לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #13  
ישן 27-02-2012, 21:54
צלמית המשתמש של MS_Rogue
  משתמש זכר MS_Rogue MS_Rogue אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.03.10
הודעות: 17,061
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי infected aviad שמתחילה ב "אויש אתם האמריקנים כאלה..."

שמע, בממוצע, ביום עבודה בארץ, כמה אתה נוסע?

כי אשתי נוהגת בערך 80-90 מייל ביום עבודה ממוצע. עם קוגאר שנת 99 שעושה משהו כמו 30 מייל לגלון זה אומר למלא דלק אחת לחמישה-שישה ימים אם אין לנו שום נסיעות אחרות. אם אני צריך לצאת מהבית או אם ירד שלג (כרגע, 1 בצהריים שעון מקומי, הטמפרטורה 2 מעלות מעל לאפס וענני סערה מתקדרים ממעל) וצריך להשתמש בפורד אקספלורר (כי מה לעשות בשלג לא נוסעים בלי 4X4) אתה מדבר על עלייה משמעותית....

עם אותה צריכת דלק פר קילומטר, לדעתי האמריקני הממוצע עדיין ישלם יותר על דלק מהישראלי הממוצע

נ.ב. - מצטער על מיעוט הפעילות. מחכה עדיין שהמחשב שלי יגיע ולא אהיה מוגבל למקלדת וירטואלית...

במה-שבלב אני תמיד נמצא
_____________________________________
מר רוג - כי החיים קצרים מדי לשמות מלאים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 02-03-2012, 14:10
  סיילו סיילו אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.09.08
הודעות: 800
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי צ'נדלר בינג שמתחילה ב "זה שעשע אותי כשמישהו ציטט את..."

התנסיתי בתחבורה ציבורית במספר מדינות, ואני הייתי מעדיף להשתמש בשירות רכבת תחתית, או כל תחבורה ציבורית יעילה יותר במקום בדו גלגלי, במיוחד במזג האוויר של התקופה האחרונה.

הבעיה בארץ היא לא בנוחות, הבעיה היא ביעילות. כשהסתמכתי על תחבורה ציבורית לעבודה או לימודים זה היה כרוך בהליכה מרובה, לעתים החלפות קווים, איחורים של קווי האוטובוס שגרמו לי לאחר, צפיפות שלא מאפשרת עלייה לאוטובוס.

התחבורה הציבורית בארץ לא מאפשרת להתנהל בצורה סבירה. התחבורה הציבורית לא י-ע-י-ל-ה ואזרח ששואף לתכנן ולנצל את הזמן שלו בצורה טובה תמיד יעדיף תחבורה פרטית ובזבזנית, כי אין לו חלופה סבירה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #31  
ישן 02-03-2012, 19:13
  סיילו סיילו אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.09.08
הודעות: 800
בתגובה להודעה מספר 30 שנכתבה על ידי shruki שמתחילה ב "אתה וצ'נדלר שוכחים שאוטובוס..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי shruki
אתה וצ'נדלר שוכחים שאוטובוס לא יכול בחיים להחליף רכב פרטי. גם במערכת תחב"צ טובה תמיד תצטרך ללכת 5 דקות בגשם או בשמש קופחת עד לתחנה, ותשב עם אנשים מזיעים או שתעמוד כל הנסיעה ותמיד זה ייקח יותר זמן בגלל שהאוטובוס עוצר.
אירופה? להזכירכם שרמת המינוע באירופה גבוהה ביחס לישראל, עם כל התחבורה הציבורית המהוללת שלהם. אולי האזרחים לא ממש סומכים על מערכת התחבורה הציבורית שאתם כל כך מעריצים ומעדיפים להחזיק רכב.


א. לא ביקשתי תחבורה ציבורית שלא מחכים לה, שלא צריך ללכת אליה, שלא צריך לעמוד בה ושתהיה מהירה יותר מרכב פרטי. בסה"כ טענתי שכדי שיהיה ניתן לשקול שימוש בתחבורה ציבורית, היא צריכה להיות יעילה לניהול זמן (ואוסיף שנוחות בסיסית לא תזיק).

ב. אתה טועה. במקומות מסוימים בהם פועלת רכבת תחתית, היא בהחלט מהירה יותר משימוש ברכב פרטי (אין פקקים ורמזורים + רכבת תחתית פרוסה בקווים ישרים שמצטלבים לאורך כל העיר ללא סיבובים מיותרים).

ג. אני לא מכיר את נתוני התחבורה באירופה מספיק טוב כדי להגיב בנושא זה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #33  
ישן 02-03-2012, 20:57
  סיילו סיילו אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.09.08
הודעות: 800
בתגובה להודעה מספר 32 שנכתבה על ידי shruki שמתחילה ב "א. אז למה מי שיכול להרשות..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי shruki
א. אז למה מי שיכול להרשות לעצמו יוותר על רכב?

ב. במקומות מסויימים, כן. ובאחרים? אוטובוסים.

ג. במדינות מערב אירופה יש עשרות אחוזים יותר רכבים לכל 1000 איש, לעיתים אף פי 2. בהינתן המספרים הללו, מה אתה חושב על העדפת (לכאורה) התחבורה הציבורית של האירופאים?


א. כי צעירים לא מבוססים כלכלית או בני מעמד כלכלי נמוך לעיתים יעדיפו לפגוע בנוחות כדי לחסוך הוצאות תחבורה פרטית. אבל על התנהלות יעילה הרבה יותר קשה לוותר.

ג. שוב, אני לא מכיר את הנתונים באירופה. אבל אפשר בקלות להניח שכוחה של כלכלת אירופה (עד לא מזמן) + מחירי רכבים נמוכים בצורה משמעותית מבישראל + דלק זול יותר מבישראל + שטח גיאוגרפי גדול יותר = קשר כלשהו לנתון שהצגת.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #34  
ישן 02-03-2012, 23:06
  משתמש זכר shruki shruki אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.10.08
הודעות: 25,344
בתגובה להודעה מספר 33 שנכתבה על ידי סיילו שמתחילה ב "[QUOTE=shruki]א. אז למה מי..."

א. דיברתי על מי שיכול להרשות לעצמו. מי שלא יכול להרשות לעצמו רכב פרטי גם ככה מתנייד בתחב"צ.

ג. כלומר אתה מסכים איתי שתחב"צ יעילה אינה הפיתרון הרצוי אלא דווקא הורדת מיסים על רכב ודלק, ופיתוח תשתיות תחבורה? אגב, דווקא גודלה של אירופה מקנה עדיפות לתחב"צ- קל יותר להעביר שעתיים לכל כיוון ברכבת מהירה מאשר בנהיגה. ועדיין- אנשים מעדיפים לקנות רכב. אני מניח שבבסיסו של כל אדם, יש את הרצון לבעלות על רכוש ולחופש לנוע מתי שבא לו, מה שלא תקבל בתחב"צ. אז גם ייעול התחב"צ לא יעזור, ולכן הסבסוד בעשרות מיליארדים שיש כיום והרצון להגדילו כפי שעולה מתגובתך ומרבים אחרים, מיותר.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #37  
ישן 04-03-2012, 18:51
  סיילו סיילו אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.09.08
הודעות: 800
בתגובה להודעה מספר 34 שנכתבה על ידי shruki שמתחילה ב "א. דיברתי על מי שיכול להרשות..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי shruki
א. דיברתי על מי שיכול להרשות לעצמו. מי שלא יכול להרשות לעצמו רכב פרטי גם ככה מתנייד בתחב"צ.

ג. כלומר אתה מסכים איתי שתחב"צ יעילה אינה הפיתרון הרצוי אלא דווקא הורדת מיסים על רכב ודלק, ופיתוח תשתיות תחבורה? אגב, דווקא גודלה של אירופה מקנה עדיפות לתחב"צ- קל יותר להעביר שעתיים לכל כיוון ברכבת מהירה מאשר בנהיגה. ועדיין- אנשים מעדיפים לקנות רכב. אני מניח שבבסיסו של כל אדם, יש את הרצון לבעלות על רכוש ולחופש לנוע מתי שבא לו, מה שלא תקבל בתחב"צ. אז גם ייעול התחב"צ לא יעזור, ולכן הסבסוד בעשרות מיליארדים שיש כיום והרצון להגדילו כפי שעולה מתגובתך ומרבים אחרים, מיותר.


א. יש אזרחים שיכולים לממן תחבורה פרטית, אבל ההוצאות מונעות מהם להשקיע את סכום הכסף בדברים חשובים יותר: לדוגמה: דירת מגורים או פיתוח/הרחבת עסק. תחבורה יעילה לא תשרת את חסרי האמצעים בלבד.

ג. תחבורה פרטית היא בזבזנית עבור האזרחים ועבור המדינה. זה שימוש בזבזני בדלק, הוצאות בזבזניות על כלי תחבורה פרטי, הוצאות בזבזניות על אחזקה, המדינה מאבדת כסף ברכישת כמויות גדולות של כלי רכב פרטיים ורכישה בכמויות גדולות של נפט. בנוסף נוצר זיהום אויר משמעותי מכמות כלי הרכב הפרטיים בשימוש כיום.

אני חושב שהאינטרס של המדינה הוא לפתח תשתית תחבורה ציבורית יעילה שתחסוך למדינה ואזרחיה הוצאות מיותרות, ותאפשר ניוד של אוכלוסיות חלשות/ביניים לצרכי עבודה בכל רכבי הארץ.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #38  
ישן 04-03-2012, 20:09
  משתמש זכר shruki shruki אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.10.08
הודעות: 25,344
בתגובה להודעה מספר 37 שנכתבה על ידי סיילו שמתחילה ב "[QUOTE=shruki]א. דיברתי על מי..."

א. אני אומר לך תכל'ס, שאני חוסך לרכב, והדבר היחיד שמונע ממני לקנות בקרוב הוא מחירי הדלק. בשניה שתהיה לי האופציה אני הולך לשכוח איך נראה אוטובוס. גם אם תארגן לי תחבורה ציבורית כל 5 דק' 24 שעות ביממה, לא אחזור לשבת עם דרפורים מזיעים, זקנים עם דגים בשקית הקניות, ערסים מרעישים ושאר התועבה שיש שם. אם בכלל יהיה לי מקום לשבת. מעדיף לנהוג לעבודה, עם השקט שלי, בלי לחץ, בנוחות. אתה לא יכול להחליף לי את זה בשום דבר.

אגב, כמה אתה חושב שתצטרך לשלם (במיסים) על שיפור התחבורה בישראל? אני אומר לך- המון. אני מניח שאתה יודע הרי ששום דבר אינו בחינם, במיוחד לא תחבורה ממומנת על ידי המדינה, בה יש מונופולים לרוב וחברות ממשלתיות רקובות. אתן לך רק לחשוב על דבר אחד לסיום- מחיר האוטובוס דומה/זהה למחירי מונית שירות באותו הקו. אבל משום מה חברות האוטובוסים נהנות מסבסוד של עשרות מיליארדים מכספי המיסים שלך, ומוניות השירות- לא. לא מעלה תהיה על התחבורה הציבורית בישראל?

זה גם יענה לך על סעיף ג', שם לכאורה המדינה חוסכת כסף.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #39  
ישן 04-03-2012, 20:39
  סיילו סיילו אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.09.08
הודעות: 800
בתגובה להודעה מספר 38 שנכתבה על ידי shruki שמתחילה ב "א. אני אומר לך תכל'ס, שאני..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי shruki
א. אני אומר לך תכל'ס, שאני חוסך לרכב, והדבר היחיד שמונע ממני לקנות בקרוב הוא מחירי הדלק. בשניה שתהיה לי האופציה אני הולך לשכוח איך נראה אוטובוס. גם אם תארגן לי תחבורה ציבורית כל 5 דק' 24 שעות ביממה, לא אחזור לשבת עם דרפורים מזיעים, זקנים עם דגים בשקית הקניות, ערסים מרעישים ושאר התועבה שיש שם. אם בכלל יהיה לי מקום לשבת. מעדיף לנהוג לעבודה, עם השקט שלי, בלי לחץ, בנוחות. אתה לא יכול להחליף לי את זה בשום דבר.

אגב, כמה אתה חושב שתצטרך לשלם (במיסים) על שיפור התחבורה בישראל? אני אומר לך- המון. אני מניח שאתה יודע הרי ששום דבר אינו בחינם, במיוחד לא תחבורה ממומנת על ידי המדינה, בה יש מונופולים לרוב וחברות ממשלתיות רקובות. אתן לך רק לחשוב על דבר אחד לסיום- מחיר האוטובוס דומה/זהה למחירי מונית שירות באותו הקו. אבל משום מה חברות האוטובוסים נהנות מסבסוד של עשרות מיליארדים מכספי המיסים שלך, ומוניות השירות- לא. לא מעלה תהיה על התחבורה הציבורית בישראל?

זה גם יענה לך על סעיף ג', שם לכאורה המדינה חוסכת כסף.


א. נוחות זה עניין סובייקטיבי. באופן אישי, אני הייתי מוכן להקריב נוחות ולחסוך למטרות חשובות יותר אם רק היתה לי חלופה יעילה לתחבורה פרטית.

ג. אין שום סיכוי שתחזוקת תחבורה ציבורית תעלה לאזרח יותר (מיסים + רכישת שירות) מתחבורה פרטית. זה נוגד את ההיגיון הבסיסי.
הרווח למדינה צריך לבוא גם בצורה של צמצום רכישת רכבים ונפט ממדינות זרות.
מעבר לכך, מתחבורה ציבורית יעילה תהיה אפשרות לקדם את הכלכלה בצורת יכולת ניידות גבוהה של עובדים וצרכנים. ההיצע של סחורה, שירותים וגיוס עובדים יגדל.

כדי למנוע מונופולים בתחבורה ציבורית צריך לבצע חלוקה נכונה של השליטה בתחום, וזו לא עילה לפסילת הרעיון.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #40  
ישן 04-03-2012, 22:30
  משתמש זכר shruki shruki אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.10.08
הודעות: 25,344
בתגובה להודעה מספר 39 שנכתבה על ידי סיילו שמתחילה ב "[QUOTE=shruki]א. אני אומר לך..."

לגבי ג'- מה לגבי תחבורה ציבורית/פרטית? אתה יודע כמה מקמץ משרד התחבורה ברישיונות למונית? לא יודע אם זאת מתוך מחשבה מטומטמת, ואולי לחץ של נהגי המוניות עצמם, אבל התחום הזה לא מפותח בכוונה תחילה. מרכז הארץ כל כך צפוף וקרוב שבאמת אין טעם לאוטובוסים גדולים (נכון שאוטובוס לוקח 50 איש אבל הוא צורך את כמות הדלק המסיבית גם כשהוא נושא רק נוסע אחד), אין צורך באוטובוסים רבי קיבולת, עדיף בהרבה כמה עשרות טרנזיטים קטנים (יחסית), גמישים הרבה יותר מבחינת הקווים, מבחינת הזמנים, ואפילו לא צריך לסבסד אותם...

אם יש לך זמן לקרוא משהו יוצא דופן ושונה מכל מה שסיפרו לך:
http://www.kav.org.il/100994/851

אני מאוד אוהב את המשל על המספרות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #41  
ישן 06-03-2012, 15:37
  סיילו סיילו אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.09.08
הודעות: 800
בתגובה להודעה מספר 40 שנכתבה על ידי shruki שמתחילה ב "לגבי ג'- מה לגבי תחבורה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי shruki
לגבי ג'- מה לגבי תחבורה ציבורית/פרטית? אתה יודע כמה מקמץ משרד התחבורה ברישיונות למונית? לא יודע אם זאת מתוך מחשבה מטומטמת, ואולי לחץ של נהגי המוניות עצמם, אבל התחום הזה לא מפותח בכוונה תחילה. מרכז הארץ כל כך צפוף וקרוב שבאמת אין טעם לאוטובוסים גדולים (נכון שאוטובוס לוקח 50 איש אבל הוא צורך את כמות הדלק המסיבית גם כשהוא נושא רק נוסע אחד), אין צורך באוטובוסים רבי קיבולת, עדיף בהרבה כמה עשרות טרנזיטים קטנים (יחסית), גמישים הרבה יותר מבחינת הקווים, מבחינת הזמנים, ואפילו לא צריך לסבסד אותם...

אם יש לך זמן לקרוא משהו יוצא דופן ושונה מכל מה שסיפרו לך:
http://www.kav.org.il/100994/851

אני מאוד אוהב את המשל על המספרות.


מאמר מעניין, ואני אפילו מסכים עם הרעיון של הגדלת השימוש במוניות והקלה במיסוי על רכבים ודלק.

אבל כותב המאמר לא עימת את הנתונים בין הוצאות per אזרח לתחבורה ציבורית אל מול הוצאה ממוצעת לרכישת והחזקת רכב עבור כל אזרח. גם אם כל גופי התחבורה הציבורית מסובסדים על ידי מסים, זה עדיין לא אומר שהם לא חוסכים לאזרחי המדינה כסף, זה עדיין לא אומר שהם לא מקדמים ניידות צרכנים והרחבת טווח גיוס עובדים.

הפתרון צריך לבוא משני הכיוונים. שיפור תשתיות פרטיות ושיפור תשתיות ציבוריות. אם תשאל אותי, לתשתיות תחבורה ציבוריות שמנוהלת נכון יכולת השפעה משמעותית יותר על הכלכלה ועל הרווחה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #43  
ישן 04-03-2012, 18:56
  metooshelah metooshelah אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.06.03
הודעות: 17,611
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי -TsAcHi - שמתחילה ב "הדלק צפוי לעלות בימים הקרובים ל8 ש"ח לליטר"

אנ'לא נוהג לקלל, אבל שטייניץ הזה חתיכת בן זונה.
אני מניח שככה זה כשאתה לא זה שמשלם על הדלק.
מחיר הנפט לא ביצע איזושהי קפיצה במחיר שמצדיקה את העליה השערוריתית הזו במס (הכפול!).

העיקר שביבי יכול להרגיש גבר ולתת הורדה של 10 אגורות
על פי רוב, אני (יחסית) מרוצה מתפקודו, אבל לפעולה הזו אין שום הצדקה.
אילו הייתי קונספירטור, הייתי אומר שיש פה קשר מצחין לשי אגסי ובטר פליס (תוכנית השירות שלהם בלתי כלכלית בעליל לאזרח הפשוט). אבל אני לא.
בכ"א, אי אפשר מצד אחד להציע תח"צ כושלת (שאינה פעילה בשבת) ומצד שני להעלות את מחיר הדלק.
לו באמת היו רוצים לעודד תחרות, היו לוקחים לאחים עופר את בז"ן ו/או מאפשרים יבוא מקביל של מוצרי נפט.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 03:11

הדף נוצר ב 0.10 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר