04-03-2012, 20:39
|
|
|
חבר מתאריך: 26.09.08
הודעות: 800
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי shruki
א. אני אומר לך תכל'ס, שאני חוסך לרכב, והדבר היחיד שמונע ממני לקנות בקרוב הוא מחירי הדלק. בשניה שתהיה לי האופציה אני הולך לשכוח איך נראה אוטובוס. גם אם תארגן לי תחבורה ציבורית כל 5 דק' 24 שעות ביממה, לא אחזור לשבת עם דרפורים מזיעים, זקנים עם דגים בשקית הקניות, ערסים מרעישים ושאר התועבה שיש שם. אם בכלל יהיה לי מקום לשבת. מעדיף לנהוג לעבודה, עם השקט שלי, בלי לחץ, בנוחות. אתה לא יכול להחליף לי את זה בשום דבר.
אגב, כמה אתה חושב שתצטרך לשלם (במיסים) על שיפור התחבורה בישראל? אני אומר לך- המון. אני מניח שאתה יודע הרי ששום דבר אינו בחינם, במיוחד לא תחבורה ממומנת על ידי המדינה, בה יש מונופולים לרוב וחברות ממשלתיות רקובות. אתן לך רק לחשוב על דבר אחד לסיום- מחיר האוטובוס דומה/זהה למחירי מונית שירות באותו הקו. אבל משום מה חברות האוטובוסים נהנות מסבסוד של עשרות מיליארדים מכספי המיסים שלך, ומוניות השירות- לא. לא מעלה תהיה על התחבורה הציבורית בישראל?
זה גם יענה לך על סעיף ג', שם לכאורה המדינה חוסכת כסף.
|
א. נוחות זה עניין סובייקטיבי. באופן אישי, אני הייתי מוכן להקריב נוחות ולחסוך למטרות חשובות יותר אם רק היתה לי חלופה יעילה לתחבורה פרטית.
ג. אין שום סיכוי שתחזוקת תחבורה ציבורית תעלה לאזרח יותר (מיסים + רכישת שירות) מתחבורה פרטית. זה נוגד את ההיגיון הבסיסי.
הרווח למדינה צריך לבוא גם בצורה של צמצום רכישת רכבים ונפט ממדינות זרות.
מעבר לכך, מתחבורה ציבורית יעילה תהיה אפשרות לקדם את הכלכלה בצורת יכולת ניידות גבוהה של עובדים וצרכנים. ההיצע של סחורה, שירותים וגיוס עובדים יגדל.
כדי למנוע מונופולים בתחבורה ציבורית צריך לבצע חלוקה נכונה של השליטה בתחום, וזו לא עילה לפסילת הרעיון.
|