לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה  ✡ ברוכים הבאים לפורום יהדות ✡  חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > יהדות והלכה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 29-08-2011, 23:59
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
מידע הטכנולוגיה בשירות התפילה

אם יש לכם מכשיר מבוסס אנדרויד בוודאי תשמחו לשמוע על התוכנות הבאות:
1. תפילון (לאחרונה הוספה לאנדרויד אבל קיימת ממזמן לטלפונים נוספים ורבים) - אני חושב שזו המוצלחת שבין תוכנות הסידור ה"אינטליגנטי" (יודעת להציג יעלה ויבוא, זמנים לפי מיקום גיאוגרפי ועוד)
חינמית לגמרי (עם אפשרות לתרום ליוצר)

2. שקלתי להכנס לתכנות לאנדרויד וזה הדבר הראשון שחשבתי שחסר - תוכנה שאומרת לכם איפה כיוון ארץ ישראל/ירושלים/המקדש/בית קודשי הקודשים (בתלות היכן אתם נמצאים מבחינת מיקום גיאוגרפי). עד אז מצאתי משהו שעובד לא רע ועושה את העבודה בתור מקרה פרטי.
אפשר להוריד מהמרקט את:
GPS essentials

להוסיף waypoint של קוארדינטות של הכותל המערבי (זה מה שהצלחתי למצוא בינתיים. אם מישהו יוכל להביא לי את הקוארדינטות המדוייקות של קדש הקדשים אודה לו מאד) מויקיפדיה.

ואז להשתמש במצפן (חלק מהתוכנה) ולתת לו רפרנס לwaypoint של הכותל.

עובד לא רע בכלל.

אם יש לכם משהו להוסיף בנושא אשמח לשמוע.
_____________________________________

חזרה לפורום
  #4  
ישן 27-10-2011, 18:27
צלמית המשתמש של Eli173
  משתמש זכר Eli173 Eli173 אינו מחובר  
בעל תואר שני ביהדות, בהתמחות בהיסטוריה של עם ישראל והגות יהודית.
 
חבר מתאריך: 15.02.09
הודעות: 4,513
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי ck5760 שמתחילה ב "תודה אני אעדכן"

מאז חורבן בית המקדש הראשון (ליתר דיוק, מאז שנגנז הארון מעט לפני החורבן), אנו מתפללים לכיוון קודש הקודשים. גם אם נגלה איפה הארון נמצא, עדיין נמשיך להתפלל לכיוון קודש הקודשים.

הכהן הגדול שנכנס לקודש הקודשים ביום הכיפורים עמד עם גבו לפרוכת (פניו לדרום) והתפלל. גם כשהיה ארון וגם כשלא היה ארון. הארון היה ממוקם ע"ג אבן השתיה (לא זז משם, ואת הקואורדינציות יש לך כבר).
ע"פ ההלכה היהודית אסור לאף יהודי כיום (כולל כהנים) לעמוד במיקום שבו נמצא אבן השתיה) ובכלל יש בעיה הלכתית לעלות להר הבית אבל מי שיודע איפה מותר ואיפה אסור אז זה כבר סיפור אחר.
חזרה לפורום
  #7  
ישן 30-08-2011, 11:31
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
ושינוי של מעלה
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי שמוליק שמתחילה ב "יש 3 דעות עיקריות לגבי מיקום..."

יגרום לפספוס של 17.4 מטר,
שינוי של 7 מעלות במרחק קילומטר יגרום כבר לפספוס של כ 121 מטר, כלומר פספוס של הכותל.
לפספס 7 מעלות במרחק קילומטר במיוחד אם אתה לא רואה את היעד זה ממש לא קשה (מה גם שפספוס של 5 מעלות יכול לגרום לאותה תוצאה גם אם אתה מפספס לכיוון הרצוי).

ודיברנו על מרחק של רק 1 ק"מ.
אם נרחיק עוד יותר (בתוך ירושלים) הפספוס כמובן תלוי בסטייה קטנה יותר בכמה סדרי גודל.
בתוך הארץ (כאשר צריכים להתפלל לכיוון ירושלים ולאו דווקא בית המקדש) ממרחק של כמה עשרות קילומטרים) שוב אנחנו בבעיה כשכל סטייה של מעלה או שתיים גורמת לכך שאולי תכוון כאוות נפשך את כוונות האר"י או הרש"ש אך תכלס לא תתפלל לכיוון הנכון.
_____________________________________

חזרה לפורום
  #9  
ישן 30-08-2011, 15:48
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
זה לא רק נחמד זו הלכה לכתחילה ומה שאמרת זה רק בדיעבד
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי שמוליק שמתחילה ב "זאת בדיוק הנקודה שלי. הכיוון..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי שמוליק
זאת בדיוק הנקודה שלי.
הכיוון הכללי של ירושלים או המקדש זה נחמד
אין שום דרישה למצוא את המילימטר הנכון., תסתפק בעובדה שכבודו מלא עולם.


רמב"ם משנה תורה

הלכות תפילה פרק ה

א שמונה דברים, צריך המתפלל להיזהר בהן ולעשותן; ואם היה דחוק, או נאנס, או שעבר ולא עשה אותן--אינן מעכבין. ואלו הן--עמידה, ונוכח המקדש, ותיקון הגוף, ותיקון המלבוש, ותיקון המקום, והשווית הקול, והכריעה, וההשתחוויה.

ב עמידה כיצד: אין מתפללין אלא מעומד. היה יושב בספינה או בעגלה--אם יכול לעמוד, יעמוד; ואם לאו, יישב במקומו ויתפלל. חולה מתפלל, אפילו שוכב על צידו--והוא, שיכול לכוון את דעתו. וכן הצמא והרעב, הרי הן בכלל חולים--אם יש בו יכולת לכוון את דעתו, יתפלל; ואם לאו, אל יתפלל עד שיאכל וישתה. היה רוכב על הבהמה--אף על פי שיש לו מי שיאחוז בהמתו, לא יירד, אלא יישב במקומו ומתפלל, כדי שתהא דעתו מיושבת עליו.

ג נוכח המקדש כיצד: היה עומד בחוצה לארץ, מחזיר פניו נוכח ארץ ישראל ומתפלל; היה עומד בארץ, מכוון פניו כנגד ירושלים; היה עומד בירושלים, מכוון פניו כנגד המקדש; היה עומד במקדש, מכוון פניו כנגד בית קודש הקודשים. סומה, ומי שאינו יכול לכוון את הרוחות, והמהלך בספינה--יכוון את ליבו כנגד השכינה, ויתפלל.

וכן
טור, שו"ע או"ח צד,ג
_____________________________________


נערך לאחרונה ע"י ck5760 בתאריך 30-08-2011 בשעה 15:51.
חזרה לפורום
  #12  
ישן 30-08-2011, 17:46
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
תיקון עד 45 מעלות מהכיוון הראוי זה בסדר.
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי ShoobyD שמתחילה ב "לומר שסטייה של מעלה או שתיים..."

וכן בתשובה למרן הראי"ה קוק זצ"ל (שו"ת אורח משפט או"ח סי' ל) כותב:



ציטוט:
"על דבר כיוון מקום ביהכ"נ בעה"ק חיפה, ת"ו, שיש בה בתי כנסיות שאין כולם מכוונים ממש כנגד עה"ק ירושת"ו, מפני שהיו שמים את עיניהם בהר הכרמל הסמוך לחיפה, והר הכרמל חושבים שהוא מכוון נגד ירושת"ו, ומתוך שההר הוא בעיגול על כן הכיוונים אינם שוים.

"ובענין מה שהוא אינו שוה לשאר בתי כנסיות, פשוט הוא מאחר שזהו כדין, שיהי' נוכח ירושלים, אין להביט כלל על שארי בתי כנסיות שבהעלם דבר מהם של כיוון הרוחות עשו שלא כהלכה, דלכתחילה, ואע"פ שאין להרהר אחריהם בדיעבד בכ"ז אין שייך לומר שנעשה לכתחילה שלא לנוכח ירושלים, מאחר שהחוש מעיד שרק באופן שרוצה המהנדס כעת לסדר יהי' נוכח ירושלים, ומה גם שאין כל בתי הכנסיות בלא"ה שוין במצבם בודאי חובה גמורה היא לעשות לכתחילה מה שהוא יותר נכון ע"פ ד"ת, דהיינו המכוון לצד ירושלים ובהמ"ק שיבנה בב"א".



וכן:
אין חיוב של דיוק אלא אפילו בכיוון ארבעים וחמש מעלות מהכיוון הראוי עדיין נחשב ככיוון הראוי (מעדני יו"ט, ערוך השולחן)
_____________________________________

חזרה לפורום
  #21  
ישן 01-11-2011, 15:47
צלמית המשתמש של זיו
  זיו זיו אינו מחובר  
L'enfer, c'est les autres
 
חבר מתאריך: 21.11.01
הודעות: 29,223
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי ck5760 שמתחילה ב "יש לך מקור?"

אני מכיר את עמדתך ש"אין פוסקין הלכה מויקיפדיה", אבל יותר מהר לי להביא משם:
ציטוט:
במקרים בהם נדרשו תיקונים בקודש הקודשים, היו משלשלים אומנים מהקומה השנייה בתיבות מיוחדות, הפתוחות רק מצד אחד, כדי שיראו רק את הקיר שאותו הם אמורים לשפץ, ולא ייהנו מיופי המקום. כאשר היה צריך לתקן דבר מה בקודש הקודשים או להוציא דברים טמאים (כגון שרץ מת) היה מותר גם לאנשים שאינם כוהנים להיכנס לקודש הקודשים (אך הייתה עדיפות שכוהנים ייכנסו). אם היה צורך - היה מותר גם לטמאים להיכנס לשם, אך הייתה עדיפות לטהורים.
http://he.wikipedia.org/wiki/קודש_הקודשים
המקור הוא מסכת מידות, ד,ה.

עריכה: הנה בשבילך:
ציטוט:
ולולין היו פתוחין בעליה לבית קדש הקדשים, שבהן היו משלשלין את האומנים בתבות , כדי שלא יזונו עיניהן מבית קדשי הקדשים.


והמטרה לא הייתה שלא לדרוך, אלא שלא יעשו שם דברים מעבר למה שנדרש, כי אז היו מתחייבים מיתה.
_____________________________________
..


נערך לאחרונה ע"י זיו בתאריך 01-11-2011 בשעה 15:52.
חזרה לפורום
  #22  
ישן 01-11-2011, 17:36
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
לא הבנתי משהו
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי זיו שמתחילה ב "אני מכיר את עמדתך ש"אין..."

ציטוט:
ציטוט:
ולולין היו פתוחין בעליה לבית קדש הקדשים, שבהן היו משלשלין את האומנים בתבות , כדי שלא יזונו עיניהן מבית קדשי הקדשים
.

והמטרה לא הייתה שלא לדרוך, אלא שלא יעשו שם דברים מעבר למה שנדרש, כי אז היו מתחייבים מיתה.

אם פועל שדלת ה"לול" שלו פתוחה לצד מסויים עובד והגיע זמן תפילה (או שיפספס זמן תפילה) אז אסור יהיה לו להתפלל משום שזה "יהיה מעבר לנדרש" והוא יהיה חייב מיתה אם יתפלל?
אם כן זה נשמע מוזר.
אם לא אז הוא צריך לדעת את כיוון הארון אם אינו יכול לראותו, ואם אינו יודע לשער אז הוא צריך את האפליקציה...

ושאלה פילוסופית לאלי - נראה לך שיהיה מותר להכניס רק אנדרויד (על שקט) משום האתאיזם של ג'ובס? או שקה"ק הוא מקום הייחוד הכולל גם אתאיזם ואז יהיה מותר להכניס גם ios?
_____________________________________

חזרה לפורום
  #24  
ישן 01-11-2011, 18:20
צלמית המשתמש של Eli173
  משתמש זכר Eli173 Eli173 אינו מחובר  
בעל תואר שני ביהדות, בהתמחות בהיסטוריה של עם ישראל והגות יהודית.
 
חבר מתאריך: 15.02.09
הודעות: 4,513
בתגובה להודעה מספר 22 שנכתבה על ידי ck5760 שמתחילה ב "לא הבנתי משהו"

אתה מתחמק מנקודה שחזרתי עליה הלוך וחזור: אין מציאות כזאת שנמצא שם פועל ו"פתאום הגיע זמן להתפלל". סמוך על האחראים בבית המקדש שלא יאפשרו מציאות שבה הפועלים הנדרשים לתיקון/נקיון קוה"ק לא ישהו שם בזמן התפילה. ושוב אני וחוזר ואומר, בבית המקדש ה"תפילות הם לא כמו שאנו מכירים כי אם עבודת הקורבנות וכו.

שמעתי מפי מס' רבנים בכמה הזדמנויות שלא משאירים פלאפון דלוק אפילו רק על רטט, אלא לכבות כליל בכניסה לבית כנסת/בית מדרש גם לא בשעת תפילה.

ידידי ck5760 רד מהנושא. מיצינו. אין מציאות של שימוש באייפון (ודומיו) למטרת תפילה בתוך קוה"ק. רד מזה.
חזרה לפורום
  #25  
ישן 01-11-2011, 20:37
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
אינני מתחמק
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי Eli173 שמתחילה ב "אתה מתחמק מנקודה שחזרתי עליה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Eli173
אתה מתחמק מנקודה שחזרתי עליה הלוך וחזור: אין מציאות כזאת שנמצא שם פועל ו"פתאום הגיע זמן להתפלל". סמוך על האחראים בבית המקדש שלא יאפשרו מציאות שבה הפועלים הנדרשים לתיקון/נקיון קוה"ק לא ישהו שם בזמן התפילה. ושוב אני וחוזר ואומר, בבית המקדש ה"תפילות הם לא כמו שאנו מכירים כי אם עבודת הקורבנות וכו.

שמעתי מפי מס' רבנים בכמה הזדמנויות שלא משאירים פלאפון דלוק אפילו רק על רטט, אלא לכבות כליל בכניסה לבית כנסת/בית מדרש גם לא בשעת תפילה.

ידידי ck5760 רד מהנושא. מיצינו. אין מציאות של שימוש באייפון (ודומיו) למטרת תפילה בתוך קוה"ק. רד מזה.

והפוך ממה שאמרת - יש מציאות כזו (למרות שמה שאמרתי למעלה (לגבי סוגי טלפונים מסויימים) היה לא ברצינות...)
ומדוע שהאחראים לא יאפשרו לאדם כזה להתפלל שם?
ובנוסף ישנן שתי גישות בנוגע לתפילות אאל"ט:
1. תפילות נתקנו כנגד קרבנות.
2. תפילות נתקנו כנגד אבות.

ולכן מכל האמור לעיל ישנה מציאות (לפחות כאשר בונים את בית המקדש) בה עדיין לא מקריבים קרבנות ונמצאים בקודש הקודשים אנשים הבונים את בית המקדש.

חוץ מזה - נחזור לנושא האשכול:
לעניות דעתי אם טלפון משמש כסידור מתוחכם (המראה לדוגמא תוספות לראש חודש לספירת העומר וכו' בהתאם לזמן ולמיקום הגיאוגרפי) - ובשעה שמשתמשים בו הטלפון עובר למצב "טיסה" (אין אפשרות לקבלת שיחות וכו') יש לו יתרון על סידור רגיל. ומדוע לא להשתמש באמצעי טכנולוגי המהווה הידור לעומת מה שקיים?
ועל אחת כמה וכמה בביהמ"ק שצריך להדר בבחינת "זה אלי ואנוהו"?
מדוע לא לשתף את מיטב הטכנולוגיה בקודש? (כמו שמנבא הנביא זכריה: "ביום ההוא, יהיה על-מצילות הסוס, קודש, לה'" אז קודש הקודשים יתפשט על מצילות הסוס אבל על האייפון לא?)

אתה רוצה טאבלט מיוחד לתפילה סבבה - אבל היום כל טלפון חכם המריץ תוכנה כמו "תפילון" עולה מבחינת השימושיות שלו על סידור (כמובן לא בשבתות וחגים).
_____________________________________


נערך לאחרונה ע"י ck5760 בתאריך 01-11-2011 בשעה 20:41.
חזרה לפורום
  #26  
ישן 02-11-2011, 05:47
צלמית המשתמש של Eli173
  משתמש זכר Eli173 Eli173 אינו מחובר  
בעל תואר שני ביהדות, בהתמחות בהיסטוריה של עם ישראל והגות יהודית.
 
חבר מתאריך: 15.02.09
הודעות: 4,513
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי ck5760 שמתחילה ב "אינני מתחמק"

עזוב, אתה באמת לא רוצה להבין.
מציאות של פועלים/מנקים בקוה"ק היא מציאות שמורכבת ממבצע לוגיסטי גדול שמתקיים לעיתים נדירות. היא לא על בסיס יום-יומי. האנשים שנכנסים לשם עושים זאת אחרי הכנה שכוללת טהרה, טבילה, וידוי וכו.

אתה כותב:
ומדוע שהאחראים לא יאפשרו לאדם כזה להתפלל שם?

אני עונה: למה? כי התורה ציוותה "והזר הקרב יומת"

אתה כותב:
ולכן מכל האמור לעיל ישנה מציאות (לפחות כאשר בונים את בית המקדש) בה עדיין לא מקריבים קרבנות ונמצאים בקודש הקודשים אנשים הבונים את בית המקדש.

אני עונה: מהרה יבנה המקדש, וגם כאשר יכנסו יהודים קדושים וטהורים לתוך תחום קוה"ק על מנת לבנותו במהרה בימינו, הם יכנסו לשם בשעות מסויימות ומוגדרות, וכשתגיע שעת התפילה, הם יצאו משם, יתארגנו למניין עם שאר הפועלים שיהיו באותו יום בתחומי בית המקדש ויקיימו תפילות בבחינת "ברוב עם" ולא תפילת יחידים בתוך תחומי קוה"ק ההולך ונבנה.

אבל אתה כנראה רוצה להמשיך ולהתפלסף.
מבחינתי תם הדיון בנושא זה
חזרה לפורום
  #27  
ישן 02-11-2011, 09:05
צלמית המשתמש של זיו
  זיו זיו אינו מחובר  
L'enfer, c'est les autres
 
חבר מתאריך: 21.11.01
הודעות: 29,223
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי Eli173 שמתחילה ב "עזוב, אתה באמת לא רוצה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Eli173
מציאות של פועלים/מנקים בקוה"ק היא מציאות שמורכבת ממבצע לוגיסטי גדול שמתקיים לעיתים נדירות. היא לא על בסיס יום-יומי. האנשים שנכנסים לשם עושים זאת אחרי הכנה שכוללת טהרה, טבילה, וידוי וכו.

אשמח למקור לזה. במיוחד לאור זה שזה סותר את אחד הציטוטים שלי.
ובכלל, למקור לכל מה שאמרת לגבי המניינים ברוב עם וכו', כי נראה שזו דעתך האישית, שלא טובה יותר מכל דעה של כל אחד אחר.

ותרשה לי הערה; אין לי ספק בכלל שכל מי שנכנס/יכנס לעבוד בקה"ק לא יוכל להמנע מלהתפלל תוך כדי, או מינימום פרקי תהילים. מה אתה היית עושה אילו היית שם?


חוץ מזה, לדעתי CK קצת מסתלבט עליך.. כדרכו בקודש.
_____________________________________
..


נערך לאחרונה ע"י זיו בתאריך 02-11-2011 בשעה 09:10.
חזרה לפורום
  #29  
ישן 16-09-2011, 08:29
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
מעניין
בתגובה להודעה מספר 28 שנכתבה על ידי זיו שמתחילה ב "מבלי להכנס לקטע ההלכתי,..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי זיו
מבלי להכנס לקטע ההלכתי, ה"טכנולוגייה" עצמה בעייתית עד מאוד. הבעיה לא בתוכנות ובמיקום, אלא בתכונת המצפן שבמכשירים האלה. בעיניי ראיתי מספר מכשירים שעמדו באותה נקודה בדיוק, ובכל אחד המצפן הצביע לכיוון אחר... לא ממש 'אחר' כמובן, אבל סטייה של מעלות, ועשרות מעלות בין מכשיר למכשיר. ולא עזר שום סנכרון ושום איכון. כל המכשירים המשיכו להתעקש, מכשיר מכשיר וכיוונו :\

בכלל הרעיון עלה לאחר שנחשפתי לעובדה שיש רכיב כזה בטלפונים. כנראה שהטכנולוגיה עדין בחיתוליה אבל יכול להיות שהסיבה לסטיה שראית היא שמכשיר אחד הצביע על צפון מגנטי והשני על צפון אמיתי?
_____________________________________

חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 06:09

הדף נוצר ב 0.09 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר