14-12-2011, 23:03
|
|
|
חבר מתאריך: 25.08.03
הודעות: 3,525
|
|
העוברים עבירות מוגדרים כמומרים - לא כגויים. [במומר יש כמה דרגות להכעיס לתאבון והפוסקים הוסיפו הגדרה אמצעית של מי שאינו עושה להכעיס אך מנגד אין לו ענין כלל בקיום המצוות. כמובן שיש גם תינוק שנשבה. (המקורות וההגדרות המדויקות לכל א' מאלו הם מעבר למסגרת כאן)].
גם גוי יכול לעבוד את הקב"ה באמצעות 7 מצוות בני נח (סנהדרין נ"ט וע"ז דף ג), וזה לא הופך אותו ליהודי. אין רמב"ם כזה והרב יגן לא אמר זאת.
צריך לקבור כל יהודי באשר הוא גם חייבי מיתות בית דין. אכן נאמרה הלכה שמפרידים בין חייבי מיתות בית דין לבין שאר הנקברים ולכן ישנה חלקת שומרי שבת, אך זה לא מגרע מהמחויבות ההלכתית לקבור יהודי שלא שומר מצוות בכי הוא זה. (סנהדרין ריש פרק הנסקלין וסו"פ נגמר הדין וכן יור"ד סימן שמה)
לגבי מאבד עצמו לדעת וה"ה למומר, פורש מדרכי ציבור, חייבי מיתות בית דין, מת בנידויו וכל המוזכרים באבל רבתי פ"ב ה"א וכן בטושו"ע יורה דעה שמ"ה, נאמר שאין מתעסקים עמו לכל דבר. הכוונה היא לקריעה חליצה והספד אך לגבי כל שאר הדברים כגון קבורה שורה וברכת אבלים נוהגים עמהם כשאר כל המתים. (ומה שמרחיקים קבר מאעל"ד משאר קברי ישראל שאינם שומרי שבת הוא על פי מנהג המובא בספר חסידים ומעיקר הדין דינם כשאר חייבי מיתות).
הצגת את הנושא באופן מקצין מטעה ולא מדויק, ולמותר לציין שדבריך עשויים לעורר רגשות שליליים בקרב אנשים רבים. על כך אמרו רבותינו חכמים הזהרו בדבריכם ואי מילי בחד שתוקי בתרין.
נערך לאחרונה ע"י channb בתאריך 14-12-2011 בשעה 23:17.
|