לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה --לשאלות בנושאי טלוויזיות, מערכות קולנוע ביתי, הגברה וסאונד - אנא פנו לפורום אודיו וקולנוע ביתי -- www.fresh.co.il/f=103 תגיות פורום: פורום אלקטרוניקה - פורום חשמל - שאלות בנושאי אלקטרוניקה - תכנון מעגלים - מעגלים מודפסים - פיתוח אלקטרוני - תכנון PCB - בקרים למנועים - תאורת לדים - תכנון דימר - מודינג - Arduino - מיקרו בקרים - שליטה על תאורה - שלט רחוק - משדר FM - תאורת LED - פתרון שאלות בחשמל - אלקטרוניקה תקבילית חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > תחביבים > חשמל ואלקטרוניקה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 23-01-2012, 10:59
  Elim Elim אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.10.07
הודעות: 2,500
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי אליהו גולדווסר שמתחילה ב "שאלה מקצועית לגבי המעגל המצורף"

1. כאשר דיודה 4 מקוצרת, סליל 3 יהיה מקוצר בחצי מחזור וגם יגרום לריתוק החיבור המשותף של הסלילים לאדמה באותו חצי מחזור. בחצי המחזור הזה המטען יפיק חצי מהמתח שהוא היה מוציא אילו הדיודה לא היתה מקוצרת.
2. הדיודה לא תישרף - היא כבר שרופה. בהנחה שהתנגדותה בקצר נמוכה מאוד, גם לא יתפתח עליה הספק - כל ההספק המבוזבז יתפתח על סליל 3.
3. האלטרנטור ימשיך לספק זרם, אך לא כרגיל. הטעינה תהיה משהו בין 50 ל 100 אחוז מטעינה רגילה (זה תלוי באופן פעולת מעגל בקרת הטעינה שדוחף את סליל ה FIELD - הוא יכול לפצות על הירידה בטעינה בגלל הקצר בדיודה ע"י הגדלת זרם סליל ה-FIELD.
4. בכל מקרה, דיודה מקוצרת תגרום להורדת נצילות של האלטרנטור - בגלל שחלק מההספק יתפזר באלטרנטור עצמו בצורת חום (סליל 3 שמקוצר חצי מחזור).
5. כשהרכב לא מונע לא יזרום כלל זרם בדיודה המקוצרת.
_____________________________________
Elim

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 23-01-2012, 20:52
  אליהו גולדווסר אליהו גולדווסר אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.01.12
הודעות: 125
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי Elim שמתחילה ב "1. אם אחת מהדיודות שמחוברות..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Elim
1. אם אחת מהדיודות שמחוברות לפלוס תהיה מקוצרת (כאשר 4 תקינה), אז תתקבל אותה תקלה כמו שתואר
קודם בזמן שהמנוע עובד (רק בחצי המחזור השני).
2. כשהמנוע לא מונע, יש הבדל נוסף - הפלוס של המצבר מחובר קבוע (דרך הסלילים) לכניסת חישת מתח הסלילים של מעגל בקרת הטעינה - וזה יכול לגרום לצריכת זרם שתפרוק את המצבר (במצב תקין כשהרכב לא מונע - אין מתח בכניסה זו).

בהמשך לתשובה מספר 2.
אפשר לחשב או לתת ההערכה גסה לגבי הזרם הנצרך מהמצבר במקרה והמנוע לא מונע ? באיזה רכיבים ופרמטרים תלוייה צריכת הזרם במקרה שרק הדיודה של צד הפלוס מקוצרת ?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 24-01-2012, 13:39
  Elim Elim אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.10.07
הודעות: 2,500
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי אליהו גולדווסר שמתחילה ב "אינני יכול לדעת איזה ווסת מתח..."

לפי דפי הנתונים, צריכת הזרם בכניסת הפאזה היא עד 8 מיליאמפר. בהנחה שרכיב הבקרה שלך זהה או דומה, זה זרם נמוך שלא יפרוק את המצבר באופן משמעותי.

מסלול פריקת הזרם כשאחת מדיודות הפלוס מקוצרת: מהפלוס של המצבר, דרך הדיודה המקוצרת לסלילים (בכל חיבורי הסלילים יופיע מתח המצבר), דרך כניסת הפאזה (כניסת חישת המתח שמתחברת במרכז רכיב הבקרה) ולאדמה.

גם אם הרכיב סגור הרמטית, צריך רק לבדוק את הזרם בנקודה B כדי לדעת כמה זרם בדיוק נפרק ע"י וסת הטעינה ואם הוא אכן הגורם לפריקת המצבר.
לחילופין, יתכן שבקר הטעינה פשוט לא טוען מספיק (או לא טוען בכלל) את המצבר כך שבכל נסיעה סך הצריכה גדול מסך הטעינה - וכך המצבר נפרק.
_____________________________________
Elim

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 06:14

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר