לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה  ✡ ברוכים הבאים לפורום יהדות ✡  חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > יהדות והלכה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #6  
ישן 14-12-2011, 21:46
צלמית המשתמש של Itamar_s
  Itamar_s Itamar_s אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.11.05
הודעות: 862
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי תבור - tar 21 שמתחילה ב "אני מניח שכרגע אתה ואני..."

לצערי אני לא זוכר את המקור, הרב ניסים יגן אמר את הפסקא ואני לא מוצא את השיעור.
מה שאני זוכר זה שכל אדם בעולם שנפשו חפצה לעבוד את הבורא או משהו כזה ומקבל עליו עול מלכות יהודי הוא, אני מניח שהוא מדבר על גיור.
מה לגבי ביטול הבריתות? יש דבר שנקרא חזקת גוי.
אדם המחלל שבת אסור בפתיחת בקבוק יין כי הוא בחזקת גוי ולכן יהפוך היין לנסך.
יהודי מחלל שבת לא יקבר בבית קברות יהודי, אלא מחוץ לגדר, (מתאבד בתוך הבית קברות רק צמוד לגדר) איסור מהתורה.
למה כן קוברים? שלא ירצחו את החברה קדישה.
ואני אגלה סוד, יש הפרדה בבתי הקברות לעולם לא ייקבר מחלל שבת בחלקה של דתיים.
_____________________________________
"האמת כבדה לכן נושאיה מעטים" (המכב"י)

חזרה לפורום
  #7  
ישן 14-12-2011, 23:03
  משתמש זכר channb channb אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.08.03
הודעות: 3,525
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי Itamar_s שמתחילה ב "לצערי אני לא זוכר את המקור,..."

העוברים עבירות מוגדרים כמומרים - לא כגויים. [במומר יש כמה דרגות להכעיס לתאבון והפוסקים הוסיפו הגדרה אמצעית של מי שאינו עושה להכעיס אך מנגד אין לו ענין כלל בקיום המצוות. כמובן שיש גם תינוק שנשבה. (המקורות וההגדרות המדויקות לכל א' מאלו הם מעבר למסגרת כאן)].
גם גוי יכול לעבוד את הקב"ה באמצעות 7 מצוות בני נח (סנהדרין נ"ט וע"ז דף ג), וזה לא הופך אותו ליהודי. אין רמב"ם כזה והרב יגן לא אמר זאת.

צריך לקבור כל יהודי באשר הוא גם חייבי מיתות בית דין. אכן נאמרה הלכה שמפרידים בין חייבי מיתות בית דין לבין שאר הנקברים ולכן ישנה חלקת שומרי שבת, אך זה לא מגרע מהמחויבות ההלכתית לקבור יהודי שלא שומר מצוות בכי הוא זה. (סנהדרין ריש פרק הנסקלין וסו"פ נגמר הדין וכן יור"ד סימן שמה)

לגבי מאבד עצמו לדעת וה"ה למומר, פורש מדרכי ציבור, חייבי מיתות בית דין, מת בנידויו וכל המוזכרים באבל רבתי פ"ב ה"א וכן בטושו"ע יורה דעה שמ"ה, נאמר שאין מתעסקים עמו לכל דבר. הכוונה היא לקריעה חליצה והספד אך לגבי כל שאר הדברים כגון קבורה שורה וברכת אבלים נוהגים עמהם כשאר כל המתים. (ומה שמרחיקים קבר מאעל"ד משאר קברי ישראל שאינם שומרי שבת הוא על פי מנהג המובא בספר חסידים ומעיקר הדין דינם כשאר חייבי מיתות).

הצגת את הנושא באופן מקצין מטעה ולא מדויק, ולמותר לציין שדבריך עשויים לעורר רגשות שליליים בקרב אנשים רבים. על כך אמרו רבותינו חכמים הזהרו בדבריכם ואי מילי בחד שתוקי בתרין.

נערך לאחרונה ע"י channb בתאריך 14-12-2011 בשעה 23:17.
חזרה לפורום
  #11  
ישן 14-12-2011, 22:59
צלמית המשתמש של Itamar_s
  Itamar_s Itamar_s אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.11.05
הודעות: 862
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי ShoobyD שמתחילה ב "אמא של עשו הייתה יהודיה? -_-"

השתמשתי במושג יהודיה כמושג בלבד.
המושגים התבלבלו ערבי ישראלי הוא לא באמת מצאצאי יעקב, מה שאומר שטעות לכנות ערבי - ישראלי.
ואתיופים למשל הם שבט דן אך עדיין מוגדרים כיהודים. ויש את שבט מנשה מהודו. ויש עוד שבטים שיחזרו בעזרת ה' בעתיד.

ולשאלתך. אברהם הוא העברי הראשון ומכאן מתחילה השושלת שלנו, אביו ואימו לא היו יהודים (עבריים) איך הוא יהודי? (עברי). עברי זה מלשון אני מעבר אחד וכל העולם מהעבר השני של האמונה.

שרה הייתה כבר עברית (יהודיה במושגים של היום) ונולד לה בן, ישמעאל.
פה מתחיל הבלאגן, תקרא את הפסוקים של הולדת 12 השבטים, האמהות בקשו מהשפחות שילדו להן ילדים, ש"יבנו תחתן" מי נתן את השם לילדים? האמהות, השפחות רק הולידו ומיד העבירו לאמהות. ביטול העצמי.
הגר לעומת זאת לא הסכימה לבטל עצמה מול שרה ובגלל זה גרשו אותה.
לכן ישמעאל בעצם שייך לשרה אך לא עבר את התהליך של ההיבנות תחת הגר ונשאר בן להגר.

ואמו של עשיו יהודיה (שוב בשפה שלנו) רבקה. איך יעקב היה יהודי ועשיו לא?
אחד קיבל על עצמו את המצוות והקב"ה ואחד לא.
_____________________________________
"האמת כבדה לכן נושאיה מעטים" (המכב"י)

חזרה לפורום
  #17  
ישן 15-12-2011, 09:55
צלמית המשתמש של ShoobyD
  משתמש זכר ShoobyD ShoobyD אינו מחובר  
מנהל משבראש, בלשנות, תכנות ויהדות
 
חבר מתאריך: 04.06.06
הודעות: 33,130
שלח הודעה דרך MSN אל ShoobyD Facebook profile LinkedIn profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי channb שמתחילה ב "בגמ' (קידושין י"ח) מובא שלעשו..."

כן, מכיר את הקטע הזה, אך איך שאני רואה זאת, אילו בזמנם היו משתמשים בסימני הפיסוק שלנו, היו מתייחסים אליו כ־"ישראל מומר" במירכאות.
כלומר ברור היה לחז״ל שעשו אינו ישראל ממש, אלא שדיברו על דרך ההשאלה.
(מהנוסח של התלמוד גם מבינים שהם לא באמת קוראים לו ישראל מומר, כי דנים בעניין ירושת עכו״ם, ומביאים את מקרה עשו, ואז שואלים "שמא נאמר שעשו הוא סוג של ישראל מומר?" כלומר אולי אצלו היה מקרה שונה משאר עכו״ם, למרות שמבחינה מציאותית אינו באמת ישראל)


נערך לאחרונה ע"י ShoobyD בתאריך 15-12-2011 בשעה 10:07.
חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 20:06

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר