לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 08-01-2012, 09:23
צלמית המשתמש של רועי AZ
  רועי AZ רועי AZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.01.05
הודעות: 13,766
כתבה חשיפה - כשל במנועים של טנק המרכבה סימן 4


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 08-01-2012, 18:24
  erangh1 erangh1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.06.05
הודעות: 214
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי ISHPUZ שמתחילה ב "מנועי MTU (מה שהיה פעם..."

מנועי MTU מאד אמינים בד"כ, ומותקנים בהמון כלים צבאיים בעולם כולל ספינות חיל הים.
השאלה היא ממה נובע הכשל והאם זה באמת כשל משבית (גם במקרה חירום).
כי אם הכשל מאפשר X שעות מנוע בין שיפוצים במקום Y שהתחייב היצרן זה משהו אחד.
אם המנוע מתפרק אחרי מספר שעות פעולה רציפה, זה תקלה מסוג אחר שקשה לי להאמין שחברה כמו MTU תגיע למצב כזה (בטח אם התקלה מוכרת כבר מ-2003).
מישהו מכיר את דגם המנוע ואם הוא ספציפית מותקן בכלים אחרים? והאם הם גם נתקלו בבעיה דומה?
נראה לי שהכתבה קצת מגזימה ומגמתית:
"למרות שבנגמ"שי מרכבה יש מנועים מתוצרת חברת L3 האמריקאית, שעלותם נאמדת רק בכשליש ואין להם תקלות חוזרות ונשנות" - משפט מאד בעייתי.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 09-01-2012, 14:00
צלמית המשתמש של Gilgamesh
  Gilgamesh Gilgamesh אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 3,819
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "כי למעבר כזה תהיינה מחלות..."

@קרן אור
לא שאני קובע או משהו, אבל שווה לדעתי, להקצות תובות לטובת פיתוח. בין היתר, פיתוח של מנועים חלופיים, עתידיים.

@Cu1
העולם התקדם מסוללות עופרת-תחמוצת גופרתית. (כמו של משאיות). יש סוללות ליתיום מתקדמות יותר, ובעתיד הקרוב יופיעו סוללות טובות עוד יותר. כמו כן, יש פיתוח מהיר של קבלי-על שיוכלו להחליף את הצורך בסוללות.

מבחינת לוגיסטיקה, מנועים חשמליים טובים יותר, מפני שאפשר להטעין אותם מכל מקום חשמל זמין, כולל מעמדות בשטח. לכן, הן צורכים פחות דיזל. לכן המשקל הכולל של הטנק יפחת (בלי צורך במערכת הילוכים, מנוע גדול ומיכל דלק עצום), ואז שוב הטנק יהיה יעיל יותר אנרגטית (או לחליפין: משוריין וחמוש יותר).

מבחינת תו"ל, המלחמות האחרונות הן מלחמות סטאטיות, הטנקים תופסים עמדות שולטות מסביב לעיר ומכוונים פנימה. מנועים חשמליים עדיפים על מנועים קיימים כאשר כוחות שיריון לא נדרשים לתימרונים ארוכים ומהירים.

העובדה של הטנקים יהפכו להיברידים ואח"כ חשמליים לגמרי היא עובדה כמעט מוגמרת. השאלה היא רק מתי. (ובאיזה שלב ישראל תשתלב לתוך המגמה).
_____________________________________
"כדי להכות באויב יש למלא את החיילים בחימה [על האויב]"
על החיילים להאמין בצדקת הטיעון למלחמה".
סון טסו - אומנות המלחמה


נערך לאחרונה ע"י Gilgamesh בתאריך 09-01-2012 בשעה 14:07.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 09-01-2012, 14:32
צלמית המשתמש של DZZ
  DZZ DZZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.06.07
הודעות: 6,158
רבותי המהנדסים
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי auto de fe שמתחילה ב "אולי אפשר לשלב חלק מהסוללות..."

  • מי שראה פעם מה קורה לסוללת ליתיום שנזרקה למדורה (ואל תנסו את זה בשום אופן!!!) - לא יציע סוללות כאלה ברק"מ, ולבטח שלא כחלק מהמיגון שלו!!
  • משקל נמוך יותר? נכון, במערכת הנעה חשמלית אין מערכת תמסורת. מאידך יש כמה וכמה מנועים חשמליים (עד כדי מנוע לכל גלגל) גם מסיבות של חלוקת עומסים וגם מסיבות של יתירות ברכב שמועד לפגיעות, וכן מערכת סוללות. לא בהכרח מערכת הנעה קלה יותר.
  • מחיר: גם אם נניח שיש פתרון טוב לעניין הסוללות (משקל, מחיר, מהירות טעינה ובטיחות) - עדיין יהיה יקר עד מאד לצייד צי גדול של כלי רכב במנועים חשמליים. להזכירכם - מחיר הסמריום (מתכת נדירה הדרושה לצורך ייצור המגנטים במנועים החשמליים) עלה בשנים האחרונות פי 20 וזו רק ההתחלה. 95% מהמתכת נמצאת ומיוצרת בסין.
בקיצור - נראה לי שהפתרון, לפחות בשנים הקרובות יהיה פשוט בתכלית: או תחקיר יסודי של גורמי הכשל ותיקון מתאים (מה שאני בטוח שנעשה), או, במקרה הקיצוני - החלפת המנוע במנוע אחר שווה ערך. יקר יותר, כרוך בפיתוח והתאמות, אך כבר היו דברים מעולם.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 09-01-2012, 15:01
צלמית המשתמש של Gilgamesh
  Gilgamesh Gilgamesh אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 3,819
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי DZZ שמתחילה ב "רבותי המהנדסים"

DZZ, אפשר לפתח את הדיון עד אינסוף במקום אחר. אבל על רגל אחת אני חולק עליך במספר נקודות.

* ייתכן תחליף לליתיום. למשל, קבלי-על עשויים מאירוג'ל פחמני. הם יכולים להיבנות לתוך השילדה. ייתרון: זמן טעינה של דקות ושניות. חיסרון: נכון להיום: יחס קיבולת-משקל נמוך יחסית לצרכים. בשימוש ניסיוני היום: אוטובוסים עירוניים בסין.

* אומנם זה מגוחך שאני "מחלק משימות" ממרומי המקלדת שלי, למהנדסי פיתוח שגילם כפול מגילי, אבל זהו תחום פיתוח חשוב שמתאים לישראל להשתלב בו מההתחלה והמשמעויות האסטרטגיות שלו גדולות מאוד. הרי זה צפוי להיות עתיד התחבורה בעוד עשרים שנה.

* עם התקדמות הפיתוח, עם הופעה של טכנולוגיות חדשות (שלפי העיתונים, ממש מעבר לפינה) המחירים יצנחו.

* אפשר לבנות מנועים חשמליים ללא מתכות נדירות. הם אפילו לא מנועים חדשים, אלא פטנט של ניקולה טסלה עצמו. מנועים כאלו בשימוש, בין היתר במכונית ה"טסלה רואדסטאר" (Tesla roadstar).
_____________________________________
"כדי להכות באויב יש למלא את החיילים בחימה [על האויב]"
על החיילים להאמין בצדקת הטיעון למלחמה".
סון טסו - אומנות המלחמה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 09-01-2012, 19:54
  משתמש זכר קרן-אור קרן-אור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 10,201
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי Gilgamesh שמתחילה ב "שאלה לדעתי, אמרתי לך. לא תקבל..."

ציטוט:
לכן, בהינתן התקציב, יהיו כלי רכב כאלה בשטח (על בסיס כלים קיימים) תוך זמן יחסית קצר.

עזוב "כלי רכב כאלה". מדובר כאן במפורש על:
- רכש סדרתי.
- של יחידות הנעה היברידיות.
- המתאימות להרכבה במקום חטיבת הכוח של מרכבה 4, כולל אספקת דלק, מתח, בקרה וחיישנים
- כולל תאימות למפרטים צבאיים, אישור בטיחות, אישור מערכת אבטחת איכות, הוכחת אמינות, הוכחת יכולת אחזקה נדרשת בשטח ובסדנא, התחייבות לאספקת חלפים ארוכת טווח וכו'
- בביצועים סבירים.
- בעלות סדרתית קרובה לעלות יחידת כוח קיימת
- ובעלות פיתוח שהיא בסדר גודל של עשרות יחידות כוח (התקולות כיום), או עלות פרופורציונית לשיפור הביצועים.

בקיצור, אם אין במיקרה מפעל שכבר פיתח יחידה כזו ויש לו כמה יחידות מוכנות להתחלת ניסויים- אין סיכוי שזה יתכנס תוך "שנה-שנתיים".

נערך לאחרונה ע"י קרן-אור בתאריך 09-01-2012 בשעה 19:59.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 04:04

הדף נוצר ב 0.10 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר