לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה פעם הזמנים היו יותר טובים; כולם אומרים - ככה כולם חושבים... גלים של נוסטלגיה עפים באויר, כי פעם החורף היה די סביר... גלים של נוסטלגיה עפים באויר, כי פעם בקיץ היה די קריר... אני לא כל כך זוכרת; מתגעגעת רק בערך, כי העתיד נראה לי הרבה יותר מגניב: רוצה לנסוע ברכבת התחתית של תל אביב... והם יגידו: זהירות מהמרווח, זהירות מהמרווח, זהירות מהמרווח... חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > אמצע החיים
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 16-01-2012, 20:49
צלמית המשתמש של Eli173
  משתמש זכר Eli173 Eli173 אינו מחובר  
בעל תואר שני ביהדות, בהתמחות בהיסטוריה של עם ישראל והגות יהודית.
 
חבר מתאריך: 15.02.09
הודעות: 4,513
דילמה של מורה

אני כידוע מורה ונתקלתי לא מזמן בדילמה מוסרית. מה דעתכם?
תלמיד אחד (כיתה ו') ניגש אלי וגילה לי סוד שקשור לתלמידים אחרים (לא משהו נורא, בס"ה שמישהו העתיק ממנו במבחן) והתלמיד הזה רצה לשתף אותי כי הוא הרגיש רע שהוא נתן שיעתיקו ממנו כי הוא יודע שזה לא בסדר. הוא החליט לשתף דווקא אותי כי למרות שאני המורה שלו, אני לא המורה של המקצוע הספציפי שבו זה קרה, והוא יודע שהוא יכול לסמוך עלי.
השאלה היא: האם לשתף את המורה שהעתיקו אצלו? האם לשמור את הסוד "ולקנות" את ליבם של התלמידים שלי? האם להיות משת"פ של התלמידים?
כמובן שהסברתי לו שהעתקות הם באמת לא בסדר, ושזה דבר טוב שהוא פנה אלי וכל זה...
הדוגמא שהבאתי היא דוגמא קלה יחסית (אני חושב) אבל אני מאמין שיכולים להיות סיטואציות יותר מסובכות, או אירועים יותר חמורים.
מה דעתכם?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 16-01-2012, 22:09
  .ישראלה היפהפיה .ישראלה היפהפיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.07.06
הודעות: 15,705
הייתי מנהל עימו שיחה נעימה ומבהיר לו שמרכז השיחה זה 'הוא'
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Eli173 שמתחילה ב "דילמה של מורה"

הייתי מבהיר כי לא אערב את המורה השני ולא אעשה עם המידע מאומה מלבד השיחה עימו.

הייתי מספר לו שאותם תלמידים שהעתיקו ממנו יתכן והרוויחו 'רגע' אבל הפסידו את הלמידה שה העיקר בלימודים ולכן אין כל צורך לכעוס עליהם והמידע שהביא בעינינם אינו ממש חשוב לי או לו.

הייתי אומר שלסכן את עצמו בכדי לעזור לחברים זה מעשה ראוי להערכה אבל לא תמיד חכם ושאם כבר בחר לסייע בדרך זו לחבריו ושאם עשה זאת מרצון הרי שיש בכך התחייבות חשובה שלא למעול באמונם וכי עדיף שבעתיד ימנע גם מכך וגם מכך.
_____________________________________
http://www.youtube.com/watch?v=RTf09_AuwrE&noembed

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 17-01-2012, 17:37
צלמית המשתמש של Eli173
  משתמש זכר Eli173 Eli173 אינו מחובר  
בעל תואר שני ביהדות, בהתמחות בהיסטוריה של עם ישראל והגות יהודית.
 
חבר מתאריך: 15.02.09
הודעות: 4,513
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Eli173 שמתחילה ב "דילמה של מורה"

דיון מעניין. ועכשיו אני אגלה לכם מה אני עשיתי. קודם כל, הסברתי לו שהוא עשה נכון בזה שהוא פנה אלי. רציתי שהוא ירגיש שזה לא בסדר להעתיק (גם לא להיות זה שמעתיקים ממנו). אמרתי לו שבכוונתי ליידע את המורה שאצלה זה קרה. אמרתי לו שאני אספר לה מי העתיק אבל לא ממי. אמרתי לו שאני אדאג שאף אחד מהחברים שלו, לא יידע שהוא הלשין ושזה נכון לעדכן את המורה כשמשהו אסור קורה בכיתה.
דיברתי עם המורה הרלוונטית. סיכמנו שהתלמיד המלשין לא יענש על כך שהוא נתן להעתיק. אני לא יודע מה היה המשך הטיפול עם הילד המעתיק.

להבנתי, עד היום אף אחד מהחברים של הילד המלשין, לא ידעו שהוא הלשין.

זה קרה שנה שעברה. התלמידים האלה סיימו את לימודיהם בסוף השנה ועברו לחט"ב.

למה אני משתף אתכם?
קודם כל, כדי לקבל דעות על הנושא ולראות אם עשיתי נכון.
שנית, כדי שתדעו שהתלמידים שלי אוהבים אותי, ושהם מרגישים נוח איתי.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 04:59

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר