לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה  ✡ ברוכים הבאים לפורום יהדות ✡  חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > יהדות והלכה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 02-01-2012, 20:05
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי TIMON the mongoose שמתחילה ב "שאלה בקשר מושג ימות משיח."

ציטוט:
אם נגיד הוא יתגלה בזמננו, מה יהייה השוני אחרי בואו.

לפי הגר"א - בגאולה בעתה (מה שקורה עכשיו) ישנם שני משיחים - משיח בן יוסף ומשיח בן דוד (ראה ספר קול התור). את השוני לאחר משיח בן יוסף (מדינת ישראל) אתה רואה כבר עכשיו - פריחה כלכלית קיבוץ גלויות ועם זאת חילונות (שגם לה יש תפקיד אך לא טוב להיות חילוני(למען הסר ספק)).
אם אתה מדבר על משיח בן דוד - הוא קודם כל אישיות פוליטית שילחום את מלחמות ישראל (בדומה לבר כוכבא אך יצליח היכן שבר כוכבא נכשל) ובנוסף הוא גם אישיות בעלת מעלה רוחנית גבוהה (שיכולה להיות תהליך נרכש).

ציטוט:
אם אני לא טועה יש מושג כזה שנקרא ימות משיח

עולם כמנהגו נוהג + הצלחה פוליטית של עם ישראל (אנחנו באמצע התהליך הזה אפילו בהתחלת השליש האחרון).
ציטוט:
האם יהיו דברים על טבעיים אחרי בואו

לאחר שבית המקדש יבנה (יש כ 5 שיטות איך זה יקרה אחת מהן גורסת שמשיח בן דוד רק יבוא לגזור את הסרט) וודאי שהעולם יתעלה רוחנית שכינה תשרה, והנבואה תחזור לעם ישראל ואחד מהתנאים של נביא כדי שיחשב נביא אמת הוא לעשות "מופת" ולכן אני מניח ש... כן אבל לא מחייב המשיח עצמו (להיפך הדימוי של משיח כ"עושה ניסים" הוא דימויי גויי נוצרי לא יהודי).
_____________________________________

חזרה לפורום
  #3  
ישן 02-01-2012, 21:04
צלמית המשתמש של Eli173
  משתמש זכר Eli173 Eli173 אינו מחובר  
בעל תואר שני ביהדות, בהתמחות בהיסטוריה של עם ישראל והגות יהודית.
 
חבר מתאריך: 15.02.09
הודעות: 4,513
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי ck5760 שמתחילה ב "[QUOTE]אם נגיד הוא יתגלה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ck5760
לפי הגר"א - בגאולה בעתה (מה שקורה עכשיו) ישנם שני משיחים - משיח בן יוסף ומשיח בן דוד (ראה ספר קול התור). את השוני לאחר משיח בן יוסף (מדינת ישראל) אתה רואה כבר עכשיו - פריחה כלכלית קיבוץ גלויות ועם זאת חילונות (שגם לה יש תפקיד אך לא טוב להיות חילוני(למען הסר ספק)).
אם אתה מדבר על משיח בן דוד - הוא קודם כל אישיות פוליטית שילחום את מלחמות ישראל (בדומה לבר כוכבא אך יצליח היכן שבר כוכבא נכשל) ובנוסף הוא גם אישיות בעלת מעלה רוחנית גבוהה (שיכולה להיות תהליך נרכש).


עולם כמנהגו נוהג + הצלחה פוליטית של עם ישראל (אנחנו באמצע התהליך הזה אפילו בהתחלת השליש האחרון).

לאחר שבית המקדש יבנה (יש כ 5 שיטות איך זה יקרה אחת מהן גורסת שמשיח בן דוד רק יבוא לגזור את הסרט) וודאי שהעולם יתעלה רוחנית שכינה תשרה, והנבואה תחזור לעם ישראל ואחד מהתנאים של נביא כדי שיחשב נביא אמת הוא לעשות "מופת" ולכן אני מניח ש... כן אבל לא מחייב המשיח עצמו (להיפך הדימוי של משיח כ"עושה ניסים" הוא דימויי גויי נוצרי לא יהודי).


בלי לגרוע מהנ"ל יש לי רק להוסיף שבכל דור ודור יש את שני המשיחים. אם אנו זכאים הם יפעלו וכו' ואם לא אז מחכים לדור הבא.
משיח בן דוד לא חייב להיות דמות פוליטית דווקא, אבל חייב שיהיה דמות בעלת מעלה רוחנית גבוהה, ודמות מופת לא במובן של עשיית ניסים ומופתים אלא שישמש דוגמא רוחנית והתנהגותית לעם ישראל ולעולם. יהיו עליו חילוקי דיעות (כמו על משה רבינו, על רשב"י ועל הבעש"ט וכו).
מעבר לכך אני פחות או יותר מסכים עם ck5760
חזרה לפורום
  #11  
ישן 03-01-2012, 15:59
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי זיו שמתחילה ב "לא. התכוונתי לזה שרבים ביהדות..."

ציטוט:
לא. התכוונתי לזה שרבים ביהדות לא רואים את התחלת הגאולה בקום המדינה

לא הוכחה כמו שכבר הקדמתי.
ציטוט:
או בכל זמן אחר.

לא הבנתי.
ציטוט:
אני לא יודע מה אמר הגר"א בנושא, או איך אחרים מפרשים את מה שאמר, וכן יהיה לי קשה להביא סתירות קונקרטיות.

מצאתי לינק אתה יכול לקרוא את התמצית:
http://www.kab.co.il/heb/content/vi...full/29640&main

כמו כן (רק טעימה):
ציטוט:
אמר רבי יוחנן בר חנינא: שתים עשרה שעות הוי היום: שעה ראשונה הוצבר עפרו; שניה נעשה גולם; שלישית נמתחו אבריו; רביעית נזרקה בו נשמה; חמישית עמד על רגליו; ששית קרא שמות; שביעית נזדווגה לו חוה; שמינית עלו למטה שנים וירדו ארבעה; תשיעית נצטווה שלא לאכול מן האילן; עשירית סרח; אחת עשרה נידון; שתים עשרה נטרד והלך לו, שנאמר [ו]אדם ביקר בל ילין [נמשל כבהמות נדמו] .

לפי הגר"א 500 השנה האחרונות של האלף השישי הן בוקרו של יום השישי.
כל שעה היא 41 שנה ו 8 חודשים.
שעה חמישית היא 41 ו8 חודשים כפול 5
כלומר:
5000+
500+(~208 )
שווה
5708
ובעברית
התש"ח.
האם אתה מכיר איזה אירוע שקשור לשנת תש"ח?
_____________________________________

חזרה לפורום
  #14  
ישן 03-01-2012, 20:51
צלמית המשתמש של זיו
  זיו זיו אינו מחובר  
L'enfer, c'est les autres
 
חבר מתאריך: 21.11.01
הודעות: 29,223
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי ck5760 שמתחילה ב "א נ י צודק?"

א ת ה טוען שדעותיו של הגר"א בנושא הן הצודקות. ולא כולם חושבים כך. במיוחד מי שלא משתייך לציונות הדתית, ותתפלא, יש הרבה שלא.

וטוב שהזכרת את עניין החסידויות, כי זה מזכיר לי את החרם של הגר"א על תורת החסידות, ואת טעותו ביחסו לחסידות (היום אין ספק שטעה, כי מהמתנגדים לחסידות לא נשאר דבר. ה"מתנגדים" של היום אפילו לא יודעים על מה מדובר) ומה שאומר שהתיאוריה של חסידויות על כך שהרבה שלהן הוא המשיח, לא טובה פחות מהתיאוריה של הציונות על תורת הגאולה הנ"ל.
קח את השורה שלך
ציטוט:
ובמיוחד לאחר שהתברר שבין כל גדולי עולם הוא היחיד שחזה את הגאולה ... ונתן תאריכים די מדוייקים לאירועים שונים שקרו בתהליך הגאולה
תוציא משם את המדינה, ושים שם את הרבי מליובאוויטש, ותקבל מלה במלה את מה שטוענים אותם אנשים באותם חסידויות.
_____________________________________
..

חזרה לפורום
  #16  
ישן 05-01-2012, 21:58
  משתמש זכר channb channb אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.08.03
הודעות: 3,525
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי infected aviad שמתחילה ב "שאלה ברשותך- אם ישנם תיארוכים..."

מדברי הגר"א בביאורו לספרא דצניעותא פרק ה' שמתייחס לנושא ומבאר את אופן החישוב

ודע שכל אלו הימים הן רמז לששת אלפים שנה שהן ו' ימים כמש"ל פ"א שתא אלפין שנין תליין בשתא קדמאי. וכל הפרטים שהן בו' ימים אלו הן מתנהגין בו' אלפים כל א' ביומו ובשעתו. ומכאן תדע קץ הגאולה שהוא בעתה ח"ו כשלא יהיו זכאין שהוא קץ האחרון ומשביע אני את הקורא בה' אלקי ישראל שלא יגלה זה. ועיין בז"ח א"ל ר"ע רבי מה ראה כו' עד ישמח ה' במעשיו וע"פ שאמרו בראשונה הוצבר כו

כוונתו למובא בסנהדרין דף לח עמוד ב.

אמר רבי יוחנן בר חנינא שתים עשרה שעות הוי היום שעה ראשונה הוצבר עפרו שניה נעשה גולם שלישית נמתחו אבריו רביעית נזרקה בו נשמה חמישית עמד על רגליו ששית קרא שמות שביעית נזדווגה לו חוה שמינית עלו למטה שנים וירדו ארבעה תשיעית נצטווה שלא לאכול מן האילן עשירית סרח אחת עשרה נידון שתים עשרה נטרד והלך לו

נערך לאחרונה ע"י channb בתאריך 05-01-2012 בשעה 22:14.
חזרה לפורום
  #24  
ישן 23-01-2012, 12:08
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי kkr3 שמתחילה ב "אתחלתא דגלותא דשכלותא זה כשהתחלת להגיד הרצל זצ"ל"


ציטוט:
הרב משה שמואל גלזנר מגדולי ישראל בהונגריה, נכדו של החת"ם סופר, שהיה רבה של קהילת קלויזנבורג, דרש פעם בשבת בבוקר בבית הכנסת. בדרשתו הוא אמר שהוא מתפלל שבגן עדן הוא יזכה לשבת למרגלותיו של הרצל. בתפילת מנחה של אותה שבת הוא כבר לא היה רבה של הקהילה. תחתיו מינו את בנו ר' עקיבא גלזנר (שהיה "בסדר"). לאחר השואה, הגיע ר' עקיבא גלזנר לארץ ישראל לאחר שניצל על ידי הציונים ברכבת של קסטנר. כאשר הגיע לארץ פרסם מכתב ובו וידוי גדול על כך שכל גדולי רבני הונגריה טעו בגישתם להרצל ולציונות.
כאשר הרצל ביקר בוילנא מרכז התורה באירופה, יצא לקראתו רבה הראשי של העיר, ר' משה הכהן עם ספר תורה בידו ורקד לפניו.
_____________________________________

חזרה לפורום
  #25  
ישן 23-01-2012, 14:55
  kkr3 kkr3 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.02.06
הודעות: 3,210
...
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי ck5760 שמתחילה ב "[right] [/right] ..."

http://www.fresh.co.il/vBulletin/sh...59&postcount=26
וגם לפעמים מסתמך על מקור לא מקור, ואפילו על אנשים מפוקפקים בעיונם.

הרב גורן שליט"א זצ"ל יגיד לך כבר את ההמשך...
אהה שכחתי הוא נפטר, אז אולי אישתו:
http://www.datili.co.il/files_media...70214a5642f.jpg
אהה שכחתי היא כבר נפטרה, אז אולי הבן\הבת שלך יבארו את השאר:
תחיה שפירא - שופטת בבית המשפט המחוזי בתל אביב,
http://elyon1.court.gov.il/heb/cv/f...yim/2354561.htm
ציטוט:

בשנת 1965 סיימה את לימודיה התיכוניים בבית ספר תיכון עירוני בתל אביב.

איזה חינוך....

דרורית תמרי - פסיכולוגית בתל אביב, ואברהם (רמי) גורן - עו"ד.

אהה שכחתי הם כבר לא דתיים , או אולי אני טועה, היא כבר חזרה בתשובה שלמה, בעלה צדיק תמים יושב יומם וליל שוקד על התורה, כמו סבא, הרי אחרי שהרצל נקרא חוזר בתשובה, לא רחוק לומר שהיא גם.
_____________________________________
-פעם היה מעט מידע ובאיכות, היום יש המון מידע ובשיטחיות.


נערך לאחרונה ע"י kkr3 בתאריך 23-01-2012 בשעה 15:21.
חזרה לפורום
  #26  
ישן 23-01-2012, 18:17
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
קצת קשה להבין מה אתה טוען
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי kkr3 שמתחילה ב "..."

האם אתה טוען שהציטוט שהבאתי אינו נכון?
ובכן אם כך קבל מקורות נוספים
http://www.bhol.co.il/forums/topic....&forum_id=20354
http://zachor.michlalah.edu/khila/khila-28.asp
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E...%96%D7%A0%D7%A8

----------------------
דרך אגב אתה צריך לערוך את החתימה שלך היא לא מדוייקת:
ציטוט:
בס"ד
המשטרה מחפשת אחר יורק סידרתי, אחר שירק על אשה לא צנועה, האדם מסוכן, על כן יש לנקוט אמצעי זהירות ולהודיע למשטרה.
בגלל המצב, המשטרה תציב כ-1000 מצלמות בלוד, אההם בבית שמש, לתפוס את המחבל, אההם סליחה את היורק.


בס"ד
המשטרה מחפשת אחר יורק סידרתי, אחר שירק על ילדה בת 8, האדם מסוכן, על כן יש לנקוט אמצעי זהירות ולהודיע למשטרה.
בגלל המצב, המשטרה תציב כ-1000 מצלמות בלוד, אההם בבית שמש, לתפוס את המחבל, אההם סליחה את היורק.

אבל עכשיו זה לא יהיה כל כך "משעשע". אתה מדבר על חינוך תורני? תתחיל קודם מחינוך עצמי של בין אדם לחברו.
אבל תעשה מזה צחוק (רק בדרך אולי אתה מפספס שיש פה חילול השם עצום (בעצם התמיכה העקיפה שלך בו ובשכמותו)) - זה מצטרף לזלזול שלך ברבנים שלא מהמחנה שלך (שקצת קשה להבין מהו).
_____________________________________


נערך לאחרונה ע"י ck5760 בתאריך 23-01-2012 בשעה 18:35.
חזרה לפורום
  #28  
ישן 24-01-2012, 10:48
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
לא כל כך ברור (שוב) מי זה "הוא" שאתה מתייחס אליו
בתגובה להודעה מספר 27 שנכתבה על ידי kkr3 שמתחילה ב "מה הוא לא חזר בתשובה, שאתה כך תוקף אותו?"

אם נניח שאתה מדבר על זה שירק על בת ה8 (ובמרומז אגב הסכמת עם מה שלא התייחסת אליו בתגובה הקודמת), יכול להיות שחזר בתשובה על כך שירק ויכול להיות שלא לא זה הנושא.
מה שהתייחסתי אליו מקודם הוא התמיכה אם בשתיקה ואם במפורש שהוא מקבל מאנשים כמוך (כאלה שבחתימה שלהם עושים צחוק מהמקרה (או חושבים שהם עושים צחוק)).

בקשר להרצל קודם כל הוא תינוק שנשבה. בנוסף קיימים מאמרים בהם רואים ששינה את דעתו בקשר להתנצרות (שגם אותה ניסה ליזום ע"מ להיטיב לעם ישראל) לאחר שראה איש מצרי מכה את דרייפוס.

בנוסף - מובא מאמר שהרצל כתב בעצמו (1897 למניינם). ההדגשות שלי
ציטוט:

היה היה איש שהרגיש את המצוקה להיות יהודי בעומק נשמתו. הוא היה אמן. במוצאו היה יהודי ובדת אבותיו חדל כבר מזמן להתעניין, והנה חזרה ונתגלתה השנאה הנושנה בלבוש של סיסמה חדישה. יחד עם רבים אחרים האמין האיש הזה, כי הנחשול במהרה יחלוף. אבל המצב לא נשתנה לטובה, אלא הורע יותר ויותר, וההתקפות הכאיבוהו כל פעם מחדש, אם כי לא פגעו בו פגיעה בלתי-אמצעית; עד שהיתה נשמתו לאט-לאט לפצע אחד שותת דם. והנה אירע לו, שעל- ידי היסורים הפנימיים, הכבושים האלה, הגיע ליתן את דעתו על מקורם, כלומר על יהדותו, ומה שהיה אולי נבצר ממנו בימי הטובה, משום שכבר היה רחוק מזה כל-כך: הוא התחיל לאהוב את היהדות בלב ונפש. גם על נטייה מוזרה זו לא עמד במחוור תיכף ומיד, עד שהיתה לבסוף כל-כך אדירה, שעלתה כמתוך הרגשות האפלולים ונתגבשה לרעיון צלול, שאותו גם הביע אחר-כך באזני רבים. זה היה הרעיון, שיש רק מוצא אחד ממצוקת-היהודים, והוא - השיבה אל היהדות.
כשנודע הדבר הזה לידידיו הטובים ביותר, שנמצאו במצב דומה למצבו, הניעו עליו ראשיהם והיו סבורים, שמא יצא האיש מדעתו.
....מנורת-חנוכה נרכשה, וכשהחזיק בידו לראשונה את המנורה בת תשעת הקנים, נתמלא רגש מופלא. גם בבית אביו דלקו הנרות הללו בתקופת-נעורים רחוקה, וזה היה משהו חביב-ונעים, ביתי-וחמים. המינהג המסורתי לא נראה כמשהו מת, כמשהו קפוא. זה עבר כך מדור אל דור, תמיד הודלק נר בנר. גם הצורה העתיקה של המנורה עוררה בו מחשבות. מתי נוצר המיבנה הפשוט של כלי-המאור הזה?
ברור שהצורה הזאת נלקחה לפנים מן האילן. באמצע הגזע החסון. מימין ומשמאל ארבעה-ארבעה ענפים, זה מתחת לזה, וכולם נמצאים במישור אחד, וכל השמונה הם בגובה אחד. צירוף-סמלים מאוחר-יותר הביא את הקנה התשיעי הקצר, הבולט קדימה ונקרא "שמש". מה סודות הצפינו הדורות, שבאו בזה אחר זה, בצורת-אמנות זו, הפשוטה במקורה ושאולה מן הטבע? והאיש הזה שלנו, שהיה אמן, הרהר בלבו, האם זה לא יהיה אפשר להחיות מחדש את צורתה הדוממת של המנורה, להשקות את שורשיה, כמו את שורשיו של אילן. גם צלצולו של השם, שביטא אותו בכל ערב בפני ילדיו, היה נעים לאוזנו. צלילו היה ערב בייחוד, כשנשמע מפי התינוקות.
הנר הראשון הודלק, ועם זה סופר על מקורו של החג. ההתרחשות המופלאה של פך השמן, שהספיק באורח בלתי-צפוי לזמן רב כל-כך, ונוסף לזה פרשת השיבה מגלות בבל, הבית השני, המכבים. ידידנו סיפר לילדים מה שהיה ידוע לו. זה לא היה דווקא הרבה, אבל לילדים זה הספיק. עם הדלקת הנר השני סיפרו הם לו את הפרשה בחזרה. כשסיפרו הם לו, נראו בעיניו הדברים, שהיו ידועים להם מפיו, חדשים לגמרי ויפים ביותר. מכאן ואילך שמח כל יום על הערב, שאורו היה מוסיף והולך. נר בצד נר קמו ועמדו במנורה, ועם הילדים ביחד שקע האב בחלומות על הנרות הזעירים. זה היה לבסוף יותר ממה שביקש ויכול לספר להם, כי זה היה עוד למעלה מכוח השגתם.
כשגמר בלבו לשוב אל גזעו העתיק ולהודות בשיבה זו בגלוי, לא נתכוון אלא לעשות משהו ישר ונבון. כי ימצא בדרך- שיבתו זו גם סיפוק לגעגועיו על היופי, דבר זה לא שיער. ודבר גדול זה קרהו. המנורה עם זוהר-נרותיה המוסיף והולך היתה משהו יפה ביותר, ולאורה יכול האדם להרהר בדברים נשגבים מאוד. והנה הלך והעלה בידו המנוסה רישום של מנורה, שביקש לתיתה במתנה לילדיו בעוד שנה. ביד חופשית עיצב את המוטיב של שמונת הקנים, היוצאים לגובה אחד והם נמצאים מימין ומשמאל במישור אחד עם חתך-הגזע. הוא לא ראה עצמו קשור בצורה המסורתית הנוקשה, אלא יצר שוב מתוך היסוד הטבעי, בלא להשגיח ברמזי-משמעות אחרים, שאמנם גם הם יכלו להיות מוצדקים כשלעצמם. הוא ביקש את היופי הבא מן החיים. אבל גם אם הכניס לתוך הצורות הנוקשות תנועה חדשה, שמר בכל-זאת באמונה על חוק ישותן, על הסיגנון האציל העתיק של עירוכן. היה זה אילן עם ענפים תמירים, שקצותיהם נפתחים כגביעים ובגביעי-הפרחים האלה נעוצים יהיו הנרות.
מתוך התעסקות רבת-הרהורים זו חלף השבוע. בא הערב השמיני, שבו דולקת כל השורה, גם הנר התשיעי הנאמן, ה"שמש", שבדרך כלל אינו משמש אלא להדלקת הנרות האחרים. זוהר גדול שפע מן המנורה. עיניהם של הילדים הבהיקו. אבל האיש הזה שלנו נעשה לו כל זה משל להלהבתה של האומה. מתחילה נר אחד, עדיין אפלולית מסביב, והאור הבודד נראה עוד עצוב. אחר-כך הוא מוצא לו רע, עוד אחד, עוד רבים. החשכה מוכרחה לסגת. אצל הצעירים והעניים עולה האור לראשונה, אחר-כך מצטרפים האחרים, האוהבים את הצדק, את האמת, את החופש, את הקידמה, את האנושיות, את היופי. ושעה שכל הנרות דולקים, מוכרחים להשתאות ולשמוח על המעשה שנעשה. ושום תפקיד אינו נותן-אושר יותר מתפקידו של שמש האור.
בפני עם ועולם, כתבי הרצל, ז, עמ' 190-188
_____________________________________

חזרה לפורום
  #29  
ישן 24-01-2012, 12:35
  kkr3 kkr3 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.02.06
הודעות: 3,210
בתגובה להודעה מספר 28 שנכתבה על ידי ck5760 שמתחילה ב "לא כל כך ברור (שוב) מי זה "הוא" שאתה מתייחס אליו"

ציטוט:
היה היה איש שהרגיש את המצוקה להיות יהודי


נלמד עליו זכות שהוא לקקן גדול: לחץ כאן
זה מה שהוא כתב, אבל עדיין המטרה העיקרית שלו לא נשתנה, הוא צריך את זה בשביל למנוע בעיה עם החרדים, אז הוא כתב כתב חנופה נו...
לעומת כתבי היד שלו שמוכיחים מסירות נפש להתנצרות העם היהודי זה כלום, ולא ידוע על תמונה שלו חובש כיפה, הבן שלו הנס הרצל התנצר בכלל וכו'....


ציטוט:

בערך לפני שנתיים חפצתי לפתור את שאלת היהודים בעזרת הכנסייה הקתולית. ביקשתי להבטיח לעצמי בראשונה את עזרת נסיכי הכנסייה באוסטריה ולהשיג על־ידיהם ראיון אצל האפיפיור, כדי להגיד לו: עזור לנו מפני האנטישמים, ואני מחולל תנועה כבירה בין היהודים שיעברו באופן חופשי ונאה לנצרות. חופשי ונאה במובן זה, שמנהיגי התנועה - בייחוד אני - יישארו יהודים ובתור יהודים יטיפו לקבלת הדת השלטת. בעצם היום, בראשון בשבת, בשעה 12 בצהריים, תצא לפועל ההמרה בתהלוכה חגיגית ובצלצול פעמונים בכנסיית סטפן. לא בבושת פנים, כמו שעשו יחידים עד כה, כי אם בגאון. והעובדה שהמנהיגים יקיימו בידם את יהדותם, ובלוותם את העם עד מפתן הכנסייה יישארו בעצמם בחוץ - תרומם את כל העניין ותשווה לו קו של כנות רבה.(יומן הרצל עמוד 14)



ציטוט:

המרת הדת תתבצע לאור היום, ביום ראשון בצהריים בקתדרלת סטיפן הקדוש בתהלוכה חגיגית ובצלצולי פעמונים, לא בחשאי כפי שנהגו יהודים לעשות עד עתה, אלא בגאון. העובדה שמנהיגים יקיימו את יהדותם וילוו את העם עד שערי הכנסייה, תעניק כנות רבה למעמד. אנחנו שעמדנו איתן הננו הדור האחרון הדבק באמונת אבותינו אבל רצינו להפוך את בנינו הצעירים לנוצרים לפני שיגיעו לגיל התבונה, שבו המרת הדת לובשת צורה של מורך לב'' (שם)

ציטוט:

''הכמרים הנוצרים הם ברום המדרגה מפני שאינם להוטים אחרי הכסף, הנוצרים הפשוטים טובים הם מכמרי היהודים'' (מתוך קטעי יומנו של הרצל, דו שבועון ''תמורה מס' 2 עמ' 12-13)


ציטוט:
''אכן האנטישמיות שהיא כוח חזק ומושרש בתת ההכרה של ההמונים לא תזיק ליהודים, אני מוצא שהיא מועילה לבניית האופי היהודי, חינוך הקבוצה על ידי ההמון, חינוך שעשוי להוביל להתבוללותה, החינוך מתבצע רק באמצעות תלאות, היהודים יסתגלו'' (מתוך יומן א' עמ' 16).


אם אתה עדיין רואה לנכון למצוא "זכות" על הבן אדם אתה בבעיה קשה
_____________________________________
-פעם היה מעט מידע ובאיכות, היום יש המון מידע ובשיטחיות.


נערך לאחרונה ע"י kkr3 בתאריך 24-01-2012 בשעה 13:04.
חזרה לפורום
  #30  
ישן 24-01-2012, 12:48
צלמית המשתמש של תבור - tar 21
  משתמש זכר תבור - tar 21 תבור - tar 21 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.10.09
הודעות: 6,786
בתגובה להודעה מספר 29 שנכתבה על ידי kkr3 שמתחילה ב "[b][font=Courier..."

למה אפשר לצפות מאדם שסביר שהיה נכנס לקטגוריה של אלו שאין להם חלק לעולם הבא אם לא שהיינו נוהגים ללמד היום זכות על האפיקורסים...
הרצל חשב בהתחלה היהודים צריכים להתנצר (וגם זה היה עקב היותו תינוק שנשבה) ואחרי זה כבר לא חשב את זה.
הרי לך
"בראשונה פגעה בי שאלת היהודים עד מאד. אולי היה זמן, שהייתי מתחמק ממנה ברצון, אולי אל הנצרות, לכל מקום שהוא. מכל מקום, היו אלה נטיות עמומות שבחולשת-נעורים"
(מתוך יומני בנימין זאב (תיאודור) הרצל זצ"ל)
"בנו התנצר"
שכחת להוסיף שהוא פרש מהנצרות והכריז בסופו של דבר על עצמו כעל "ציוני לאומי" חסר דת מוגדרת ואף הסביר את התנצרותו במצב רוח שנבע עקב מחלת נפש ואף ביקש להיקבר בארץ ישראל.
יש?

נערך לאחרונה ע"י תבור - tar 21 בתאריך 24-01-2012 בשעה 13:01.
חזרה לפורום
  #47  
ישן 24-01-2012, 13:06
  kkr3 kkr3 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.02.06
הודעות: 3,210
ערכתי והוספתי עוד קטעים "מהרצון היהודי שבו"
בתגובה להודעה מספר 30 שנכתבה על ידי תבור - tar 21 שמתחילה ב "למה אפשר לצפות מאדם שסביר..."

אם תרצה לראות
ציטוט:

ציטוט:

המרת הדת תתבצע לאור היום, ביום ראשון בצהריים בקתדרלת סטיפן הקדוש בתהלוכה חגיגית ובצלצולי פעמונים, לא בחשאי כפי שנהגו יהודים לעשות עד עתה, אלא בגאון. העובדה שמנהיגים יקיימו את יהדותם וילוו את העם עד שערי הכנסייה, תעניק כנות רבה למעמד. אנחנו שעמדנו איתן הננו הדור האחרון הדבק באמונת אבותינו אבל רצינו להפוך את בנינו הצעירים לנוצרים לפני שיגיעו לגיל התבונה, שבו המרת הדת לובשת צורה של מורך לב'' (שם)




ציטוט:

''הכמרים הנוצרים הם ברום המדרגה מפני שאינם להוטים אחרי הכסף, הנוצרים הפשוטים טובים הם מכמרי היהודים'' (מתוך קטעי יומנו של הרצל, דו שבועון ''תמורה מס' 2 עמ' 12-13)




ציטוט:

''אכן האנטישמיות שהיא כוח חזק ומושרש בתת ההכרה של ההמונים לא תזיק ליהודים, אני מוצא שהיא מועילה לבניית האופי היהודי, חינוך הקבוצה על ידי ההמון, חינוך שעשוי להוביל להתבוללותה, החינוך מתבצע רק באמצעות תלאות, היהודים יסתגלו'' (מתוך יומן א' עמ' 16).


ציטוט:

''רעיון מצוין עולה בלבי למשוך אנטישמים ישרים ולעשותם מחסלי הרכוש היהודי'' (מתוך יומן א' עמ' 68).



אם תרצה עוד, תגיד לי אני אשמח


_____________________________________
-פעם היה מעט מידע ובאיכות, היום יש המון מידע ובשיטחיות.

חזרה לפורום
  #49  
ישן 24-01-2012, 14:03
  kkr3 kkr3 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.02.06
הודעות: 3,210
...
בתגובה להודעה מספר 48 שנכתבה על ידי תבור - tar 21 שמתחילה ב "אתה קראת מה שציטטתי?"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי תבור - tar 21
למרות שגם אם לא היה כותב לא קשה להבין שאדם שרוצה מדינה יהודית(היא לא מדינת ישראל) עם בית מקדש ורחובות שאנשים לא נוסעים בהם בשבת לא מעוניין לנצר את היהודים...


-בשנים 1902-1903 פעל הרצל אצל הבריטים כדי למצוא חבל ארץ ליהודים. העיד בפני ועדה מלכותית לעניין מהגרים, ובמסגרת זו הוא נפגש עם ג'וזף צ'מברליין, שהיה אז שר המושבות הבריטי, וניסה יחד איתו למצוא שטח בצפון סיני להקמת בית לאומי ליהודים, בסביבות אל עריש, תוכנית זו נכשלה.

-בקונגרס הציוני השישי, הביא הרצל הצעה ליישב יהודים באוגנדה.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי תבור - tar 21
"בראשונה פגעה בי שאלת היהודים עד מאד. אולי היה זמן, שהייתי מתחמק ממנה ברצון, אולי אל הנצרות, לכל מקום שהוא. מכל מקום, היו אלה נטיות עמומות שבחולשת-נעורים"
(מתוך יומני בנימין זאב (תיאודור) הרצל זצ"ל)

חולשת נעורים - לברוח מבעית העם היהודי, לא חולשת נעורים להתנצר, תלמד לקרוא, הוא בכלל לא חזר בו מהרעיון הזה, פשוט בעית היהודים לא נפטרה כך.

ציטוט:
במקור נכתב על ידי תבור - tar 21
תביא תאריכים לכתיבת הדברים,,הם הוא כתב דברים כאלה גם אחרי שהתפקח אז ייתכן שאתה צודק - עד אז המוציא מחברו עליו הראייה.


ציטוט:

היה היה איש שהרגיש את המצוקה להיות יהודי בעומק נשמתו. הוא היה אמן...(31.12.1897)

הקטע הזה מ1897, והוא התלקקות נוסח הרצל, ראה ספר הנ"ל.

יומנו של הרצל נכתב 1895
המוציא מחבירו עליו הרעיה נאמר על מי שלא מוחזק, הרצל כתב די והותר נגד הדת, ואפילו מה שאתה ניסית להביא שהוא חזר בו, הכוונה מליהיות שייך לעם הקטולי, אבל לא שייך לדת.
נראה לי שזה מספיק.
_____________________________________
-פעם היה מעט מידע ובאיכות, היום יש המון מידע ובשיטחיות.


נערך לאחרונה ע"י kkr3 בתאריך 24-01-2012 בשעה 14:10.
חזרה לפורום
  #52  
ישן 24-01-2012, 15:03
צלמית המשתמש של infected aviad
  משתמש זכר infected aviad infected aviad אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.10.06
הודעות: 6,922
בתגובה להודעה מספר 48 שנכתבה על ידי תבור - tar 21 שמתחילה ב "אתה קראת מה שציטטתי?"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי תבור - tar 21
ל,למרות שגם אם לא היה כותב לא קשה להבין שאדם שרוצה מדינה יהודית עם בית מקדש ורחובות שאנשים לא נוסעים בהם בשבת לא מעוניין לנצר את היהודים...

בית מקדש ורחובות שאנשים לא נוסעים בהם בשבת?
אפשר הסבר?
פשוט לפי מה שאני יודע, על אף שהוא היה מסורתי, חזונו לגבי המדינה היה די הפוך:
ציטוט:
החברה החדשה, לפי האוטופיה של הרצל, מאמצת את התרבות האירופית, אך דוחה חלק ממנה, כגון את המתחים המעמדיים והדתיים, באמצעות הקמת חברה חילונית ושוויונית ומדינת רווחה,

מקור:
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90...C%D7%A0%D 7%93
ציטוט:
ובכן, כלום תהיה לנו לבסוף תיאוקרטיה? לא! ... לא ניתן לדחפים תיאוקרטיים של אנשי הדת שלנו להרים ראש. אנו נדע לההחזיקם בבתי הכנסת שלהם, כשם שנחזיק את צבא הקבע שלנו בקסרקטינים. צבא וכהונה יכובדו מאוד, כדרוש וכראוי לתפקידיהם היפים. בענייני המדינה, עם כל ההערכה כלפיהם, אל להם להתערב, פן יביאו עליה קשיים מבית ומבחוץ

מקור:
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94...8.D7 .90.D7.9C
_____________________________________

חזרה לפורום
  #57  
ישן 22-01-2012, 19:34
  kkr3 kkr3 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.02.06
הודעות: 3,210
הזרם הזה מוצא המון דעות מנוגדות חז"ל תוך אצטליתא דחז"ל
בתגובה להודעה מספר 56 שנכתבה על ידי ShoobyD שמתחילה ב "ממה שידוע לי, ההשקפה הרווחת..."

בשביל שיוכל לבסס את רעיונותיו לעמי הארץ שאינם יודעים לקרוא גמרא, פוק חזי את רעיותיהם הכוזבות(אני לא מדבר על מי שקורא להרצל זצ"ל שכפי שאני מכיר אף דתי לאומי רציונאלי לא יגיד דבר כזה, אלא על ההשקפה עצמה), ותרא את הגמרא, ותבין לבד, לא כדאי שאני אפתח עוד דיון על זה, אתה יכול לראות כבר כאן:
http://www.fresh.co.il/vBulletin/sh...6&postcount=113
(המגיב המדובר אינו מייצג את הזרם הדתי לאומי אומנם הוא מתיימר לכך, הזרם הדתי לאומי הגם שאינו דעת תורה, הוא יותר רציונאלי ולא מתיימר לומר שהרצל הוא משיח בן יוסף, והוא גם חור בתשובה וכו'...)
_____________________________________
-פעם היה מעט מידע ובאיכות, היום יש המון מידע ובשיטחיות.

חזרה לפורום
  #60  
ישן 03-01-2012, 09:26
צלמית המשתמש של yishain11
  yishain11 yishain11 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.08.05
הודעות: 5,837
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי TIMON the mongoose שמתחילה ב "שאלה בקשר מושג ימות משיח."

תראה, אני מבין את העניין שלך בימות המשיח, אבל היהדות עצמה לא מתלהבת מהעיסוק בזה.
כל ניסיון לחשב מי הוא המשיח ומתי הוא יבוא, הביא לעם ישראל רק עוגמת נפש. המדרשים בנושא מעורפלים מאוד, ונתונים לפרשנות מגמתית בעיני כל אחד ובעיני כל קהל- בין אם אלו הדתיים הציוניים המפרשים את ימות המשיח (לפחות במובן כלשהו) כמדינת ישראל, או המשיחיסטים שטוענים כי האדמו"ר השביעי של חב"ד הוא המשיח.
לא הייתי ממליץ לך לעסוק בזה הרבה. היהדות עוסקת בתיקון האדם והעולם, ועיסוק בימות המשיח לא הופך אותך לאדם טוב יותר, או מקרב אותך יותר לה'.
ומי לנו גדול כהרמב"ם:
ד ויש מן החכמים שאומרים שקודם ביאת המלך המשיח, יבוא אלייהו. וכל אלו הדברים וכיוצא בהן--לא יידע אדם היאך יהיו, עד שיהיו: שדברים סתומים הן אצל הנביאים. גם החכמים אין להם קבלה בדברים אלו, אלא לפי הכרע הפסוקים; ולפיכך יש להם מחלוקת בדברים אלו. ועל כל פנים, אין סידור הווית דברים אלו ולא דקדוקן, עיקר בדת.

ה ולעולם לא יתעסק אדם בדברי ההגדות, ולא יאריך בדברי מדרשות האמורים בעניינים אלו וכיוצא בהן; ולא ישימם עיקר--שאינן מביאין לא לידי אהבה, ולא לידי יראה. וכן לא יחשב הקיצין; אמרו חכמים, תפוח דעתן של מחשבי קיצין. אלא יחכה ויאמין בכלל הדבר, כמו שביארנו.

(ספר שופטים, הלכות מלכים פרק יב)
_____________________________________
And you've been so busy lately That you haven't found the time, to open up your mind, and watch the world spinning gently out of time

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 03:46

הדף נוצר ב 0.16 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר