לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #7  
ישן 07-12-2011, 19:05
  hamora hamora אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.06
הודעות: 2,222
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי rubber_duck שמתחילה ב "אניט לא מצליח להבין איך הגעת..."

הטיעון שלי הוא שפרס לתכנים ציוניים הוא רעיון גרוע, הסיבה היא שפרס כזה יפיק, בד"כ, אמנות עלובה ושלא תחשוב שזה מיוחד לציונות, תחרות סרטים שמתארת את ״סבלות הפלסטינאים הנענקים תחת עול הכיבוש״ תפיק תעמולה שהיא אמנות מחורבנת לא פחות.

אף אחד לא ״מכריח״ אתה אומר אבל הקופה הציבורית לתמיכה באמנות מדולדלת מלחתחילה וברור שפרס כזה יבוא על חשבון מענקים אחרים, נייטרליים יותר.

שאלה לגיטימית יותר בעיני היא למה צריך הציבור לממן אמנות מלחתחילה והאם ״יוצא לנו משהו״ מתמיכה כזו.

בכל העולם נהנים אנשים מקולנוע, כנראה צורת הבטוי האמנותית הנפוצה ביותר במאה העשרים, האם לא מגיע גם לישראלים לצפות לא רק ביצירות שמתעדות את אורח החיים בארה״ב, צרפת, סין וגם מצרים אלא גם בישראל? סרטים כמו בלוז לחופש הגדול ומאחורי הסורגים למשל מומנו, חלקית, ע״י קרן הקולנוע הישראלי, גוף שנוסד (תחת שם אחר) מתוקף החלטת כנסת מ1979.

אמנות גדולה היא לא ״לדעת לצייר יפה״. אין פרמטרים ברורים לקביעה מהי אמנות מוצלחת ומהי אמנות כושלת אבל פרמטר חשוב אחד הוא כנות היוצר, נקודה בה מצטיין ארי פולמן בסרטו המרשים ואלס עם באשיר. פולמן מבסס את הסרט על נסיונו האישי תוך שהוא נזהר הן מגלוריפיקציה והן מויליפציה של כל הצדדים המעורבים והכנות והמתינות הללו שלא יכלו להתקיים תחת לחץ פוליטי הן שנותנות לסרט את כוחו והופכות אותו לכלי רב עצמה כל כך בתאור הזוית הישראלית של המלחמה. ככזה ואלס הוא כלי הסברה רב עצמה בידים הנכונות, כלי שלא יכול היה להתקיים בעולם בו התמיכה בו היתה מותנית בבטוי העמדות ה״נכונות״ ולכן אני סבור שהפרס שלבנת הגתה הוא לא רק שגוי ולא חכם אלא גם מזיק למדינה.
_____________________________________
Reality is that which, when you don't believe in it, doesn't go away.
Peter Viereck, 1916-2006

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 07-12-2011, 20:14
  hamora hamora אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.06
הודעות: 2,222
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי rubber_duck שמתחילה ב "OK. אז אם ככה אתה גם תיהיה..."

לא קראת את התגובה שלי? בוודאי שאני מתנגד לפרסים סקטוריאליים מכל סוג ושוב, ההתנגדות שלי לא נובעת מאי חשיבותם של הסקטורים אלא מהאמונה שלי שלא זו הדרך לנהל אמנות.

יצירה מעולה, תהה זו על השואה, החוויה נשית, הקשר היהודי לחברון או סבלות מגורשי 48 צריכה למצוא מימון בערוצים הכלליים.

הסיבה שיש כל כך הרבה ערוצים סקטוריאליים בתחום האמנות היא תלותם של האמנים בתרומות ומלגות לקיום יצירתם. הפסטיבלים והקרנות הסטוריאלים הם בעצם נימוקים לתמיכה באמנות על פי קריטריונים שונים. בעולמנו העקום יש בזה אפילו הגיון פנימי מסויים אבל לדעתי זו מערכת מטומטמת, לא יעילה, בזבזנית והגרוע מכל, שמייצרת אמנות גרועה. מי שרוצה לתמוך באמנות טובה צריך לכלול בשיקוליו רק את איכותה הפוטנציאלית של היצירה ולא את תכניה.
_____________________________________
Reality is that which, when you don't believe in it, doesn't go away.
Peter Viereck, 1916-2006

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 07-12-2011, 20:42
  hamora hamora אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.06
הודעות: 2,222
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי rubber_duck שמתחילה ב "קראתי אבל לא הבנתי.... עכשיו..."

הפרסים בהחלט מכתיבים לאמנים במה להתעסק מעצם העובדה שהם מכתיבים תוכן מסוים ובמקרים רבים גם נקודת מבט (תנסה לשכנע עמותת נשים לממן עבודה שעוסקת בסבלו של גבר שהיה קורבן תלונת שווא על הטרדה מינית למשל).

מנסיון, אתה לא יודע כמה ציני העולם של מלגות ופרסים לאמנות, כמה פלצנות וצביעות צריך וכמה נחוץ להלביש בכח נושאים ״חשובים״. אישית אני לא מת על אמנות פוליטית, אני חושב שבד״כ לאמנות כזו נטייה למגויסות וחוסר יושר שהם, בעיני, דגלים אדומים ענקיים. אני חושב שאמנות היא במיטבה כשהיא אישית, למשל, כאמור, פולמן מספר על חוויותיו בלבנון או מרג׳אן סטראפי על התבגרות בצל המהפכה האיסלמית באירן (שתי היצירות הנהדרות הללו היו מועמדות לאוסקר, פרס אסקטוריאלי).

ה״אישית״ זו בדיוק הבעיה. אמנים הם לא אנשים נוחים לבריות והם הרבה פעמים במיטבם דווקא כשהם לא נוחים במיוחד. גרוע מכך, ככל שהם מצליחים יותר כך הם הופכים ליותר בלתי נסבלים (עניין של אגו) וככאלו הם האויבים הגרועים ביותר של עצמם. מי שאמנות יקרה לליבו חייב להסתכל מעבר לאנשים ולהבין שקצת כמו ילד מבריק אבל בעייתי באמנות צריך או לתמוך ללא תנאי (בסדר, במגבלות תקציב והתנהגות סבירה אבל ללא תנאי תוכן) או לא לתמוך בכלל.
_____________________________________
Reality is that which, when you don't believe in it, doesn't go away.
Peter Viereck, 1916-2006

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 08-12-2011, 06:36
  hamora hamora אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.06
הודעות: 2,222
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי rubber_duck שמתחילה ב "אני עדיין לא מסכים איתך. אף..."

אמנות היא לא בדיוק תחום יצרני וככל שהיצירה אישית יותר כך קשה יותר לעשות ממנה כסף. המציאות הפשוטה היא שאחוז גדול מהאמנים תלויים בתמיכה מסוג זה או אחר בכדי שיוכלו להמשיך וליצור. תמיד נתונה, כמובן, הברירה למצוא day job אבל בהרבה מיקרים המשמעות היא הפסקה דה-פקטו של היצירה העצמאית.

אני עובד באולפן עם עוד כארבע מאות אנשים, רובם אמנים, כמעט כולם מעולים, יש פה אנשים שעבדו בדיסני, פיקסר, דרימוורקס וכו', יש פה אנשים מכל העולם (כולל ישראל) וכמעט כל מי שכותב בפורום הזה והולך מדי פעם לקולנוע (או צופה בדיוידי) נחשף לעבודות שלהם (ושלי) לאורך שנים. אני לא יכול אפילו להתחיל לספר לך כמה רעיונות נהדרים וכמה יופי מאבד העולם על בסיס שבועי כי האנשים הללו חייבים לעבוד למחייתם על סרטים הוליוודים אינפנטיליים. אין מה לרחם, רבים מאיתנו מרויחים משכורות שש ספרתיות יפות, מתייחסים אלינו יפה, באמת שאין טענות אבל התסכול קיים, שומעים אותו על בסיס יומי ומה שכואב באמת זה לראות כמות עצומה של פוטנציאל שלעולם לא ימומש.

אני לא יודע אם אתה אישית נהנה מאנימציה אבל אני יכול לספר לכל מי שכן אוהב את התחום שאת הטוב ביותר אתם לא זוכים לראות כי זה נשאר באולפן ולא מפורסם כמעט אף פעם.

זה לא יהרוג אף אחד, תמיד אפשר בלי אמנות, אבל ההפסד כולו שלכם.
_____________________________________
Reality is that which, when you don't believe in it, doesn't go away.
Peter Viereck, 1916-2006

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 08-12-2011, 17:32
צלמית המשתמש של rubber_duck
  rubber_duck מנהל rubber_duck אינו מחובר  
מנהל פורומי מטיילים ותרמילאים, תעופה אזרחית ופורומי הלוחות
 
חבר מתאריך: 01.05.03
הודעות: 23,380
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי hamora שמתחילה ב "אמנות היא לא בדיוק תחום יצרני..."

אם האומנים תלויים במדינה כדי שיוכלו ליצור שלא יחרבנו למדינה על הראש. אם הם רוצים לחרבן
למדינה על הראש שלא יתפלאו כשהמדינה מנסה להגן על עצמה, מי שגר בבית מזכוכית לא כדאי
שיזרוק אבנים. חלק מהאומנים הם אלו שהכניסו את הפוליטיקה, שלא להגיד את הפוליטיקה הקיצונית,
ליצירות שלהם והם אלו שהביאו על כל האומנים את המצב הזה. יכול ליהיות שבמצב אוטופי אין מקום
לפרסים סקטוריאליים, אבל מרגע שחלק מהאומנים הפכו את האומנות שלהם לכלי להעברת מסר פוליטי
(שמין הסתם הוא גם מסר סקטוריאלי) אני לא חושב שהם יכולים לבוא בטענות למדינה. יותר נכון לומר
שהם יכולים לבוא בטענות, אבל הטענות האלו יחשפו (שוב) את הצביעות של חלקם.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 08-12-2011, 18:36
  hamora hamora אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.06
הודעות: 2,222
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי rubber_duck שמתחילה ב "אם האומנים תלויים במדינה כדי..."

אבל מי זו המדינה ברווז?

אם אני, למשל, חושב שמפעל ההתיישבות היהודית ביו״ש יוצר מציאות בא לא ניתן להפריד בין העמים והואיל וגרוש ערביי יו״ש הוא לא אופציה ראלית התוצאה היחדה תהיה קליטתם בישראל כאזרחים, מה שיצור מדינה דו לאומית, לבנוניזציה של ישראל ובסופו של דבר לאובדן אופיה היהודי והרס החלום הציוני אזי אני אולי טועה לדעתך א ל ציוני לא פחות כי, כמוך, אני מאמין ורוצה בישראל כמדינה יהודית. במציאות הפוליטית העכשווית קרוב לוודאי שיצירת אמנות שמסתייגת ממפעל ההתיישבות תוגדר כלא ציונית אבל למעשה זה לא יותר ממונופוליזציה של הציונות ע״י צד פוליטי.

גם לסובלנות שלי יש גבולות, למשל המדינה לא צריכה לתמוך לדעתי באמנים כמו דרור פיילר שהם, במובהק, אנטי ציונים על גבול האנטישמיות אבל מצד שני המדינה לא צריכה להכתיב מראש באלו קטגוריות היא תומכת אלא פשוט לסרב כשמובעת בפניה עבודה שהיא, במובהק, פוגעת בציבור הישראלי והפרמטרים למה פודע בציבור צריכים להיות זהירים וסובלניים מאוד.
_____________________________________
Reality is that which, when you don't believe in it, doesn't go away.
Peter Viereck, 1916-2006

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 08-12-2011, 19:17
צלמית המשתמש של rubber_duck
  rubber_duck מנהל rubber_duck אינו מחובר  
מנהל פורומי מטיילים ותרמילאים, תעופה אזרחית ופורומי הלוחות
 
חבר מתאריך: 01.05.03
הודעות: 23,380
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי hamora שמתחילה ב "אבל מי זו המדינה ברווז? אם..."

התשובה פשוטה מאד. המדינה היא בעצם המפלגה שנבחרה בקלפי, המפלגה הזו מייצגת את המדינה לטוב ולרע. ד"א, אם היו אומנים ימנים שבאים בטענות כאלו כשבשלטון ממשלה/מפלגה שמאלנית היית חושב ואומר את אותו הדבר. לממשלה יש זכות לקדם אג'נדה שמתאימה לקו האידיאולוגי שלה בדיוק כמו שלאמנים יש זכות לקדם את האג'נדה שלהם באומנות שהם יוצרים. כל עוד שהממשלה לא מתנה תקציבים ביצירת אומנות שמתאימה לקו האידיאולוגי שלה אני לא רואה בעיה. מכיוון שפרס הוא לא תקציב אני לא מצליח לראות את הבעיה גם במקרה הזה.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #43  
ישן 08-12-2011, 06:41
  hamora hamora אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.06
הודעות: 2,222
בתגובה להודעה מספר 42 שנכתבה על ידי amit2 שמתחילה ב "[QUOTE] שיתכבדו כולם, ציונים..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי amit2
כי זו בעצם המציאות שאני מכירה.
כי אני מכירה לא מעט אמנים שמציגים ואפילו מוכרים לפעמים,
אבל רובם גם עובדים למחייתם. בייחוד בהוראה...
אחוז זעיר מהאמנים מקבלים מענקים ופרסים,
וחלק מהם זה אלו שיודעים למכור את עצמם או מרפקים או קשרים...


תיאור מדוייק של המציאות,

עם כל הקיטורים על האמנים "הפרזיטים", בדיוק כפי שכתבת, אחוז זעיר מהם מקבל מענקים ופרסים ואלו, בד"כ, זעומים.

אני זוכר, בימים שעוד חיפשתי מלגות, כמה עבודה נדרשה בשביל להשיג 5,000 דולר עלובים, כמה טקסטים (פלצנים ומלאים בבולשיט) צריך היה לכתוב, כמה מצגות לעשות ולכמה פגישות לרוץ. במיקרה בתחום שלי לא חסרה עבודה ואין לי בעיה כיום, אם אני צריך, גם לחיות וגם לייצר 5,000 דולר כאלו בחודש אבל להמון אמנים פשוט אין את האפשרות הזו.
_____________________________________
Reality is that which, when you don't believe in it, doesn't go away.
Peter Viereck, 1916-2006

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #49  
ישן 07-12-2011, 21:57
  משתמש זכר shruki shruki אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.10.08
הודעות: 25,344
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי 844 שמתחילה ב "עצומת אמנים נגד פרס היצירה הציונית"

מה אתם יודעים..

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000704667

"
בלקסיקון העדרי המילה "ציונות" הפכה שם נרדף לכיבוש, ולכן זו מילה מגונה, והעדר "חושש" שפרס "היצירה הציונית" יעודד כתיבה מגויסת. אני כבר שנים לא קורא ספרים ישראלים ומתרחק מהצגות תאטרון פוליטיות-מקוריות. לא בגלל שעמדות העדר מרגיזות אותי - אלא מכיוון שכמה פעמים אפשר לשמוע ולראות את אותם הדברים? איזה ערך יש ליצירה החוזרת על עצמה כמו תוכי?
אני מניח שאמנינו גיבורי העצומה מאמינים במה שהם מייצרים. אבל בעצומה הם טוענים כי מי שיכתוב ברוח "ציונית", כלומר לא ברוח דעותיהם - יעשה זאת בגלל הפרס, שהוא 50 אלף שקל. האם זה נכון גם לגבי אמנים המתפרנסים כבר עשרות שנים מכתיבה לא-ציונית, שלא לומר "פלשתינית"?
"

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 21:38

הדף נוצר ב 0.11 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר