15-02-2012, 16:59
|
|
|
|
חבר מתאריך: 14.12.09
הודעות: 9,751
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי Sam Weller
אני מבין ששירה של ילדות בנות 9 אסורה. בגיל 6 זה בסדר, או פשוט אסור לנקבה לשיר בנוכחות זכרים?
|
גיל 9 דווקא אמור להיות מוכר, שהרי "קול באישה ערווה" ולא "קול בילדה ערווה". ההבחנה המקובלת בעולם העתיק היא הופעת הוסת, ולמרות כל הכימיקלים בעולם המודרני שגורמים להקדמת הבגרות המינית (גם אצלנו וגם אצל כל מיני בעלי חיים), לרוב מוחלט של בנות ה-9 היום עדיין לא מופיעה וסת...
ועל זה אמר ר' גוגעל:רב משה פיינשטיין, שפסק שאין איסור הלכתי בהנאה מקולה של פנויה טהורה, אלא הבעיה היא בהרהור, התיר בהקשר מקהלת בית ספר לשמוע קול של בנות מגיל 11 ומטה, כי במקרה כזה לא מצוי הרהור עבירה[17].http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A7...%95%D7%95%D7%94
וכן:הסבר אפשרי ראשון ל"קול ערווה":
ה"פרישה" – ר' יהושע פלק, פרשן השולחן ערוך, מעלה שתי אפשרויות להסבר האיסור לשמוע קול ערווה:
כמו שפירשנו עד כה – אסור לשמוע קול, ובכלל זה קול דיבור, של אישה שהיא ערווה לשומע; דהיינו, לא כולל פנויות או אשתו כשהיא נידה.
ערווה מתאר את הקול. קול זה מציע ה"פרישה", 'זהו' קול זמרה ולא קול דיבור. ה"פרישה" מציין בבירור שהוא מעדיף את הפירוש הראשון, אבל בכך נפרצה הדרך לפרשנות המחמירה של הב"ח, בית שמואל, מג"א, פרי מגדים, שהיא בסיס האיסור כפי שהוא מוכר לנו כיום, דהיינו: "אסור לשמוע קול זמרת אישה שהגיעה לגיל נידה". להלן כמה מן הפסיקות הללו:http://www.kolech.com/show.asp?id=48203
[שים לב, מצד אחד, לכך שהם מציינים מכנים את האיסור לשמוע זמרה של איזה שהגיעה לגיל נידה "פרשנות מחמירה", ומכך נובע שאיסור לשמוע קול זמרה של ילדה שלא הגיעה לגיל נידה זו אפילו לא פרשנות מחמירה, אלא משהו מרחיק לכת עוד יותר.
מנגד, מדובר בארגון שמגדיר עצמו כפמיניסטי, כל שיש לקחת את ההגדרות שלהם בערבון מוגבל, בהתאם.]
וכן:2. מאיזה גיל אסור לשמוע:
פסק ר´ משה פיינשטיין, וכן כתוב בספר קדושים תהיו: "ומותר לשמוע בנות עד הגיען לגיל בגרות" (ובסעיף הקודם כתבנו – גיל אחת-עשרה). ומוסיף שם ר משה פיינשטיין: "... ובלא צורך אין להתיר כלל כי בדברים כאלו המחמיר קדוש יאמר לו".
הבן איש חי כותב עד גיל 6. http://www.makshivim.org.il/ask_show.asp?id=89289
[ממליץ לקרוא את כל העמוד.]
או בקיצור - שאל את הרב שלך...
רגע, אין לך רב?
_____________________________________
(קרדיט למרשי)
אמר לה ינאי מלכא לדביתיה אל תתיראי מן הפרושין ולא ממי שאינן פרושין אלא מן הצבועין שדומין לפרושין שמעשיהן כמעשה זמרי ומבקשין שכר כפנחס
אמר פסטן: שניהם גרועים, אבל עדיף להיות טיפש מאשר שקרן.
|