לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי         אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #3  
ישן 29-12-2011, 19:05
  erangh1 erangh1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.06.05
הודעות: 214
לא נשמע כמו ירידה מהגג בכלל...
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי avishon שמתחילה ב "..."

היכולות של ה-4.5 אפילו לא קרובות לתת מענה למה שספינה של 2500-3000 טון יכולה לתת...

זה נשמע שחיל הים רוצה להפטר (ובצדק) מהסער 4 ולרענן את סד"כ הסטי"לים (ללא גריעת כלים מהסד"כ)

כשהחיל ייסגר על כלי עתידי בסדר גודל של ה-LCS וכשיימצא התקציב והסיבה המבצעית לרכש שכזה אז הפרוייקט יצא לפועל.

לא מאמין שרכש הצוללות קשור, מדובר על החלטות מדיניות ותר"ש ארוך טווח. ספינה בסדר גודל כזה לוקח שנים לתכנן (ברמת שרטוטי ייצור) גם אם מדובר כמעט במוצר מדף. אם הייתה כוונה אמיתית להתחיל פרוייקט, אפשר לקדם שלבים בתכנון (בדיקות התכנות, שרטוטי קונספט, תכן פרטני) גם בלי רכש חומרי גלם ויציאה לייצור.

יותר סביר שגורמים אחרים בצה"ל בעלי אינטרסים דואגים שהפרוייקט לא ימריא בקרוב...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 30-12-2011, 18:40
צלמית המשתמש של avishon
  avishon avishon אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.08.05
הודעות: 2,277
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי erangh1 שמתחילה ב "לא נשמע כמו ירידה מהגג בכלל..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי erangh1
היכולות של ה-4.5 אפילו לא קרובות לתת מענה למה שספינה של 2500-3000 טון יכולה לתת...
הצהרה קצת מנותקת מהמציאות ב-"אמבטיה" הצפופה שלנו (האגן המזרחי של הים התיכון) .
ה-"4" בעבר וה-"4.5" כיום עשו/עושות/יעשו הרבה דברים שכ"ש גדולים יתקשו לעשות .
לכ"ש גדולים יש הרבה מאוד יכולות של-"4.5" אין , אבל השאלה היא אם אנחנו צריכים זאת...

זה נשמע שחיל הים רוצה להפטר (ובצדק) מהסער 4 ולרענן את סד"כ הסטי"לים (ללא גריעת כלים מהסד"כ)
בהחלט , ו-"החלפת גוף" (כפי שכבר בוצעה) ע"י מספנות ישראל היא -יחסית- מהירה וזולה לעומת חלופות אחרות...

כשהחיל ייסגר על כלי עתידי בסדר גודל של ה-LCS וכשיימצא התקציב והסיבה המבצעית לרכש שכזה אז הפרוייקט יצא לפועל.
"הסיבה המבצעית" היא נושא שעולה ויורד חדשות לבקרים מאז תחילת שנות ה-90...
צריך וכדאי לזכור ש-"רכש" הוא רק חלק מהתקציב , ועלות התחזוקה וההפעלה היא הקובעת לטווח ארוך .
בראייתי (ולא רק...) , אגב , אין שום סיבה להשקיע את עתידו התקציבי של חה"י בהקמת מערך מצומצם ביותר
של כ"ש גדולים (3-2 כלים) שאינם "גורם מכריע" בשדה הקרה הימי...

לא מאמין שרכש הצוללות קשור, מדובר על החלטות מדיניות ותר"ש ארוך טווח. ספינה בסדר גודל כזה לוקח שנים לתכנן (ברמת שרטוטי ייצור) גם אם מדובר כמעט במוצר מדף. אם הייתה כוונה אמיתית להתחיל פרוייקט, אפשר לקדם שלבים בתכנון (בדיקות התכנות, שרטוטי קונספט, תכן פרטני) גם בלי רכש חומרי גלם ויציאה לייצור.
הקמת מערך הצוללות קשורה גם קשורה . לא רק הרכש , אלא גם (ובעיקר) עלות ההפעלה והתחזוקה של מערך זה
היא חלק אינטגרלי מתר"ש חה"י...
באשר להמשך הפיסקה שכתבת , על לא מעט סעיפים כבר סומן "וי"...

יותר סביר שגורמים אחרים בצה"ל בעלי אינטרסים דואגים שהפרוייקט לא ימריא בקרוב...
נו , שויין... גם אני עשיתי לא מעט שימוש במשפט הזה בעבר (ולדעתי בצדק) , אבל אנ'לא חושב שעכשיו זה נכון...



שבת שלום...
_____________________________________
A friend in need - is a friend indeed

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 01-01-2012, 08:51
  erangh1 erangh1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.06.05
הודעות: 214
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי avishon שמתחילה ב "[QUOTE=erangh1] היכולות של..."

avishon , מספר הערות:

קודם כל, האמבטיה הקטנה שלנו קצת גדלה. ומאז שעלה הרצון לרכש פלטפורמות גדולות יותר, החיל הגיע למקומות רחוקים מבעבר, מקומות שקשה ולא נח טכנית ומבצעית להגיע בכלים הקטנים יותר (גם אם בוצע בפועל).

תחשוב שמתכננים כלי ל-30 שנה קדימה. מה יהיו הצרכים המבצעיים שלנו ב-2042?...

גודל כלי השיט לא נובע מזה שמתחשק לנו לתפוס יותר נפח בים, אלא המציאות הנובעת מהתקנת מערכות שהחיל כן רואה כחלק מעתידו, וזה אך ורק בהיבטי אדריכלות ימית - כלומר אם אתה רוצה מספר מסויים של מערכות או משקל מסויים בגובה מסויים, זה כמעט חד משמעית יכתיב את גודל כלי השייט.

לגבי ה-וי-ים שסומנו - אם אתה לא סגור על פלטפורמה, זה לא שווה כלום. כשתהיה פלטפורמה רלוונטית יהיה צורך לבצע כמעט את כל הבדיקות מחדש כך שהתקציבים שהושקעו עד כה כנראה לימדו את החיל הרבה, אבל לאו דווקא פרקטיים למשהו ממשי להמשך תכן.
לגבי עלויות התחזוקה, זה נכון חלקית. אמנם החלפת כלים ישנים בחדשים יוריד עלויות של תחזוקת כלי ישן, אבל האם אתה בקיא במי מתקצב מה?...מי אמר שכל תקציב התחזוקה בא מחיל הים?

ולגבי האינטרסים, המשפט תמיד נכון. תמיד יהיו גורמים שינסו לנתב את התקציב לכוון שלהם, פעם בצבע ירוק, פעם בצבע כחול, אבל תמיד החיל יצטרך להתמודד על התקציב לכלים האלה. לפעמים ההתמודדות גלוייה ועניינית, ולפעמים גולשת לקונספירציות שלא יביישו סדרות טלויזיה.

שנה אזרחית טובה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 10-01-2012, 13:44
  AL KAPON AL KAPON אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.11.07
הודעות: 628
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "נותר רק לקוות שמדינת ישראל תשכיל להגיש את החשבון עבור האוניות לבעלי הזכיונות"

בסופו של דבר מדובר בהגנה ממשלתית מכספי משלם המיסים לרכוש פרטי של מספר טייקונים. הדבר דומה לליווי של f-15 לכל טיסה פרטית של טייקון במטוס המנהלים שלו לישראל וממנה.

לפי דבריך, אני מבין שחברה לישראל צריכה לקנות מערכת כיפת ברזל מרפא"ל בשביל להגן על בתי זיקוק בחיפה מירי רקטות?
תסלח לי על הציניות אבל זה בערך אותה השוואה.

צריך וניתן להגיע איתם להסדר מתאים, כפי שהיה עכשיו עם כי"ל.

אין קשר בין קציר המלח שהינו תוצאה של פעילות עסקית של חברת כי"ל.
לבין אבטחת מתקנים אסטרטגים לכלכלת המדינה מאובים מבחוץ.
_____________________________________
"לוודא שלא נפסיד זה דבר התלוי בנו, אך ההזדמנות לנצח ניתנת על ידי האויב".
סן טסו

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 24-03-2012, 12:39
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,914
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי אל-בחאר שמתחילה ב "מספנות ישראל מציגות - קורבטה מדגם SAAR S72"

ובדף על הסער 4.5 באתר של מספנות ישראל הופיעה איזה הדמיית מחשב תחת השם SAAR S-72
מבחינה של התמונה ניתן לראות שזה מבוסס על הגוף של סער 4.5 עם מבנה סטייל סער 5
האם אלה שתי הספינות שיורכבו במספנות ישראל? האם ה "72" מסמן אורך של 72 מ'? מה קורה כאן?
(קישור)

שימו לב לתותח 76 מ"מ בחרטום במקום הנוקמני, משגרי הרפון וברק
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

ההערכה מבוססת על מידע אחר באתר מספנות ישראל.
בדף על ספינות ה OPV (גוף של סער 4.5) אשר נימסרו לגינאה המשוונית בשנה שעברה יש הדמיית מחשב נוספת של גירסה משודרגת של הספינות הניקראת OPV 72M
(קישור)

OPV 72M
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 24-03-2012 בשעה 13:17.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #31  
ישן 15-10-2012, 00:27
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,914
Facebook profile
חדשות טובות - עידן AESA בחיה"י
בתגובה להודעה מספר 30 שנכתבה על ידי Taurus84 שמתחילה ב "[b]חיל הים בחר במכ"מ של..."

בעקבות הסכם רכישה בין חיה"י לתע"א, אלתא תתקין את המכ"מ אלפא על כל הסטי"לים מדגם סער 4.5
כתבה

טוב, זה רעיון לא חדש, עכשיו התנאים הצטברו, נחתם הסכם והדבר פורסם.
מה שעדיין לא פורסם זה התוכנית להתקנת המכ"מ MF-STAR על הסטי"לים מדגם סער 5
(שתי הידיעות האלה מופיעות כבר באשכול הזה)

זו טעות בכתבה בלינק שצירפת שה MF-STAR פעיל כבר בחיה"י (על איזה ספינות בדיוק, על הפריגטות שאין לנו או על הנומ"טים שאין לנו או על החסקה של המצילים בחוף גורדון?)

לתע"א הסכם מכירת המכ"מ רק עם הודו, אלתא מתקינה את ה MF-STAR בינתיים רק בספינות עתידיות של הצי ההודי (פריגטות מפרויקט 15A ומפרויקט 15B ושני נומ"טים מדגם Vikrant)

מתוך הכתבה
ציטוט:
מכ"מ ALPHA הינו ניגזרת של מכ"מ ה- MF STAR (Multi Function Surveillance and Threat Alert Radar) הפעיל בספינות חיל הים הישראלי וחילות זרים.


הנה תמונה של שלושת הסטי"לים החמודים שלנו מלפני כחצי שנה, מי שרואה כאן מכ"מ AESA יקבל מתנה....מכ"מ AESA
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 15-10-2012 בשעה 01:20.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #33  
ישן 15-10-2012, 08:57
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,914
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 32 שנכתבה על ידי Taurus84 שמתחילה ב "כאן כותבים במפורש שנגזרת של..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Taurus84
כאן כותבים במפורש שנגזרת של MF-STAR עבור סער 5 נמצאת כבר בשלבי ייצור, ותכנס כחלק משדרוג שבו יותקנו גם טילי ברק 8.
http://defense-update.com/20121014_...r_for_hetz.html

נו, יש הבדל בין "נימצאת כבר בשלבי ייצור ותכנס כחלק משדרוג שבו יותקנו גם טילי ברק 8" לבין "הפעיל בספינות חיל הים הישראלי וחילות זרים"
(אגב, הלינק לא עובד)

זה נכון, דיברנו כבר על זה ואפילו באחת ההודעות באשכול הזה פורסם ע"י דו"צ שספינות הסער 5 יקבלו את טילי הברק 8 (גם דיברנו על זה בפרטי).
יש תוכנית כזו להתקין את ה MF-STAR על הסער 5 והגירסה הזו כאמור בייצור, זה ייקח זמן.
כשהמערכת תהיה מוכנה תתחיל ההתקנה בספינות כל אחת בתורה, ז"א בזמן ההתקנה הספינה תהיה מושבתת כשהשתיים האחרות (יחד עם שאר הספינות) יקחו את תפקידה במסגרת הבט"ש.

לא יודע איך חיה"י מתכנן את הליך התקנת המכ"מים החדשים בספינות (סער 4.5 וסער 5), אבל ברור שזה ייקח זמן ובצורה מדורגת.
לגבי ספינות העתיד (סער 5 עתידי וה S-72), גם בהם יותקנו מכ"מי ה AESA האלה, אבל זה לא קשור להליך השידרוג של הספינות הקיימות.

לא מבין למה אתם ממשיכים לצטט את האתר הזה אשר לטעמי הוא לא יותר מדבקה 2, אני לא מצפה שידעו שם את מה שאתה ואנשים אחרים בפורום שלנו יודעים, אבל אתר שמתיימר להיות מקצועי ומוביל במדינה בנושא צו"ב בפועל לא מכיר את המערכות הבסיסיות של האמל"ח הצה"לי (מדובר על המכ"מ, מערכת מרכזית בספינה לא זרנוק מים) ומביך את עצמו כל פעם מחדש.
העצוב הוא שזה אפילו לא מזיז להם, תעשיית השטויות שלהם חיה ובועטת - תת רמה!

ה MF-STAR (מאחוריו הברק 8) בתערוכה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #35  
ישן 24-03-2012, 14:44
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,914
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי yanivib137 שמתחילה ב "מעניין , האם הברק 8 יכול להיות מותקן על ה-4.5 החדשות ?"

ע"פ דו"צ הברק 8 מיועד לסער 5
http://dover.idf.il/IDF/News_Channe...na/09/22/07.htm

המשגרים בהדמיה ניראים כמשגרים של ברק 1 (כניראה ברק 1 משופר).
אגב, על הגג בחזית המבנה ניראה שזה הנוקמני (לא מאמין שיוותרו עליו)

ללבני, תותח ה 76 מ"מ הוותיק של אוטומלרה יצא כבר משימוש.
כיום מתקנים את הגירסאות המתקדמות SR ו Strales שאכן נימצאות בתוך בתים מרובעים.
ואולי בכלל הלכו על ה MK-45 (זה כבר 127 מ"מ) האמריקאי מכספי הסיוע

לגבי מבנה הספינה, מאד מתאים לתפיסה של פעילות הבט"ש גם לצורך הבטחת מתקני הגז.
יותר מקום לאמל"ח, אמצעים ולצוות והפחתת חתימת המכ"מ שלה.
אורך הספינה גדל ל 72 מטר המאפשר מסוק.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #48  
ישן 11-04-2012, 10:11
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,914
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 47 שנכתבה על ידי Taurus84 שמתחילה ב "[QUOTE][LEFT]The navy has yet..."

יש בכתבה כמה דברים מוזרים

ציטוט:
In addition, the navy is in talks with the Defense Ministry about the need for four new vessels to more effectively cover its new area of operations. It is seeking a larger platform than the Sa’ar 5-class corvettes it operates.


כן, כבר דיברו על זה הרבה פעמים שצריך פריגטה גדולה מהסער 5, לא מצאו תקציב לשתיים אז עכשיו מחפשים תקציב ל 4?

ציטוט:
The vessel will have to accommodate an advanced radar system, a helicopter and a launch system capable of firing long-range air defense and surface-to-surface missiles


כל זה כבר נכלל בהצעה של מספנות ישראל לסער 4.5 המשופר (קראנו לו סער 4.75).אלה דרישות הסף מכל כלי שייט חדש



ציטוט:
The navy has also informed the energy companies that it will need to install radars on the gas rigs, and the government is considering ordering the companies to help finance some of the cost.

וואללה, ואני חשבתי שבשביל הדברים האלה משלמים מיסים, ע"פ ההגיון הזה באשדוד, ב"ש ואשקלון התושבים יקבלו תוספת בארנונה של מימון הטמי"רים של כיפת ברזל? איזה כיף לת"א


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 11-04-2012 בשעה 10:19.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #49  
ישן 19-08-2012, 23:03
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,914
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי אל-בחאר שמתחילה ב "מספנות ישראל מציגות - קורבטה מדגם SAAR S72"

מספנות ישראל פירסמו מפרט טכני כללי ביותר של הסער S-72
http://www.israel-shipyards.com/naval-003.asp






A new generation of the SAAR Class - The "SAAR S-72" Corvette The new design of the modern SAAR S-72 is available now.


This new generation of the famous SAAR class Fast Attack Mini Corvettes, is a larger vessel.
It is a multipurpose vessel at the length of 72 meter and full displacement of about 800 tons.
As the existing Naval vessels of Israel Shipyards, the new corvette will also reach the speed of above 30kn with an extended endurance.
The SAAR S - 72 can operate a medium size marine helicopter.
It also supports unique possibilities of utilizing Special Forces units.




The main improvements of the SAAR S - 72 include:
- Significant upgrade of the SAAR 4.5 combat capabilities
- Major improvement of signatures
- State-Of-The-Art weapon and electronic systems (can be tailor-made to customer specific requirements)






The SAAR S-72 is offered as a missile corvette or it can be proposed in an OPV version

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #50  
ישן 21-08-2012, 07:23
צלמית המשתמש של Lion_of_Zion
  Lion_of_Zion Lion_of_Zion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.11
הודעות: 625
מדהים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי אל-בחאר שמתחילה ב "מספנות ישראל מציגות - קורבטה מדגם SAAR S72"

מדהים עד כמה צה"ל מזלזל בחשיבותו של צי מודרני,גם אחרי שהוכח שמלחמה שמנוהלת מהאוויר היא מלחמה שסופה כישלון גם אחרי שנהפך לברור שגורמים עויינים מתחמשים באמצעים שמסוגלים לפגוע בצורה קשה בעליונות האווירית הישראלית(גם לאחר שיצוייד בחמקנים)וגם לאחר שאותם גורמים הצהירו בגלויי שבמטרתם לפגוע באסדות הגז והנפט אשר עתידות לשנות את מאזן הכוחות במזרח התיכון הן פוליטית הן כלכלית והן צבאית לטובת ישראל צה"ל ממשיך לנהוג בחיל הים כאילו המצב לא השתנה,כאילו חיל הים יכול להמשיך להיות משמר חופים מנופח.לדעתי לא מדובר אפילו במחסור בתקציבים חה"א מתכוון לרכוש בעשור הקרוב 75 מטוסים שמחירם הוא כשל עשרות ספינות מהסוג הנדרש ויש על כך מעט מאוד וויכוח,אני כמובן לא מציע לבטל את הסכם הF35 למען שיפור חה"י,אבל לדעתי ראוי להפנות תקציבים מחה"א לחיל הים גם עם זה אומר שנקנה פחות מטוסים,צריך לשאוף לאיזון בין כל החילות האסטרטגים וכאשר על חיל אסטרטגי אחד הוטלה המשימה להבטיח את עתידה הכלכלי והפוליטי של מדינת ישראל ראוי לתת לו את האמצעים הדרושים למשימה.אסיים בלציין שבעתיד הקרוב יכנסו עשרות מיליארדי דולרים לקופת המדינה בזכות הגז והנפט שנמצאו מול חופי ישראל מכיוון שהספינות הללו ישומשו בצורה ישירה להגנה על אותם מקורות הכנסה,ההשקעה בהן תחזיר את עצמה מהר מאוד.
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #54  
ישן 22-08-2012, 14:55
  AL KAPON AL KAPON אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.11.07
הודעות: 628
בתגובה להודעה מספר 50 שנכתבה על ידי Lion_of_Zion שמתחילה ב "מדהים"

"מדהים עד כמה צה"ל מזלזל בחשיבותו של צי מודרני,גם אחרי שהוכח שמלחמה שמנוהלת מהאוויר היא מלחמה שסופה כישלון גם אחרי שנהפך לברור שגורמים עויינים מתחמשים באמצעים שמסוגלים לפגוע בצורה קשה בעליונות האווירית הישראלית(גם לאחר שיצוייד בחמקנים)"

למרות שנושא נדון בעבר בפורום, ברשותך מספר שאלות:
1.לדבריך מלחמה שמנוהלת מאוויר סופה כישלון, מאיפה הגעתה למסקנה הנ"ל?
אפשר גם להפוך את השאלה למתי מלחמה הוכרעה מהים?

2.גורמים עויינים מצתידים באמצעים שיפגעו בעליונות האוירית של ישראל? מי הם אותם הגורמים? ובמה הם מצתידים? להזכירך במלחמה האחרונה אף מטוס של חיל האוויר לא הופל או נפגע, למרות אלפי הגיחות מעל שמי לבנון. אולם האוניה המתקדמת ביותר של חיל הים כן נפגעה.
_____________________________________
"לוודא שלא נפסיד זה דבר התלוי בנו, אך ההזדמנות לנצח ניתנת על ידי האויב".
סן טסו

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #56  
ישן 18-05-2013, 18:20
  AJ-47 AJ-47 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.04.08
הודעות: 6,873
ישראל מציגה בסינגפור את הסער-72 החדשה.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי אל-בחאר שמתחילה ב "מספנות ישראל מציגות - קורבטה מדגם SAAR S72"

Israel Shipyards Introduces the SAAR 72 Mini-Corvette Design

Posted by Tamir Eshel

May 16, 2013

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

מספנות ישראל מרחיבות את מגוון הספינות מדגם "סער" ומוסיפות את "סער-72" שמסווגת כקורבטה קטנה. ספינה זו באה לענות לדרישה גוברת של הצי הישראלי ושל ציים נוספים, במטרה להגדיל את השליטה הימית שלהם רחוק מחופי הארץ. על כך מדווח Defense Update מסינגפור.

הצי הישראלי שנדרש להרחיב את תחום האחריות שלו לאיזורים רחוקים, עושה זאת עם הספינות שברשותו שחלקם בשירות למעלה מ-35 שנים, כגון אח"י עצמאות ואח"י נצחון שנמצאות בסוף הדרך ויש צורך להחליפם באוניות חדשות יותר.

מספנות ישראל, שבנו עד כה כ-33 ספינות מדגמים סער-4 וסער 4.5, מעריכים שעם הסער החדשה, שנחשבת למיני קורבטה ונמצאת בין הסטילים מדגם סער-4.5 ובין הקורבטה מדגם סער-5, ניתן יהיה לענות בצורה טובה יותר לדרישות חיל הים הישראלי וגם לדרישות של חיילות ים של מדינות אחרות.

הספינה החדשה שיכולה להיות מותאמת לספינת סיור חופים או כמיני קורבטה של 800 טון, נושאת הליקופטר כגון AW-139, ספינות RHIB, או רכב לא מאוייש.
בתצורה הצבאית הסער-72 מציגה יכולות משופרות יחסית לסער 4.5.

Applied with a slanted stealth finish, recessed exhausts, and radar integrated mast, designed to host both emitters (radar, EW) and passive sensors (ESM) without interference. The vessel can accommodate the IAI Elta EL/M-2258 Advanced lightweight Phased Array (ALPHA) multi-mission naval radar, designed for blue water and littoral warfare support.

המכ"מ של הספינה נבחר לשדרג את הספינות הקיימות והחדשות. החימוש של הספינה כולל: תותח משופר, טילי ברק-8, מגוון של טילים נגד ספינות, וחימוש מדוייק לתקיפת מטרות קרקע.
בספינה מקום ל-50 אנשי צוות, ול- 20 איש נוספים. הספינה מצויידת לשהייה של 21 יום ויכולה לכסות טווח של 3000 מילים ימיים.
מקורות במספנות אמרו שהם יכולים להשלים את התכנון ב-30 חודש ולבנות את הספינה במספנה עצמה ללא שינויים במבנים.

למאמר כולו:


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
The military version of SAAR S-72 mini corvette will be able to carry the latest weaponry required for a modern navy.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #60  
ישן 19-05-2013, 00:02
  לוגיין לוגיין אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.09.06
הודעות: 890
בתגובה להודעה מספר 59 שנכתבה על ידי Cu1 שמתחילה ב "יכול להיות , אבל גם מעל הגשר..."

לדעתי התותח בא על חשבון הנוקמני, לפחות בגרסאות שאנחנו רואים כאן. המיקום של נוקמני מעל הגשר נפוץ בכלי שיט גדולים יותר, אך בהם יש גם נוקמני מאחור, מצד שני, גם נוקמני בחרטום בלבד די מוגבל בגזרות לכיוון ירכתיים, יתכן וזה יהייה פתרון, אבל נצטרך לחכות לתצורה הסופית.
אכן, חסרה סוללה קלה ומא"גים, ייתכן ובגרסה הסופית יהיו כנפות לגשר הסגוראו עמדות פנימיות, קשה לי להאמין שבמצב שבו חלק גדול מהאיומים הם כלי שיט מהירים ומתאבדים יוותרו עליהם (גם אם יתכן ונראה במקומם עמדות טייפון נשלטות מרחוק).

עריכה:
בתמונות למעלה יש הדמיה נוספת המציגה תצורה עם סיפונים חשופים ועמדת נוקמני במקום תותח.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #63  
ישן 19-05-2013, 12:47
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 21,192
בתגובה להודעה מספר 59 שנכתבה על ידי Cu1 שמתחילה ב "יכול להיות , אבל גם מעל הגשר..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Cu1
נראה שאין רווח בין המבנה העילי של הספינה לסיפון חוץ מהפתח בהאנגר של המטוסים.

למה שיהיה, זה אמור להיות שידור חוזר של עליה וגאולה? אין למרווח הזה שום סיבה טובה או הגיונית כלשהיא, נקודה. אתה רוצה לשמור על רצף מבני ומיגוני, על צמצום חשיפת אנש"צ וציוד לאויר פתוח/מים/עשן וכו', מבחינת החזר מכ"מי הרציפות מורידה את חתך המכ"ם, והיא גם נותנת מרווח פעולה תכנוני מבחינת מיקום מערכות ותת-מערכות שפשוט לא יכולות להיות מותקנות על אויר...

מה שקראת לו "הפתח בהאנגר של המטוסים" הוא חלל לאחסון ס"ג לשימוש הצוות. וההאנגאר הוא למסוקים...

אני חייב לציין שהעיצוב החדש (והיפה, למרות שזאת אינה דרישת סף) פשוט נראה כמו דגם מוקטן של סער 5, וטוב שכך.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #67  
ישן 01-06-2013, 11:45
  משתמש זכר אל-בחאר אל-בחאר אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.08
הודעות: 1,117
איכות הסריקה בסדר, הכתבה - קצת מתלהבת, לדעתי
בתגובה להודעה מספר 66 שנכתבה על ידי Taurus84 שמתחילה ב "האיכות בסדר, תודה על השיתוף!"

ראשית, הכותב יוצא מתוך הנחה שמספנות ישראל = מדינת ישראל וקובע שאם המספנות מציגות ספינה, חיל הים בהכרח ירכוש אותה. בפועל המספנות הן גוף פרטי ומשרד הביטחון לא מחויב לרכוש את הפיתוחים שלה. אני מניח שאחד השיקולים לרכוש את הסער 5 במספנה אמריקאית היה השימוש בכספי סיוע. כעת שוב תעלה הדילמה, האם לרכוש מתוצרת מקומית בשקלים או Made in USA בדולר סיוע.
שנית, הכותב מציג את הכלי כאמצעי להגנה על מתקני הגז (הוא משום מה מציין רק את שדה לויתן ולא כל השאר, אבל ניחא). בשביל OPV לא צריך טילי ים ים OTH, מכ"ם מערך מופע וגוף בעל תכונות חמקנות. זה לא הגיוני לשלוח את הכלים הכי מאובזרים וחמושים שלך לבצע משימות של משמר חופים, זה over kill שעולה הרבה מאד כסף. קראתי בכתבה שתיתכן גרסה אזרחית לאותה ספינה, אבל למה לפתח מודל חדש לגמרי בשביל זה. למספנות דווקא יש כבר דגם של סער 4.5 שנמכר ליוונים לפני אולימפיאדת אתונה כ- OPV עם חבילת חימוש מופחתת. נראה לי יותר מתאים.
_____________________________________
כאן יִרְוֶה לוֹ מִשֶּׁפַע וָאֹשֶׁר בֶּן-עֲרָב, בֶּן-נַצֶּרֶת וּבְנִי (ז. ז'בוטינסקי, 1930)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #70  
ישן 01-06-2013, 17:47
  משתמש זכר אל-בחאר אל-בחאר אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.08
הודעות: 1,117
לא אמרתי את זה
בתגובה להודעה מספר 69 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "שני דברים: - למה אתה כל כך..."

ראשית, טענתי שהכותב ניסח את דבריו כאילו ישראל כבר בחרה בספינה של מספנות ישראל. אולי הוא יודע שזה כך, אבל הדבר לא פורסם עד כה. לא אמרתי שיש אלטרנטיבה אמריקאית, אבל בוא נזכיר שגם הסער 5 לא היתה מוצר מדף במספנות אינגלס והנה היא קשורה בב"ח. עד כה, על פי הפרסומים, החיפושים אחרי הספינה העתידית היו בחו"ל, בגרמניה (Mako), ארה"ב (LCS) ודרום קוריאה.
שנית, לגבי אבטחת שדות הגז, מה שאמרתי שמדובר ב- over-kill. לקחת ספינה של 700 טון שתוכננה וחומשה לקרב שטח, כולל טילי ים ים לטווחים שמעבר לאופק, מכ"ם מערך מופע עם מערכת טילי נ"מ ונגד טילים נראה מוגזם. פה העניין קשור יותר להחלטה המדינית איך יאובטחו שדות הגז - האם חיל הים באמצעות הסד"כ התקני שלו או באמצעות כלים חדשים, שירכשו ויתאימו יותר לפעולות שיטור/אבטחה בעומק הים ולאורך זמן.
_____________________________________
כאן יִרְוֶה לוֹ מִשֶּׁפַע וָאֹשֶׁר בֶּן-עֲרָב, בֶּן-נַצֶּרֶת וּבְנִי (ז. ז'בוטינסקי, 1930)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #71  
ישן 01-06-2013, 18:07
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,914
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 70 שנכתבה על ידי אל-בחאר שמתחילה ב "לא אמרתי את זה"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי אל-בחאר
ראשית, טענתי שהכותב ניסח את דבריו כאילו ישראל כבר בחרה בספינה של מספנות ישראל. אולי הוא יודע שזה כך, אבל הדבר לא פורסם עד כה. לא אמרתי שיש אלטרנטיבה אמריקאית, אבל בוא נזכיר שגם הסער 5 לא היתה מוצר מדף במספנות אינגלס והנה היא קשורה בב"ח. עד כה, על פי הפרסומים, החיפושים אחרי הספינה העתידית היו בחו"ל, בגרמניה (Mako), ארה"ב (LCS) ודרום קוריאה.
שנית, לגבי אבטחת שדות הגז, מה שאמרתי שמדובר ב- over-kill. לקחת ספינה של 700 טון שתוכננה וחומשה לקרב שטח, כולל טילי ים ים לטווחים שמעבר לאופק, מכ"ם מערך מופע עם מערכת טילי נ"מ ונגד טילים נראה מוגזם. פה העניין קשור יותר להחלטה המדינית איך יאובטחו שדות הגז - האם חיל הים באמצעות הסד"כ התקני שלו או באמצעות כלים חדשים, שירכשו ויתאימו יותר לפעולות שיטור/אבטחה בעומק הים ולאורך זמן.

זה בדיוק העניין, ה 5 כן מתוכננות לעזוב את חופי הארץ למשימות עלומות, ה 4.5 ממש לא.
ה 4.5 משמשת כספינות בט"ש גדולה עם יכולות ים-ים, ים-יבשה, ים-אוויר, מודיעין ועוד', אבל קרוב לחופי המדינה.
מתקני הגז מספיק רחוקים על מנת לא לשלוף את ה 4.5 מהמשוואה הזו וכאן נכנסת ה S-72 לנישה הזו גם מבחינת כוח האש שלה, גם מבחינת רדיוס הפעולה שלה, גם מבחינת ההגנה שלה וגם מהבחינה שהיא משאירה את ה 4.5 להמשיך בתפקידה.

עם ה MEKO ניסו ליצור על פריגטה של למעלה מ 2000 טון מערך הגנ"א (טילי החץ) צף בנוסף ליכולות הים-ים, ים-יבשה וים-אוויר שלה, כניראה שהבינו שזה יותר מידי וירדו מהרעיון.
בינתיים קרו שני דברים: ניכנסו מתקני הגז ומחפשים דרך להגן עליהם ואויבנו החלו להצטייד ביכולות נגד כלי שיט מורכבות יותר.
משיחה שהיתה לי בשבוע שעבר עם גורמים רלוונטיים בחיל הים הבנתי שהעניין יפתר (אם לא נפתר כבר) בתוכנית החומש הנוכחית (אגב, לא חייב שיהיה פרסום או בעצם פרסום מיידי אלא יותר בסגנון של פרסום בדיעבד).

אגב, ה S-72 רק בחודש האחרון נחשפה לציבור, כאן באשכול הזה אנחנו כבר למעלה משנה מדברים עליה.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #72  
ישן 01-06-2013, 18:12
  עידו גנוט עידו גנוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 5,542
בתגובה להודעה מספר 70 שנכתבה על ידי אל-בחאר שמתחילה ב "לא אמרתי את זה"

האם חלק מן האיומים על אסדות הקידוח ומתקני הנפט החדשים והעתידיים לא כוללים גם התקפות באמצעות טילי חוף ים מתקדמים (אולי אפילו ים-ים מצד גופים מדינתיים וטרוריסטיים - סוריה/חיזללה בסיוע האירנים) - אלו אמצעים שמחייבים הערכות עם אמצעי נגד ברמה שהרבה מעבר לאבטחת חופים.

אני לא בהכרח אומר שהסער 4.75 היא הכלי האידאלי למשימה מצד שני האם אנחנו יכולים להרשות לעצמנו כמדינה עם חיל ים קטן לרכוש כלים יעודיים יקרים למשימה ספציפית כשניתן באותה עלות לרכוש כלים ורסטיליים שאולי יתאימו טיפה פחות למשימה אבל יוכלו לשמש גם ככלים התקפיים?
_____________________________________
עידו גנוט, מייסד ועורך ראשי
MegaPixel - אתר הצילום הישראלי
עמוד הפייסבוק שלנו.
www.MegaPixel.co.il
http://lensvid.com/ - אתר סרטוני הוידאו לצלמים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #73  
ישן 02-06-2013, 10:48
  הפוסל במומו הפוסל במומו אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.06.07
הודעות: 486
שימו לב שיש גם דגם של 85 מטר
בתגובה להודעה מספר 69 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "שני דברים: - למה אתה כל כך..."

בסוף הכתבה מאתר מספנות ישראל, ישנה התייחסות לדגם באורך 85 מטר, במקום ה 72 מטר של ה s-72.
די ברור שדגם זה יוכל לשאת יותר חימוש ואמצעים, אולי אפילו את הברק 8 שהוזכר כאן קודם.
האם מישהו יודע מה ההבדל בעלויות / יכולות בין שני הדגמים?

דא"ג, אני הייתי קונה ספינות שתפקידן לטפל במוקשים ימיים בעדיפות עליון לפני כל רכש אחר.
אני לא יודע מה היכולות של חיל הים בנושא, אבל מי שחושב שאיום איראני למקש את מיצרי הורמוז ישאר
תחום למייצרים אלו טועה. די לראות את התרגילים הבינלאומיים באזור בנושא זה, על מנת להבין את
מורכבות הטיפול באיום זה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #74  
ישן 02-06-2013, 13:25
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,914
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 73 שנכתבה על ידי הפוסל במומו שמתחילה ב "שימו לב שיש גם דגם של 85 מטר"

ציטוט:
בסוף הכתבה מאתר מספנות ישראל, ישנה התייחסות לדגם באורך 85 מטר, במקום ה 72 מטר של ה s-72. די ברור שדגם זה יוכל לשאת יותר חימוש ואמצעים, אולי אפילו את הברק 8 שהוזכר כאן קודם.האם מישהו יודע מה ההבדל בעלויות / יכולות בין שני הדגמים?
אכן יש התייחסות ל S-72 מוארכת ב 11 מ', לא מין הנמנע שחיל הים יעדיף את הדגם המוארך גם מהסיבות שהזכרת (אם כי המכ"מ עדיין יהיה ה Alpha) כספינה וורסטילית שתתאים גם למשימות קרוב לחוף, שמירה על מתקני הגז ומשימות בימים רחוקים.
ציטוט:
דא"ג, אני הייתי קונה ספינות שתפקידן לטפל במוקשים ימיים בעדיפות עליון לפני כל רכש אחר. אני לא יודע מה היכולות של חיל הים בנושא, אבל מי שחושב שאיום איראני למקש את מיצרי הורמוז ישאר תחום למייצרים אלו טועה. די לראות את התרגילים הבינלאומיים באזור בנושא זה, על מנת להבין את מורכבות הטיפול באיום זה.
יכולות האנטי מוקשים של חיל הים ו/או חיל האוויר אם קיימות לא זוכות לפירסום.

צייד מוקשים (Mines hunting) או שליית מוקשים (Mines Sweeping) זו צרה צרורה, צריך אמצעים מיוחדים לזה ומודיעין טוב.

משהו עניין בכתבה, מוזכר בה המסוק AW139 הזהה במידותיו ותכונותיו לעטלף (AS565) כמסוק אפשרי לסטי"ל החדש, ברור שחיה"א ירצה להמשיך ולהפעיל עטלף מהספינות ולא מסוק חדש במערך.











תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #75  
ישן 28-10-2013, 10:30
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,914
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי אל-בחאר שמתחילה ב "מספנות ישראל מציגות - קורבטה מדגם SAAR S72"

חיל הים יבקש להצטייד בארבע ספינות טילים ומערכות מתקדמות כדי להגן על המים הכלכליים של ישראל ■ קצין בכיר: "זו דרישה סבירה"
http://www.globes.co.il/news/articl...?did=1000887480

דבר מעניין בכתבה
בשל העלות הגבוהה של ספינות טילים מדגם סער 5, שארבע מהן משמשות כיום את חיל הים, החליט צה"ל על הצטיידות בפלטפורמות של ספינות שתוכננו לשימושים אזרחיים. הליך זה אמור להוזיל משמעותית את מחיר הספינות, שכן על פי הערכות, עלות ספינת טילים אחת מסוג סער 5 עשויה להסתכם בכ-400 מיליון דולר.

טוב מדובר על 3 ספינות סער 5 ולא 4 (שאגב כניראה התחילו מקצה שידרוגים אחת אחת), מישהו יכול להסביר מה הכוונה "פלטפורמות של ספינות שתוכננו לשימושים אזרחיים", הרי ה S-72 מבוססת על ה 4.5 שהיא פלטפורמה צבאית לכל דבר (אלא אם כן לא מדובר על ה S-72).

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #76  
ישן 28-10-2013, 11:18
  Cu1 Cu1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.03.11
הודעות: 2,962
בתגובה להודעה מספר 75 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "[b]חיל הים יבקש להצטייד בארבע..."

מהפיסקה הזאת נראה על פניו שאכן לא מדובר ב S-72 :
ציטוט:
בבחירה בכלי שיט שתוכננו מלכתחילה לשימושים אזרחיים יש ויתור על יכולות מובנות של כלי שיט שתוכננו לשימושים צבאיים, כמו מהירות. עם זאת, קצין בכיר בחיל הים אמר היום ל"גלובס" כי מדובר במגבלות שניתן להתגבר עליהם, בייחוד בזכות מערכות מתקדמות המאפשרות גילוי מובמרחב הימי והיכולת להגיב להם באמצעות כוח אש משמעותי


למספנות ישראל יש מספר דגמים של ספינות אזרחיות בדחק של 4500 טון (לפי טענתם 4 מהסוג הנ"ל נמכרו לגרמניה).
ייתכן שמדובר בלקחת ספינה כזאת (אולי בדחק יותר קטן , על פניו נראה שקיימים גם ספינות בדחק של 3000 טון) ולנצל את גודל הספינה להתקנה של יותר ציוד כולל אני מניח ציוד שיגן על הספינה (אין צורך להתפשר על מכ"מ , על כמות תחמושת או לוותר על תותחים לטובת נוקמני וכולי)
על פניו לספינה כזאת אמורה להיות יכולת מוגדלת לשעייה בים ואולי לצורך הגנה על אסדות הגז היא מספיקה.
את החסרונות אני בטוח שהמומחים השונים פה מחיל הים יוכלו לציין , אני בטוח שזה לא רק המהירות וכמובן החמקנות שקשה לי לראות איך בספינה כזאת משגים את התכונה הזאת.
אחד מהדברים שלא ברורים לי האם המבנה של ספינה כזאת מאפשר עיגון של ציוד לחימה.
ייתכן שכמו שהכתב טעה בהרבה מהדברים בכתבה הוא גם טועה בכך, ואכן מדובר על נגזרת כל שהיא של ה S-72

נערך לאחרונה ע"י Cu1 בתאריך 28-10-2013 בשעה 11:30.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #77  
ישן 28-10-2013, 12:28
  nicknone nicknone אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.05.12
הודעות: 108
בתגובה להודעה מספר 76 שנכתבה על ידי Cu1 שמתחילה ב "מהפיסקה הזאת נראה על פניו..."

לא ברור מהכתבה במה בדיוק מדובר. זה נשמע כאילו מדובר על ספינת משמר משודרגת, עם מערכות ישראליות "טהורות". גם המספרים עצמם נשמעים משונים, אם לסער 5 ולספינות החדשות יש את אותו המחיר (400M$), מה הטעם בדגם חדש?
אם אני מבין נכון את הקצין, הוא מתכוון שניתן לגשר על הפער במהירות (שנבנה כחלק מהתו"ל של ספינות סער מהירות כדי לפצות על הטווח של הגבריאלים), ע"י שימוש במכ"מים איכותיים, שו"ב, אמצעי גילוי שונים וכו'. לגופו של עניין, נכון להיום כל המערכות האלקטרוניות בסערי 4.5 הן ישראליות, פרט לנוקמני, הרפון ותותח 76. ההסבה לספינה מסוג שונה לא צריכה להיות מסובכת יותר מההסבה שנעשתה למערכות האלו ל4.5 (או שאולי מתוכננות מערכות ישראליות חלופיות?)
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #80  
ישן 28-10-2013, 19:53
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,914
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 78 שנכתבה על ידי אל-בחאר שמתחילה ב "למספנות ישראל יש גם דגם "אזרחי" של סער 4.5"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי אל-בחאר
כזכור, לפני אולימפיאדת אתונה 2004 מכרו המספנות ליוונים כמה ספינות משמר המבוססות על גוף של סער 4.5 רק בלי כמות האמל"ח הגדולה המאפיינת ספינת קרב - ללא טילים ואלקטרוניקה שצריך ללוחמה ימית. שים על גוף כזה נוקמני והרבה טילי "ברק 8" במקום ההרפונים והתחמושת של ה- 76 ויש לך פלטפורמת נט"ל ניידת, בעלת יכולת שהיה ארוכה בים.

1. אתה מתכוון ל OPV המבוססת על הסער 4.5 שהיא פלטפורמה צבאית מהירה, זה לא מתאים לכתבה - בפירוש נאמר פלטפורמה אזרחית איטית.
2. רק טילי ברק 8? תקבל ספינה רק נגד איומים אוויריים (מטוסים וטילים)!
מה אם היא תתקל באיומים ימיים מרוחקים (ספינות) וקרובים (סירות מהירות), איומי חוף וצוללות, היא תקרא לסער 5 או מטוסים או צוללות? לא מעשי.
אתה חייב חמקנות, מכ"מ אלפא, מסוק, ל"א, טילי ים ים (הרפון/גבריאל 5), טילי ברק 8, טילי ספייק, כטב"מים, תותח 76, נוקמני, טורפדו, מקלעים, יכולת נצ"ל, יכולת מיקוש, יכולת שיגור קומנדו (סירות סער) ואולי עוד כמה דברים הרלוונטיים לבט"ש המורחב אל מתקני הגז, לדוגמה מגורים נאותים יותר משל ה 4.5.
כל זה ה S-72 מציעה, אבל כניראה הבעיה היא המחיר אז אולי מתפשרים על מהירות בגלל שלכאורה הטכנולוגיה תפצה על כך - מכ"מ אלפא שרואה רחוק מאד, כטב"מים, מסוק וטילי ים-ים וים-אוויר המסוגלים ליירט כל מטרה רחוקה שבגלל האיטיות ייקח זמן להגיע אליה.
סה"כ 150M$ לספינה + מערכות זה מחיר ממש לא רע כפול 4 ספינות כאלה העושות סבב ביניהן.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #82  
ישן 28-10-2013, 21:22
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,914
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 81 שנכתבה על ידי nicknone שמתחילה ב "למה לדעתך צריך טילי ספייק..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי nicknone
למה לדעתך צריך טילי ספייק ויכולות מיקוש לספינה שאמורה להגן על אסדות אזרחיות במרחק 60 מייל מהחוף? יש עוד יכולות שהן לא הכרחיות לדעתי, אבל ההוצאה עליהן נמוכה לעומת שני הדברים האלה, אז אפשר לדחוף אותם "על הדרך".

הכוונה שהספינות וורסטיליות המסוגלות לבצע כל משימה לפי העניין, זה לא אומר שהיא תישא איתה בכל רגע נתון את כל האמל"ח והציוד האפשרי, אבל תהיה לה היכולת לבצע כל משימה שתוטל עליה (לא רק הגנה על האסדות) כשהיא תתחמש ותצטייד בהתאם לאותה משימה (כולל מה שאתה רוצה לדחוף לה "על הדרך" )


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 28-10-2013 בשעה 21:24.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #88  
ישן 06-11-2019, 13:29
  TrrOiK TrrOiK אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.18
הודעות: 202
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי אל-בחאר שמתחילה ב "מספנות ישראל מציגות - קורבטה מדגם SAAR S72"

משרד הביטחון הזמין ממספנות ישראל תכנון לסטי"לים שיחליפו את ספינות הסער 4.5 הוותיקות, ומבדוק צף לתחזוקת ספינות הסער 6 והצוללות.

מקור:
https://www.calcalist.co.il/local/a...3773180,00.html

ציטוט:
אחרי 20 שנה, משרד הביטחון חוזר לרכוש ספינות טילים בישראל: המשרד חתם עם מספנות ישראל חוזה לתכנון הדור הבא של הסטי"לים לחיל הים, המיועדים להחליף את ספינות הסער 4.5 נירית הוותיקות. הסטי"לים החדשים צפויים להיות קטנים יותר מארבע ספינות הסער 6 שנבנות כעת בגרמניה, ואמורות להגיע לישראל בשנה הקרובה.

התכנון יארך שנה, וההסכם עשוי להתפתח לעסקה בשווי של יותר ממיליארד דולר, שתכלול רכש נרחב של מכ"מים, טילים ומערכות שליטה ולוחמה אלקטרונית מהתעשייה הביטחונית בארץ.

ציטוט:
המבדוק הצף תושלם בתוך כשנתיים. המבדוק תוכנן, מבחינת גודלו ומאפייניו, לשאת את ספינות הסער-6. המבדוק יאפשר להתקין על הספינות, לאחר הגעתן לארץ, את כל מערכות הלחימה הישראליות המתוכננות
וכיצד מסתדר עם לו"ז הגעת סער 6 ?
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
.

נערך לאחרונה ע"י TrrOiK בתאריך 06-11-2019 בשעה 13:42.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #101  
ישן 07-11-2019, 14:15
  michaelm michaelm אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.01.17
הודעות: 50
בתגובה להודעה מספר 99 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "לא ניראה שיש להסיק משהו..."

לפי פרסומים קודמים נאמר שהולכים על ספינה בדחי של כ800 טון. זה פוסל את כל הדגמים, למעט סער 72.
לתכנן ספינה במשך שנה זה לא הגיוני אזי חייבים להסתמך על תכנון קיים + התאמות, ולכן ההדמיה הזו, לעניות דעתי, מבטאת את הכיוון שהולכים עליו.

אם לא ישלבו משגרי ברק 8 + מיירטי טמיר, זו תקלה חמורה ובזבוז כספים אדיר. ודרך אגב זה יוציא את חיל הים באור לא טוב כי אז יצוצו השאלות גם על עסקת הרכש הזו!

שימו לב שבהשוואה לסער 5 המשודרג שיכול לשאת רק 8 טילי ים-ים+ 16 משגרי ברק 8 ומשגר כיפת ברזל מאולתר לתצורה ימית על המנחת, יכולת הנשיאה של הספינה של מספנות ישראל באורך 72 מטר יכולה לשאת את אותה כמות מיירטי ברק 8+ מודול של משגרי טמיר ימיים(C-DOME) כפול לפחות(20 מיירטים) ובנוסף תותח 76 מ"מ שאין לסער 5, כל זה בספינה קצרה בכ13 מטר ובעלת דחי קטן משמעותית מה שמוביל לצוות מוקטן ותחזוקה זולה יותר. בנוסף יש מקום לעוד משגרי טילי ים-ים על הגג של הספינה אולי אפשר אפילו לדחוס שם 16 טילי גבריאל.או לחלופין לשלב משגרי טריגון של תע"ש/אלביט כפי שהם מציגים בסרטונים שלהם- סה"כ ברור שמקבלים מהתצורה הזו הרבה יותר מהסער 5 כאשר לפי נתונים יכולת השהייה של הסער 5 גדולה רק ב500 מייל על הסער 72.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #105  
ישן 07-11-2019, 20:46
  michaelm michaelm אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.01.17
הודעות: 50
בתגובה להודעה מספר 104 שנכתבה על ידי dbe3 שמתחילה ב "שאלה , אתה גם מתלונן על כך ש..."

הרבה אנשים התלוננו בזמנו על רכש הספינות הללו- ועכשיו גם לי בא לתת השוואה ליכולת נשיאת החימוש שלה ועם קצת מחשבה מצידך היית מבין שאני חותר לדיון על הצורך/אפשרות של החלפת 3 הספינות הללו בדגם 72 מטר, בטח שמחליפים את המסוקים לסיהוק ובעצם הסער 5 כבר לא רלבנטיים מבחינת יכולת עבודה עם מסוקים( סער 6 תופסים את הנישה הזו) אז אולי יהיה יותר הגיוני מבחינה כלכלית, תפיסתית מבחינת זרוע הים לבחון החלפה של כלל הספינות הישנות עם אותו דגם. אני בטוח שישנם משמעויות כבדות מבחינת זמן עבודה במספנות על תחזוקה שוטפת שתתבטל על הסער 5 הותיקות- זכרו שהן גם יצטרכו מחליף עוד מספר שנים לא רב ממילא.עוד נקודה למחשבה היא העובדה שכל ספינה שמחליפים לוקחים ממנה את המכ׳׳ם,ל׳א, טילים וכל דבר משמעותי אחר לספינות החדשות שנבנות ועושים החלפה חמה אז אולי יהיה חסכון מבחינה זו גם.

Dbe חמוד, רשומה זו מוקדשת לך באהבה!!!
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #107  
ישן 07-11-2019, 23:20
  michaelm michaelm אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.01.17
הודעות: 50
Dbe3 חביבי
בתגובה להודעה מספר 106 שנכתבה על ידי dbe3 שמתחילה ב "רוב האנשים שהתלוננו בזמנו על..."

אני לא מסכים לגבי רוב המתלוננים שהיו מחיל האויר, הייתה מלחמת עולם תפיסתית בין גישת הספינות הגדולות לבין סטי׳׳לים קטנים-
משום מה תמיד יש בלגן ברכש פלטפורמות לחיל הים.
לדעתי יצטרכו להחליף את הסער 5 הרבה יותר מהר מה15 שנה שאמרת.
בשביל חפ׳׳ק רכשו 4 ספינות בדחי של כ2000 טון, ובכל זאת יש מקום על הסער 72 לעשרים נוסעים נוספים לפי המפרט של מספנות ישראל אם וכאשר ישתמשו בהם למשימות קומנדו ימי/חפ׳׳ק קדמי מאולתר. מיקום מיירטים לא תופס מקום שלפי התכנון הנוכחי משפיע על אזורי עבודה/מגורים, וטילי ים ים נמצאים על הגג- ממליץ לך לצפות ביוטיוב על סרטון של החברה המייצרת..יש צילומי וידאו(הדמייה) של חלל הפנימי בפירוט רב.
לגביי המכ׳׳ם: אח׳׳י להב הותקנה עם mf star לצרכי מו׳פ ובחינה של המערכת עם הברק8 ושני הספינות הנותרות מסדרת סער 5 מותקנות עם הalpha( אחת בודאות סיימה התקנה) והוחלט גם משיקולים כלכליים של מחיר שרק הסער 6 החדשות יותקנו עם mf star, אני מניח שהיו גם שיקולים טכניים כתוצאה מבחינת המערכת המוסבת על התרנים של אח׳׳י להב - השפעת משקל המערכת והשראות/הפרעות אלקטרומגנטיות לל׳׳א . כלומר הטיעון הזה לא קביל גם כן.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #108  
ישן 08-11-2019, 08:23
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,914
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 107 שנכתבה על ידי michaelm שמתחילה ב "Dbe3 חביבי"

ציטוט:
משום מה תמיד יש בלגן ברכש פלטפורמות לחיל הים.

אפשר לחשוב שבזרועות האוויר והיבשה הכל זורם והם יודעים מה הם רוצים מעצמם....
כמו בכל מערכת צבאית אחרת (נגמ"ש/מטוס/מסוק/תותחים/רקטות/טילים/נק"ל וכו') לקח זמן רב לעצב את הדרישות מהסער 6 (תכניס למשפט הזה גם אגו, קשרים, ויכוחים, הבדלי תפיסה, מנטליות של עובדי מדינה, "אל תדאג, יהיה בסדר" ו....פטרוזיליה).
תוך כדי בדקו הרבה אופציות (LCS, A100,A200, ד.קוריאה, S72, משחתות וכו').
בסוף התעייפו, התפשרו והלכו על יצרן/ספק ותיק עם ניסיון ומערכת אופטימלית לדרישות מוכחת (K130).

אז אתה אומר שבסופו של יום שייטת 3 תתעצב כך:
- 4 ספינות סער 6 שיחליפו את ה 5 בתפקידי חפ"ק/פיקוד/שליטה/מבצעים ויהיו הספינות הגדולות שנושאות מסוק סיהוק ומכ"מ אדיר (MF-STAR) ויתפקדו גם הרחק מחופי המדינה.
- 8-12 ספינות 800 טון (S72?) בתפקידי בט"ש והגנה במים הטריטוריאליים והכלכליים של המדינה, ללא מסוק אבל עם מכ"מ מגל-אש (ALPHA) ועמוסי כל טוב.

לא נשמע מופרך, נצטרך לחכות ולראות.

נכון להיום ל 5 ול 4.5 משימות שונות, גם אם תחליף את ה 4.5 בדגם משופר ועמוס יותר לא רואה טעם להשוות ל 5


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 08-11-2019 בשעה 10:05.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #109  
ישן 08-11-2019, 09:51
  michaelm michaelm אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.01.17
הודעות: 50
בתגובה להודעה מספר 108 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "[QUOTE]משום מה תמיד יש בלגן..."

מקבל הטענה על הרכש - הכל נופל בסוף ברמה המערכתית של משרד הבטחון+מנהל רכש כנראה, שגם אותם אני מרבה לנגח פה בפורום .
- כיום ישנם 3 סער 5 למשימות שציינת.
- 8 ספינות 4.5 כאשר שניים מהם בתצורת נגד צוללות.
אני לא מציין מספר מדוייק של רכש ספינות 72 מטר, זה הם צריכים להחליט, אבל אני חושב שראוי לתכנן החלפה של הסער 5 כבר עכשיו שיש הזדמנות לחתום+לתכנן מחליף ל4.5 ולחתום על עסקה למתווה רב שנתי שיקח בחשבון את כל השיקולים הכלכליים הרחבים שציינתי ברשומות הקודמות.
שימו לב שייקח בכל מקרה מספר שנים עד שיסיימו תכנון סופי של הספינות החדשות ואז עד שיוציאו הזמנות למוצרי בנייה(פלדה,מנועים וכו'), יתחילו לחתוך- זה עוד לפחות במקרה הטוב בין 36-48 חודשים עד לקבלת ספינה ראשונה לשימוש צה"ל. כלומר כבר פחות או יותר מגיעים לאיזור ה30 שנה של שירות מבצעי לסדרה הזו. לאחר מכן בהנחה שהכל הולך חלק ונניח שמספנות ישראל מסוגלת להוציא אחרי ספינה ראשונה זו עוד כלי כל 6-10 חודשים אזי יקח עוד בין 6-8 שנות ייצור להחליף את כלל הספינות הישנות ולמבצע אותן בזרוע הים.
טענתי היא שברור שזה רק הגיוני בהנתן מציאות זו שיש לשקול את השיקולים הכלכליים, היבטי כח אדם (4 ספינות סער 6 לוקחות סד"כ גדול, אני לא בטוח שחיל הים מסוגל להעמיד צוותים גדולים ל7 ספינות במקביל) ותחזוקה של כלל המערך.

בכל זאת אתן הצעה, אפשר להסתפק ב-8 ספינות סער 72 חדשות + 4 ספינות סער 6 (12 ספינות וורסטיליות יותר אל מול 11 שבשירות כיום) ולפתח צי של ספינות קטנות סטייל סופר דבורה סימן 3/שלדג בעלות יכולת שליטה מרחוק נושאות 2-4 טילי גבריאל+ תותח 30 מ"מ, מודולי ל"א ותצורה חמקנית לטובת גמישות אל מול ציי מצריים וטורקיה שהם מאוד גדולים. שימו לב שתעשייה אווירית בראיונות אחרונים לתקשורת ציינו שזה מה שהם כבר עושים וקראו לכלי הזה סופר דבורה סימן 4. אלביט מפתחת את ה"שחף" למשימות נצ"ל/נגד מיקוש ורפא"ל מפתחת את הפרוטקטור למימדים גדולים יותר אז שהתשתית הטכנולוגית קיימת. גם צריך להשקיע בכלים צוללים קטנים לא מאוישים כמו "הקיסרון".
שימו לב שבמהלך ההחלפה של הדגמים אפשר ל"שחק קצת" ולהשאיר לפרק זמן מסויים ספינות 4.5 שהן לא כל כך ותיקות ויכולות לסחוב עוד כמה שנים- בטח בהתחשב בעובדה שהן כולן עוברות שדרוג בשנים הללו. אני יוצא מנקודת הנחה שהסער 72 יכולות לתת הרבה מהתפוקה כמו הסער 5 , גם אם לא 100%, ובשילוב עם הסער 6 החדשים אפשר להסתדר(בכל זאת הסתדרו יפה מאוד עם רק 3 ספינות גדולות אל מול 4 חדשות כיום ועוד מספר גדול של ספינות וורסטיליות יותר מה4.5).

עוד נקודה למחשבה היא העובדה שעסקה כזו תכניס הרבה מאוד כסף למספנות ישראל ובשילוב עם רצון שלהם למנף את ההצלחה וכמו כל חברה לעסוק בחדשנות, אפשר יהיה לדרבן אותם לתכנן בעתיד דגם מוגדל שיוכל לתמוך בהפעלת סיהוק- לדעתי אפשר יהיה לתכנן ספינה קטנה יותר מהסער 6 שיוכלו לעשות זאת.

נ.ב
ישנן חברות ישראליות שמפתחות כלי טייס מופעלים מרחוק/אוטונומיים הממריאים אנכית היכולים לפעול מספינות ודורשות שטח המראה קטן יותר ממסוקים ימיים קיימים היום- זה לא סיהוק אבל זה גם משהו שיכול לתת תפוקה ולהגדיל את האטרקטיביות של מערך עם ספינות 72 מטר.

נערך לאחרונה ע"י michaelm בתאריך 08-11-2019 בשעה 10:00.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #110  
ישן 08-11-2019, 10:25
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,914
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 109 שנכתבה על ידי michaelm שמתחילה ב "מקבל הטענה על הרכש - הכל נופל..."

ציטוט:
ולפתח צי של ספינות קטנות סטייל סופר דבורה סימן 3/שלדג בעלות יכולת שליטה מרחוק נושאות 2-4 טילי גבריאל+ תותח 30 מ"מ, מודולי ל"א ותצורה חמקנית לטובת גמישות אל מול ציי מצריים וטורקיה שהם מאוד גדולים

לא צריך לפתח, בקיץ האחרון מספנות ישראל יצאו עם דגם הקונספציה OPV45 שמבחינת גודל נמצאת בין הדבורה/שלדג ל 4.5
ע"פ מה שהצעת רכישה שלה ע"י חיה"י כמשלימה ל 6 ול 72 תגדיל את יכולות של פלגות הבט"ש ותוריד בימי שגרה עומס בט"ש מה 72 שיתפנו למים רחוקים יותר ולמים הכלכליים יחד עם ה 6.
בימי מתיחות ולחימה יצטרכו את כולם בכל מקום.
אפשר לחמש אותה ב NLOS (תמוז) או טילים קטנים יותר (כמו פרח בר) למשימות תקיפת חוף, תותח 30 מ"מ, מקלעים וכטב"מ.
למה יש לי הרגשה שהקונספציה הזו נולדה במספנות ישראל לא במקרה...


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 08-11-2019 בשעה 10:27.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #111  
ישן 08-11-2019, 11:21
  michaelm michaelm אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.01.17
הודעות: 50
בתגובה להודעה מספר 110 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "[QUOTE]ולפתח צי של ספינות..."

בהקשר הזה לא התכוונתי לספינה באורך 45 מטר ומאויישת בצוות בעלת יכולות לקלוט מודלוי משימה על בסיס מכולות, זה אולי יכול להכנס בתור שיקול לתמהיל עם סער 72 בשביל להוריד ייצור של ספינות גדולות ושיקולי כח-אדם כפי שציינת.למרות שאחת הסיבות להגדלה של הסער 4 והסער 4.5 מהדגם המוצלח של מלחמות יום כיפור (סער 3 היה באורך 45 מטר) ל58 ו62 מטר בהתאמה היה העובדה שבגלל אופי הגלים בים התיכון(משהו שקשור לאורך גל ממצוע פחות או יותר באורך כולל של הספינה ) הסט"ילים התאפיינו בבלאי גבוהה כתוצאה מ"הרכיבה" על הגלים ותנאי השירות מבחינת הצוות היו גרועים(מחלות ים/הקאות) מה שהביא לנשר וצורך ליצירת כמות צוותים גדולה בשביל תחלופה למשימות.

התכוונתי לייצור כלי שיט קטן, בערך 25-32 מטר, בעל תצורה חמקנית להקטנת חתימה עם טילי ים-ים ויכולות ל"א, תותח וטילים/משוטטים לתקיפת מטרות קרקעיות סמוכות חוף עם מהירות גבוהה מאוד, באיזור +45 קשר(בשאיפה ליותר אם יתאפשר), לטובת מענה הרתעתי וגמישות אל מול ציים גדולים בהרבה משלנו. ספינות אלו לא יתוכננו להיות מופעלות על ידי צוות כמו הדבורות/שלדגים כיום, אלא הפעלה מרחוק ויכולת להפעלה מנהלתית על ידי צוות מוקטן-בדומה ל"שחף", KATANA של תעשייה אוירית, או הספינה בפיתוח של Meteor Aeorspace. בגלל זה התכן הפנימי של הכלי יאפשר מקום גדול מאוד לציוד מחשוב/תקשורת/ אנרגיה/דלק להפעלה ממושכת ללא תדלוק מספר יממות לפחות ובכל זאת הרבה יותר מיכולת השהייה הנוכחית של הדבורות /שלדגים המאויישות בימינו.
לתשומת לבכם, כיוון זה הוא המגמה שהולכים עליה בכל העולם, מסין ועד ארה"ב (כמובן בהתאמה למשימות של כל צי ובשילוב עם ספינות מאויישות גדולות/חמושות יותר או פחות).

בכתבה המצורפת יש קצת פרטים על כוונתי:https://www.israeldefense.co.il/he/node/40344
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #112  
ישן 08-11-2019, 11:21
  לוגיין לוגיין אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.09.06
הודעות: 890
בתגובה להודעה מספר 110 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "[QUOTE]ולפתח צי של ספינות..."

עניין הספינות ביניים (כלי בט"ש משודרגים) הוא נושא שמתפתח כבר יותר מעשור. אם לפני 15-20 שנה דבורים עם הצמדה של ציוד מאולתר היו "תוספת כוח" לסיטואציות של לחימה יותר אינטנסיבית, היום הכלים החדשים כבר מגיעים עם יכולות ש"וב, גילוי וזיהוי ונשיאה שתואמים את המערכות האלה. התפתחות כלי כזה הוא שלב נוסף בתהליך.
דיסקליימר, המחיר עולה בהתאם, ומחיר של סיירת דבורות סימן 4 תעלה יותר מסיירת בט"ש נוכחית, עם דרישות תחזוקה, ציוד ואימון בהתאם. נוסיף לזה שרוב הכלים (דבורות סימן 3 ושלדגים) נכנסו לשירות רק בעשור האחרון קשה לי להאמין שהם יוחלפו מהר כלכך. אם כבר, יכול להיות שיקצו סיירת או שתיים עם כלים גדולים יותר לסיור במים הכלכליים, כלי זול וקטן יותר מהסט"לים אבל עמיד לים פתוח ובעל כושר נשיאה גדול יותר מכלי הבט"ש הנוכחיים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 18:25

הדף נוצר ב 0.85 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2019 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר