לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום פוליטיקה ואקטואליה, נא לשמור על שפה נאותה חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > פוליטיקה ואקטואליה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #20  
ישן 23-11-2011, 23:40
  eshely77 eshely77 אינו מחובר  
מנהל פורום סטודנטים
 
חבר מתאריך: 03.09.08
הודעות: 5,043
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי Shai שמתחילה ב "אני לא יודע לגבי גמרא, אבל..."

סביר להניח שאתה צודק.

וצריך רגע להיות ברורים, אין עדיין גן שמוכר ככזה שקובע אינטילגנציה. ובטח שלא ידוע על הפולימורפיזים בגן הזה. (שכאמור עדיין לא ידוע)
ברגע שאנחנו מבצעים פעולה לאורך זמן, כל פעולה שהיא, הגוף עובר אדפטציה והוא יבטא גנים שיסייעו לו לצבע את הפעולה בצורה טובה יותר. הדוגמה הפשוטה ביותר היא פעילות גופנית. הביטוי של מיוגלובין יעלה כדי לאפשר פעילות אירובית ארוכה יותר.
וכך גם בלימוד. ככל שלומדים יותר לא רק יודעים יותר אלא גם משפרים את היכולת השכלית. במידה והלימוד בנוי פחות על שינון ויותר על אתגרים אינטלקטואלים, אזי זה יהיה האזור שיתפתח. האם יהיה שינוי בצורת הביטוי של החלבונים וברצף חומצות האמינו, יכול להיות. אבל סביר להניח שחלבונים שמשרתים את האתגר שבוטאו פחות יבוטאו יותר.
לאורך זמן יש סיכוי שהחלבונים האלו יעברו מוטציות שישפרו את תפקודם ויועברו גם לצאצאים.
_____________________________________
זנגה זנגה, דאר דאר
(מ.קדאפי)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 24-11-2011, 05:26
צלמית המשתמש של ביטיס
  ביטיס ביטיס אינו מחובר  
מומחה ללוחמת חי"ר, סיור וצליפה
 
חבר מתאריך: 06.12.04
הודעות: 21,060
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי eshely77 שמתחילה ב "סביר להניח שאתה צודק. וצריך..."

אך ורק אם יש השפעה על הסיכוי להורשה. אין שום משמעות לשום מוטציה המתרחשת מחוץ לגונדות. ללימוד, או לכל פעילות, יש השפעה מועטה על כך. מצד שני, אם אדם שיכולתו השכלית מוקנית בגלל יתרון גנטי מסויים יקבל יתרון בפיטנס שיתורגם להורשה - קרי, אם הוא יביא פי 10 צאצאים ביחס לאדם בעל יכולת שכלית בינונית, אז יהיה לכך יתרון. אחרת, אין לכך שום משמעות.
_____________________________________
There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics

"After the uprising of the 17th of June the Secretary of the Writers Union had leaflets distributed in the Stalinallee
stating that the people had forfeited the confidence of the government and could win it back only by redoubled efforts.

Would it not be easier in that case for the government to dissolve the people and elect another?" -Bertolt Brecht

I remember very vividly, a few months after the famous pacifist resolution at the Oxford Union visiting Germany and having a talk with a prominent leader of the young Nazis. He was asking about this pacifist motion and I tried to explain it to him. There was an ugly gleam in his eye when he said, "The fact is that you English are soft". Then I realized that the world enemies of peace might be the pacifists - Robert Hamilton Bernays -

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 24-11-2011, 09:27
  eshely77 eshely77 אינו מחובר  
מנהל פורום סטודנטים
 
חבר מתאריך: 03.09.08
הודעות: 5,043
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי ביטיס שמתחילה ב "אך ורק אם יש השפעה על הסיכוי..."

אני יודע שמבחינת התפיסה המקובלת כיום אתה צודק. (לטובת העניין אלו התשובות שסימנתי במבחן) אבל אני לגמרי לא בטוח שאתה צודק.
בוא נגיד שיש אוסף של גנים שמשפיעים על אינטלגנציה. ולטובת העניין ההורשה שלהם היא קו-דומיננטית.
ולא קיים פולימורפיזים בגנים, האם אצל צאצא שההורים שלו גרמו לגן הזה לבוא יותר לידי ביטוי - סינטזה מוגברת של החלבון הנכון במוח. (אני מפשט את זה מאוד, אבל אני בטוח שאתה מבין למה אני מתכוון) האם הסיכוי שהוא יבטא את החלבון הזה בכמות יותר גדולה כבר מגיל צעיר גדלה?
אם יום אחד אמצא את עצמי במעבדה שחוקרת את התחום אני אנסה לבדוק את התאוריה שלי. כרגע היא חסרת משמעות כי היא תאוריה שמבוססת על כלום.
_____________________________________
זנגה זנגה, דאר דאר
(מ.קדאפי)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 24-11-2011, 09:48
צלמית המשתמש של ביטיס
  ביטיס ביטיס אינו מחובר  
מומחה ללוחמת חי"ר, סיור וצליפה
 
חבר מתאריך: 06.12.04
הודעות: 21,060
בתגובה להודעה מספר 22 שנכתבה על ידי eshely77 שמתחילה ב "אני יודע שמבחינת התפיסה..."

אם התכונה קיימת, הניצול שלה יהיה תלוי באדם, אבל אותו ילד לא יוריש את מה שהוא צבר הלאה, אלא אם כן מדובר במוטציה נוספת שהתקבעה בגונדות.
_____________________________________
There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics

"After the uprising of the 17th of June the Secretary of the Writers Union had leaflets distributed in the Stalinallee
stating that the people had forfeited the confidence of the government and could win it back only by redoubled efforts.

Would it not be easier in that case for the government to dissolve the people and elect another?" -Bertolt Brecht

I remember very vividly, a few months after the famous pacifist resolution at the Oxford Union visiting Germany and having a talk with a prominent leader of the young Nazis. He was asking about this pacifist motion and I tried to explain it to him. There was an ugly gleam in his eye when he said, "The fact is that you English are soft". Then I realized that the world enemies of peace might be the pacifists - Robert Hamilton Bernays -


נערך לאחרונה ע"י ביטיס בתאריך 24-11-2011 בשעה 09:55.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 24-11-2011, 21:55
צלמית המשתמש של ביטיס
  ביטיס ביטיס אינו מחובר  
מומחה ללוחמת חי"ר, סיור וצליפה
 
חבר מתאריך: 06.12.04
הודעות: 21,060
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי eshely77 שמתחילה ב "בדיוק קורא על זה..."

במידה והן התרחשו בגונדות. אלא אם כן מדובר ברביה א-מינית....
_____________________________________
There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics

"After the uprising of the 17th of June the Secretary of the Writers Union had leaflets distributed in the Stalinallee
stating that the people had forfeited the confidence of the government and could win it back only by redoubled efforts.

Would it not be easier in that case for the government to dissolve the people and elect another?" -Bertolt Brecht

I remember very vividly, a few months after the famous pacifist resolution at the Oxford Union visiting Germany and having a talk with a prominent leader of the young Nazis. He was asking about this pacifist motion and I tried to explain it to him. There was an ugly gleam in his eye when he said, "The fact is that you English are soft". Then I realized that the world enemies of peace might be the pacifists - Robert Hamilton Bernays -

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 23-11-2011, 20:44
  eshely77 eshely77 אינו מחובר  
מנהל פורום סטודנטים
 
חבר מתאריך: 03.09.08
הודעות: 5,043
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי TIMON the mongoose שמתחילה ב "דיון על גמרא, קוריאנים, חרדים, השכלה ופרס נובל."

איכות הלימוד ברוב המוסדות החרדיים כיום היא בין נמוכה לביזיונית.
על כל תלמיד ישיבה איכותי שראוי לתואר תורתו אומנותו יש לפחות עשרה שהאומנות שלהם מחורבנת.
ושלא תבין לא נכון, לסוגיות תלמודיות יש כוח וערך אדיר.
אבל מה שקורה היום בישיבות החרדיות ביחס ללימוד תורה הוא לא תפארת לאלו שעושים אותה ואין בה תפארת לאדם.

ואם אתה רוצה לעשות סקר לא סטאטסטי ולא מחייב, אתה מוזמן לעצור טרמפים לבחורים חרדיים ולבקש מהם לספר לך על החידוש שהם למדו השבוע.
במקרה הטוב אתה תקבל דיון על סוגיה ברמה של התכנית שניים אוחזין. ובמקרה הסביר אתה תקבל דבר תורה מפרשת השבוע של רש"י ברמה של כיתה ד'.
אז לפני שאתה מכניס לימוד גמרא בחינוך הכללי, תגרום לאלו שמתהדרים בלימוד התורה שלהם באמת ללמוד אותה.
_____________________________________
זנגה זנגה, דאר דאר
(מ.קדאפי)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #33  
ישן 01-12-2011, 18:54
  משתמש זכר channb channb אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.08.03
הודעות: 3,521
בתגובה להודעה מספר 30 שנכתבה על ידי eshely77 שמתחילה ב "איכות הלימוד ברוב המוסדות..."

א' איכות הלימוד תלויה מאוד בישיבה שבה לומדים הבחורים.
ב' הבחורים שאתה פוגש בטרמפים באמצע הזמן (תקופת הלימודים) אינם מהעידית שבחבורה.
אני מזמין אותך להכנס בסדר ג' לישיבה כמו פונביז' או חברון ולהווכח שהמציאות שונה לגמרי ממה שאתה מדמיין אותה. (אגב אני בטוח שתתקבל בברכה)
ג' לשאול בחור מה חידש בטרמפ אינו המדד. הוא צריך לסדר לעצמו את המחשבות (כעת מטרידים אותו דברים אחרים), לאחר מכן הוא צריך להכניס אותך לנושא שאינך מכיר. בנוסף ובעיקר חידוש במהותו אצל בחור ישיבה הוא הרעיון המקורי שהתחדש לו וזה מה שהוא יציין. למעשה בלא לדעת את הרקע ואת הראיות לצדדים השונים שהובילו אותו לכך לא תוכל להעריך את המקוריות והחדשנות שבדבריו.

אם תתעקש אכתוב לך כמה וורטים (רעיונות) שמתאימים לטרמפיסט ונבדוק אם אתה מבין את משמעותם.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #34  
ישן 02-12-2011, 13:37
  eshely77 eshely77 אינו מחובר  
מנהל פורום סטודנטים
 
חבר מתאריך: 03.09.08
הודעות: 5,043
בתגובה להודעה מספר 33 שנכתבה על ידי channb שמתחילה ב "א' איכות הלימוד תלויה מאוד..."

אשמח לחידושים מעניינים
וכפי שכתבתי בעבר, אני בעד שמדינת ישראל תממן את פונביז' וחברון.
אבל אתה אומר אל תלמד על החרדים מאלו שמסתובבים באמצע היום. (וכפי שכתבתי עבדתי לא מעט זמן בבני ברק)
אז אני אומר אל תלמד מהציבור החרדי מהאילטה של ישיבת חברון. ובהחלט מדובר שם באליטה ראויה.
על כל אחד מפונוביז' יש 100 שהם לא.

אבל אם נלך לדרך האמצע, לבחור הממוצע. לצערי אני לא חושב שהוא ראוי להחשב באומן ראוי. ולכן זה שהוא חותם על תורתו אומנותו מבייש את האומנות ופוגע בתורה.
מבנה מערכת החינוך החרדי, גורם לזה שגם לאחד שלא מתאים לאומנות הזאת אין ברירה אלא לשקוע בבינוניות מביכה.

אני גורס, שלפחות בזמן הזה. צריך ללכת על פי שיטת רבן גמליאל. "מי שאין תוכו כברו שלא ייכנס לבית המדש" זאת אומרת הוא מוזמן לקום מוקדם בבוקר וללמוד גמרא לפני התפילה וללכת לעבודה. אשריו ומה טוב חלקו אם הוא ילמד בין מנחה לערבית או בשובו הביתה אחרי יום העבודה שלו.
ועד אז, שיעבוד פול-טיים ג'וב.
ועד שההנהגה החרדית לא תיתן את הכלים בידיים של אלו שצריכים לעבוד. הרי שהם כאילו מלמדים אותם ליסטות. (לא בטוח איך צריך להטות את הפועל הזה)
_____________________________________
זנגה זנגה, דאר דאר
(מ.קדאפי)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #36  
ישן 24-11-2011, 06:14
צלמית המשתמש של ביטיס
  ביטיס ביטיס אינו מחובר  
מומחה ללוחמת חי"ר, סיור וצליפה
 
חבר מתאריך: 06.12.04
הודעות: 21,060
בתגובה להודעה מספר 35 שנכתבה על ידי MS_Rogue שמתחילה ב "אין שום קשר בין לימוד הגמרא..."

או... יש!
עבודה עם לפטופ על הביצים, קצת קרינה ממכ"מים במהלך השירות הצבאי, עישון, עבודה במעבדה היסטולוגית (טלי... ) וכיוצא בזה ישנו את ההורשה למפלצת 4 ראשית
_____________________________________
There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics

"After the uprising of the 17th of June the Secretary of the Writers Union had leaflets distributed in the Stalinallee
stating that the people had forfeited the confidence of the government and could win it back only by redoubled efforts.

Would it not be easier in that case for the government to dissolve the people and elect another?" -Bertolt Brecht

I remember very vividly, a few months after the famous pacifist resolution at the Oxford Union visiting Germany and having a talk with a prominent leader of the young Nazis. He was asking about this pacifist motion and I tried to explain it to him. There was an ugly gleam in his eye when he said, "The fact is that you English are soft". Then I realized that the world enemies of peace might be the pacifists - Robert Hamilton Bernays -

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #41  
ישן 24-11-2011, 07:12
  hamedinai hamedinai אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.08.11
הודעות: 7,193
זה לא כל כך הלימוד כמו האמונה בבורא עולם ומנהיגו שחודרת עד לרמת הגנים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי TIMON the mongoose שמתחילה ב "דיון על גמרא, קוריאנים, חרדים, השכלה ופרס נובל."

וַיֹּאמֶר לָאָדָם הֵן יִרְאַת אֲדֹ-נָי הִיא חָכְמָה, וְסוּר מֵרָע בִּינָה. (איוב כח כח)

ראה הסברים על זה:
http://he.wikisource.org/wiki/%D7%9...B.D 7.9E.D7.94

http://he.wikisource.org/wiki/%D7%A... _%D7%9E%D7%92

בעצם זה שילוב כל הדברים יחד:

רבי אלעזר בן עזריה אומר, אם אין תורה, אין דרך ארץ.

אם אין דרך ארץ, אין תורה.

אם אין חכמה , אין יראה.

אם אין יראה, אין חכמה.

אם אין בינה, אין דעת.

אם אין דעת, אין בינה.

אם אין קמח , אין תורה.

אם אין תורה, אין קמח.

(מסכת אבות · פרק ג · משנה יז)
http://he.wikisource.org/wiki/%D7%9...92_%D7%99%D7%96

ועכשיו בדיחה קטנטונת:

היו היה יהודי חכם, לידו היה גר שכן נחמד.
השכן שאל את היהודי: למה היהודים כאלו חכמים?
היהודי ענה: בגלל שהם אוכלים גפילטע פיש !
השכן ביקש מהיהודי תביא גם לי קצת גפילטע פיש!
היהודי נענה, על דבר כזה צריכים לשלם. להיות חכם זה לא חינם.
השכן נענה: אני מוכן לשלם הון תועפות רק להיות חכם.
היהודי נענה: אני לא אדרוש הרבה, רק 100 דולר.
השכן ענה: בסדר, מסכים. שווה 100 דולר רק להיות יותר חכם.
ובכן ביום שישי הבא כשהיהודי הכין את הגפילטע פיש,
הוא נתן גם לשכן שלו מנה יפה ובתמורה קיבל 100 דולר.
כל אותה שבת השכן אכל והתענג על הגפילטע פיש.
כשהגיע יום ראשון בא השכן עם עם טענה ליהודי: למה רמית אותי?
הנה אכלתי את הגפילטע פיש ולא נהייתי יותר חכם.
היהודי ענה לו: הנה עכשיו אתה רואה שנהיית יותר חכם!
_____________________________________
לְמַעַן צִיּוֹן לֹא אֶחֱשֶׁה וּלְמַעַן יְרוּשָׁלִַם לֹא אֶשְׁקוֹט עַד יֵצֵא כַנֹּגַהּ צִדְקָהּ וִישׁוּעָתָהּ כְּלַפִּיד יִבְעָר (ישעיהו סב א)
חצי האי ערב - לערבים, ארץ ישראל - לעם ישראל.
מכה של המוסלמים, ירושלים של היהודים.


https://sites.google.com/site/hamedinai/


נערך לאחרונה ע"י hamedinai בתאריך 24-11-2011 בשעה 07:33.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #42  
ישן 24-11-2011, 10:41
  eshely77 eshely77 אינו מחובר  
מנהל פורום סטודנטים
 
חבר מתאריך: 03.09.08
הודעות: 5,043
על גמרא השכלה ופרס נובל
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי TIMON the mongoose שמתחילה ב "דיון על גמרא, קוריאנים, חרדים, השכלה ופרס נובל."

חשבתי קצת על מה שכתבת.
המסקנה שלי היא שלגמרא אין כוח יוצא דופן או יתרון על פני חומרי לימוד אחרים המגרים את האינטלקט.
במידה וקיים יתרון אינטלקטואלי ליהודים הוא לא תוצר של לימוד הגמרא כמו תוצר של הלימוד עצמו.

ביהדות קיים ערך ללימוד לשם לימוד. כאשר ישנו ויכוח על מסכת זבחים, שהמשמעות שלו אפילו לעולם ההלכה בימנו היא פחות משולית. ועדיין מתעקשים להבין וללמוד מייצרים ערך.
כזה שמקדש את האינטלקט, את הסקרנות ואת החשיבה.
ברגע שהערכים הללו מוטמעים בתרבות אזי הברירה הטבעית. בין אם היא ביולוגית ובין אם היא סוציולוגית תגרום לתעדוף של התכונות הללו.
אם בעיירה ברור שגם הבן של הסייס צריך לדעת קרוא, אם התלמיד המצטיין מתחתן עם בת הגביר, אם על נס מועלים אלו שהם למדנים גדולים. אז אתה מסיט את החברה לכיוון של למדנות וממילא מייצר אינטלקט. כשיש סיכוי שאחרי האינטלקט תבוא אינטליגנציה.

בימנו לדעתי זה הולך ונעלם.
_____________________________________
זנגה זנגה, דאר דאר
(מ.קדאפי)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #43  
ישן 24-11-2011, 12:26
צלמית המשתמש של ביטיס
  ביטיס ביטיס אינו מחובר  
מומחה ללוחמת חי"ר, סיור וצליפה
 
חבר מתאריך: 06.12.04
הודעות: 21,060
בתגובה להודעה מספר 42 שנכתבה על ידי eshely77 שמתחילה ב "על גמרא השכלה ופרס נובל"

ההסבר שלי הוא קצת אחר - אם בשביל לשרוד אתה צריך להיות טוב מהממוצע, זה מה שתהיה. אם לא, תהיה כמו כולם.
_____________________________________
There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics

"After the uprising of the 17th of June the Secretary of the Writers Union had leaflets distributed in the Stalinallee
stating that the people had forfeited the confidence of the government and could win it back only by redoubled efforts.

Would it not be easier in that case for the government to dissolve the people and elect another?" -Bertolt Brecht

I remember very vividly, a few months after the famous pacifist resolution at the Oxford Union visiting Germany and having a talk with a prominent leader of the young Nazis. He was asking about this pacifist motion and I tried to explain it to him. There was an ugly gleam in his eye when he said, "The fact is that you English are soft". Then I realized that the world enemies of peace might be the pacifists - Robert Hamilton Bernays -

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #44  
ישן 25-11-2011, 05:25
צלמית המשתמש של looklook
  משתמש זכר looklook looklook אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 29,140
תגובה מנומקת, ממי שלמד גמרא והיום עוסק בתחום המצריך לוגיקה (סוג של)
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי TIMON the mongoose שמתחילה ב "דיון על גמרא, קוריאנים, חרדים, השכלה ופרס נובל."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי TIMON the mongoose
נזכרתי בכתבה בשפורסמה בתחילת 2011 על הקוריאנים שלומדים תלמוד. הם סבורים שכך הם יהיו חכמים יותר ויגיעו להשגיות גבוהה יותר ושבזכות אבותינו שלמדו תורה במשך דורות היהודים הם עם חכם ולא סתם יש הרבה זוכי פרס נובל יהודיים.

מה לפי דעתכם צריך להעשות?

1. להכניס למערכת ההחינוך הממלכתית שיעורי גמרא.
2. לכפות על החרדים ללכת ללמוד לצד לימודי גמרא לימודי חול ולהפוך אותם לפרופסורים שיביאו לנו פרסי נובל.

אשמח לדיון פורה לגופו של עניין ולא לגידופו של מגזר כזה או אחר.



אני דווקא אהבתי גמרא בישיבה התיכונית (טוב, לא כולל סדר ערב ור"מים מעצבנים) יש כמה אלמנטים בלימוד הגמרא שמחדדים את המחשבה.

א. הדיון לשם דיון. הגמרא איננה ספר הלכות, אף כי כתובות בה הלכות. הגמרא היא ניתוח מדוקדק של משנה ותורה והדיון המתמשך שהתבצע בין חכמים על מנת להגיע להלכות. לפעמים הדיונים בגמרא הם תיאורטיים לחלוטין ובכל זאת מעוררים התנצחות כמעט אינסופית בהיקפה ודקדוק על "קוצו של יוד" . זה שהגמרא די מבולגנת מלמד אותך גם להוציא נתון חשוב מתוך המון שורות קוד..

ב. צורת הלימוד, צורת הלימוד לא רק מעודדת אלא אף יוזמת ביקורת ויצירתיות.

ג. "הפלפול" - שיטה שהייתה נפוצה בעיקר באשכנז שבמסגרתה מנסים להפיל או לחזק מבנה לוגי מורכב בתוך הגמרא/ הפרשנים השיטה מעודדת קריאה ביקורתית והבחנה בניואנסים. בניגוד ל"בקיאות" שהייתה נפוצה בעיקר בארצות המזרח - שעודדה הבנת הטקסט וידיעתו על בוריו.

הקוריאנים, אגב, כבר לקחו צעד אחד קדימה ועשו הסכם עם קבוצת רבנים שתלמד אותם את התלמוד באופן קבוע. זה יעשה על ידי רבנים שיטוסו לקוריאה לתת שיעורים וברור הזמן על ידי שיעורים שהתלמידים יקבלו באופן קבוע דרך האינטרנט. הקוריאנים הם אומה מאוד מוכשרת, יכולת הייצור שלהם עולה על שלנו פי 1000, אבל הם פחות יצירתיים מאיתנו, לפי דעתי. בין היתר בגלל שאין להם תרבות יצירתית מתמשכת. הגמרא היוותה תרבות יצירתית מתמשכת (ולא רק היא)שחלחלה גם לתרבות החילונית שהגיעה אחריה.

1. כן , כן וכן כדאי להכניס גמרא לבתי הספר החילוניים. שיעורי גמרא חשובים פי אלף מהשוואת אברהם אבינו לחמורבי או שטויות מעין אלה.
2. שוב פעם כן. הגמרא מעודדת חשיבה בכלל , חשיבה ביקורתית והבנה של מבנים לוגיים מורכבים, אבל אם לצד הגמרא לא ילמדו לימודי חול אי אפשר יהיה לעשות עם לימוד הגמרא שום דבר חוץ מלימוד לשם לימוד , שהוא דבר נחמד אבל לא מקדם אותנו כחברה וכמדינה לשום מקום, בוודאי לא בהקשר הכלכלי.

אני לא יודע אם לימוד הגמרא משפיע ישירות על הגנטיקה או לא. אבל אני די בטוח

א. שהוא מחדד את המחשבה ואת היצירתיות ושכל מי שילמד גמרא ישפר את היכולת הלוגית שלו מכיוון שהוא יתנסה בפירוש והבנת מבנים לוגיים וביצירתם של כאלה בעצמו.

ב. הייתה ללימוד הגמרא השפעה עקיפה על הגנטיקה. בזמן שמלומדים נוצרים היו נעשים לכמרים שאסור להם להתחתן ולא משאירים אחריהם צאצאים, מלומדים יהודים היו הרווקים המבוקשים ביותר והיו מביאים הרבה צאצאים מכיוון שפרנסתם הייתה על הקהילה או שהיו מצליחים להתחתן עם נערה מבית הגביר העשיר. תכפיל במאות רבות של שנים ותגיע לכך שהנוצרים פגעו בעצמם גנטית והיהודים שיפרו את עצמם גנטית. לאותה מסקנה תוכל להגיע אם תסתכל על הפער בין קתולים ובין פרוטסטנטים.


לבסוף , גם אם אתם לא מסכימים איתי, אבקש תגובות מכובדות ולא בנוסח משתלח או ילדותי, הדיון הזה חשוב מאוד.
_____________________________________
“Much of the social history of the Western world over the past three decades has involved replacing what worked with what sounded good”


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #45  
ישן 04-12-2011, 00:43
צלמית המשתמש של ביטיס
  ביטיס ביטיס אינו מחובר  
מומחה ללוחמת חי"ר, סיור וצליפה
 
חבר מתאריך: 06.12.04
הודעות: 21,060
בתגובה להודעה מספר 44 שנכתבה על ידי looklook שמתחילה ב "תגובה מנומקת, ממי שלמד גמרא והיום עוסק בתחום המצריך לוגיקה (סוג של)"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי looklook

ב. הייתה ללימוד הגמרא השפעה עקיפה על הגנטיקה. בזמן שמלומדים נוצרים היו נעשים לכמרים שאסור להם להתחתן ולא משאירים אחריהם צאצאים, מלומדים יהודים היו הרווקים המבוקשים ביותר והיו מביאים הרבה צאצאים מכיוון שפרנסתם הייתה על הקהילה או שהיו מצליחים להתחתן עם נערה מבית הגביר העשיר. תכפיל במאות רבות של שנים ותגיע לכך שהנוצרים פגעו בעצמם גנטית והיהודים שיפרו את עצמם גנטית. לאותה מסקנה תוכל להגיע אם תסתכל על הפער בין קתולים ובין פרוטסטנטים.


טענה נחמדה אבל חסרת ביסוס. אין שום תימוכין לטענה הזו. גם לא ברורה לי טענת הפער בין הקתולים לפרוטסטנטים, אם הרבה מאוד מההתקדמות המדעית והתרבותית המוקדמת נעשתה דווקא בערי המדינה האיטלקיות (הקתוליות).
_____________________________________
There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics

"After the uprising of the 17th of June the Secretary of the Writers Union had leaflets distributed in the Stalinallee
stating that the people had forfeited the confidence of the government and could win it back only by redoubled efforts.

Would it not be easier in that case for the government to dissolve the people and elect another?" -Bertolt Brecht

I remember very vividly, a few months after the famous pacifist resolution at the Oxford Union visiting Germany and having a talk with a prominent leader of the young Nazis. He was asking about this pacifist motion and I tried to explain it to him. There was an ugly gleam in his eye when he said, "The fact is that you English are soft". Then I realized that the world enemies of peace might be the pacifists - Robert Hamilton Bernays -

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #49  
ישן 25-11-2011, 22:19
צלמית המשתמש של looklook
  משתמש זכר looklook looklook אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 29,140
מה זה קשור בכלל?
בתגובה להודעה מספר 48 שנכתבה על ידי linuxsboot שמתחילה ב "יש עוד דרכים לפתח את החשיבה..."

א. אולי יש עוד דרכים, אין עוד דרך שאני מכיר וקשורה לתרבות היהודית
ב. אז מה אם גמרא קשורה לישיבות? המון חילונים לומדים גמרא ואפשר להביא כל מיני מורים שילמדו את הנושא, אף אחד לא אמר שחייבים להביא רבנים מהישיבה הליטאית פוניבז'.
ג. מכיוון שאפשר לבקר את החומר שמכניסים, אפשר לוודא שלא יהיו חומרים שחילונים מחשיבים כבעייתיים. הסר דאגה מליבך, רוב התלמוד לא יהיה בעייתי בעיניים חילוניות. יש אלפי עמודי תלמוד ואולי מאות אלפי עמודים שנכתבו עליהם, אפשר לבחור.
_____________________________________
“Much of the social history of the Western world over the past three decades has involved replacing what worked with what sounded good”


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #50  
ישן 06-12-2011, 19:02
  משתמש זכר פלמינג פלמינג אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.01.09
הודעות: 5,552
אני לא כל כך בטוח שאתה מבין את משמעותה של הגמרא
בתגובה להודעה מספר 48 שנכתבה על ידי linuxsboot שמתחילה ב "יש עוד דרכים לפתח את החשיבה..."

התורה היא החוק והגמרא הן התקנות שהתקינו כדי לאפשר חיים תקינים לאותם אנשים שחיו על פי דין תורה באותם ימים.
הגמרא דנא בכל אותן סוגיות שהתורה צוותה על קיום המצוות ובאה לסייע או להבהיר למה נדרשו החוקים הללו.
יש מי שיגיד כי החוקים הללו אינם מתאימים לרוח הדברים של היום, ובאותה מידה אתה יכול לטעון כי יש ספרים שנכתבו והם היום משקפים מציאות אנאכרוניסטית.
הרלוונטיות בגמרא (במידה ויצא לך ללמוד קצת ממנה) היא, שאותם פלפולים שנכתבו בה הן בשם אומרם והן על ידי תלמידי חכמים רלוונטים לכל תקופה בגלל הסיבה הפשוטה. יש בהם נגיעה לכל תחומי החיים. יש בה מידה רבה של אוניברסליות שתקפה לא רק לחיי היהודים.
ההתעמקות היא שמחדדת את המוח ועל זה לא צריך לשמוע מקוריאנים. גם חכמי דת נוצריים קראו ולמדו גמרא ואף ישנם ספרים שנכתבו על ידם כשחלק גדול מהרעיונות נשאבו מהגמרא.
גם האסלאם נהג כך. מה שמלמד שהתורה והפרשנויות הם דבר הרבה יותר גדול ממה שאנו מכירים.
רק כדי שתבין עד כמה רלוונטי.
תקרא את פרשת ויצא שנקראה בשבוע שעבר. היא דנה בין השאר ביעקב אבינו שנוצל לרעה ורומה על ידי מי שעתיד היה להיות חותנו (לבן הארמי). הפרשה נקראה בדיוק כאשר מדברים על צדק חברתי, על עובדי קבלן מנוצלים.
הגמרא מנתחת את הפרשה בצורה יפה.

רצוי לא לקשור בין מי מי שלומד היום גמרא, שאין לזה דבר עם מה שנכתב.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #51  
ישן 06-12-2011, 18:42
  משתמש זכר פלמינג פלמינג אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.01.09
הודעות: 5,552
תראה מה יצא מהקוריאני שלמד גמרא
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי TIMON the mongoose שמתחילה ב "דיון על גמרא, קוריאנים, חרדים, השכלה ופרס נובל."

יום אחד נפגש עם רב ושאל אותו למה אתם כל כך חכמים - למדתי גמרא, למדתי זוהר, למדתי קבלה אבל אני עדיין עם ראש קוריאני.
אמר לו הרב - אני אשאל אותך שאלה אם תענה עליה תדע למה.
אמר לו הקוריאני - קדימה.
שאל הרב - שני אנשים נכנסים לבית ויוצאים מן הארובה, אחד יוצא שחור והשני לבן - מי הולך להתרחץ?
אמר הקוריאני - בטח השחור.
אמר הרב - מה פתאום - הלבן רואה את השחור וחושב שגם הוא שחור אבל אולי הוא עיוור צבעים. לכן הלבן הולך להתרחץ.
אמר הקוריאני - ואללה, אתה צודק. אז בוא תשאל אותי שוב שאלה ונראה אולי אני אענה.
ושואל הרב - שני אנשים נכנסים לבית ויוצאים מן הארובה, אחד יוצא שחור והשני לבן - מי הולך להתרחץ?
עונה הקוריאני - כעת אני יודע. השחור.
אומר הרב - מה פתאום , ראית פעם מישהו שיוצא שחור ולא הולך מייד להתרחץ?
תפס הקוריאני את הראש ואמר ואללה אני כזה לא חכם. אז תן לי עוד צ'אנס בחייך.
שאל הרב שוב - שני אנשים נכנסים לבית ויוצאים מן הארובה, אחד יוצא שחור והשני לבן - מי הולך להתרחץ?
הקוריאני הפעם התבלבל ואמר אם אגיד לבן, אז הרב יגיד שחור וההיפך, אז מה התשובה.
והקוריאני הרים את הידיים ואמר - נו נראה אותך עונה על שאלה מסובכת כזו.

אמר לו הרב - אתה פעם ראית שניים נכנסים לארובה ואחר יוצא לבן ואחד שחור?

זה מסביר את הפלפול היהודי שגוי לא יבין זאת לעולם.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 13:21

הדף נוצר ב 0.12 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר