.06
הודעות: 15,705
כאשר אתה קורא ישירות לביצוע עבירה אלימה במקום בו יתכן ומישהו יאזין לקריאתך
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי eshely77 שמתחילה ב "איפה נגמר חופש הביטוי?"

[לדוגמא: זעקת 'צריך לשרוף את מכוניתו של מאמן קבוצת אליצור מצפה רמון בכדורמים נשים' בלב קהל האוהדים הגודש את המכתש]. אז צריך לפעול במישור הפלילי

מקרה שני: כאשר אדם פועל בכדי לפגוע או באופן מובהק שיש בו בכדי לפגוע במקום עבודתו [שלא במסגרת סכסוך עבודה רשמי]. כדוגמת מרצה במוסד ציבורי הקורא במסגרת מקום עבודתו לעבור על החוק ויוצא בקריאות פוגעניות כלפי לקוחות המעסיק או פועל להחרמת את המוסד והמדינה שמעסיקים אותם. אז יש לפעול במישור האזרחי כגון תביעת נזיקין ופיטורים.

שהרי אותם מרצים גיבורים בעיני עצמם פועלים מנקודת כח הפוגעת בחופש הבטוי של קהלם השבוי. אם רקדתי עם דגל ואני מתעניין בכימיה אין שום סיבה שבלומדי כימיה אורגנית תמורת תשלום אאלץ לשמוע עלבונות וקריאות לאלימות כנגדי.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 29-06-2011, 23:57
צלמית המשתמש של student1
  משתמש זכר student1 student1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.12.07
הודעות: 8,706
שלח הודעה דרך MSN אל student1 Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי eshely77 שמתחילה ב "לא כתבתי שאני מתנגד לפרסום..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי eshely77
לא כתבתי שאני מתנגד לפרסום הספר.
מכיר את האספקטים הגזעניים ביהדות, מצער אותי שדווקא בה הם בוחרים לעסוק.
במידה והספר לא יגרום לביצוע פשע, לדעתי אסור למנוע את פרסומו.
אגב, גם אם כן, זה עדיין לא בהכרח האחריות של המחברים.

לא כל מה שמגעיל אותי הוא לא חוקי.


אתה יודע מה? אני אוהב את החתימה שלך.

הבעיה עם ספרות כזאת, שהיא לא רק סימפטום, אלא יכולה להוות גם גורם - גורם למותם של אנשים.
עכשיו, האם לאסור או לא? נראה לי שיש להגביל, לייקר את הוצאתו, אבל לאסור - אין טעם, כרגע קראתי כמה מחלקיו. גם את מיין קמפף, דרך אגב, אפשר לקרא ברשת, שלא לדבר על ה"פרוטוקולים" ויצירתו של פורד על היהדות האינטרנציונלית.

להרוג גוי יכול להיות דבר טוב, כי צה"ל הוא ברובו צבא יהודי, ואם נלחם במישהו, אז זה רק בגויים, ומי מאיתנו יטען, שהרג אזרחים ולוחמים ערביים אף פעם לא היה מוצדק? מה לעשות, שכל מי שלא יהודי, הוא גוי? אבל לרשום על זה ספר? להסביר את המובן מאליו? עצם ההתמקדות בזה נראית לי חולנית.
_____________________________________
שלום בכל מחיר-פילוסופיה של עבדים.
Ceterum censeo "Palaestinam" esse delendam
אם אין אני לי, מי לי? וכשאני לעצמי, מה אני? ואם לא עכשיו, אימתי?



תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 30-06-2011, 20:33
  eshely77 eshely77 אינו מחובר  
מנהל פורום סטודנטים
 
חבר מתאריך: 03.09.08
הודעות: 5,043
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי Sam Weller שמתחילה ב "התכוונתי פסול במובן המוסרי, לא החוקי"

קשה לי לחוות דעה אובייקטיבית.
אני יותר מדי אומציונאלי.

מהמעט שקראתי, הספר בנוי כפי שספר הלכתי צריך להיות כתוב, מקורות, הסברים של המקורות. ציטוטים וכו'.
אני חייב להודות שעד שקראתי את הספר לא היה לי מושג שיש אותיות קטנות או בעצם בינוניות מתחת לדיבר השישי בעשרת הדיברות.
אגב, למרות שהרב דב ליאור הוא לא הרב שלי ולא מייצג בשבילי את היהדות. אם לא ההסכמה שלו הייתי חושד בשרלטנות, אבל ברור לי שאם יש הסכמה שלו, אזי המקורות הם מהימנים.

אני מניח שכשיהיה לי קצת יותר זמן, אנסה לקרוא את הספר.

מהפעמים בהם פגשתי את התלמידים בישיבה של הרב גינזבורג. הרושם שהתקבלי אצלי שחלקם, כשזה מגיע ללא יהודים בכלל ולערבים בפרט יש תפיסת עולם של קו-קולקס קלאן מארה"ב וגלוחי ראש מאירופה. כשתפיסת העולם נתמכת גם בהתנהגות בחיי היום יום.
_____________________________________
זנגה זנגה, דאר דאר
(מ.קדאפי)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 03-07-2011, 20:02
  Alias#01 Alias#01 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.01.08
הודעות: 192
רגע
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי eshely77 שמתחילה ב "דמגוגיה, ואפילו מטופשת. החיים..."

מה זאת אומרת זה נהפך עקרון?

נאמר עכשיו היית צריך לתת תרומה 10 ש"ח היית נותן לילד יהודי או ילד פלסטיני?
האם תמיד היית מעדיף את הילד היהודי? מאחר והתשובה היא כן , זהו העקרון שלך.
אם אתה מנתח ומצאת לב ,היית משתיל אותו ליהודי או לערבי ? (כמובן הכל היפותטי מכל הסיבות וההתחכמויות שעתידים לציין)
אז זהו העקרון שלפיו אתה פועל?

שאלה נוספת מאחר ואתה קראת חלק מהספר ואני כלל לא ואני מסיק מכאן
קוד PHP:
 [QUOTE]http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%AA%D7%95%D7%A8%D7%AA_%D7%94%D7%9E%D7%9C%D7%9A[/QUOTE] 

אני עדין לא מבין מה פה מסית לגזענות או גזעני בכלל.

פרק א'-איסור הריגת גוי- כל אדם מערבי יסכים.
פרק ב'- הריגת גוי שעובר על מצוות נוח (בהם מצוות לא תרצח)-יש עונש מוות גם בארה"ב.
וכן הלאה.
האם יש משהו שנוי במחלוקת אפילו בפרק ה'? להרוג גויים במלחמה?הבא להרגך השכם והורגהו זוהי מצווה אבולוציונית בכלל.
האם פרק ו'? בצבאות מסוימים קיים עונש מוות לסרבנים בזמן מלחמה .

הדבר היחיד שאני מצאתי שנוי במחלוקת ודבר שנוגד אמות מוסר כלשהן הוא הריגת ילדים.
אנא תקן אותי אם אני טועה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 03-07-2011, 21:43
  eshely77 eshely77 אינו מחובר  
מנהל פורום סטודנטים
 
חבר מתאריך: 03.09.08
הודעות: 5,043
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי Alias#01 שמתחילה ב "רגע"

תרומה באמת אעדיף לתת לארגון הקרוב לליבי, משמע יהודי.
טיפול רפואי צריך לקבל זה שצריך אותו יותר, לפי עקרונות של אתיקה רפואית, ורק לפיהם.

הספר באמת לא קורא לרצח, או להרג של ערבים. הוא בהחלט מתנהל כספר הלכתי, הדיון הוא תאורטי אם כי במקרה הזה, הסיכוי שיהיה פירוש פרקטי לתאוריה הוא די גדול.
מבחינה פרקטית, אני בכלל לא בטוח שלפרקליטות יש קייס. אבל אני לא מבין בכלל בתחום.

לשיטתי הבעייה היא שהספר מדגיש לכל אורכו שמבחינת ערך חיי אדם, בצורה האבסוליטית, מצד האמת, חייו של יהודי שווים יותר מחייו של גוי.

ופה בעצם ההבדל, זה בסדר שאנחנו יותר אוהבים את האנשים שקרובים לנו ופועלים על מנת להיטיב עימם. זה פסול לחשוב שערך חיי אדם הם נגזרת של הגזע שלו.
_____________________________________
זנגה זנגה, דאר דאר
(מ.קדאפי)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 03-07-2011, 22:03
צלמית המשתמש של looklook
  משתמש זכר looklook looklook אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 29,140
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי eshely77 שמתחילה ב "אם חובש הכאפייה הוא לא המחבל,..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי eshely77
אם חובש הכאפייה הוא לא המחבל, אזי אני מקווה ומאמין שהרופא יטפל עפ"י סדר קדימות לטיפול. ורק על פיו.
ובמידה ומדובר במחבל, אז לא משנה אם קוראים לו רנטיסי או נתן זאדה.

אבל דיברנו במקרה שבו סדר הקדימות לטיפול בין 2 החולים אינו ברור. לא ברור מצבו של מי מדורדר יותר. אל תקל על עצמך ו"תשפר" את הסיטואציה.

ולגבי הסיפא, מס שפתיים. בפועל זה אומר שבן אדם שבחר שלא להמיר את דתו, ולהזכירך "קשים גרים כספחת" חייו שוים יותר. גם אם קוראים לו בארי מרשל.


אני לא יודע מי זה בארי מרשל, אבל הנושא פשוט בתכלית, אם היהדות איננה מתנה קבלה לתוכה בגזע, הרי שהיא איננה יכולה להיות גזענית, אלא לכל היותר אתנוצנטרית.
_____________________________________
“Much of the social history of the Western world over the past three decades has involved replacing what worked with what sounded good”


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 06-07-2011, 20:47
  eshely77 eshely77 אינו מחובר  
מנהל פורום סטודנטים
 
חבר מתאריך: 03.09.08
הודעות: 5,043
בתגובה להודעה מספר 27 שנכתבה על ידי looklook שמתחילה ב "למי שנגשת ראשון = אקראית?"

טוב, אני לא אכתוב את המילים הקשות.
זה יהיה מיותר.

אני יכול לנסות לספר את התחושה בזירה של אירוע רב נפגעים.
אבל זה לא העניין.
הייתי גם בפיגוע שרוב האנשים היו לא ישראלים. הפיגוע בהילטון טאבה.
שנה אחרונה ללימודי רופאת חירום, ויום שהתחיל בהדרכה רגילה, המשיך בערב עם וטרינרית חביבה שנהפכה להיות בת הזוג שלי לחצי שנה. ונגמר במלון מפוצץ.
לא עניין אותי, ולא את אף אחד אחר באיזו שפה מדברים הנפגעים, מה הדרכון שלהם ולמי הם מתפללים.
זה חולני מצדך לחשוב שכן.

המחבל הוא יוצא דופן. הוא האחראי לנזק. אבל גם במקרה שלו, ההחלטה לשים אותו בסוף הטיפול הרפואי היא לא נגזרת של הדת שלו.

החלק החולני בתפיסת עולמך, זה שבשום נקודת זמן אתה לא מניח את הפוליטיקה ולהאומנות בצד. כשאדם בוחר לעבוד כמגיש עזרה לבני אדם, אזי הוא מטפל בבני אדם. הוא לא מטפל ביהודים, בערבים או בסינים. הוא מטפל בבני אדם.
יש לא מעט רגעים בחיים שמניחים את הפוליטיקה בצד.
בעצם ברובם.
לוקלוק, תניח להם.

ח.
_____________________________________
זנגה זנגה, דאר דאר
(מ.קדאפי)


נערך לאחרונה ע"י eshely77 בתאריך 06-07-2011 בשעה 20:48. סיבה: חתום על סודיות מול האישה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #29  
ישן 07-07-2011, 20:16
צלמית המשתמש של looklook
  משתמש זכר looklook looklook אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 29,140
אתה מייחס "תפיסת עולם" ו"מחשבה" למשהו שבא לי באופן טבעי.
בתגובה להודעה מספר 28 שנכתבה על ידי eshely77 שמתחילה ב "טוב, אני לא אכתוב את המילים..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי eshely77
טוב, אני לא אכתוב את המילים הקשות.
זה יהיה מיותר.

אני יכול לנסות לספר את התחושה בזירה של אירוע רב נפגעים.
אבל זה לא העניין.
הייתי גם בפיגוע שרוב האנשים היו לא ישראלים. הפיגוע בהילטון טאבה.
שנה אחרונה ללימודי רופאת חירום, ויום שהתחיל בהדרכה רגילה, המשיך בערב עם וטרינרית חביבה שנהפכה להיות בת הזוג שלי לחצי שנה. ונגמר במלון מפוצץ.
לא עניין אותי, ולא את אף אחד אחר באיזו שפה מדברים הנפגעים, מה הדרכון שלהם ולמי הם מתפללים.
זה חולני מצדך לחשוב שכן.

המחבל הוא יוצא דופן. הוא האחראי לנזק. אבל גם במקרה שלו, ההחלטה לשים אותו בסוף הטיפול הרפואי היא לא נגזרת של הדת שלו.

החלק החולני בתפיסת עולמך, זה שבשום נקודת זמן אתה לא מניח את הפוליטיקה ולהאומנות בצד. כשאדם בוחר לעבוד כמגיש עזרה לבני אדם, אזי הוא מטפל בבני אדם. הוא לא מטפל ביהודים, בערבים או בסינים. הוא מטפל בבני אדם.
יש לא מעט רגעים בחיים שמניחים את הפוליטיקה בצד.
בעצם ברובם.
לוקלוק, תניח להם.
.

אני לא אומר שצריך לא לטפל בבני אדם בגלל שהם שייכים לעם אחר או אפילו לעם אויב, חלילה- לקבוע על פי זה את סדר הטיפול בחולים - גם זה פסול מבחינה מוסרית . אבל אני מדבר על סיטואציה מאוד ספציפית שבה חוקי הרפואה לא מתווים לך סדר העדפה ברור ובכל זאת אתה נאלץ להעדיף ולפי אותה תפיסת מוסר אני אעדיף את העם שלי בסיטואציה כזאת ואם אתה רוצה לקרוא לזה לאומנות בבקשה, אני אקרא לזה לאומיות והיא אכן מקרה פרטי של אותה מילה איומה שהס מלהזכיר -"פוליטיקה". איתה אדון הרצל סידר לנו פה, בלבנט, מדינה.

אני טוען שהעם שלי נמצא במודעות שלי ואתה טוען שהוא לא נמצא במודעות שלך או לחלופין פורח ממנה במצבי קיצון - בארוע קשה במיוחד או תחת הלם או בנסיבות רפואיות או אחרות ובמקום לבסס עליה בחירה, אפילו באין ברירה ,אתה מעדיף לבצע את הבחירה שלך באופן אקראי. זה לא עושה ממך "לא לאומן" אלא סתם "אקראי" . אני פשוט לא מבין איפה החכמה והמוסריות הגדולה בלהתנהג באופן אוטומאטי כמוסכניק של בני אדם ולדעתי בן אנוש אמיתי גם לא מסוגל להתנהג ככה.

האמת היא שבמציאות מצב כמו שתיארתי הוא נדיר מאוד (אם כי בוודאי התרחש) - אני חושב שאתה וגם אני (לו זה היה רלוונטי) לא היינו מפלים בין אנשים שזקוקים לטיפול על רקע האתנוס שלהם ושנינו דווקא כן היינו חושבים על האתנוס של האנשים בהם היינו מטפלים, בדיוק כפי שהיינו מודעים לשאלה המנקרת "מיהו המחבל" - אלא שאתה היית מכחיש את המחשבה השבטית והטבעית הזאת בדיעבד מחשש שהיא לא עושה אותך מספיק נאור או הומאני.


.


עריכה: עכשיו אני רואה שכתבת למעלה שאם אתה רואה יהודי וערבי נהרגים בתאונת דרכים - אתה יותר מצטער על היהודי, למרות שאתה לא חושב שהיהודי יותר חשוב אבסולוטית .

למרות שאני לא מבין את ההגדרה "חשוב אבסולוטית" (למי? לאלוהים? למוסר? לקיום האנושי עצמו?) הרי ברור שיש בהחלט הבדל בין הרגש שאתה חש כלפי העם שלך וכלפי היתר ואולי אף הבדלים בתור יתר העמים ובינם לבין עצמם - מכייון שבדוגמא שנתתי, אתה לא יכול לפעול לפי סדר קדימות רפואי ולכן נאלץ לעשות בחירה מודעת שהיא בחירה שלך - אתה תבחר לדעתי ביהודי גם אם תרצה להכחיש זאת.
_____________________________________
“Much of the social history of the Western world over the past three decades has involved replacing what worked with what sounded good”


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י looklook בתאריך 07-07-2011 בשעה 20:25.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 07-07-2011, 21:40
  eshely77 eshely77 אינו מחובר  
מנהל פורום סטודנטים
 
חבר מתאריך: 03.09.08
הודעות: 5,043
בתגובה להודעה מספר 29 שנכתבה על ידי looklook שמתחילה ב "אתה מייחס "תפיסת עולם" ו"מחשבה" למשהו שבא לי באופן טבעי."

קודם כל למה אני מתכוון כשאני כותב "חשוב אבסולוטית"
החיים של אחי יותר יקרים לי מהחיים שלך. זה מן הסתם טבעי וברור.
האם אני חושב שערך החיים של אחי גדול מערך החיים שלך? חד משמעית לא.
ברור לי שבמידה וח"ו אי פעם תעמוד בחירה לא הגיונית שכזאת, אסור יהיה לי לפעול על פי מניעים אמוציינאלים שיגרמו לי להעדיף את אחי על פני אדם אחר.
ואם אני לא מסוגל להתעלות על עצמי אדם אחר יצטרך לקבל את ההחלטות.
למזלנו הטוב החלטות כאלו כמעט שלא עומדות בפנינו.

החלק השני הוא על החלק שתופסת הלאומיות והפוליטיקה בחיינו. עד כמה הלאומיות/ השבטיות מגדירים אותנו.
מסכים איתך שהם בהחלט מגדירים אותנו, אני חי בחו"ל אני מרגיש ונהנה מהשבטיות. ואני גם מגדיר לעצמי את הגבולות שלה.
וכמו שביחסיי עם רבש"ע ברוך ה' מצאתי את שיווי המשקל הנכון לי, כך גם מצאתי את שיווי המשקל בין טבע האדם המחפש את השבט, הלאום והעם. לבין תפיסת העולם המוסרית לגבי ערכם של חיי האדם.
שלא כמו בעניינים שבין אדם למקום, שכשמם כן הם.
לשיווי המשקל האישי בנושא הלאומי יש השלכה משמעותית למוסריות האנושית של כל אחד מאתנו.
ובמקום הזה, מהבנת תפיסת עולמך עפ"י איך שהיא מוצגת בפורום. הפער בנינו כמעט בלתי ניתן לגישור.
_____________________________________
זנגה זנגה, דאר דאר
(מ.קדאפי)


נערך לאחרונה ע"י eshely77 בתאריך 07-07-2011 בשעה 22:02.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #31  
ישן 03-07-2011, 22:06
  Alias#01 Alias#01 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.01.08
הודעות: 192
יהדות היא לא גזע
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי looklook שמתחילה ב "בפרקטיקה אי אפשר להפריד בין "מיטיבים" ובין "ערך חיי אדם""

ואני מתאר לעצמי שכל האנשים הנאורים שמאמינים באמת ובתמים שהרי אין דבר כזה אמת אבסולוטית אלא רק נרטיבים, מבינים את זה.

אנשי השמאל הנאורים ניסו לדפוק אותו ולייצר מהומה ,והוא מצדו היה צריך להגיע לתחנה למרות כל הפארסה שבעניין מה כבר החוקרים יוכלו לשאול אותו.. עצוב שהעניין התדרדר לכדי כך.

אני מתאר לעצמי שמה שהוא רצה לומר דומה ל-עדיף שמאה ילדי אויב ימותו מאשר ילד יהודי אחד יפגע.
כמובן שאסור לרשום "מאה ערבים ימותו" מאחר וזו תתפרש כגזענות אבל מאחר והאויב של היהודים במזרח התיכון במשך 120 השנים האחרונות היו הערבים אז הביטוי שווה ערך.
וזהו יצר השרדותי .להעדיף את מות אויבך מאשר שאתה תפגע.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #47  
ישן 30-06-2011, 16:39
צלמית המשתמש של looklook
  משתמש זכר looklook looklook אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 29,140
לנהוג ההפך ממה שמדינת ישראל נוהגת.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי eshely77 שמתחילה ב "איפה נגמר חופש הביטוי?"

א. לא אני ולא אתה ולא אף אחד אחר יכולים לכמת כמה אנשים, אם בכלל מושפעים מקריאה להסתה לאלימות. על כן עלינו להסיק שקריאה ישירה לאלימות (כגון : הוראה לשבירת מפרקות) תגרור אחריה מאסר ולא התפלפלות בנוגע למידת השפעתו של המסית - גם מכיוון שכאמור, אנחנו לא יודעים באמת לקבוע את השפעתו וגם מכיוון שמספיק שישפיע על אדם אחד להיות אלים. מקובל?

ב. עיסוק בחומר מסית לאלימות אותו כתבו אחרים ולא משנה אם הם חיים היום, לפני 400 שנה או לפני 2500 שנה - צריך להיות מוגן בחופש הביטוי - אלא אם כן משתמעת ממנו קריאה לפעולה כאן ועכשיו.

פשוט, לא?
_____________________________________
“Much of the social history of the Western world over the past three decades has involved replacing what worked with what sounded good”


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #50  
ישן 30-06-2011, 20:30
  Sam Weller Sam Weller אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.01.05
הודעות: 5,942
חובת ההוכחה מוטלת עליך
בתגובה להודעה מספר 48 שנכתבה על ידי eshely77 שמתחילה ב "שכחת נתון נוסף חשוב. הסיכוי..."

תאורטית זה נכון, לדברי רב בעיקרון יש השפעה רבה יותר על תלמידים לעומת מרצה באוניברסיטה. בפועל אתה צריך להוכיח את התזה הזאת ולהביא דוגמאות להסתה של רבנים שהביאה למעשי אלימות. דומני שבהרבה מקרים הרבנים נסחפים עם צאן מרעיתם, ולא בהכרח מובילים מהלכים (דבר שהוא חמור בפני עצמו כמובן).

אתה צריך גם לקחת בחשבון את החשיפה (במספרים) שמקבלים דברי מסיתים. מאמר ב-Ynet זוכה לתפוצה רבה יותר מהרצאה של רב, ויש לו, פוטנציאלית, השפעה רחבה יותר. די לראות את התפישה בשמאל, במרכז ואפילו בימין המתון לגבי "דמות המתנחל" כדי להבין עד כמה אפקטיבית ההסתה רבת השנים נגד המתנחלים. למרבה השמחה זה עוד לא הביא לכדי אלימות, אבל קל מאד לזהות את ההקצנה שהרטוריקה עוברת בצד השמאלי, ולא מן הנמנע שביום מן הימים יקום מי שיתרגם את המלים למעשים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #51  
ישן 30-06-2011, 20:45
  eshely77 eshely77 אינו מחובר  
מנהל פורום סטודנטים
 
חבר מתאריך: 03.09.08
הודעות: 5,043
אם אני חייב אני אוכיח
בתגובה להודעה מספר 50 שנכתבה על ידי Sam Weller שמתחילה ב "חובת ההוכחה מוטלת עליך"

לפני הרבה מאוד שנים, (תחילת שנות ה-90) למדתי בישיבה תיכונית בהתנחלות.
מעבר לאירועים בהם אנחנו התלמידים זרקנו אבנים על ערבים.
אחרי מקרה הרצח של נהג אוטובוס מהמועצה. בדרך להפגנה נגד שיחות מדריד. יצאו מהישוב פעולות נקם ברמאללה ובאל-בירה. תלמידים מקומבנים הצליחו להצטרף לפח"ע שבוצעה על ידי אנשים עטורים בזקן חמושים ברובה ועטופים בדובון.
אני זוכר שעור עם הר"מ שדן בנושא. כשהשורה התחתונה הייתה שהפעולה היא טובה חשובה וחיונית, אבל לנו התלמידים אסור להשתתף. הדיון לא היה בטחוני, הוא היה הלכתי.
לי זה גרם בהמשך להטיל ספק בכל המערכת.
חד משמעית יש לזה השפעה, זאת התממות לחשוב שלא.
כדי שבחור ירא שמיים בן 17 ירגיש בנוח לבעוט בילד ערבי בקסבה בחברון, או כשילדה גזענית מאותה העיר תחוש שלירוק ולרסס גרפיטי זה בסדר הם צריכים צידוק אידאולוגי.
האחראי לענייני אידאולגיה נושא בד"כ בתואר רב.
הדיונים מכילים תמיד מושגים כמו מצד האמת.
הרבה שנים אחרי, זכור לי עבריין מאיזו גבעה. שמסביר את התנהגותו האכזרית כלפי רועים ערביים, מהפן ההלכתי של "להלום ברוע" המילים האלו כפי שהם יצאו מהפה שלו, נשמעים כמו ציטוט של רב.
אני לא מכיר שום מונח יהודי המכיל את המילים "להלום ברוע" אבל מה אני מבין?
_____________________________________
זנגה זנגה, דאר דאר
(מ.קדאפי)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #53  
ישן 30-06-2011, 21:36
  eshely77 eshely77 אינו מחובר  
מנהל פורום סטודנטים
 
חבר מתאריך: 03.09.08
הודעות: 5,043
בתגובה להודעה מספר 52 שנכתבה על ידי Sam Weller שמתחילה ב "כלומר הרב קרא לכם, התלמידים, לא להצטרף לפעולות הנקם"

לא הייתי מספיק ברור.
הרב עצמו יצא לפעולת הנקם, כך גם המדריך החברתי.
אנחנו היינו בני נוער.
מהישיבת הגבוהה (לא בטוח אם היא גבוהה או הסדר) בישוב, בהחלט יצאו לפעולה.

דבר נוסף, לא סיימתי את חוק לימודי באותו מוסד. (באופן לא מפתיע לא שדרתי על אותו הגל) עברתי לישיבה אחרת. שם היתה רק פעם אחת שהתלמידים התארגנו באופן עצמאי לביצוע פח"ע. (באותו השלב כבר הייתי יותר מגובש בדעתי) ולאחר מספר אירועים כשמשטרת ישראל תפסה את אחד החבר'ה הישיבה נלחמה בנחרצות נגד פעילות כזאת.
אבל הישיבה הנ"ל והעומד בראשה הוא אחד הרבנים הכי ממלכתיים שיש.

לעיתים צורחים פה בהיסטריה שהקרן החדשה לישראל עושה פעילות בבתי ספר. כל מי שצורח סובל ממוסר כפול, שכן מה שקורה בישיבות התיכוניות כבר עשרות שנים זה הרבה יותר מפעילות פוליטית.
_____________________________________
זנגה זנגה, דאר דאר
(מ.קדאפי)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #55  
ישן 07-07-2011, 20:30
צלמית המשתמש של looklook
  משתמש זכר looklook looklook אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 29,140
אבא שלי (כלומר ההורה) באמת לא ידע שהישיבה התיכונית שלי הייתה מוטה לימין
בתגובה להודעה מספר 54 שנכתבה על ידי shruki שמתחילה ב "אני לא מאמין שהורה ששולח את..."

אבל זה בגלל שהיא לא הייתה מוטה לימין. מכל המורים שלי אני זוכר רק שניים שהיו בקצוות פוליטיים - אחד לנביא שהיה ימני קיצוני ואחד לאנגלית שהיה שמאלני קיצוני (והיו גם שמאלנים אחרים)

המורה לנביא ניסה לומר לנו שבשבוע הבא נלמד כיצד נוהגים במלך שמסכן את ממלכתו (או משהו כזה) אך נמנע מלעשות זאת אחרי ששאלתי אותו כיצד הוא מקשר בין עניין זה לבין מצבנו הנוכחי.. (אז הייתי עוד שמאלני צעיר ודי טיפש פוליטית אבל אני גאה באמירה ההיא דאז, עד היום)

המורה לאנגלית הביא לנו קטע על כמיהה לשלום של פלסטינאים אומללים וגם הוא הפסיק אחרי שחבר שלי שאל אותו אם הוא בטוח שזה עדיין שיעור אנגלית....
_____________________________________
“Much of the social history of the Western world over the past three decades has involved replacing what worked with what sounded good”


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #62  
ישן 01-07-2011, 15:50
  eshely77 eshely77 אינו מחובר  
מנהל פורום סטודנטים
 
חבר מתאריך: 03.09.08
הודעות: 5,043
בתגובה להודעה מספר 61 שנכתבה על ידי looklook שמתחילה ב "אשלי - לא קראת בכלל את הסעיף הראשון?"

זה לא לגמרי מדוייק שאין לנו.
ניתן להשתמש עם השכל הישר.
אם נשווה בין שתי האוכלוסיות המדוברות בהכללה גסה. סטודנטים vs תלמידי ישיבות.
לטוב ולרע הסטודנטים נוטים להיות יותר פאסיביים בנושאים שאינם נוגעים להם אישית. היחס שלהם למוסד בו הם לומדים הוא כשל לקוחות המקבלים שירות, וזהו גם בד"כ היחס שלהם למרצה, במקרה הטוב הוא מלמד חומר במקרה הרע הוא בסך הכל עוד מכשול בדרך לדיפלומה.
בהכללה גסה ועם סטיית תקן גדולה ניתן לומר שזה הפוך במוסדות דתיים.
לכן ניתן להעריך אצל מי קבוצת הסיכון וההשפעה גדולה יותר.

נוסיף לזה שבישיבות התלמידים לעיתים הם בני 18-21 עם מושג הרבה יותר קטן על החיים, לעומת סטודנט שהיכולת שלו להטיל ספק ולו בשל גילו והנסיון המעט יותר גדול הופכים אותו לציני יותר ונוח פחות להשפעה.

ועדיין, בשורה התחתונה. אני כנראה לא הייתי מזמין את הרב ליאור לחקירה על ההסכמה שהוא נתן לספר. עם הספר חוקי, ופרסומו הותר. וברוך ה' זהו המצב, הרי שלא ניתן לעצור את הרב על ההסכמה שהוא נתן לספר.
אני הייתי מעדיף תיקון אחר בחוק. במידה ובוצע מעשה אלימות, ובמהלך החקירה יתברר שמבצע האלימות הנו תלמיד של אדם שהבתבטא באופן כזה. ניתן יהיה להעמיד את האישיות לדין פלילי על אותו המעשה. הנשיאה באחריות תהיה אומנם לאחר מעשה, אבל אחרי שיום אחד יכנס פרופסור לכלא כי סטודנט שלו זרק אבנים בבלעין, או ראאד סלח ודומיו יאסרו על נסיון פיגוע של מאמין שלהם. ורב יכלא על פעולה של 'תג מחיר' אזי המשנה באבות תהפוך להיות שוב רלוונטית "חכמים הזהרו בדבריכם"
_____________________________________
זנגה זנגה, דאר דאר
(מ.קדאפי)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #66  
ישן 01-07-2011, 19:12
  eshely77 eshely77 אינו מחובר  
מנהל פורום סטודנטים
 
חבר מתאריך: 03.09.08
הודעות: 5,043
בתגובה להודעה מספר 65 שנכתבה על ידי shruki שמתחילה ב "מבחינתך כן. אבל הרציחות..."

לא יודע מה זה GTA. אבל אני יודע שהדיעה שלי אין לה שום מקום שמיישם אותה.

אבל בדיון הזה של חופש הביטוי זאת תפיסת עולמי.
אנסה להסביר. הדוגמה הקלאסית של מקום בו אין חופש ביטוי הוא אדם שצועק בתור אולם תאטרון שיש שריפה. תאורטית חופש הביטוי מתיר לו זאת. מעשית יש סיכוי שהוא יכלא. (ואם בתאטרון לא במטוס בוודאי)
אני בעד שבמקום שנגביל את חופש הביטוי, אנשים ישלמו במידה והדרך בה הם התבטאו גרמה לנזק. אם אוהדים של קבוצה צועקים מוות לערבים ומה שקורה אחר כך זה שכולם יוצאים לאכול שווארמה זה יהיה לא נכון להגביל את הנבזות שלהם.
אם מרצה באוניברסיטה קורה להלחם בצהל, ועשרה סטודנטים שלו הורסים את הגדר בבלעין. אז בתביעת הנזיקין אפשר יהיה לתבוע גם אותו.
_____________________________________
זנגה זנגה, דאר דאר
(מ.קדאפי)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #67  
ישן 01-07-2011, 23:29
צלמית המשתמש של looklook
  משתמש זכר looklook looklook אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 29,140
ההכללה שלך היא אכן, מאוד גסה.
בתגובה להודעה מספר 62 שנכתבה על ידי eshely77 שמתחילה ב "זה לא לגמרי מדוייק שאין..."

קודם כל מכיוון שמורים ומרצים מכל הסוגים והמגזרים - יש לכל הגילאים, אבל גם בגלל שאף אחד לא מדבר על אוכלוסיית הסטודנטים בכללותה. נכון, שמי שלומד בילוגיה, מדעי המחשב או אסטרופיזיקה - רוצה רק לסיים את התואר..

אבל מי שלומד את מה שלומדים במחלקה לפוליטיקה וממשל בבאר שבע מגיע לשם גם ולפעמים בעיקר עבור החוויה וזה חומר שהרבה יותר קל למרצים להשפיע עליו..

שוב, ביום שבו נדע לא רק לכמת את מידת ההשפעה אלא להגיע למסקנה מדעית שבקרב מרצים ההשפעה על תלמידיהם היא אפס עגול - נוכל לנהוג איפה ואיפה בחוק - עד אז מספיק שאדון מרצה יסית תלמיד אחד לזרוק אבן על חייל כדי שהאחרון יאבד את מאור עינו ולכן - אין מנוס מלהחיל את החוק על כולם - או לסבול מתופעות של אי ציות.
_____________________________________
“Much of the social history of the Western world over the past three decades has involved replacing what worked with what sounded good”


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 22:12

הדף נוצר ב 0.16 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר