לוגו אתר Fresh          

אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה

ישן 29-03-2012, 22:18
  משתמש זכר קרן-אור קרן-אור אינו מחובר  

חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 10,196
מידע כתב המגזין Vice מצא דרך להתקרב ללוחמי החיזבאללה בביירות: קרב פיינטבול

הכתבה המלאה
תקציר בעברית בהארץ

- החיזבאללה מתגאה מאוד בבביטחון השדה שלו, ואוסר על לוחמיו להתראיין. נאסראללה מתבדח שאפילו הוא לא יודע איפה הוא היה במלחמת לבנון השניה. עיתונאים יכולים לדבר חופשי עם דוברי החיזבאללה, אבל קשה מאוד להגיע ללוחמים. בפרט כששיעור נכבד מהצעירים השיעים מציגים את עצמם בחשיבות "כמי שעשויים להיות בהתנגדות".
- כדי לנסות להתקרב ללוחמי החיזבאללה, הכתב Mitchell Prothero הציע קרב פיינטבול מולו+ 3 עיתונאים אחרים+Andrew Exum, סרן לשעבר בריינג'רס שחוקר ומייעץ בתחום הלחימה נגד התקוממות. לאחר שנה של מאמץ, הוא הצליח לארגן את הקרב.
תיאור אנשי החיזבאללה:
ציטוט:
Andil (“lantern” in Arabic) is extroverted, funny, and a stone-cold fighter; despite being slightly chubby, he’s far from soft, and during the games he’s lightning quick and aggressive as hell. I’m later told that he’s a member of the famed special forces, which, beyond the years of vetting, religious instruction, and military drilling all fighters undergo, also means a full year of specialized training in Iran.

Khodor, the huge one who tried to kidnap me during the second game, is shy and deeply religious. He hails from a tiny village in the south, and at first, the scene makes him a little uncomfortable, as if enjoying himself in this company is somehow sinful (compounded by the fact that it’s currently Ramadan). He closes his eyes every time a photograph is taken of him, even though he never removes his game mask, just in case someone manages to recognize him through the dirty visor. I later find out his Hezbollah duties include commanding a team tasked with shooting a barrage of rockets into northern Israel if war breaks out again.

Then there’s “the Boss.” Dark-haired with piercing black eyes and an angular face, he entered the arena after the others and scanned the room intensely, just as we were about to begin. He’s wearing a black leather jacket, jeans, and trainers, and at first glance looks just like an ordinary 30-something guy from Beirut. Up close his muscular build becomes apparent, as does his confidence, which far exceeds that of Andil and Khodor and is confirmed by his chilling self-introduction: “I am the Boss.”

- לוחמי החיזבאללה רימו אפילו יותר מהצפוי: המשיכו למרות פגיעות, השתמשו בשבוי כמגן אנושי, והשיא- השתמשו ברימוני הלם. הם בכושר גופני טוב, יכולת קליעה טובה ורמה טקטית מרשימה:
ציטוט:
things would be easier if Hezbollah were crazy like Al-Qaeda—it would make his job significantly less stressful. “They’re not,” he’d sighed. “They’re just ruthless professionals.” They are proving this tonight: The quick but precise movements, the way they support one another with covering fire when shifting positions, the leaps from eight-foot walls that effortlessly segue into perfect tuck-and-rolls

- הלבנונים גם הראו יכולת לימוד טובה: אחרי שבמשחקים הראשונים העיתונאים ניצחו ע"י טקטיקה שישימה רק בפיינטבול (ירי רצוף מעמדות סטטיות, שלדברי הכתב, לא ריאלי עם נשק אמיתי)- החיזבאללה נטש את הטקטיקה הריאליסטית שלו ונקט גם הוא בטקטיקת פיינטבול.

- ברמה פחות סנסציונית, הכתב הצליח להתקרב מספיק ל-"בוס" כדי שזה יקח אותו לסיור על גבול ישראל-לבנון, ושומע ממנו:
* הערכה לישראל, בפרט ביחס לערב הסעודית (שמעורבת במימון הסונים בלבנון) ולפלסטינים
ציטוט:
I ask him what he really thinks—personally—about his Israeli enemies.

“They are well trained and tough,” he says. “They fight hard and defend their land and people. I respect them as enemies. They work with their hands, they fight for themselves, and they take care of their own people, so they’re much better than the Saudis.” He goes on: “Saudis are the worst people alive. They claim to be the most religious Muslims and were given the greatest gift of any nation by God himself. Do they protect Muslims with this money? Do they feed the poor? Build a culture? No, they spend it all on cars and whores. I hate them.”

* נאמנות החיזבאללה לכללי לחימת הגרילה:
ציטוט:
Hezbollah’s first rule for its fighters: “We’re taught not to get killed,” he says. “They teach us our lives and training are too valuable to waste.”

* פוליטית, "בוס" מציין שכרגע (כשאדמה לבנונית כבושה כביכול ע"י ישראל), ההתנגדות בנשק היא חובה לאומית. אם ישראל תגיע להסכם עם לבנון ופלסטין, שחרור אל-אקצה יהפוך לחובה דתית בלבד, שאפשר לפעול למענה גם בדרכים דיפלומטיות וכו'. מוראלית, הוא מציין שכוח הלחימה של החיזבאללה נובע מכך שהוא לוחם על אדמתו- היה לו קשה בהרבה להילחם בתוך שטח ישראל
ציטוט:
“If the war is fought 500 meters that way, the resistance could never win,” he says. “We couldn’t beat the Israelis there, not on their land, by their homes.” I’ve never heard an Islamic militant ever admit that Israel is Israeli land. He continues by pointing out that in 1982, 50,000 trained and well-equipped Palestinian troops couldn’t keep the Israelis out of Beirut for a week. But by his count, less than 1,000 Hezbollah fighters did the job alone for 34 days in 2006. “Palestinians can’t fight because they have no homes to defend. There would already be a Palestine if it weren’t for the Palestinians.”
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום

כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 13:16

הדף נוצר ב 0.04 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר