26-03-2012, 21:34
|
|
|
|
חבר מתאריך: 14.12.09
הודעות: 9,751
|
|
השימוש במושג "קיומי" מבלבל אותך, כאילו שיש דיכוטומיה שכוללת רק דברים "קיומיים" (שכולם שקולים) ודברים "לא קיומיים" (שכולם שקולים זה לזה). חמצן, מים ומזון שלושתם "קיומיים", אבל בלי חמצן אפשר לשרוד 3 דקות, בלי מים 3 ימים ובלי מזון 3 שבועות. מסתבר שזה לא בדיוק אותו דבר.
מעבר לכך, תרופות ומזון אינם חלק מהתשתיות, שעליהן דיברתי. אין צינורות מזון וצינורות תרופות מתחת לאדמה שמובילים מזון ותרופות בכל רחבי הארץ. כשמדובר במים בבקבוקים, באמת אין לי בעיה עם הפרטה. המוביל הארצי זה עסק קצת שונה.
לגבי שביתה:
לדעתי אף-פעם אין זכות לשביתה במובן של המילה היום. מי שלא רוצה לעבוד, שלא יעבוד. מי שרוצה לבצע שביתה איטלקית, שיעשה כך. אבל אין להם זכות למנוע מאחרים לעבוד. הם יכולים לשכנע אחרים להצטרף לשביתה ולסרב לעבוד. אם ישכנעו את האחרים, מה טוב. אבל זו חוצפה עילאית שקבוצה X שובתת תוך כדי שהיא מונעת מקבוצה Y לעבוד (לדוגמה, בנעילת דלתות הארגון...), ולבסוף משיגה שיפור בתנאיה על חשבון קבוצה Y שפשוט נשרפו לה ימי עבודה...
למה בכלל שתהיה לאנשים זכות לא לעבוד עם חסינות מפיטורים, רק כי הם עושים זאת תחת הדגל של ארגון עובדים? לא מעניינים אותי כל מיני סיפורים על המהפכה התעשייתית וניצול עובדים. ניצול תמיד יהיה ותמיד יהיה. עכשיו פשוט מנצלים מישהו אחר (את הציבור).
זה אומר שבמקום שהיחסים בין המעסיק למעסיקים ייקבעו לפי תנאי השוק, יכולים המועסקים להתאגד, ולהגיד שעכשיו הם רוצים מסאזי'סטית צמודה לכל אחד מהם, ולהכריז על סכסוך עבודה כי לא קיבלו. ואז בית-המשפט צריך להחליט האם זה בסדר לשבות על זה או לא. בית-המשפט צריך לפרש ולאכוף חוזים בין הצדדים, לא להגיד להם מה לכתוב בחוזה.
_____________________________________
(קרדיט למרשי)
אמר לה ינאי מלכא לדביתיה אל תתיראי מן הפרושין ולא ממי שאינן פרושין אלא מן הצבועין שדומין לפרושין שמעשיהן כמעשה זמרי ומבקשין שכר כפנחס
אמר פסטן: שניהם גרועים, אבל עדיף להיות טיפש מאשר שקרן.
|