לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #8  
ישן 06-09-2011, 07:30
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,683
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי Max206 שמתחילה ב "יכול להיות אתה מתכוון..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Max206
יכול להיות אתה מתכוון לפינים?
בשביל זה קיימים מפסקי WOW כדי שהכני נסע לא התקפלו על הקרקע גם עם מזיזים את ידית כני הנסע.

מפסקים - כבודם במקומם. אף פעם אי אפשר לסמוך עליהם. לכן גם מוסיפים אמצעים "קשוחים" יותר.
ראה דוגמא כאן:
http://www.aopa.org.il/site/userfil...afety/33-11.pdf

בקורנסים היו שמים שרוולי מתכת (מסומן בחץ בתמונה הבאה. אינני מוצא כרגע תמונה טובה יותר). ייתכן שב F-16 זה הוחלף בפין בודד (תמונה שמאלית. קרופ מתוך תמונה שהובאה למעלה).
אגב גם במטוסי המיראז' היו את הצילינדרים האלה: "היה שלב ביניים שהתנעת מנוע המטוס הייתה מורשית רק לאחר הרכבת מתקן מונע קיפול על הצילינדר של כן נסע קדמי. כדי שלא יישאר שם בטעות אחרי התנעה, הוא חובר בכבל לסד הקדמי והמכונאי היה מרים את שניהם להראות לטייס את ההוכחה שהוא יכול להתחיל להסיע בשקט" (http://www.sky-high.co.il/134771/%D...%A8%D7%A7%D7%A2 )


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

נערך לאחרונה ע"י yaari בתאריך 06-09-2011 בשעה 07:46.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 05-09-2011, 15:27
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,236
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי Fox450 שמתחילה ב "תיקון"

תוקן!
תודה על ההערה הנכונה, סא"ל שמואל חץ ז"ל היה מפקדה הראשון ומי שהקים אותה בבסיס חצור באוגוסט 1969.
עוד אבני דרך ל 201:
- הפלת בכורה של הפנטום במדי חיל האוויר
- מבצעי "פריחה" למיניהם מלחמת ההתשה
- נפילתו של מפקד הטייסת ביולי 1970
- תקיפת מערכי טילים במלחמת יוהכ"פ ואבדות הטייסת
- מבצע ליטני
- מעבר לתל נוף וקליטת הקורנס 2000 בסוף שנות ה 80
- הדממה ב 2004
- פתיחה מחודשת ב 2008 כטייסת סופה

אשכול עבר על סא"ל שמואל חץ ז"ל ונסיבות נפילתו (ככל שאפשר לדעת) כאן

אגב, אשמח אם למישהו יש תמונה של סא"ל חץ ז"ל ויוכל להעלותה לאשכול הזה
תודה!

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #34  
ישן 08-09-2011, 08:22
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,683
בתגובה להודעה מספר 33 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "[QUOTE=5112]O.K. ברשותך, אני..."

נראה לי שכל הדיון ביניכם היה נמנע אם הייתם קוראים את תגובתי (שהתאחרה במספר דקות, יחסית לתגובתו של 5112, כדי לחפש את הקישור):
http://www.fresh.co.il/vBulletin/sh...821#post4082848

לגבי השאלה של 5112: "אתה יוצא לטיסת לילה, ויש תקלה במערכת לראיית לילה...
האם עכשיו ההטסה בלילה תהיה כמו טיסה בעננים ? ערפל ?
האם ההטסה עכשיו תחשב כ"טיסת מכשירים" ולא כ"טיסת לילה"?"
התשובה היא: לא.
לא כל טיסת לילה הופכת אוטומטית לטיסת מכשירים. רק טיסה שבה אתה נאלץ לסמוך על המכשירים בלבד הינה טיסת מכשירים (יכולה להיות גם ביום, כגון טיסות בתוך ענן או טיסות אחרות שבהן לא ניתן להבחין בין "מעלה" ו"מטה" וכד'). גם לפני שהומצאו מערכות ראיית הלילה התבצעו טיסות לילה והן לא הוגדרו טיסות מכשירים. אם יש אפשרות להסתמך על ראיה חיצונית אזי זו אינה טיסת מכשירים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #48  
ישן 07-09-2011, 17:15
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,683
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי הובס שמתחילה ב "מעניין: למה החלונות של המושב האחורי סגורות בבד?"

http://www.iaf.org.il/505-18168-he/IAF.aspx
"מאז אותה תאונה שם חיל-האוויר דגש על טיסות המכשירים - שיטה מיוחדת להטסת המטוס או המסוק במצב שבו הטייס אינו רואה את הנעשה מחוץ לתא והוא מסתמך רק על הנתונים המוצגים על המחוונים בתא.

"טיסת מכשירים היא חלק מרכזי בהכשרתו של כל טייס מבצעי בטייסת", מסביר רס"ן ד', סגן מפקד הטייסת. "חיל-האוויר קבע הגדרות ברורות מתי אפשר ומתי אסור לטוס באימונים ובלחימה, וכל אחד מאיתנו יודע אותן בעל-פה. הסיפור הופך לבעייתי כיוון שלא קל להתאמן לטיסה במזג-אוויר. לכן פיתחנו אימון מיוחד שבו אנו מדמים מצב של 'אל-ראות'".

הפתרון בהחלט מקורי. האימון המיוחד מורכב מטיסה תוך התמודדות עם עננות כבדה ונחיתה ללא קשר-עין עם הקרקע. כדי לדמות כניסה לענן, שבו הראות אפסית, מכוסה תא הטייס האחורי בבד שחור כבד ומערכת הראייה מנותקת. על-ידי כך מנותק הטייס מהמתרחש מחוץ לתא. האמצעי היחיד העומד לרשותו הוא מסך VDU שעליו מוצגים כל נתוני הטיסה. "על גבי מסך הVDU- אנחנו רואים את קו האופק, את גובה הטיסה מעל פני הים, את גובה הטיסה מעל פני הקרקע, את המהירות, את שיעור נסיקה ואת הטווח לנקודות ציון. היתרון במסוק האפאצ'י, בשונה ממסוקים אחרים, שכל הנתונים מרוכזים על גבי מסך אחד. זה חוסך הרבה זמן ומקל על חלוקת הקשב בטיסה. כל נגיעה בסטיק, המשנה את נתוני הטיסה של המסוק, מוצגת על גבי המסך ובהתאם לכך אנחנו טסים", ממשיך רס"ן ד'."
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #54  
ישן 18-09-2011, 20:54
צלמית המשתמש של amirsgv
  משתמש זכר amirsgv amirsgv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,994
בתגובה להודעה מספר 53 שנכתבה על ידי צ'ומפי שמתחילה ב "[QUOTE=amirsgv]שני אנשי הצוות..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי צ'ומפי
אם אפשר, אמיר, 2 שאלות:

1. האם מפעיל מערכות הנשק הוא תמיד מפעיל המערכות או שקיימת תחלופה בתוך הטייסת וכולם מטיסים וכולם מפעילים?

2. מדוע הקדמי, מפעיל המערכות, הוא מפקד המשימה? האם זה לא דומה לנווט במטוסים שמפקד על הטייס (ועד כמה שאני יודע הטייס הוא המפקד)?


1. ההכשרה בטייסות המסק"ר היא קודם כל טייס ואח"כ מפעיל מערכות. בפועל יוצא, כל "קדמי" מחזיק בכל ה"כשירויות" של ה"אחורי" אבל לא להפך - למעט מקרים בודדים של נווטים שהם רק מקדימה (רן כוכבא ז"ל לדוגמה).
2. נווט במטוס אינו מטיס. נכון, היו זמנים והיו טייסות שהקפידו לאמן נווטים בכשירויות הטסה בסיסיות, אבל ככלל הטייס הוא מפקד המטוס ולכן גם נווט שהוא מוביל משימה כפוף לטייס. במקרה של מסק"ר השניים הם טייסים, ולכן הקדמי מוביל את המשימה, מאחר והוא אינו עסוק בהטסה אם כי יש לו את כל הכשירויות לכך
_____________________________________
מרקיע שחקים האתר למחקר ותיעוד ההיסטוריה של התעופה בארץ. www.sky-high.co.il

גלריה: www.pbase.com/amirsgv

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #77  
ישן 11-09-2011, 12:29
  Devilito Devilito אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 19.03.02
הודעות: 263
בתגובה להודעה מספר 76 שנכתבה על ידי MS_Rogue שמתחילה ב "אפשר אמנם לעשות שימוש..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי MS_Rogue
אפשר אמנם לעשות שימוש בטאבלטים של היום אבל בוא נודה על האמת, בניגוד חד לכל מיני מכשירים אלקטרוניים, ספר לא נוטה להתקלקל בדיוק ברגע שהכי צריך אותו...


סתם תירוץ לא לעבור לטכנולוגיה של המאה ה-21. טאבלט שרשומה בו ההוראה+ איורים של המקום. לאחר כל נקודה בצ'ק ליסט "מאשרים ביצוע" ועוברים להוראה הבאה. רק בסוף הצ'ק ליסט מתאפשר "שחרור" המטוס.
יש אין ספור רעיונות שאפשר לחשוב עליהם... בגלל שהיסטורית התקלות תהיה דיגיטלית המחשב יתריע במהלך הבד"ח שהסעיף הנ"ל צריך להיבדק יותר לעומק כי יש היסטוריה של תקלות בחלק הנ"ל...

לתחזק איפד לא אמורה להיות בעיה רצינית עבור מי שמתחזק מטוסי קרב, לא?
הספרות הכתובה תמיד תהיה זמינה, אבל אין סיבה לא להתקדם...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #80  
ישן 17-09-2011, 23:39
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 79 שנכתבה על ידי Devilito שמתחילה ב "אוקי... מה לא נכון? קצת לא..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Devilito
אוקי... מה לא נכון?
קצת לא הבנתי את התשובה. היא לא מכילה כלום חוץ מ"לא"
מה הבעיתיות להכניס את זה לשימוש (חוץ מהחלק של להכין את התוכנה)?

אני כבר לא עונה לאנשים שקודם כותבים חד משמעית על דברים שהם לא מבינים בהם כלום ורק אח"כ שואלים את השאלות..
פעם הבאה תשאל קודם ואשמח לענות לך.
תעשה חיפוש באינטרנט ותבדוק למה ספר עדיף מטאבלט כיום, מה הסיבות שצה"ל לא עבר לעבודה מלאה עם מחשבים בחתימה על מטוסים. מה הסטטוס הנוכחי של היסטוריה דיגטלית בתחזוקה בחיל האויר וכו'..
אם לא תמצא ויהיה לי מתישהו כוח אני אכתוב...אבל זה לא התפקיד שלי לתקן כל שטות שממציאים בפורום.
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #82  
ישן 18-09-2011, 13:12
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
לא מעודכן לגבי הסטטוס הנוכחי
בתגובה להודעה מספר 80 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "[QUOTE=Devilito]אוקי... מה לא..."

אבל:

1) בתקופתו פיקודו של אליעזר שקדי על בסיס רמת דוד השלים השדה מעבר למה שכונה "בסיס ללא נייר"
2) בשנת 2005 (בערך) התנהלה מרבית העבודה ביא"א על בסיס חיתום ביומטרי מתוך מגמה להשלים את המעבר לעבודה "ללא נייר" במה שתואר כמגמה חיילית.
3) לפני זמן מה פורסם בבטאון ח"א על מעבר מכונאים לעבודה עם מכשירי IPOD עליהם מוקלטים נהלי עבודה, על מנת לשחרר אותם מעודפי ניירת.

יש להניח שהחומר קיים בפורמט דיגיטאלי כזה או אחר, ומשם המעבר לקבצי PDF קצרה למדי (שלא להגיד - זולה משמעותית).

לגבי ההחלטה אם זה צריך להיות IPAD או סתם קורא אלקטרוני - הרי שיש פערים משמעותיים במחירים וביכולות (קריאה בלבד מול הצורך גם "לכתוב").

במקביל - מכשירי IPAD הוכנסו כבר לשימוש צבאי בארה"ב, ולאחרונה גם בחברת דלתא - שם הם מחליפים כבר את מזוודות ה-JEPPESEN כך שניתן להניח שמחזיקים מהם "אמינים מספיק" לצורך העבודה הנדרשת.

כאמור - לגבי הסטטוס הנוכחי - אין לי מושג.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 05:19

הדף נוצר ב 0.17 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר