לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה  ✡ ברוכים הבאים לפורום יהדות ✡  חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > יהדות והלכה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #3  
ישן 13-12-2011, 17:19
צלמית המשתמש של זיו
  זיו זיו אינו מחובר  
L'enfer, c'est les autres
 
חבר מתאריך: 21.11.01
הודעות: 29,223
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Eli173 שמתחילה ב "דיון: שימוש בחשמל בעבודה לצורך פרטי"

באם הטלפון ניתן מהעבודה, נראה לי שאין בעיה. רצוי אפילו.

אם לא, אני מניח שניתן לדמות את זה לצרכים שמקום העבודה צריך לספק. כמו שאתה משתמש בשירותים בעבודה, מוריד את המים, שותה מים, מכין קפה בזמן העבודה ומהקפה של מקום העבודה וכדומה, כך מקום העבודה צריך לספק לך חשמל זמין לטעינה. בימינו זה צורך קיומי וממשי, וכל עוד אנו בעידן הסמארטפונים הדורשים טעינה יומית (וחצי יומית), ניתן לומר שזו חובה.
מלבד זאת, הבוסים לא מתקשרים אליך לטלפון הפרטי? מתקשרים. גם בזמן העבודה וגם לא. איכשהו הם מצפים שהמכשיר יפעל אם-אתה-מבין-לאן-אני-חותר...


לגבי עטים, נילונים, הדפסות, שירותי פקס ושאר ירקות, זה לא ברור בכלל. מקום העבודה לא צריך לספק את זה.

לגבי בית כנסת, נראה שצריך לשלם על זה. בעייתי פי כמה כשזה גזל הקדש. אגב, שורש התופעה הוא לדעתי בצה"ל. שם בית הכנסת הוא לרוב המבנה היחיד שיש בו חשמל.. ושם כמובן זה לא גזל (אם אתה חייל) אלא סתם חוסר כבוד.

במסעדות ובתי קפה זה שונה. אתה משלם על השהות שלך, ולכן יתכן שזה מותר. אם נניח יש רשת אלחוטית במקום, הרי זה מתבקש שתוכל להתחבר לחשמל כדי לגלוש.

כמובן שאין בזה משום המלצה הלכתית כלשהי, רק דעה אישית.
_____________________________________
..


נערך לאחרונה ע"י זיו בתאריך 13-12-2011 בשעה 17:26.
חזרה לפורום
  #4  
ישן 13-12-2011, 20:03
  משתמש זכר channb channb אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.08.03
הודעות: 3,527
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Eli173 שמתחילה ב "דיון: שימוש בחשמל בעבודה לצורך פרטי"

הש"ך בחושן משפט סימן שנ"ח פסק שמותר ליטול משל חבירו באופן שודאי ימחל לו. ודעת התוספות בבא מציעא דף כ"א אינה כן (לגבי מרי בר איסק שאריסו הגיש את פירות ולא אכלו קודם שבא אף שידוע שימחל להם ולדעתם דינו כיאוש שלא מדעת דקיי"ל שלא הוי יאוש). וזכור לי שהנתיבות פסק שאין לסמוך על הש"ך, עם זאת רבים סמכו על דבריו.
מעבר לאמור יש להתיר במקרה דנן א' משום שהמעסיק מודע לכך (לשימוש כללי הנעשה באביזרי המשרד גם לצרכים פרטיים (טלפון צילום כלי כתיבה וכו') ובעובדה שאינו מוחה יש לראות כמחילה בדבר ידוע או כיאוש מדעת וכעין תאנה שידוע שתיפול ועם נפילתה נמאסת (שם בסוגית יאשל"מ). ב' משום שבהלכות פועלים הכל הולך אחר המנהג והיות שנהגו כולם לעשות שימוש שכזה הוא כלול בתנאי העבודה. (וכשומרי פירות שאוכלים מהלכות מדינה).
לאור האמור נ"ל שאין בזה חשש לגבי שאר אביזרי המשרד הדבר משתנה ממקום למקום ויוכל לנהוג כפי שנהגו שאר העובדים.

נערך לאחרונה ע"י channb בתאריך 13-12-2011 בשעה 20:06.
חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 21:38

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר