לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי         אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 23-08-2011, 15:27
צלמית המשתמש של vlados
  vlados vlados אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.06.10
הודעות: 106
ג'יפ ה"סופה 3"

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


רכב חדש למפקדים: בטקס שנערך לפני זמן קצר במפעלי "תעשיות רכב נצרת" נחשף ג'יפ ה"סופה 3" החדיש שישמש את מפקדי השדה בצה"ל.

בטקס קיבלו מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (מיל') אודי שני ומפקד זרוע היבשה בצה"ל האלוף סמי תורג'מן את ג'יפ "סופה 3" החדיש הראשון שיימסר היום לצה"ל.

ה"סופה 3" הינו ג'יפ שטח צבאי חדיש אשר נרכש על ידי משרד הביטחון באמצעות מנהל הרכש (מנה"ר) לטובת מפקדי מערך השדה בצה"ל.

במסגרת ההזמנה של משרד הביטחון יספק מפעל "תעשיות רכב נצרת" לצה"ל בשנה הקרובה 575 ג'יפים מסוג "סופה 3", בעלות של כ-120 מיליון ש"ח.

ל"סופה 3" החדשה כושר מעמס גבוה של 1,053 קילוגרם ומנוע דיזל בנפח 2.8 ליטר עם תיבה אוטומטית להקלת התפעול לנהג. ה"סופה 3" החדשה מצוידת במערך מתלים חדש ועמיד שאמור להקנות לה עבירות מרשימה עם מרווח גחון גבוה שמאפשר לרכב לעבור מעל מכשולים בקלות ומקטין את הסיכוי לפגיעה, בנוסף לרכב יציבות במהירויות של עד 130 קמ"ש.

במשרד הביטחון מציינים כי חתימת העסקה עם מפעל מנצרת מהווה חלק מהמדיניות של משרד הביטחון לתת העדפה למפעלים בפריפריה ובאזורי עימות, על מנת לסייע בייצור מקומות עבודה. בשנת 2010 ביצע משרד הביטחון רכש באזורי פריפריה וקו עימות בלמעלה מארבעה מיליארד ש"ח.

כל חלקיו של רכב השטח "סופה" מיוצרים ומורכבים בישראל, למעט המנוע המיוצר בארצות הברית ומורכב גם בדגם הג'יפ רנגלר (Wrangler) של חברת דיימלר -קרייזלר.

ה"סופה" נכנסה לראשונה לשימוש בצה"ל בשנת 1997 וכונתה "בז". החל משנת 2006 נכנס לשימוש בצה"ל דגם "סופה 2" המכונה גם "סופת מפקדים". דגם זה עתיד להחליף את רכבי הסופה המוקדמים שבשירות הצבא. ה"סופה 2" היא בעלת חמש דלתות במקום שלוש בדגם הקודם, חמישה מקומות ישיבה במקום ארבעה וכן מערכת מיזוג אוויר ומערכת קפיצים משופרת.

בשירות צה"ל גרסאות שונות של הרכב המתאימות ליעודים שונים, כיום פועלות שלוש תצורות עיקריות: "סופה קלה", "סופה ממוגנת" - המיועדת בעיקר לפעילות באיו"ש ומורכבת במפעל פלסן סאסא. ו-"סופת בט"ש" - המכונה "סופשית" ומיועדת למשימות של ביטחון שוטף כמו סיורים
.

מקור - ISRAEL DEFENSE
_____________________________________
"אנשים לא הצליחו לעשות את הצודק חזק אז הם עשו את החזק צודק."


נערך לאחרונה ע"י vlados בתאריך 23-08-2011 בשעה 15:34.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 24-08-2011, 23:44
  אודי עציון אודי עציון אינו מחובר  
כתב הרכב של ידיעות אחרונות. עיתונאי ועורך ותיק את שירותו הצבאי עשה ככתב בביטאון חיל האוויר
 
חבר מתאריך: 31.10.07
הודעות: 79
רנגלר בצה"ל
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי golani_2 שמתחילה ב "גם לאופק בוכריס (כשהיה מפקד..."

בתקופת הסופה-2, הידנית, מח"טים שמוגבלים לנהיגה עם תיבה אוטומטית קיבלו כרכב צמוד ג'יפ רנגלר אוטומטי. הרנגלר הוא הרכב האזרחי שעליו מבוססת הסופה בעצם, רק שצה"ל העדיפו לרכוש אותו עם גיר ידני, ולכן נוצר צורך בפתרון אחר למי שזכאי לרכב אוטומטי. הסופה-3 כבר מגיעה אוטומטית כסטנדרט, כך שהבעיה הזאת גם נפתרה (יחד עם מותם בטרם עת של קלאצ'ים ושל מנועים שלמים שסבלו מהתעללויות.. גיר אוטומטי פחות רגיש לזה)

נערך לאחרונה ע"י אודי עציון בתאריך 25-08-2011 בשעה 00:11.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 24-08-2011, 10:47
  asafk.asafk asafk.asafk אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 04.07.10
הודעות: 190
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי עידו403 שמתחילה ב "אז רגע, מי זה החבר הזה?"

בתמונה - הג'יפ עם פנסי ערפל וגלגלי סגסוגת - מדובר בג'יפ רנגלר רוביקון אנלימיטד - ג'יפים שנמסרו למג"דים נכים בסוף אספקות הסופה2, ולפני שהסופה3 היתה בשוק. הם עברו בתע"ר לצביעה ומיתקוני קשר, וזהו.
הסופה 3 שונה מאוד מהרנגלר רוביקון, השינויים משמעותיים למי שצריך לסחוב משקלים בשטח.
את אבי הטיפוס הראשונים בחנו באפריל 2009:
http://www.jeepolog.com/forums/cont...eepolog-archive

ומאז לא נעשו הרבה שינויים. לדעתי הצנועה... מדובר באחד הג'יפים הטובים אי פעם.
אלו גם אבי הטיפוס שהיו בניסויים בצה"ל, ניסוי חימושי וניסוי אג"מי אצל כל מיני מפקדים, ניסויי שבעקבותיהם נכנסו חלק מהשינויים בדגם הסדרתי.
מי ששאל על ממוגן - למיטב הבנתי, אין מספיק משקל כדי לבנות מיגון ברמה מספקת על הסופה 3.

אסף.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 25-08-2011, 10:00
  asafk.asafk asafk.asafk אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 04.07.10
הודעות: 190
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי אודי עציון שמתחילה ב "קפיצים"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי אודי עציון
מגדיל את כושר הנשיאה (כדי להתמודד עם משקל המיגון היכן שנמצא) - וגם זול יותר.


נכון שכושר הנשיאה גדול יחסית לשל הסופה 2, ונכון שאפשר לשאת מיגון, אבל המיגון הזה, בלי להיכנס לפרטים (למרות שמדובר בדגם לייצוא), רחוק מאוד מלעמוד בדרישות של צה"ל. הוא טוב למדינות בהן נדרש מיגון נק"ל בסיסי בלבד, ולכן לא נראה אותו כאן. חוץ מזה (וזו דעתי האישית) הדגם הזה ספיציפית מכוער...
האמת? לדעתי זה טוב אם יהיה דגם ממוגן צה"לי. סופה 3 כמו שהוא הוא ג'יפ מצויין. מהטובים ביותר בעולם. כשיתחילו לאנוס אותו לעומסי יתר, הוא יתחיל להיות נבלה כמו כל רכב שמעמיסים עליו עומס יתר. אז עדיף שיוותרו לו.
אני חושב שהגישה של לקחת רכב כבד מראש ולבנות עליו מיגון (זאב, קרקל, "טייגר" של מד"ת וכן הלאה) נכונה יותר מאשר לקחת רכב קל יחסית ולהעמיס עליו יותר ממה שהוא אי פעם חלם...

אסף.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #32  
ישן 12-07-2012, 13:20
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 30 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "אין יותר מדי על מה לדבר"

בנוסף לדברים הנכונים של קרן-אור, לא חייבים להיתקע עם המנוע האיטלקי שקרייזלר בחרה.
הסופה 3 (על נגזרותיו השונות) מיוצר בלעדית לצה"ל ובכל הודעה וראיון לתקשורת הודיעו מנהלי תע"ר כי שינויי מפרט יבוצעו בהתאם להזמנה, ואף דובר על "קו ייצור לכל יחידה".

יעזרו לי כאן אודי עציון אסףק ושאר מומחי הרכב (אני מבין קטן בתחום), אבל אני מאמין שעדיין אפשר בימינו למצוא מנועים שיעמדו בדרישות הקשיחות שאתה מציב.
VM האיטלקית, החברה שמייצרת את מנוע ה2.8L ה"בעייתי" שמותקן בסופה 3, מייצרת גם את המנוע הקודם של השברולט קפטיבה: מנוע SOHC רוחבי 4 בוכנות 2L טורבו-דיזל.
עד כמה שהצלחתי להבין, המנוע של הקפטיבה הוא מכני ללא בקרת מחשב.
יש להם עוד דגמים אחרים בסגנון.

אני מניח שאפשר למצוא מנועים שעונים לדרישות גם בחברות אחרות, למשל המנוע המפלצתי 1GR-FE של טויוטה.

וכמו שאמרתי קודם, עדיף שמומחי רכב יגיבו פה ולא אני
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל [email protected]

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #39  
ישן 24-08-2011, 17:45
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 15,863
בסופה ובסערה - כתבה ישנה מבמחנה על הסופה 3
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי vlados שמתחילה ב "ג'יפ ה"סופה 3""

http://dover.idf.il/IDF/News_Channe...na/09/41/13.htm

בימים אלה מבצעים במפעל "תעשיות רכב" את נסיעות המבחן בסופה 3 שצפויה להיות הצמודה החדשה של מפקדי צה"ל. האחות הצעירה של הסופה 2, פותחה במיוחד לצרכים הצבאיים והשאירה גם כמה יודעי דבר פעורי פה. "בשטח היא אוכלת את הכל", אומר מנהל הייצור, "אין לה שום בעיה"

ביציאה ממפעל "תעשיות רכב" (תע"ר) בנצרת עילית, דוהרת הסופה 3 במעלה הכביש המוביל לשטחי הניסוי באזור. מנהל הייצור במפעל, אהרון וינרב, חי ונושם את הסופה כבר שנים. הוא מכיר כל חלק בג'יפ. אף על פי שצלח עמו עשרות נסיעות, ניכר בו שהוא מתפעל בכל פעם מחדש מהדגם שרק יצא מן הניילונים לפני כחצי שנה. "יש לו עוצמה", הוא מרוצה. "הוא ממש ממריא".

מראה הסופה הדור השלישי, ג'יי–8 בשמו הבין–לאומי, תוצרת חברת "קרייזלר" האמריקאית, הפך לשכיח בנצרת וסביבותיה. בעיר הצפונית כבר לא מתרגשים ממנו. עם זאת, נהגי הג'יפים השרופים והכבדים מתקשים להישאר אדישים. כך הוא למשל דרור ברלי, כתב רכב ובוחן מכוניות ורכבי שטח ב"ידיעות אחרונות", "הגה בשטח" ו"ג'יפולוג" שנסע בסופה 3 חמישה ימים רצופים לאורכה ולרוחבה של הארץ. "לדעתי, זה אחד הרכבים הטובים שנהגתי בהם", הוא פוסק. "נסעתי בו 1,400 קילומטר ברחבי הארץ. אני לא יודע איזה נסיעות מבחן עושים בצבא, אבל מה שעשינו לו, לא עשו בארץ לשום כלי רכב".

אנשי המחלקה לניסויי איכות (נס"א) בחטיבה הטכנולוגית של זרוע היבשה מגחכים. שני רכבי סופה 3 שהגיעו לידיהם בשטח הניסויים הסמוך לראשון לציון, עברו בחודשים האחרונים מסכת התעללויות קשה. הניסויים הסתיימו בשבועות האחרונים, וכיום שלושה כלי רכב זהים נמצאים בצה"ל, ועד דצמבר יעברו על–ידי נהגים צבאיים מבחנים משלהם. בין היתר, עברו רכבי הסופה עד כה מבחני "התנהגות בשטח", ניסויי סיבולת, עבירות, בדיקות מיזוג וקירור מנוע, בהם ניסו להגיע אל קצה גבול היכולת שלהם.

בתע"ר מחכים לתוצאות ותולים בהן את יהבם בתקופה זו. רק בשנה האחרונה פוטרו 40 עובדים במפעל היחיד בארץ שמייצר כלי רכב. 40 נוספים הוצאו לחופשה ללא תשלום ו–60 אחרים נמצאים בסכנת פיטורים. "אם פעם היינו עובדים בשלוש משמרות, היום אין לנו מספיק עבודה במשמרת אחת", אומרים במפעל שעד לא מכבר היה מקור פרנסתם של מאות עובדים. "ההזמנה של הסופה 3 ממשרד הביטחון תחזיר אותנו לימים יפים יותר".
ב–43 שנות קיומו, הרכיב המפעל, שנוסד כחברת–בת של "מכשירי תנועה בע"מ", מעל 90 אלף כלי רכב מסוגים שונים, החל ממשאיות, קומנדקרים, ג'יפים וגם מכוניות נוסעים אזרחיות. בין 2005 ל–2008 סיפקה החברה לצה"ל מאות כלי רכב למפקדים מסוג סופה 2 הנמצאים כיום ברוב היחידות הלוחמות. לצד זאת, ההערכות הרווחות בשוק הן שצה"ל צפוי להחליף בין 300 ל–400 כלי רכב למפקדים שנמצאים ברשותו. חלקם המוחלט כבר שחוק.
מערכת הביטחון, הרוכשת את הג'יפים בכספי הסיוע האמריקאי, תצטרך להחליט בחודשים הקרובים מה יהיה רכב המפקדים הבא. המתחרה העיקרי של הסופה 3 הוא ה"דיפנדר" הוותיק. "מדינת ישראל מפגרת מבחינה מוטורית", מציין ברלי. "אנחנו לא יודעים לנהוג, אין לנו תרבות מוטורית, אנחנו לא מייצרים מכוניות, אבל כולם אוהבים את זה כי זה סמל סטטוס. מפעל 'תעשיות רכב' הוא יחיד וחשוב מאוד. צבי נטע, מנכ"ל 'מכשירי תנועה', מחזיק אותו מתוך ציונות, למרות שהוא כבר לא רווחי כמה שנים. משנת 2000 העלו את מס הקנייה שהוא היום הכי גבוה בעולם. אם הצבא ייקח את הסופה 3, זה ייתן עוד זריקת עידוד למפעל בשנה–שנתיים הקרובות. גם לנו הג'יפאים יש אינטרס. רבים מהג'יפים נפלטים כך לשוק האזרחי דרך מכרזי משרד הביטחון, ונוסעים בכבישים ובשטח".

המהלך האוטומטי

תחילתו של סיפור האהבה בין הסופה לבין צה"ל החל עוד בשנות ה–90 ומקורו בצרכים של משרד הביטחון ובכספי הסיוע. הסופה מבוססת על הג'יפ "רנגלר וי–ג'יי" של חברת "קרייזלר". הרכב הראשון מדגם זה נכנס לשימוש בצה"ל בשנת 1997. אחותה הצעירה יותר של הסופה, שזכתה לשם המקורי הסופה 2 ומבוססת על ה"רנגלר טי–ג'יי", סופקה לצה"ל בשנים האחרונות.

הסופה והסופה 2, יש לציין, הוסבו לגרסה צבאית, רק אחרי שפותחו ככלי רכב למגזר האזרחי. לעומתם, רכב הסופה 3, שנמכר אך ורק כערכה להרכבה, ומורכב, נכון להיום, בשני מפעלים בעולם, במצרים ובתע"ר, נקרא ג'יי–8 ופותח מיסודו כגרסה צבאית.

חלקי הערכה מהווים 70 אחוז מהמוצר המוגמר. את 30 האחוזים הנותרים מייצרים במפעל, בהתאם להוראות שנשלחות מארה"ב.

"בולט מאוד שהסופה 3 הוא לא רכב אזרחי ש'אנסו' אותו להיות צבאי", טוען ברלי. "הכל בו מחוזק. רכב שממש בפיתוחו חשבו על נהג צבאי ממוצע - ילדון, לא מבין גדול בנהיגת שטח, שצריך להגיע לכל מקום במינימום של בעיות ובלי להפגין מומחיות".

לדברי גדעון הדרי, המהנדס הראשי של תע"ר, הסופה 3 שוקלת כמו הסופה 2, אך יכולה לשאת בין 800 ל–900 קילוגרם יותר מאחותה הצעירה. השינויים הבולטים בה: שלדה מחוזקת, סרנים כבדים יותר, דנה 60 (לעומת דנה 44), מתלים מחוזקים, קפיצי עלה אחוריים, מנוע דיזל במקום בנזין, גיר אוטומטי ומסנן אוויר משופר. העובדה שהג'יפ אינו ידני מעלה סוגיה מעניינת על טיבו. "בשטח הוא אוכל את הכל", אומר וינרב, "אין לו שום בעיה".
"רוב הג'יפאים השרופים כמוני מעדיפים גיר ידני", מגיב ברלי. "הסופה 3 אמורה להיות רכב מפקדים. קצין צעיר בן 20–22 יגיע איתו לכל פינה שצריך, ללא קורסים. הבעיה שרוב הנהגים הצבאיים לא מגיעים עם ניסיון. מקסימום עם רישיון נהיגה של שנתיים, והגיר הידני ייהרס עם הזמן. גיר אוטומטי הוא אמנם מגבלה, לא אמין וצורך יותר דלק, אבל על הנהג הלא מנוסה הוא מקל את הנסיעה. בסופה 3 הגיר חזק, הושקעה בו מחשבה והוא עובד יפה. הוא הג'יפ היחיד שפועל על גיר אוטומטי שהייתי מוכן שיהיה לי".

בכניסה לשטחים ההרריים בנצרת עילית עוצר וינרב את הג'יפ וממתין מספר שניות. משמאלו מתחיל כביש עפר, שהפך לשלולית בוץ גדולה, ומולו תלולית בגובה חצי מטר. המנהל הוותיק מעדיף את הגבעה, והסופה 3 מטפסת עליה בלי בעיות. "לא משנה לה אבנים או סלעים. כשאתה נוסע עם רכב כזה, זה לא כמו לנסוע בפרייבט. אסור לך לרחם עליו"
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #41  
ישן 26-08-2011, 22:04
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 15,863
כתבה נוספת מבמחנה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי vlados שמתחילה ב "ג'יפ ה"סופה 3""

http://www.idf.il/1531-12954-he/Dover.aspx

יש לו מנוע דיזל מתקדם, יכולות מוגברות בשטח והוא נפטר מההילוכים - הדור השלישי של ג'יפ ה"סופה" מגיע בקרוב לצה"ל. "רכב שטח בנוחות של פרייווט". תשכחו מרכב ה"סופה" שהכרתם - הדור הבא של הג'יפ הצה"לי הוא רכב משודרג בעל מערכות אלקטרוניקה מתקדמות שאטום לאבק ולמים. כבר בחודש הקרוב צפויה להתחיל הנפקת הרכבים שיחליפו את הדור הראשון של ה"סופה" ואת חלק מרכבי הדור השני. ככל הנראה, מג"דים וסמג"דים בחטיבות החי"ר יהיו הראשונים לקבל את הרכב החדש של חברת "קרייזלר". "סופות" ראשונות כבר הוכנסו לבית–הספר למקצועות הלוגיסטיים (בה"ד 6) ולבית–הספר למקצועות הטכנולוגיים של חיל החימוש (בה"ד 20), וחלוקתו לכלל היחידות צפויה להסתיים בתוך שנתיים.

הדגם החדש הוא מאותה המשפחה של הדורות הקודמים של ה"סופה", אך שונה מהם לחלוטין. "ישנם שיפורים משמעותיים, מדובר ברכב אוטומטי עם מנוע דיזל מתקדם, בעל יכולות מוגברות בשטח ואפשר לומר שזה רכב שטח עם נוחות של פרייווט", אמר רע"ן רכב טקטי בחטיבה הטכנולוגית של זרוע היבשה, סא"ל ניסים עינת. בין היתרונות של הדגם החדש נמנים יכולת נשיאת משקל גדולה, מערכות מחשבים ואלקטרוניקה מתקדמות יותר ורמת שרידות גבוהה מאוד.

לפני שבחרו בדגם הנוכחי כג'יפ המפקדים הבא, נערכו לו בדיקות וניסויים שהתחילו כבר בסוף שנת 2008 ביחידה לניסויי איכות (נס"א). "הכלי הזה חסר תקדים מבחינת הבדיקות והקילומטרים שעבר לפני שהוחלט להכניס אותו לצבא", ציין סא"ל עינת.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #42  
ישן 13-09-2011, 18:21
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 15,863
ועוד כתבה מבמחנה - צה"ל חושף את רכב השטח החדש: "סופה 3" - שימו לב לכמות הנרכשת
בתגובה להודעה מספר 41 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "כתבה נוספת מבמחנה"

http://www.idf.il/1133-12927-he/Dover.aspx

הרכב החדש נוח יותר, אמין יותר ומתאים באופן מלא לדרישותיה של זרוע היבשה. על פי תוכנית ההצטיידות שקבע צה"ל, יירכשו כ-500 ג'יפים חדישים לדרגי המפקדים השונים. 156 כוח סוס, מנוע דיזל, מקום לחמישה נוסעים, כושר מעמסה של 1053 ק"ג ומהירות של עד 130 קמ"ש: הכירו את ג'יפ "סופה 3", רכב השטח החדש של צה"ל. הרכב, פרי פיתוח משותף של צה"ל, חברת קרייזלר האמריקאית ומפעל תעשיות רכב נצרת יחליף בשנתיים הקרובות את "סופה 1", ובהדרגה גם את ג'יפ "סופה 2" המתקדם יותר. על פי תוכנית ההצטיידות שקבע צה"ל, יירכשו כ-500 ג'יפים חדישים לדרגי המפקדים השונים. בטקס חגיגי שהתקיים היום (שלישי) במפעל בנצרת נמסר הג'יפ הראשון למפקד חט"ל, תא"ל חיים רובין, שזכה לקבל את המפתחות המנצנצים לרכב החדש.

ה-'סופה 2' היא אחד הרכבים הפופולאריים ביותר הנראים בשטח בזמן תרגילים ואימונים. החל משנת 2005, שנת הקליטה של הג'יפ, הפגין הרכב יכולות עבירות מעולות בתנאי דרך לא פשוטים. עם זאת, בצה"ל הייתה שאיפה להמשיך ולהשתכלל, ובשנת 2008 החלה יריית הפתיחה לפרויקט "סופה 3".

חברת קרייזלר האמריקאית שלחה ארצה שלושה דגמים ראשוניים, והם עברו מסכת ארוכה של ניסויים בזרוע היבשה, בין היתר בנס"א, יחידת הניסויים של הזרוע. במהלך השנתיים בהם נבחן הרכב הוא נסע עשרות אלפי קילומטרים ועבר שינויים רבים שהותאמו לצרכים המבצעיים הישראלים: כך, למשל, שנורקל מיוחד הותקן בסופה, וביכולתו לקלוט אוויר ולאפשר נסיעה באדמה חולית ובמכשולי מים. הרכב, כך מבטיחים, יעבור כל מכשול שהאמר יעבור, ויוכיח יכולות עבירות ושרידות מרשימים.

אמין בצורה משמעותית יותר מ-'סופה 2'
"מדובר ברכב שונה לחלוטין מ-'סופה 2'", מסביר לאתר צה"ל רע"ן רכב טקטי, סא"ל ניסים עינת. "ה"סופה 3" הרבה יותר נוח למשתמש, דומה ברובו לרכב פרטי מבפנים, יש לו רדיו אינטגרלי וגם אמינות - הוא אמין בצורה משמעותית יותר מ-סופה 2; יש בו הרבה פחות תקלות ובעיות. כמו כן, מדובר רכב אוטומטי והוא נע בעזרת מנוע דיזל".

דרישות נוספות של צה"ל באות לידי ביטוי ב-'סופה 3' : יש בה מיזוג אוויר איכותי, צמיגים מיוחדים, מערכת קשר, תאורת לילה חזקה וווי גרירה אחוריים וקדמיים שמעניקים את היכולת, שעשויה להיות קריטית במצב חירום, לחלץ את הסופה במידה והיא נתקעת. מסתבר כי ה'סופה' תתחיל להיות חלק מהנוף הצבאי כבר החודש.

"כמה עשרות יקלטו לצבא למסגרות הדרכה", מגלה סא"ל עינת, "נוכל לראות אותם כבר בחלק מהבה"דים. בחודש הבא ננפק כלים נוספים". והמפקדים? כפי שמעריך הרע"ן, הם עוד יתרגשו מהפיתוח על ארבע. "הם ללא ספק יתלהבו מהרמה והאיכות. הרכב יגיע למאות מפקדים ברמת המ"פים והמג"דים".

"אחרי הניסויים שעברו הרכבים ואחרי שהלכו ליחידות השדה השונות, בתום השדרוגים, אפשר להגיד שיש לנו כלי מצוין המתאים לדרישותיו של צה"ל ובראשן של זרוע היבשה", סיכם תא"ל רובין את הדברים. "האתגר עוד לפנינו, ניפקנו כמה עשרות רכבים ויש עוד הרבה לייצר. חשוב לשמור על האיכות ויותר מכל על הדגש החשוב של השירות שלאחר המסירה, שיהיה קריטי מאוד. לכן אנו מאמינים במפעל זה, בן 60 השנה, שהראה את יכולותיו".
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #45  
ישן 29-04-2015, 04:26
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 21,233
"חתול בר" = סופה 3 סיור
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי vlados שמתחילה ב "ג'יפ ה"סופה 3""

"חתול בר" נצפה במדברי ישראל
חיילי סיירת רימון של חטיבת גבעתי הכשירו לאחרונה את רכב "סופה מדברית" המכונה "חתול בר"
נטע בר יוסף

היי הג'יפ, היי הג'יפ, איזה חום פה מסביב, מימין ומשמאל רק חול וחול. בעיצומו של עוד גל חום לוהט באמצע חודש אוגוסט השנה, יצאו חיילי סיירת רימון של חטיבת גבעתי לסדנה מבצעית ראשונה מסוגה. המטרה: שיפור היכולות המבצעיות; האמצעי: רכב "סופה מדברית" העונה לשם "חתול בר"; הדרך: מאובקת וקשה.
אחד־אחד, בצמדים ובשלשות הם עולים לרכב ומתחילים בסדנה המיוחדת שנוצרה כמענה לצורך המבצעי של הסיירת, אמצעי יעיל וחדשני לביצוע סיורים ארוכים ומורכבים.
"סיירת רימון היא יחידה פיקודית השייכת לחטיבת גבעתי", מספר מפקד הסיירת רס"ן טל, "היחידה שואבת את כוחה מבני נוער איכותיים אשר נמנים עם מתגייסי החטיבה. סיירת רימון תפעל במצבי חירום תחת פיקוד החטיבה בכל מתאר, ותישלח לנועזות שבמשימותיה", הוא מתפאר.
כחלק מהפעילות השוטפת, יחידת הסיור של סיירת רימון יוצאת לפטרולים רבים. את הקצרים שבהם עושים החיילים בהליכה, ובמסלולים שמוגדרים כמורכבים וכרחוקים יותר הם נעזרים ברכב, ולשם כך בדיוק יש את "סופה מדברית".
לדברי רס"ן טל, "כדי להגדיל את הטווח היעיל לביצוע פטרול צריך לבצע אותו בשיתוף כלי ממונע או לחלופין לבצעו בשיתוף מסוק, מטוס או כלי שיט".
הרכב החדש רחוק מלהיות רכב סטנדרטי. למעשה, הוא פיתוח של רכב שטח אמריקני אשר שודרג והותאם במיוחד לתנאי השטח המדבריים שבהם פועלת הסיירת. הרכב עבר שינויים דרסטיים בתקופה האחרונה, שבוצעו על ידי אנשי מילואים של הסיירת ובשיתוף גורמים ממיפקדת קצין חי"ר וצנחנים ראשי, מחיל החימוש ומזרוע היבשה.

מרכב שטח לחיית מדבר
חלק מהשינויים המשמעותיים שהוכנסו בעקבות האדפטציה הספציפית שנעשתה עבור סיירת רימון כוללים: מערכת הנעה משודרגת שהתווספה לאמצעים בעלי יכולות מבצעיות שהותקנו על הרכב, ושדרוג יכולת ההנעה של הרכב, כך שהוא יוכל לתפקד בקלות בסביבה מדברית קשה - גם מבחינת תנאי האקלים וגם מבחינת תנאי השטח. הכלי מאפשר סקירה מהירה וביצוע לחימה מתוכו - תכונות המתאימות לאופי הפטרולים שחיילי סיירת רימון מבצעים. במילים פשוטות, רכב השטח הפשוט הפך לחיית מדבר.
כדי לערוך היכרות רשמית ומקצועית בין הרכש החדש למפעיליו, הלוא הם לוחמי הסיירת, החליטו בצה"ל לערוך סדנת לימוד בשטח, שנועדה ללוחמי הסיירת, לאנשי המילואים של היחידה ולנהגים המבצעיים שלה.
"סדנת ההכשרה על 'סופה מדברית' כללה את הכרת הכלי ולימוד שיטות העמסת הציוד לפי נוהלי היחידה", מספר רס"ן טל, "המשתתפים בסדנה הוכשרו בנהיגה בכלי בכלל צורות השטח, בהתמודדות עם מסלולי שטח קשים ומאתגרים ובביצוע חילוצים, גרירות וטיפול מיוחד בכלי על כל מאפייניו".

מהר חריף ועד אילת
המוחות מאחורי הפיתוח והשדרוג הם אנשי מילואים של סיירת רימון, המצוידים בניסיון רב מהשטח ומבינים יותר מכל אחד אחר מהם הצרכים המדויקים של החיילים בזמן אמת. אייל חטואל, איש מילואים שהקים את פלוגת הניוד של הסיירת ולקח חלק בפיתוח ה"סופה", מסביר: "כחלק מהאיומים ומהכשירות הנדרשת מלוחמי סיירת רימון, ובמאמץ משותף של גורמים מכלל הצבא, פיתחנו את 'חתול בר'. הרכב נותן מענה לכוחות הלוחמים במתווה המדברי של פיקוד הדרום ומעצים את הפיתוח של היכולות האוויריות, יכולות ההתניידות, ההסוואה והנהיגה בתנאים קשים".
בסוף אותו חודש נערכו ההתאמה המבצעית וכתיבת תורת הלחימה, שהיא מדריך כתוב על כל כלי שנמצא בשימוש מבצעי. תורת הלחימה מכילה בתוכה את יכולות הרכב, הוראות התפעול שלו והיכן הוא עתיד להשתלב בעשייה המבצעית בגיזרה כרכב ייעודי של סיירת רימון.

לכתבה המלאה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

צילומים: דודו גרינשפן
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #48  
ישן 29-04-2015, 21:02
  asafk.asafk asafk.asafk אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 04.07.10
הודעות: 190
בתגובה להודעה מספר 47 שנכתבה על ידי Fxtrage שמתחילה ב "מילא החלון הקדמי, ההבדל בין..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Fxtrage
מילא החלון הקדמי,
ההבדל בין הדגם שנבחן בג'יפולוג לבין זה מעלה כמה שאלות.
לטעמי באותו אב-טיפוס היה הרבה יותר פוטנציאל ושכל מאשר בגרסה הזו.
במיוחד בתי הגלגל,והדלתות שבו.


נכון ועוד.
מעבר לכך שאכן באב הטיפוס הראשון היה ניצול טוב יותר של הנפח במידה מסויימת, גלגלים גדולים יותר ויכולת שטח טובות יותר משמעותית, - הבעיה העיקרית ברכב הסיור הזה היא חלון קדמי. משום מה כך ביקשו בצבא, מה שמעלה תמיהות על ההבנה של מי שאיפיין את הכלי בדרישות האמיתיות מרכב סיור, וההתנגשות המובנית בין חלון קדמי לבין הרבה מהדרישות האלו.
לא במקרה ברכבי סיור אין חלונות....


אסף.
_____________________________________
www.jeepolog.com

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #49  
ישן 30-04-2015, 08:26
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 21,233
כמה שאלות, תשובה אחת פשוטה
בתגובה להודעה מספר 47 שנכתבה על ידי Fxtrage שמתחילה ב "מילא החלון הקדמי, ההבדל בין..."

כסף, כסף, כסף.

הדגם המקורי של סופת סיור (זה שהוצג בג'יפולוג ובתערוכה) הוא רכב ייעודי שתוכנן לכך, וגם מצויין שעידו כהן היה מעורב בפרוייקט. קרא את רשימת השינויים ותבין לבד:
- עיצוב ובניה מחדש של הגוף
- החלפת פח
- הוספת כלוב צינורות חיצוני
- החלפת גלגלים וצמיגים

כל המפרט הנ"ל מן הסתם נושא תג מחיר בהתאם, וצה"ל שרוצה מטוסים וצוללות ומערכות מודיעין ושו"ב יקרות לא ממש יכול להשקיע בצעצועי סיור מטופשים. לכן לקחו את הסופה 3, העיפו את הדלתות ושמו "דלת שרשרת" של ג'פ"ס ענתיקה, הורידו הדלת האחורית והחליפו אותה בסל ציוד, וככה קיבלנו "ג'יפ סיור" בשקל.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #53  
ישן 30-04-2015, 19:32
  asafk.asafk asafk.asafk אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 04.07.10
הודעות: 190
בתגובה להודעה מספר 49 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "כמה שאלות, תשובה אחת פשוטה"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי סירפד
כסף, כסף, כסף.

הדגם המקורי של סופת סיור (זה שהוצג בג'יפולוג ובתערוכה) הוא רכב ייעודי שתוכנן לכך, וגם מצויין שעידו כהן היה מעורב בפרוייקט. קרא את רשימת השינויים ותבין לבד:
- עיצוב ובניה מחדש של הגוף
- החלפת פח
- הוספת כלוב צינורות חיצוני
- החלפת גלגלים וצמיגים

כל המפרט הנ"ל מן הסתם נושא תג מחיר בהתאם, וצה"ל שרוצה מטוסים וצוללות ומערכות מודיעין ושו"ב יקרות לא ממש יכול להשקיע בצעצועי סיור מטופשים. לכן לקחו את הסופה 3, העיפו את הדלתות ושמו "דלת שרשרת" של ג'פ"ס ענתיקה, הורידו הדלת האחורית והחליפו אותה בסל ציוד, וככה קיבלנו "ג'יפ סיור" בשקל.


מעולה. אז תוריד גם את החלון הקדמי ותחסוך עוד כמה אגורות.
אבל אולי יותר חשוב לנסוע בלי קסדה ובלי משקפי אבק בכביש, מאשר לשמור על יכולות סיור שאי אפשר לקיים עם חלון קדמי.
והחלון הוא סימפטום לבעייה גדולה יותר לדעתי.

אסף.
_____________________________________
www.jeepolog.com

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #59  
ישן 04-05-2015, 22:03
  asafk.asafk asafk.asafk אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 04.07.10
הודעות: 190
בתגובה להודעה מספר 56 שנכתבה על ידי lior.s שמתחילה ב "מה היתרון המבצעי ברכב ללא..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי lior.s
מה היתרון המבצעי ברכב ללא חלון קידמי?


יש כמה חסרונות לחלון קדמי. אציין כמה, חלקם עקרוניים וחלקם לא.
הראשון - הסוואה. כמה פשוט. חלון מנצנץ ומבריק ונראה למרחוק.
השני - חסימת יכולת שימוש באמצעי תצפית כאלו ואחרים. אפילו הפשוטים ביותר - ואז פעולות בסיסיות מאוד של צוות סיור מחייבות יציאה מהרכב.
השלישי - חסימת יכולת להגיב באש. נכון שסיור לא אמור לירות, בטח לא מהרכב. אבל זו יכולת.
הרביעי - חלונות נשברים. "אין חלונות" - לא.
החמישי - חלון מאובק מקטין את היכולת לראות דרכו, ובצורה משמעותית. בשטח יש אבק. צוות סיור אמור לראות לכל הכיוונים. לא מסתדר יחד.

ויש עוד... אבל נסתפק בזה. לא במקרה רכבי סיור לדורותיהם הם ללא חלונות. הטכנולוגיה של זכוכית במכוניות הוצגה לפני שנים רבות ונותרה ללא שינוי גם היום, כך שאפשר ללמוד מזה שהסיבה שעד כה ברכבי סיור לא היו חלונות אינה סיבה טכנולוגית אלא מבצעית.


אסף.
_____________________________________
www.jeepolog.com

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #73  
ישן 17-10-2019, 22:14
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 21,233
יורש עתידי לסופה?
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי vlados שמתחילה ב "ג'יפ ה"סופה 3""

חברת AM General יצרנית ההאמר הוותיק מחזירה לחיים הבטחוניים את המותג הוותיק Gladiator ומצמידה אותו לדגם הצבאי הבא של Jeep.

הדגם החדש Gladiator XMT (קיצור של eXtreme Military-Grade Truck) הוא למעשה דגם ג'יפ רוביקון מוגדל עם 4 דלתות ותא מטען פתוח מאחוריו, מבנה המזכיר מאוד את הלנדרובר דפנדר 130 שנמצא בשימוש צה"ל מתחילת שנות ה2000. הדגם החדש נבנה בסטנדרט MILSPEC המוקשח יותר מהגלדיאטור האזרחי וכולל בין היתר דיפרנציאל ננעל, צמיגי BF Goodrich מסיביים, דלתות רגילות או דלת צינורות קלה, מגן גחון וכננת לחילוץ.

הגלדיאטור המקורי יוצר בארה"ב בין השנים 1963-87, ונחשב עד היום היה ג'יפ מיתולוגי. על בסיס הדגם האזרחי יוצר הדגם הצבאי Kaiser Jeep M715, שהיה גדול ומרווח יותר מהג'יפים הקטנים M38 שהיוו את עיקר צי הג'יפים בזרועות הצבא השונות.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


https://www.motor1.com/news/376298/...tor-xmt-concept
https://www.caranddriver.com/news/a...l-military-army
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 10:28

הדף נוצר ב 0.51 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2019 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר