לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > מחשבים > תוכנה ומשחקי מחשב
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 25-11-2011, 15:31
צלמית המשתמש של MS_Rogue
  משתמש זכר MS_Rogue MS_Rogue אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.03.10
הודעות: 17,061
ביקורת משחק: Skyrim

טוב, שלא יגידו שאין ביקורת רצינית על המשחק אחרי שבועיים או משהו כזה של לחרוש את Skyrim, הנה דעתי.

נתחיל מהשורה התחתונה, כיוון שהיא די צפויה: Skyrim מקיים את כל מה שהבטיח. מי שנהנה מהכותרים האחרונים של בת'סדה (Fallout 3, Fallout NV וכמובן Oblivion) יבלה שעות ארוכות מול המשחק, יגלה שהוא מאחר למיטה, יחליט לשחק עוד מעט ובלי שירגיש כבר יגיע הבוקר.


משחקיות: - 4.5 כוכבים - כמו המשחקים המוזכרים מעלה, הממשק של Skyrim פשוט, נוח לשימוש וברגע שמתרגלים אליו (וזה לא דורש יותר מחמש דקות) טבעי כמו נשימה. המשחק שומר על הגישה של Oblivion, לפיה עליה בדרגות נעשית על ידי אימון היכולות של הדמות ולא להיפך. כל אבחת חרב, כל לחש וכל מנעול שהצלחתם לפתוח מאמן את היכולת הקשורה אליו. כל פעם שיכולת כלשהי עולה דרגה, נצבר ניסיון לקראת עליית הרמה הבאה של הדמות. כשעולים רמה, אפשר לבחור תכונה אחת שמשפרת אחת מן היכולות (חלקן אגב, באמת טובות). יכולות שהיו כמעט חסרות טעם בOblivion - אתלטיקה ואקרובטיקה - נעלמו ובמקומן הופיעו שתי יכולות חדשות - נפחות ויצירת חפצים קסומים. יש תענוג של ממש בלייצר את השיריון שלך, לשפר אותו ואז להכניס בו קצת כשפים... כמו בOblivion, היצורים מולם הדמות נלחמת עולים דרגות בהתאם לרמת הדמות, כך שהדמות שלכם רחוקה מלהיות בלתי מנוצחת. המשימות רבות ומגוונות, העולם עצום ומלא סודות ומקומות לגלות... אפשר להפיק שבועות של הנאה בלי בכלל לגעת בעלילה הראשית. הפאזלים והחידות למיניהן מאתגרים אבל לא בלתי אפשריים, המבוכים השונים גדולים, מגוונים ועשירים, הן ויזואלית והן מבחינת התוכן והמבנה שלהם.


העלילה - 5 כוכבים+ - Skyrim, כמו שאר הכותרים בסדרה, מתחיל כשהדמות שלכם היא אסירה. מדוע ולמה? זה לא ברור, והאמת, זה לא חשוב במיוחד. בעוד הדמות שלכם מניחה את ראשה על סדן המוציא להורג, מופיע לפתע דרקון שחור מטיל אימה, מבעיר חצי מהטירה ומספק לדמות הזדמנות לברוח. דרקונים, סיפורי ילדים, אגדות... אבל עתה שבו הדרקונים לSkyrim, ותאניס חצי-עלף וחבורתו לא נראים בשום מקום. מי יעצור את הדרקונים? השחקן, כמובן. איך, כיצד, מדוע ולמה? רק סיפור המסגרת הסבוך יכול לעשות יופי של ספר פנטזיה. תוסיפו לכך שהממלכה במלחמת אזרחים. המקומיים לוחמים באימפריה (זו שבמרכזה היינו בOblivion) כיוון שהאימפריה הפכה להיות בובה על חוט של העלפים האציליים (אך המכוערים ומרושעים, כך נראה). על הכף מונחת לא רק הממלכה עצמה אלא דברים שברומו של עולם. האל טאלוס איבד את מקומו בפנתיאון התשעה (סיפור ארוך למה) ובעוד המקומיים ממשיכים לסגוד לו, האימפריה מנסה למחות את זכרו בצורה שמזכירה את האינקוויזיציה הספרדית (רק עם יותר עלפים ופחות ישו). Skyrim היא ארץ פרא, עתירת היסטוריה וגדושת פעילות... לפעמים העלילה פשוט עוצרת נשימה.


ההצגה (שילוב של סאונד וגרפיקה) - 5 כוכבים - Skyrim יפיפייה. כשתיכנסו לBlackreach לראשונה (במהלך העלילה הראשית, לא תוכלו להחמיץ), תגלו שבת'סדה החליטו לעצור את הנשימה לגמרי... והצליחו. הגרפיקה של Skyrim לוקחת את המנוע הגרפי הותיק שלה לשלב הבא, עם עולם יפיפיה, יצורים מרהיבי עין ותפאורה מושלמת. הסאונד מצויין, משחק הקול יעיל ואמין, המוזיקה טובה (אם כי כאן Obvlivion לוקח בהליכה).


היציבות
- 4 כוכבים - קשה לעשות משחק בסדר הגודל של Skyrim בלי להחמיץ באג או שניים, אבל למרבה המזל, Skyrim מפתיע ביציבותו (בייחוד ביחס למשחקים אחרים שיצאו השנה). באג אחד ויחיד נמצא במהלך העלילה הראשית, כשפוגשים לראשונה איש בשם Esbern. יש טלאי שמתקן את המצב בSkyrim Nexus ובטלאי הראשון שיצא למשחק צפוי תיקון רשמי לבעיה. מלבד זאת המשחק יציב.



אז השורה התחתונה? Skyrim מכניס את כל משחקי התפקידים מהשנים האחרונות, כולל סדרת Fallout וסדרת Mass Effect לכיס הקטן. תענוג ממכר


I am Rogue and I approve this message
_____________________________________
מר רוג - כי החיים קצרים מדי לשמות מלאים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 26-11-2011, 14:56
צלמית המשתמש של MS_Rogue
  משתמש זכר MS_Rogue MS_Rogue אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.03.10
הודעות: 17,061
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי צ'נדלר בינג שמתחילה ב "בעקבות הסקירה הזו צפיתי בקטע..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי צ'נדלר בינג
בעקבות הסקירה הזו צפיתי בקטע מהמשחק ביו טיוב וזה נראה ממש יפה. אהבתי שמאפשרים לך לבחור בין לשחק בגוף ראשון לגוף שלישי (דבר שהיה מאוד חסר לי ב- crysis), הגרפיקה נראית מדהימה והעולם נראה גדול לפחות כמו ב- red dead redemption (אם לא יותר) אבל צבעוני וחי יותר - בניגוד לשטחים המדבריים הנרחבים שב-RDR.


לא שיחקתי בRDR אז אינני יכול לקבוע אם כן או לא אבל העולם עצום בגודלו וגם אחרי שבועיים של משחק אני לא יכול לומר שחקרתי אפילו את רובו

ציטוט:
במקור נכתב על ידי צ'נדלר בינג
אני רואה שכשהורגים מישהו אז אי אפשר לקחת את הנשק שלו. זה נכון?


למה לא? בטח שאפשר.

ציטוט:
במקור נכתב על ידי צ'נדלר בינג
חוץ מזה, יש איזה דגש גדול במשחק על מציאת וחיסול דרקונים. מה זה נותן?


האמת שכן ולא. הדרקונים מספקים רגעים מלאי התרגשות במהלך המשחק אבל את רובם תפגוש באקראי. מלבד הרווח הכספי שאפשר לעשות על עצמות וקשקשי דרקונים (ואם אתה מגיע למאה אחוז ביכולת הנפחות שלך - אתה יכול להפוך אותם לשיריון של ממש וזה שאאאווה) והכיף, דרקונים מספקים לך את הכוח להפעיל צעקות כוח, שזה מין כוח דומה לקסם אבל ללא יכולת שקשורה אליו וללא עלות בכוח הקסם (פשוט לוקח לצעקה זמן להיטען מחדש). בין השאר, ישנן צעקות שמעיפות אויבים, מבעירות אותם ואפילו הופכות מזג אוויר סוער (שמקשה מאוד על הראייה) למזג אוויר נקי. לא מאוד מרשים אבל לא מזיק שיהיו
_____________________________________
מר רוג - כי החיים קצרים מדי לשמות מלאים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 26-11-2011, 17:40
צלמית המשתמש של yishain11
  yishain11 yishain11 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.08.05
הודעות: 5,841
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי MS_Rogue שמתחילה ב "ביקורת משחק: Skyrim"

כמה הערות שליליות על המשחק:
בגדול אני מסכים עם הביקורת החיובית שלך על המשחק. אין ספק שמדובר במשחק אדיר, והאכזבה העיקרית שלי מהקנייה שלו היא שאם הייתי מחכה עוד כמה חודשים הייתי יכול לקנות את גרסת "משחק השנה" שבטוח תצא, עם כל מיני צ'ופרים. אבל עם כל הרצון הטוב, היו כמה דברים (קטנים מאוד) שהיו פחות טובים בצורה בולטת מRPG אחרים (בעיקר DA:O וTHE WITCHE).
העלילה: כמו כל המשחקים של בת'סדה, המשחק לא כל כך מוכוון עלילה. בDA כל מקום שאתה מגיע אליו אתה מבין למה אתה נמצא שם, ואיך זה קשור לעלילה המרכזית, גם כשאתה עושה קווסטים צדדיים. בסקיירים, לעומת זאת, אתה יכול להסתובב באופן חופשי לחלוטין ולעשות קווסטים שלא בהכרח קשורים לעלילה בכלל, דבר שפוגע קצת בקשר עם העלילה המרכזית. לדעתי אם היו עושים את עיקר הקווסטים מחוברים בדרך כל שהיא לעלילה המרכזית (למשל יותר דגש על קווסטים של גילדות שמשתלבים בעלילה) הסיפור היה חזק יותר.
אבל הביקורת הכי גדולה שיש לי על הסיפור היא על המובן של המילה "אפי" בעיניי מפתחי המשחקים. כדי שמשחק יהיה "אפי" הוא כנראה צריך להיות: בממלכה מפולגת במלחמת אזרחים (וזה לא משנה אם זה הקוסמים נגד הCHANTRY או הנורדים נגד האימפריה או החמישיה או קוסם אלפי וצבאותיו נגד הצבאות של ארצות חוף החרב) כשכוח אפל ועתיק פולש לעולם (דרקונים/ BLIGHT וARCHDEMON/ האל בעל) כשנבואה עתיקה אומרת שגיבור יבוא ויציל את העולם ויאחד את הממלכה.
זה כבר הפך מגוחך, בכל משחק RPG של BIOWARE ועכשיו גם במשחקים של בת' ורד דיסק ודומותיהן יש את אותה עלילה ממוחזרת. החברות כבר מניחות שהמשתמשים בוגרים מספיק כדי לסבול נושאים כמו סקס, גזענות, עבדות ורצח ילדים במשחקי מחשב, ונראה לי שהגיע הזמן שהם יחשבו על הרעיון שמשחק יכול להיות אפי ומעניין גם בלי הנבואות להציל את העולם.
משחקיות: בגדול, כמשתמש שלא שיחק באלדר סקרולס לפני כן, אני יכול להעיד שהמשחקיות שבה עליה בדרגות מותנית בשימוש ביכולת מסוימת היא לא רק כיפית בצורה משמעותית יותר ממשחקיות במשחקים אחרים, אלא גם הגיונית יותר. למה בגלל שהרגתי מפלצת עם חרב אני יכול לבזבז נק' ניסיון על שיפור פריצת מנעולים? מצד שני, יש לכך גם מחיר של פגיעה בתחושת ההישג. אם אתה נלחם בבוס קשה, והורג אותו עם פחות שימוש בנשק או בקסם ממה שהתשמשת כנגד הרבה יריבים, לדוגמה, אתה תקבל מההריגה שלו פחות, וחבל. לדעתי היה אפשר לעשות שכל אויב שאתה מחסל מקנה לך נק' אל מול אותו סוג אויב (למשל - ככל שהורגים יותר שלדים מקבלים בונוסים כנגד אלמתים) והריגת בוס מקנה לך הרבה נקודות כאלה. כך מצד אחד לא פוגעים בהיגיון של ההתקדמות בשלבים ומצד שני תחושת ההישג לא נפגעת.
אבל כמו שאמרתי בפתיחת דברי, אין ספק שמדובר במשחק מדהים, ולמרות התחרות הקשה (MW3,B3,B:AC, AC:R ועוד) ההימור שלי למשחק השנה באתרים הגדולים נשאר אחד.
_____________________________________
And you've been so busy lately That you haven't found the time, to open up your mind, and watch the world spinning gently out of time

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 26-11-2011, 18:18
צלמית המשתמש של MS_Rogue
  משתמש זכר MS_Rogue MS_Rogue אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.03.10
הודעות: 17,061
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי yishain11 שמתחילה ב "כמה הערות שליליות על..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי yishain11
העלילה: כמו כל המשחקים של בת'סדה, המשחק לא כל כך מוכוון עלילה. בDA כל מקום שאתה מגיע אליו אתה מבין למה אתה נמצא שם, ואיך זה קשור לעלילה המרכזית, גם כשאתה עושה קווסטים צדדיים. בסקיירים, לעומת זאת, אתה יכול להסתובב באופן חופשי לחלוטין ולעשות קווסטים שלא בהכרח קשורים לעלילה בכלל, דבר שפוגע קצת בקשר עם העלילה המרכזית. לדעתי אם היו עושים את עיקר הקווסטים מחוברים בדרך כל שהיא לעלילה המרכזית (למשל יותר דגש על קווסטים של גילדות שמשתלבים בעלילה) הסיפור היה חזק יותר.


זה כבר עניין של טעם. בתור שחקן RPG (על שולחן, לא במחשב) ותיק ושליט משחק ותיק שאפילו פיתח שיטה משלו, אני חייב לציין שזה משתנה משחקן לשחקן. יש כאלה שסיפור המסגרת של ההרפתקה הוא מרכז העולם בשבילם וכל מה שבצד, אם לא קשור, לא תורם. יש את אלו שיזנחו את העלילה הראשית לזמן רב בשביל לחקור חורים קטנים ולא קשורים (קוראים להם GMH, שזה בתרגום חופשי "כאב ראש לשליט המשחק"). אחד הדברים שהרתיחו אותי בDA:O או בDivinity: Ego Draconis היה שהכל מכוון עלילה. הכל קשור איכשהו לסיפור המסגרת. כל הרעים קשורים לרוע הראשי. אין איזה פושע פשוט שרק רוצה את הארנק שלך....


ציטוט:
במקור נכתב על ידי yishain11
אבל הביקורת הכי גדולה שיש לי על הסיפור היא על המובן של המילה "אפי" בעיניי מפתחי המשחקים. כדי שמשחק יהיה "אפי" הוא כנראה צריך להיות: בממלכה מפולגת במלחמת אזרחים (וזה לא משנה אם זה הקוסמים נגד הCHANTRY או הנורדים נגד האימפריה או החמישיה או קוסם אלפי וצבאותיו נגד הצבאות של ארצות חוף החרב) כשכוח אפל ועתיק פולש לעולם (דרקונים/ BLIGHT וARCHDEMON/ האל בעל) כשנבואה עתיקה אומרת שגיבור יבוא ויציל את העולם ויאחד את הממלכה.
זה כבר הפך מגוחך, בכל משחק RPG של BIOWARE ועכשיו גם במשחקים של בת' ורד דיסק ודומותיהן יש את אותה עלילה ממוחזרת. החברות כבר מניחות שהמשתמשים בוגרים מספיק כדי לסבול נושאים כמו סקס, גזענות, עבדות ורצח ילדים במשחקי מחשב, ונראה לי שהגיע הזמן שהם יחשבו על הרעיון שמשחק יכול להיות אפי ומעניין גם בלי הנבואות להציל את העולם.


אני לא מאמין שאמרת את זה.... נוסחת הבסיס של הפנטזיה, כפי שייושמה לראשונה באפוסים של הומרוס ווירגיליוס (שביחד הביאו לנו את כל הסיפור האפי של מלחמת טרויה). זה לא סתם שציטטתי בקשר לעלילה את תחילת התיאור בגב הספר של רשומות רומח הדרקון.

הממלכה תמיד מפולגת - כי ממלכה מאוחדת וחזקה היא אגוז קשה לפיצוח. ממלכה חזקה ומאוחדת ממש לא צריכה גיבור שיציל אותה. היא שולפת צבא מיומן וטובחת באויב וזה הסוף המשעמם של הסיפור המשעמם.

כוח אפל ונורא - כי מה לעשות, נסיך החלומות חייב להרוג מפלצת עם חרב מכושפת ולהעיר את הנסיכה בנשיקה. אחרת הוא לא נסיך החלומות, סתם פושטק יומיומי. תשאל את זילאזני. נסה לשחק קצת בMount and Blade (שהוא משחק מצויין בזכות עצמו) ותרגיש איך כשאין את נוסחת הקסם אין תחושה מיוחדת. אתה לא בתוך סיפור הרפתקאה אלא בתוך משחק ארקייד.

גיבור מן האגדות - כי מה לעשות, אם אתה לא מציל את העולם... אתה משעמם. (עוד פעם אני חוזר לMount and blade)...

אתה יודע משהו... הרשה לי לצטט לך את פסקת הפתיחה מספר שאני עובד עליו. הספר נפתח עם הקלימאקס הסופי בתור פרולוג. ואז מגיע הפרק הראשון:

One could easily wonder what's the point in telling a story when the end is already known. It is a universal constant, to wonder this way. In truth, the end is seldom unclear. More often than not, picking up a book or sitting down to watch a movie, you already know how it'll end. Certain conventions are seldom broken. There's going to be a climactic faceoff, the hero would end up saving the day and every clown would end up with a pretty girl. And yet, we return to those books and movies time and time again. It is said that the road to hell is paved with good intentions. But the meaning of this phrase can't possibly be more wrong. For what it means, really, is that the end product is all that matters and the process leading to it has no importance. The way we always return to the stories we like so much proves the mistake of that phrase. In fact, the end product, while being important, is only a means to an end. It is the means to end, if you wish, to end the process. But the process is in fact more important. It is not that the hero saves the day that we want to know, but how on Earth, facing a legion of henchmen, an arch-villain and some evil zombines from the crypt, did he manage to do it. The process is 9/10th of a story, in truth. That is why this story is told. That is why, despite already knowing what will happen in the end, you will continue reading it

The process began with waking up.


אם אתה באמת צריך תרגום של זה, תגיד...

העלילה היא אותה עלילה כי בסוף, מה שבאמת משנה... זה התהליך
_____________________________________
מר רוג - כי החיים קצרים מדי לשמות מלאים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 26-11-2011, 18:53
צלמית המשתמש של yishain11
  yishain11 yishain11 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.08.05
הודעות: 5,841
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי MS_Rogue שמתחילה ב "..."

הסיבה שזו נוסחת הבסיס של הפנטזיה היא הסיבה שבגללה פנטזיה נחשבת סוגה ספרותית נחותה. אם נגלוש לרגע לספרות נשים לב שכל אחד יכול ליצור עולם וסיפור פנטזיה ע"י השלבים הפשוטים הבאים: צייר מפה, חלק אותה לארצות ותן להן שמות מצחיקים. לכל ארץ תן עם, עם שם מיוחד ותכונות מיוחדות. השלב הבא הוא יצירת מלחמה בין אחד או יותר מהעמים בעולם הזה, ערבב עם כוח חיצוני מרושע וגיבור או גיבורים שנדחפים להציל את העולם בעל כורחם מתוקף נבואה עתיקה. עכשיו קרא לספר שר הטבעות/רומח הדרקון/בליגראד/מלוראין/סופת החרבות/טיגאנה... בקיצור, כל ילד יכול לעשות את זה, ולכן גם אם הסיפור הוא רציני והדמויות מרוכבות, קשה להתייחס לזה ברצינות, ונדיר שיש אנשים שמצליחים לשמור על הנוסחה של הפנטזיה רעננה (הדוגמה הכי טובה לזה, לדעתי, היא זיאלזני וסדרת אמבר).
ולדעתי הדבר נכון גם עבור משחקי מחשב בעולם פנטזיה. ברגע שאתה מסתמך על "לעורר" את המשתמש ע"י להכניס אותו לנעליו של הגיבור עולמי ולתוך ממלכה מסוכסכת יש בזו אמירה של חולשה, לדעתי. אם אתה לא יכול ליצור סיפור שהוא גם מעניין וגם כיפי למשחק בלי זה, אז מה שווה יכולת הכתיבה של התסריטאים? מה שווה העבודה של המפתחים?
אל תקח את M&B, שהוא לא בדיוק היה RPG במובן שאנחנו מתכוונים אליו, אלא הרבה יותר משחק אקשן באווירה של פנטזיה. תראה למשל את הסיפור של RDR, סיפור שרוב מי ששיחק בו ורוב הביקורות של אתרי המשחקים אמרו שהוא אדיר, מושך מאוד וממכר. בלי פלישות כוחות אפלים ובלי להציל את העולם. סתם עולם פתוח שיש בו הרבה מה לעשות, וגיבור שנתנו לו סיפור נורמלי.
_____________________________________
And you've been so busy lately That you haven't found the time, to open up your mind, and watch the world spinning gently out of time

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י yishain11 בתאריך 26-11-2011 בשעה 18:58.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 26-11-2011, 19:10
צלמית המשתמש של MS_Rogue
  משתמש זכר MS_Rogue MS_Rogue אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.03.10
הודעות: 17,061
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי yishain11 שמתחילה ב "הסיבה שזו נוסחת הבסיס של..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי yishain11
הסיבה שזו נוסחת הבסיס של הפנטזיה היא הסיבה שבגללה פנטזיה נחשבת סוגה ספרותית נחותה


א) נחשבת בעיני מי?

ב) מוזיקה נחותה הייתה ההגדרה שנתנו חברות התקליטים לצ'אק ברי... שלא לדבר על כל חברות המשחקים שדחו את האיש שהמציא את המונופול בגלל שזה "משחק פשטני וחסר מעוף". נחות זה בעיני המשתמש. כשאנשים שקוראים את רם אורן או דניאל סטיל אומרים לי שפנטזיה זה נחות, אני מחייך.

מעבר לכך, הנוסחאתיות קיימת בכל ז'אנר שהוא. RDR. רק בטריילרים של RDR אני יכול לראות את כל קלישאות המערבונים שהיה שחוקות כבר בימיו של ראול וולש.... אתה רואה סרטים בקולנוע? מתי בפעם האחרונה ראית סרט שלא היה נוסחאתי? מה הסרט המכניס ביותר בכל הזמנים? אוואטר - סרט שהוא גרסה תלת מימדית (אך רדודה ומפגרת באותה המידה) של פוקאהונטס לפי דיסני. כל משחקי האקשן היום נוסחאתיים לא פחות. משחקי האסטרטגיה - כנ"ל. משחקי הSIM למינהם... כנ"ל. אנשים רואים את הסרטים שעשיתי עם The Movies וחושבים שעשיתי אותם עם סימז 2, כי מה לעשות, הכל דומה....

ורק לשם העקשנות, אני אמנם לא מעריץ גדול של טולקין אבל לכלול את שר הטבעות באותה רשימה עם טיגאנה והבלגריאד זה... איך לומר? לכלול מרצדס S-class בתחרות מכוניות מיני... אם כבר, רק חיזקת את הנקודה - זה לא הנוסחא שמשנה. ההבדל בין דיוויד אדינגס לג.ר.ר טולקין או רובין הוב (אם כי לקרוא לה "נוסחאתית" זה לא מדוייק) איננו בנוסחא אלא בביצוע.
_____________________________________
מר רוג - כי החיים קצרים מדי לשמות מלאים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 26-11-2011, 20:07
צלמית המשתמש של yishain11
  yishain11 yishain11 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.08.05
הודעות: 5,841
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי MS_Rogue שמתחילה ב "[QUOTE=yishain11]הסיבה שזו..."

א) בעיני מי שמעריך תחכום ספרותי. עם כל הכבוד ליוצרי הפנטזיה, שאני מאוד אוהב, אין מה להשוות את הכתיבה שלהם לכתיבה של גדולים באמת, כמו סול בלו, דובסטויבסקי ופיליפ רות'.
ב) ספרות מתח נחשבת נחותה, בדיוק מאותה סיבה. כל ספר שילד בן 4 יכול להמציא עלילה דומה ושאפשר לסכם אותה בחמש דקות הוא ספר שנחשב נחות, ולא בלי סיבה.
ברור שיש נוסחאות בכל דבר. אם אתה רוצה ליצור משהו טוב, אתה לוקח נוסחה ומשפר אותה (לדוגמה: המשחק של אנדר. אומנם מד"ב, אבל זו דוגמה טובה לסיפור די קלישאתי שעשוי בצורה מדהימה, בעיקר בזכות הפן האישי של אנדר בסיפור). אם אתה רוצה ליצור משהו מעולה, הייתי מצפה שתביא רעיונות חדשים.
לגבי RDR: ברור שהוא מתבסס על מערבונים, זו אחת המטרות המוצהרות שלו - להביא את ז'אנר המערבונים למדיום של משחקי מחשב ברמה טובה. המצב של הRPG הרבה יותר גרוע- הם לא עושים עלילה דומה לדברים במדיומים אחרים, אלא עלילות כמעט זהות באותו מדיום. זה מעיד, לדעתי, על חוסר יצירתיות.
אתה מביא לי את אווטאר כדוגמה למשהו איכותי בגלל שהרבה אנשים אוהבים אותו? הציבור ברובו רואה סדרות ריאליטי, שהן הנוסחאתיות בהתגלמותה, וזה לא כל כך מעיד על איכותן...
העובדה שמשהו הוא נוסחאתי ממש לא הופכת אותו לגרוע. אני לא חושב שהעלילות של DA:O וסקיירים הן גרועות. אני אומר שזה כבר לא מעניין, שמיוצר שרוצה ליצור משחק מיוחד הייתי מצפה להרבה יותר, במקום ללעוס מחדש את אותה עלילה שמשחקי הRPG כבר מריצים מאז באלדורס גייט.
ראינו שזה כבר אפשרי בעשרות משחקים - POP שהחייה מחדש את הפאלטפורם אקשן, את DUNE שהמציא את הRTS וולפנשטיין שהביא את הSHOOTERS למיניהן, וHEAVY RAIN שהביא את הסרטים האינטרקטיביים עמוק לתוך משחקי המחשב. זה אפשרי, הדבר היחיד שצריך זה מפתח שלא פוחד להמר, ולהשקיע בפרויקט חדש במקום לשפר נוסחאות קיימות (והדוגמה הכי בולטת לכך היא THE CREATIVE ASSEMBLY שיצירתיות היא הדבר שהכי רחוק מהעבודה שלהם בעולם - לא רק שהם משחזרים את אותה נוסחה כל הזמן, הם אפילו לא יצירתיים מספיק כדי לחשוב על סביבות חדשות כדי ליישם אותה...)
ואני מעריץ מטורף של שר הטבעות. הוא בהחלט לא דומה לספרים האחרים - הם ממחזרים את הנוסחה שהוא המציא, אבל זו עדיין אותה נוסחה.
_____________________________________
And you've been so busy lately That you haven't found the time, to open up your mind, and watch the world spinning gently out of time

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 26-11-2011, 20:30
צלמית המשתמש של MS_Rogue
  משתמש זכר MS_Rogue MS_Rogue אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.03.10
הודעות: 17,061
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי yishain11 שמתחילה ב "א) בעיני מי שמעריך תחכום..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי yishain11
אתה מביא לי את אווטאר כדוגמה למשהו איכותי בגלל שהרבה אנשים אוהבים אותו? הציבור ברובו רואה סדרות ריאליטי, שהן הנוסחאתיות בהתגלמותה, וזה לא כל כך מעיד על איכותן...


לא, לא אמרתי בשום מקום שאוואטר איכותי. קרא עוד פעם מה אמרתי. הנקודה היא שזה שאקדמאים במגדל שן יקראו למשהו נחות בעוד ששאר העולם אוהב אותו זה מעיד בעיקר על האקדמאים במגדל השן. הסיבה העיקרית שהמשחקים באים בנוסחאתיות זה כי נוסחאות מוכרות. רולס רויס פשטה את הרגל. סובארו? פורחת.


שני תיקונים:

א) טולקין לא המציא את הנוסחא. תפסיקו כבר לשכתב את ההיסטוריה. טולקין לקח נוסחה קיימת, נוסחה בת אלפי שנים (עוד פעם: האיליאדה של הומרוס והאיניאדה של וירגיליוס ובכללי מלחמת טרויה).

ב) מי שבאמת הביא את הסרטים האינטראקטיביים למשחקי מחשב, 15 שנים לפני Heavy Rain, היו הכותרים הגדולים באמת של סדרת Wing Commander... מספר 3 (Heart of the Tiger) ומספר 4 (Price of Freedom) ספציפית....

ב
_____________________________________
מר רוג - כי החיים קצרים מדי לשמות מלאים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 26-11-2011, 20:50
צלמית המשתמש של yishain11
  yishain11 yishain11 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.08.05
הודעות: 5,841
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי MS_Rogue שמתחילה ב "[QUOTE=yishain11] אתה מביא לי..."

להגיד שזו אשמת האקדמאים במגדלי השן זה קצת מוגזם, לדעתי. אין בעיה ליצור סרט עתיר אפקטים עם גברים שחורים שרירים ונשקים ענקיים המלאים בהרג ובבחורות ערומות, אבל לא צריך להיות אקדמאי במגדל שן כדי להבין שזה לא מתוחכם במיוחד.
לדעתי זו בדיוק הבעיה - ההתייחסות לדרישה לעמוק ותחכום גדול יותר כדרישה של ציבור קטן ומרוחק. לדעתי זה התירוץ שאליו המפתחים בורחים - הנוסחה עובדת, אז נוסיף לה סצינות סקס וגזענות בין גזעית כדי שהמשחק יחשב "בוגר". אין הפרדה הכרחית בין בידור להנאה אינטלקטואלית, למרות שזה לא נראה כך בשוק המשחקים. אתה לא תעריך משחק שיפרוץ גבולות, וייקח סיפור חדש ומעניין במקום אותו ספין-אוף שוב ושוב?
א) כשאומרים זאת לגבי טולקין, מתכוונים ליוצר שהפך את הגמדים למזוקנים ונרגנים, אוהבי מתכת וחזקים, את האלפים ליצורים "רוחניים", אוהבי טבע וטובים בקשתות וכדומה, "סטיגמות" שלא נשברו כמעט בשום יצירת פנטזיה אחריו, ולא הופיעו ביחד לפניו.
ב) טוב, אני מודה שאני קצת צעיר בעולם משחקי המחשב. אני התחלתי בתקופה של WARCRAFT 2 וRED ALERT 2. אני עדיין זוכר את הפחד שהרגשתי כשאתה מתקין את המשחק והוא מודיע לך בקול רשמי: אזהרה, חומרה צבאית סודית ביותר מותקנת...
_____________________________________
And you've been so busy lately That you haven't found the time, to open up your mind, and watch the world spinning gently out of time

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 26-11-2011, 21:50
צלמית המשתמש של yishain11
  yishain11 yishain11 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.08.05
הודעות: 5,841
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי MS_Rogue שמתחילה ב "לגבי איכות, תענה לי אתה - כמה..."

העובדה שהציבור הכללי לא אוהב לשלם על איכות לא מעיד שזה דבר רע, ושוב, זה לא בהכרח או איכות או בידור. יש הרבה דרכים לשלב בין השניים, בלי ליפול לקלישאות בנות 20 שנה.
גם אם ניקח את HEAVY RAIN כדוגמה: רוב המבקרים שמחו לראות משחק עם קונספט יחסית מקורי ומעניין, אבל לא כולם נהנו לשחק בו.
אתה יכול לראות את הסרטון המצוין הזה של משינמה, שמסכם דעות מרכזיות בדיון:


אני מסכים איתך שאם מפתח רוצה לעשות משחק שיכניס לו כסף ויהיה טוב, אין דבר יותר פשוט מלקחת נוסחה שעובדת ולהוסיף לה מנוע גרפי מרשים. אבל אם למפתח יש קצת יותר חזון, והוא מעוניין להביא דברים חדשים לעולם המשחקים, לא רק כי הוא מרוויח מזה אלא גם כי הוא אוהב את זה, אז רצוי שישקיע יותר ויהמר.
ואני לא כל כך בקיא במי כוכבת פורנו ומי לא...
_____________________________________
And you've been so busy lately That you haven't found the time, to open up your mind, and watch the world spinning gently out of time

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י yishain11 בתאריך 26-11-2011 בשעה 22:11.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 16:12

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר