לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > מחשבים > חומרה ורשתות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 02-01-2012, 07:01
  שימיadmin שימי אינו מחובר  
מנהל פורומי "תכנות ובניית אתרים" ו"חומרה ורשתות"
 
חבר מתאריך: 25.10.01
הודעות: 42,775
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי dorM שמתחילה ב "איך switch גורם ל-lags אך ה-switch של תשתית האינטרנט לא?"

1. lag, ולא lags

2. לא הצלחתי להבין למה אתה חושב שה switch הוא הגורם לבעיה. יש סבירות קרובה ל 100% שה switch הוא לא הבעייה.

3. איטיות יכולה לנבוע ממספר דברים:
א. משאבי חומרה לא מספיקים של ה router (מעבד, זיכרון) - בד"כ מהותי כשעובדים עם כמות גדולה של חיבורים, וה router מתקשה לנהל את טבלת ה connection tracking של ה NAT.
ב. מנסים להעביר על קו התקשורת מעבר ליכולת שלו - למשל נדרש 5Mbps אבל רוחב הפס המוקצה שלך הוא 2.5Mbps. התוצאה היא שנוצר "תור" (queue) מהצד השולח. זה כשלעצמו יוצר בהתחלה lag, ובהמשך, כשהתור לא מצליח להתנקות (כי באופן קבוע מנסים לשלוח יותר ממה שניתן), התור מתמלא, ואז ציוד הרשת כבר לא יכול להכניס יותר packet-ים לתור, ולא נשאר לו אלא לעשות להם discard. כשזה קורה, אז: ב UDP פשוט יהיו איבודים (ואז בהזרמה, למשל ב VoIP, פשוט תהיה קטיעה), וב TCP יתחיל לעבוד המנגנון של ה Retransmission, שיתחיל לשלוח מחדש דברים. זה לוקח זמן, והכל מואט בדרך. כמובן ש TCP ינסה להמנע מהתופעה (המכונה Congestion), כשהוא יבין שהקו עמוס, וינסה פשוט לשלוח לאט יותר, עד שהוא יגיע למהירות האופטימלית, שהיא מצד אחד הכי מהירה, ומצד שני לא הולכים לאיבוד packet-ים בדרך.
ג. יש גם אלמנט של סידור ה packet-ים ביציאה מה queue, גודלו של ה queue, ותזמוני תעבורה, המשפיעים כולם על ה responsiveness. ההודעה הזו כבר מסובכת as it is, אז ברשותך לא אכנס לזה...

4. כל זה נובע מרוחב פס מוגבל, משיהוי הרשת, ממודל ה TX Queue של ציוד הרשת, ומה timeslot שיש לך (אם מדובר על מדיום משותף, כגון בכבלים).

5. "על אותה תשתית" - ב DSL אתה מגיע ל"אותה תשתית" רק בנקודת המיזוג הקרובה (ה DSLAM) - וכבלים, זה מתחיל כבר בבית (ולא רק ב CMTS) - ל"אותה התשתית", יש רוחב פס גדול בצורה ניכרת מרוחב הפס שלך יש בבית. תחשוב בכיוון של 10Gbps וצפונה. כל עוד שלקוחות הקצה מוגבלים (and indeed, they are, אפילו במקסימום היכולת של הטכנולוגיה, אתה לא תגיע לרוחב הפס של ה aggregation point), וכל עוד שיש fair queuing בין הלקוחות השונים בכניסה לקו התמסורת המאגד את כולם - אין סיבה שהם ישפיעו אחד על השני.

בכל ההסבר הזה פישטתי כמה דברים לצורך קלות ההבנה, אז יסלחו לי המומחים על אי-דיוקים...
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
נמאס לכם לזכור סיסמאות? לחצו כאן!

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 02-01-2012, 23:31
  משתמש זכר dorM dorM אינו מחובר  
מנהל
 
חבר מתאריך: 26.07.08
הודעות: 6,473
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי שימי שמתחילה ב "1. lag, ולא lags 2. לא..."

תודה רבה!
חלק הבנתי, חלק לא, ואת ההסבר כולו קשה לי לעכל ולהבין בכלליות איך הכל מסתדר.

אבל - האם אפשר לעשות שלא יהיה lag? אם כן - כמה יקר זה יכול להיות?

אם, לדוגמא:
  • אגדיר ללקוח הביטורנט מהירות העלאה של 40kb ומהירות הורדה של 100kb,
    ואגדיר לו כמות חיבורי TCP מקסימאליים
  • יש לי אינטרנט 10Mb
  • אני משחק ב-multiplayer (אני משער שמשחקים כאלה דורשים יחסית מעט upload/download של מידע)
  • לראוטר שלי יש מספיק זיכרון וכוח עיבוד
אז במצב כזה לא אמור להיות lag?

אגב, זה כמובן לא חייב להיות ב-2 מחשבים נפרדים, הרי lag קורה גם אם הביטורנט וה-multiplayer מתבצעים באותו המחשב.

וחשבתי שהסוויץ' הוא הבעייתי כי נניח ונתייחס לבית אב בתור מחשב, אז כל המחשבים האלה מחוברים ל-"סוויץ' הגדול" של התשתית, והוא הרי מצליח לטפל בכל הבקשות - שיכולות להיות כולן עמוסות בו זמנית.
לעומת זאת בבית אב - נדמה שהסוויץ' לא מסתדר.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 03-01-2012, 06:40
  שימיadmin שימי אינו מחובר  
מנהל פורומי "תכנות ובניית אתרים" ו"חומרה ורשתות"
 
חבר מתאריך: 25.10.01
הודעות: 42,775
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי dorM שמתחילה ב "תודה רבה! חלק הבנתי, חלק לא,..."

שוב, ראוטר, ולא סוויצ'. המגבלה שלך היא התור שנוצר בכניסה לקו התקשורת ו/או בטבלת החיבורים של הראוטר ובכוח העיבוד שלו.

כדי למנוע לאגים - הפתרון הכללי הוא:

1. להקטין את ה TX Queue Length לערך נמוך למדי (סביר להניח שלא נתמך יותר מדי בראוטרים ביתיים, אבל קל למדי אם הראוטר שלך הוא... לינוקס)
2. לוודא שמי שלא יהיה הראוטר שלך שעושה NAT, חומרתו מספיק חזקה כדי לעבד את כמות החיבורים הדרושה
3. ליישם מדיניות QoS, ולהגדיר בה חוקים: minimum-delay/realtime על תעבורת ה multiplayer ו maximum throughput לתעבורת ה BT. רצוי להגביל את רוחב הפס של BT גם במדיניות ה QoS, כי לך תדע כמה טוב הלקוח עושה את זה - ו/או להגדיר bandwidth reservation עבור תעבורת ה multiplayer (כמה? לא יודע, זה תלוי במשחק...)
3. 1. לשים לב שבראוטר שעושה את ה QoS מוגדר רוחב הפס העולה בצורה נכונה, אחרת ה QoS פשוט לא יעשה את העבודה...

ל D-Link, למשל, יש סדרה שלמה של נתבים שנקראת "Gaming", שמתיימרת לעשות את הנ"ל לא רע.

שום דבר לא עובד טוב כמו מערכת הפעלה אמיתית (Linux/BSD), על מחשב אמיתי. יש הפצה ידידותית למשתמשים שטוענת שהיא יודעת לעשות את הנ"ל לא רע, ושמה ZeroShell. צילומסך:
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

אבל כמובן שאין כמו כתיבה עצמאית של חוקים בשורת הפקודה, שם אתה יכול לעשות מה שאתה רוצה בדיוק
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
נמאס לכם לזכור סיסמאות? לחצו כאן!

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 18:02

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר