לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה  ✡ ברוכים הבאים לפורום יהדות ✡  חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > יהדות והלכה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 28-02-2012, 06:28
צלמית המשתמש של זיו
  זיו זיו אינו מחובר  
L'enfer, c'est les autres
 
חבר מתאריך: 21.11.01
הודעות: 29,223
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Eli173 שמתחילה ב "חידות קלילות על מגילת אסתר"

4. במשפטי נירנברג הוצאו להורג 10 פושעים נאציים, והייתה תיאוריה פופולארית לקשר בין זה לבין סיפור המגילה. (אותיות הזעירא שבמגילה ת', ש', ז' = 1946, השנה שבה נידונו) עייפתי מלכתוב, אז אצטט מתוך ויקיפדיה;
http://he.wikipedia.org/wiki/יוליוס_שטרייכר
ציטוט:
שטרייכר היה בין הנידונים למוות במשפטי נירנברג, בהם הורשע ונידון למוות. לפי המגזין ניוזוויק, בעת הוצאתו להורג, בהושענא רבא תש"ז (16 באוקטובר) 1946, קרא שטרייכר "חג פורים שמח 1946". לפי דניס ברק ודייוויד גרס[1], אמר שטרייכר- "הייל היטלר! זו מסיבת הפורים שלי 1946! אני הולך לאלוהים. הבולשביקים יום אחד יתלו את כולכם"[2] כנראה התכוון לכך שכמו בפורים נתלו בנירנברג עשרת "בני המן" (האחד עשר - גרינג, התחמק מהגרדום כאשר התאבד בטרם הגיע התליין לתאו), ואולי ביקש רק ללעוג למה שנראה היה בעיניו כשעת ניצחונם של היהודים, שאותה קישר אינטואיטיבית עם שמחת חג הפורים. כך או כך, עובדה זאת היא אחד היסודות עליהן נשענת תאוריה פופולרית המבקשת לקשור את משפטי נירנברג עם סיפור התלייה של עשרת בני המן האגגי המופיע במגילת אסתר. יש המוצאים רמז לכך באותיות הזעירא המופיעות בשמות עשרת בני המן: ת,ש וז'. שטרייכר היה היחיד מהנידונים למוות שעונשו בא אך ורק על חלקו ברדיפת היהודים. להגנתו טען שמעולם לא קרא להשמדת יהודים, אלא רק לגירושם.
_____________________________________
..


נערך לאחרונה ע"י זיו בתאריך 28-02-2012 בשעה 06:30.
חזרה לפורום
  #6  
ישן 28-02-2012, 20:51
  שימיadmin שימי אינו מחובר  
מנהל פורומי "תכנות ובניית אתרים" ו"חומרה ורשתות"
 
חבר מתאריך: 25.10.01
הודעות: 42,775
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Eli173 שמתחילה ב "חידות קלילות על מגילת אסתר"

1. "וַיִּקָּרְאוּ סֹפְרֵי-הַמֶּלֶךְ בָּעֵת-הַהִיא בַּחֹדֶשׁ הַשְּׁלִישִׁי הוּא-חֹדֶשׁ סִיוָן, בִּשְׁלוֹשָׁה וְעֶשְׂרִים בּוֹ, וַיִּכָּתֵב כְּכָל-אֲשֶׁר-צִוָּה מָרְדֳּכַי אֶל-הַיְּהוּדִים וְאֶל הָאֲחַשְׁדַּרְפְּנִים-וְהַפַּחוֹת וְשָׂרֵי הַמְּדִינוֹת אֲשֶׁר מֵהֹדּוּ וְעַד-כּוּשׁ שֶׁבַע וְעֶשְׂרִים וּמֵאָה מְדִינָה, מְדִינָה וּמְדִינָה כִּכְתָבָהּ וְעַם וָעָם כִּלְשֹׁנוֹ; וְאֶל-הַיְּהוּדִים--כִּכְתָבָם, וְכִלְשׁוֹנָם" (אסתר ח', ט')

2. הָאֲחַשְׁדַּרְפְּנִים (מה זה, העתקת מהשאלה הקודמת? ;))

6. אפס (להלן: "הסתר" / אסתר)

7. המילה הראשונה בטור (התכוונת לטור, לא לעמוד...) היא "המלך", שגם כתובה בצורה מיוחדת

8. אתה רוצה שננגן בפורום? אני יודע את המנגינה, איך אמורים לכתוב מנגינה? (חוץ מטעמים...)

9.
א. "נִקְהֲלוּ הַיְּהוּדִים בְּעָרֵיהֶם, בְּכָל-מְדִינוֹת הַמֶּלֶךְ אֲחַשְׁוֵרוֹשׁ, לִשְׁלֹחַ יָד, בִּמְבַקְשֵׁי רָעָתָם; וְאִישׁ לֹא-עָמַד (בִּ)לִפְנֵיהֶם, כִּי-נָפַל פַּחְדָּם עַל-כָּל-הָעַמִּים" (אסתר, ט', ב')
ב. "אֲשֶׁר נָתַן הַמֶּלֶךְ לַיְּהוּדִים אֲשֶׁר בְּכָל-עִיר-וָעִיר, לְהִקָּהֵל וְלַעֲמֹד עַל-נַפְשָׁם--לְהַשְׁמִיד (וְ)לַהֲרֹג וּלְאַבֵּד אֶת-כָּל-חֵיל עַם וּמְדִינָה הַצָּרִים אֹתָם, טַף וְנָשִׁים; וּשְׁלָלָם, לָבוֹז" (אסתר, ח', י"א)

ניתן קצת לאחרים? :)
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
נמאס לכם לזכור סיסמאות? לחצו כאן!

חזרה לפורום
  #14  
ישן 29-02-2012, 06:09
צלמית המשתמש של Eli173
  משתמש זכר Eli173 Eli173 אינו מחובר  
בעל תואר שני ביהדות, בהתמחות בהיסטוריה של עם ישראל והגות יהודית.
 
חבר מתאריך: 15.02.09
הודעות: 4,513
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Eli173 שמתחילה ב "חידות קלילות על מגילת אסתר"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Eli173
חידות קלילות על מגילת אסתר:

1. מהו הפס' הארוך ביותר במגילה (ובתנ"ך)?
2. מהי המילה הארוכה ביותר במגילה?
3. טעמי המקרא: מה משותף למגיל אסתר ולפרשת מסעי?
4. מה הקשר למגילה ולמשפט נירנברג?
5. מי במגילה (ע"פ המדרש) הוא אליהו הנביא?
6. כמה פעמים מופיע שם השם (ה') במגילה?
7. מה משותף לכל העמודים במגילה (חוץ מהעמ' הראשון ושלשת האחרונים)?
8. מה המנגינה של המילים "וכלים מכלים שונים" ו "כאשר אבדתי, אבדתי"?
9. אילו 2 פסוקים נקראים פעמיים כ"א (ויש שקוראים רק מילה במקום פס')?
10: שאלת בונוס: איך יודעים שמרדכי שיחק בנבחרת הכדורגל של שושן?

חג שמייייח!

אז ככה: צדקו מי שאמרו שפס' ח' בפרק ט הוא הפס הארוך ביותר במגילה (ובתנ"ך)
כנ"ל המילה הארוכה למרות שלמתחכמים שבינינו אפשר להכניס למשוואה גם את "האחשדרפנים-והפחות" שמחוברים ביניהם עם מקף...
במגילת אסתר מופים אכן הטעמים ירח בן יומו וקרני פרה שמופעים פעמים רבו בספרי אמ"ת (איוב, משלי ותהילים) אבל רק פעם אחת בתורה - בפרשת מסעי בלבד.
על משפטי נירנברג כבר דיברנו. זיו כובן צודק. הוא חידש לי בנושא של "פורים שמח" שנאמר ע"י אחד הנידונים.
רמז בשירי פורים לחרבונה-אליהו נמצא בשיר "וגם חרבונה זכור לטוב" (זכור לטוב בד"כ שמור לאליהו הנביא)
מגילת אסתר היא הסתר. שם השם לא מופיע ולו פעם אחת במגילה. חז"ל מלמדים שכשכתוב "המלך" מתכוונים למלכו של עולם. (לכן יש שמבטאים את "המלך" בפס' "בלילה ההוא..." במנגינת ימים נוראים)
אפרופו מלך. בכל עמוד/דף/טור המילה הפותחת היא "המלך" (לא בכל המגילות אבל זו מין מסורת כזו)
יש רמזים לחורבן בית המקדש. "וכלים מכלים שונים" נקרא במנגינת מגילת איכה. רמז לכך שאחשוורוש השתמש בכלי המקדש במשתה המפורסם.
חזרה על פס'. במגילה כתוב "לאבד" קוראים כך ואז חוזרים וקוראים "ולאבד". כנ"ל "לפניהם-בפניהם"
חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 02:13

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר