לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #8  
ישן 15-07-2011, 15:10
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי Mpiko שמתחילה ב "האם בזמן השבתת כל המטוסים,..."

לגבי טיפולים - זה עניין של ניהול. עקרונית יש מספיק זמן בשנה כדי לבצע את כל הטיפולים שמטוסים דורשים באופן קבוע. אם במקרה יש פתאום חור בלוח הטיסות מי שמנהל את עניין האחזקה באותה טייסת יכול להחליט האם הוא מקדים טיפולים או עושה עבודות תחזוקה באופן יזום. זה נכון לכל גוף אחזקה, אגב, לאו דווקא לחיל האוויר.

אגב, הקדמת טיפולים תקופתיים זה לא בהכרח דבר נכון לביצוע.

לגבי כוננות - מה הקשר בין זמן מת באימונים לבין הכוננות? הרי ברור לך שתופסים בדיוק את הכוננות שצריך בין אם יש אימונים ובין אם לא, לא? זה לא שונה מכל ארגון צבאי נורמלי אחר.


נערך לאחרונה ע"י NehemiaG בתאריך 15-07-2011 בשעה 15:15.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 16-07-2011, 13:30
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי שחר אדום שמתחילה ב "מענין"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי שחר אדום
מקרה מעניין.
מהיכרות עם הבסיס הרלבנטי והעצים סביבו - ארוע חריג מאד . מעניין מאד מה קרה שם.
לי לא זכור אי פעם מקרה כזה בבסיס המדובר. אולי מומחי הסטוריית ח"א יתקנו/יאשרו.

בכל מקרה - למיטב ידיעתי - כדי שיקרה מקרה כזה צריכים להיות לפחות 100(*) רגל מתחת לגובה המינימלי בגישה.

(*) - סתם מספר. על בסיס הערכה בלבד ואומדן בלתי מקצועי בעליל. אמיל - לא להתנפל...

מה יש להתנפל על השטויות שאתה כותב כרגיל, אתה בעצמך כותב שאתה לא מקצועי וכל שנותר לי לעשות הוא להסכים (עם זה שאתה מאוד לא מקצועי).
אם היה גובה מינימלי בגישה אז אי אפשר היה לנחות. גובה מינימלי מתייחס לטווח ואתה לא ציינת טווח.
לכן, כפי שכתבתי בפוסט הראשון יתכן שהבעיה היתה עץ גבוה ולא טייס נמוך.
גם אם לא, המשפט שכתבת הוא לחלוטין לא נכון.
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 16-07-2011, 13:54
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי Benjamin Willard שמתחילה ב "אמיל, זה נורא נחמד שאתה מגן..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Benjamin Willard
אמיל,

זה נורא נחמד שאתה מגן פה על חיל האוויר, אבל אירוע כזה יכול לקרות רק בגלל טעות (אני בכוונה לא כותב מחדל) של גורם אנושי. או שהטייס ירד נמוך מידיי, מתחת לGlide slope , או שהGlide slope היה נמוך מידיי, או שהעץ צמח וצמח כך שהוא מסכן את המטוסים הנוחתים, ואף אחד לא שם לב...

אז חשוב לשים לב...

חשוב לשים לב למה בדיוק? אתה צודק כמעט ב 100% (glide slope ודברים כאלה רלוונטים רק בטיסת מזג אויר לא בנחיתה רגילה של מטוס קרב..אבל לא קריטי במקרה הזה..זרקת כמה מילים כאילו אתה מבין ויצא נחמד..)
איפה בדיוק הגנתי על משהו או כתבתי אחרת ממך? כתבתי בדיוק את זה..אז חשוב שתשים לב...
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #46  
ישן 17-07-2011, 09:08
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
למה בעצם לא?
בתגובה להודעה מספר 43 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "[QUOTE=eshely77]מה זה ארבעה..."

נחיתה עפ"י חיוויי תאורה (Meat Ball) מקובלת בצי ארה"ב וזאת בעיקר בגלל הצורך לבצע נחיתה מדוייקת על מסלול קצר מאד (מטבע הדברים). לא יודע איך זה אצל טייסי חילות אוויר אחרים.

בתעופה אזרחית, נחיתה בחיוויי VASI \ PAPI היא תהליך שגור, וביצוע נחיתות דיוק היא מיומנות שמתורגלת על ידי טייסים אזרחיים ולעיתים אף בצורה של תחרות...

(אגב - על מנת להשלים את הקישור שהובא כאן - מדובר באמצעי פסיבי של תיבה ובה גופי תאורה ומערכת עדשות ומנסרות השולחת אלומות אור בגוונים שונים, וכך יכול הטייס לקבל חיווי על זוית המטוס ביחס לנתיב הגלישה האופטימאלי).

נכון - מסלולים צבאיים ארוכים משמעותית מהדרוש (נגיד פי 2 או 3 ממרחק הנחיתה המינימאלי הדרוש למטוס קרב) - בין השאר מסיבות טקטיות - כך שכל עוד הטייס לא ממש דחק את עצמו לפינה - אין סיבה שיצא בשלום מנחיתה גם אם נגע בשליש מסלול וכיוב'...

מדוע, כאשר מתקיימים התנאים, לא נעשה שימוש בכל האמצעים הבטיחותיים בנחיתה?

לצערי, במקרים רבים שפגשתי, כאשר מבוצע נוהל (או תהליך כשאין נוהל) ש"זורק" אמצעי או גורם בטיחות הצידה - מחכה התאונה בפינה...
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #48  
ישן 17-07-2011, 10:58
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
בתגובה להודעה מספר 47 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "למה? כי זה אמצעי ארכאי שנותן..."

תכל'ס - גם המצפן המגנטי... ובכל זאת.


אני לא מנסה להיות שיפוטי לגבי האירוע. אני יודע, מניסיון (ולצערי גם אישי) שבבדיקה ותחקור (לאו דווקא צה"לי) תעלה השאלה המתבקשה: "למה לא הסתכלת על ה-PAPI וראית שאתה נמוך?"

(סתם לוקח את האירוע כדוגמא ומבלי שיש לי מושג מה קרה שם ואם אכן כך)

באירוע אחר, כאשר הוסע מטוס על קו ההסעה, ופגע במטוס שלא עמד במקומו (בניגוד לנוהל) ולאחר שהוכח כי יש בעייה בהכנסת מטוס מסוג מסויים אל עמדה מסויימת ואף הייתה תכתובת ארוכה בנושא - השורה התחתונה הייתה "למה לא השתמשתם במלווי כנף?" - נוהל שלא נעשה בו שימוש על ידי אף לא אחד מהמפעילים בשדה עד האירוע - ומאז גם לא נכפה על אף אחת מהמפעילות למעת החברה הפוגעת...

(ונחש מה קרה לפני כחודש? נכון - פגיעה נוספת)....
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #50  
ישן 16-07-2011, 21:18
  amitaikl amitaikl אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.10.04
הודעות: 1,404
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "מטוס F-16C "ברק" פגע בעץ במהלך הנחיתה, מח"א הורה על עצירת הטיסות"

עם כל הכבוד להקפדה על הבטיחות בחיל האויר, אני רוצה לראות דבר כזה קורה אצל הירוקים.
אני מתכוון כמובן להשבתת של הטיסות בעקבות התאונה.
אין ספק כי הנושא צריך להחקר בתשומת הלב הראויה, אבל לא מדובר הגזמה? אפשר לעצור את הטיסות באותו בסיס, למנוע נחיתות והמראות מאותו מסלול ספציפי, לעצור טיסות באותה הטייסת או אלף ואחת אפשרויות אחרות. אבל לעצור את כל הטיסות בחיל?
אני מנסה לחשוב איך זה היה נראה אצל הירוקים: נהג נגמ"ש בגבעתי (דוגמא, דוגמא, גבעתי אחלה חטיבה, אני יוצא גבעתי) מתנגש בעץ ומכופף את הויזתא הימנית (קרה לי ב"חומת מגן"). מפקד החטיבה מודיע למז"י אשר עוצרת את כל האימונים. נראה לכם שדבר כזה יכול לקרות?
_____________________________________
"החטיבה אינה מטה ואינה פיקוד ואינה מערכת של חוקים ופקודות.
החטיבה היא קודם כל מאות זוגות רגליים. הרגליים הובילו אל הקרב – אף כי מתוך פחד. הרגליים עמדו ולא ברחו, אף כי כמעט אבדה התקווה. והרגליים צעדו וצעדו וצעדו בעייפות, בגשם ובבוץ, כשלו וצעדו.
ולכל זוג רגליים היה לב, לב שחש בכאב, שהרגיש בעייפות, שנאבק עם הפחד. בלב הזה התחולל הקרב האמיתי, הקרב שהכריע. בלבו של הלוחם הבודד ניצחה החטיבה. זה הסוד אשר שמו "גבעתי"."
שמעון אבידן
מפקד חטיבת "גבעתי", תש"ח

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #52  
ישן 16-07-2011, 21:35
  assaf tolko assaf tolko אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.06.06
הודעות: 1,264
בתגובה להודעה מספר 50 שנכתבה על ידי amitaikl שמתחילה ב "עם כל הכבוד להקפדה על הבטיחות..."

אם אתה רוצה להקביל איכשהו אז כיפוף ויזתא בנגמ"ש דומה אולי לבום על קולי באימון, או ירידה מתחת לגובה רצפה עבור אימון קרב אוויר למשל...
פה היה כמעט ונפגע, וגם אצל הירוקים כשיש כמעט ונפגע (ובעיקר נפגע) עוצרים הרבה פעמים אימונים בצורה רוחבית עד לתחקיר ראשוני.

חוץ מזה, שאל תשכח שפה מדובר על מכונות מאוד מאוד יקרות ועתירות רכיבים טכנולוגים. אם התאונה הזו נגרמה כתוצאה מכשל טכני ברכיבי המטוס אז הדבר יכול להשליך על שאר המטוסים מאותו סוג (לכל הפחות) ולסכן את חייהם של עשרות טייסים אחרים. אם בנגמ"ש שלך כופפת את הויזתא כתוצאה מזה שהבלמים לא עובדים מאה אחוז, אז מקסימום אתה עוצר את הכלי, יוצא ממנו ואומר - חבר'ה הנגמ"ש לא בסדר, אסור לנסוע איתו ככה, ולוקחים את הכלי לסדנא. לטייס שנמצא במטוס באוויר (או בפיינל לנחיתה ר"ל) אין את האפשרות לסגור את הבאסטה ולקחת את המטוס לסדנא באמצע השמיים
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #53  
ישן 17-07-2011, 08:37
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
בתגובה להודעה מספר 52 שנכתבה על ידי assaf tolko שמתחילה ב "אם אתה רוצה להקביל איכשהו אז..."

מאחר שהייתה פגיעה - זה כבר לא "כמעט ונפגע"...ולגבי צעידה בשלשות מדוייקות... נו, באמת. לא הייתי מגזים. אני בטוח שגם בגולני (או אפילו בחיל שלישות) אפשר לעשות את זה כך אחרי אותה רמת תרגול... ואני מקווה שלא בכך נמדדת יכולתם של "הטובים לטייס"

אגב... דובר על נזק בגלגל חרטום, כנף ומייצב (?)... בהתייחס לכך שמדובר ב'ברק' - המנוע יצא בשלום מהארוע?

ובהקשר זה (ובאופן תאורתי וברמת המרפסת בלבד) - האם היה נכון ללכת סביב ולא לגשת לנחיתה מיד מחשש להתפתחות תקלת מנוע כתוצאה מ-FOD?

אמיל?
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק


נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 17-07-2011 בשעה 08:40.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #58  
ישן 17-07-2011, 18:39
צלמית המשתמש של ISHPUZ
  ISHPUZ ISHPUZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.04.05
הודעות: 5,100
בתגובה להודעה מספר 50 שנכתבה על ידי amitaikl שמתחילה ב "עם כל הכבוד להקפדה על הבטיחות..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי amitaikl
עם כל הכבוד להקפדה על הבטיחות בחיל האויר, אני רוצה לראות דבר כזה קורה אצל הירוקים.
אני מתכוון כמובן להשבתת של הטיסות בעקבות התאונה.
אין ספק כי הנושא צריך להחקר בתשומת הלב הראויה, אבל לא מדובר הגזמה? אפשר לעצור את הטיסות באותו בסיס, למנוע נחיתות והמראות מאותו מסלול ספציפי, לעצור טיסות באותה הטייסת או אלף ואחת אפשרויות אחרות. אבל לעצור את כל הטיסות בחיל?
אני מנסה לחשוב איך זה היה נראה אצל הירוקים: נהג נגמ"ש בגבעתי (דוגמא, דוגמא, גבעתי אחלה חטיבה, אני יוצא גבעתי) מתנגש בעץ ומכופף את הויזתא הימנית (קרה לי ב"חומת מגן"). מפקד החטיבה מודיע למז"י אשר עוצרת את כל האימונים. נראה לכם שדבר כזה יכול לקרות?

מקרה לא כל כך רחוק שמייד קפץ לי לראש:

ב-20 בדצמבר 2009 נהרג חייל גולני טור' מור כהן במהלך אימון לש"ב בזעורה.
מתוך כתבה בוואלה (ההדגשות שלי):
ציטוט:
לאחר הירי, המ"מ זיהה שכהן אינו בחדר, יצא מחוץ לבית והבחין שהחייל נפגע בראשו. לדברי קצין בכיר בצה"ל, "זו תקלה נדירה שמעולם לא נתקלנו בה". בעקבות התקרית, כל האימונים בחטיבה הופסקו עד להודעה חדשה.

בעקבות האירוע הורה מפקד פיקוד הצפון, אלוף גדי איזנקוט, על הפסקת האימונים בירי חי בבסיס האימונים החטיבתי והורה על הקמת ועדת חקירה בראשות קצין בדרגת אלוף משנה לבדיקת נסיבות האירוע. במקביל הורה הרמטכ"ל, רב אלוף גבי אשכנזי, על ביצוע בדיקת תקינות של כלל מתקני האימונים בשטח בנוי בצה"ל באופן מיידי. עד לסיום הבדיקות ובחינת נסיבות האירוע, האימונים בירי חי במתקנים אלה הופסקו.


רק חצי שנה אחר כך חזרו להתאמן חלקית תחת מגבלות בטיחות חמורות, ורק שנה וחצי (שישה מחזורים!) אחרי האירוע חזרו להתאמן בלש"ב באופן מלא.

אז אמנם אולי בירוקים צריך היה למרבה הצער להגיע לאובדן חיי אדם כדי לעצור אימונים (כי מי יודע כמה אירועי כמעט ונפגע לא דווחו וטופלו כמו שצריך), אבל עצירת אימונים ואפילו לזמן רב עד לבירור אירוע ותיקונו הם לא דבר שלא נשמע.
וכמו שאמיל כבר ציין - יש הבדל בין הכחולים לירוקים ולא הכל שלילי בהבדלים האלו. פוטנציאל הנזק מטעות או תקלה בח"א גבוה הרבה יותר מאצל הירוקים ומרווח הטעות שבו יכולים לתפקד קטן הרבה יותר. ויזתא שמתעקמת היא אירוע שיכול להיסגר ברמת הלקחים הפנימיים בסוף המבצע\תרגיל (צריך אימון נגמ"שים נוסף וכו') ולעומת זאת כנף שנפגעת למטוס יכולה להיגמר באובדן חיים, שלא לדבר על הבדלי העלויות בין ברדלס לברק והיתירות בסד"כ הצה"לי בשניהם. זה לא אומר שלא צריך לעצור אימונים ולתחקר אבל עובדתית אי אפשר להגיד שהדבר לא מתבצע אף פעם אצל הירוקים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 16:06

הדף נוצר ב 0.12 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר