לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה  ✡ ברוכים הבאים לפורום יהדות ✡  חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > יהדות והלכה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 14-05-2012, 06:21
  ישראל K ישראל K אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.08.03
הודעות: 9,114
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי צ'אקי. שמתחילה ב "לפי היהדות, למה אלוהים לא חושף את דבר קיומו בפני בני האדם?"

אלוקים נגלה לעם ישראל, נסים מופלאים רבים וגלויים נעשו לעיני מליוני בני אדם - סביר להניח שלו היית נוכח שם, לא היית שואל את השאלה הזאת.
אז איפה הבעיה? בזמן, אנחנו מדברים היום בזמן אחר, זמן בו אנחנו מאמינים קודם כל כי כך הורינו העבירו לנו שהוריהם העבירו להם. כפי שהשואה, למרות שאט אט עובר יותר זמן מזמן התרחשותה, אט אט מצטברים יותר ויותר מכחישים אליה, האם בגלל שעבר זמן היא נהפכת ללא היתה???
איך אנו זוכרים אותה? באמצעות העברה מדור לדור, באמצעות ציון יום בשנה שבו מציינים את זכירתה. כך גם את מתן תורה. מעמד קבלת התורה אירע לפני מליוני איש (60 ריבוא גברים בוגרים + ילדים ונשים) ומאז עובר מדור לדור וכל שנה יהודים רבים חוגגים את יום מתן תורה. האם בגלל שמהשואה עברו פחות ממאה שנה (ולכן עדיין לא כולם מתכחשים לה), ומיום מתן תורה אלפי שנים, זה יהפוך אותה ללא קיימת?!
_____________________________________
בניית אתרים
פיתוח יישומי אינטרנט
שמות תחום, אחסון, עיצוב ושירותים נלווים.

פיתוח, שירות,יעוץ והדרכה.


נערך לאחרונה ע"י ישראל K בתאריך 14-05-2012 בשעה 06:24.
חזרה לפורום
  #7  
ישן 23-05-2012, 01:50
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
היהדות לא טוענת שאלוקים קיים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי צ'אקי. שמתחילה ב "לפי היהדות, למה אלוהים לא חושף את דבר קיומו בפני בני האדם?"

אלא רק שהוא נתן לנו את התורה. לומר שהוא קיים זה טעות בדיוק כמו לומר שהוא לא קיים משום שהוא מעל הגדרות הקיימות של בני האדם.
לגבי קשר - סיבה ותוצאה - גם כאן אתה בבעיה (כמו שהוכיח כבר דייויד יום


ציטוט:
בעיית הסיבתיות

כאשר אירוע אחד מתרחש לפני אירוע שני, רוב האנשים סוברים כי אנו מודעים לקשר בין השניים, שגורם לאירוע השני לקרות לאחר הראשון. יום אתגר את ההנחה הזו, והעיר כי אף שאנחנו אמנם חשים את שני האירועים, איננו חשים את הקשר ההכרחי ביניהם. לכאורה, אין שום צורה אחרת חוץ מאשר בתחושה שבה אנו יכולים לקבל ידע על הקשר בין שני האירועים. יום טען כי כל קשר של סיבתיות שיש לנו יכול להיות רק כדלהלן: כאשר אנו רואים כי שני אירועים תמיד קורים יחד, אנו יוצרים ציפייה כי כאשר האירוע הראשון יקרה, השני יבוא אחריו. הצירוף של שני האירועים יחד והציפייה לצירוף זה הוא כל שאנו יכולים לדעת על סיבתיות. הבנה כזו לוקחת מהסיבתיות את רוב כוחה, ופילוסופים ההולכים בדרכיו של יום, כגון ברטראנד ראסל, דחו את רעיון הסיבתיות כולו כמשהו הדומה לאמונה טפלה. אך הבנה כזו היא נגד השכל הישר, ולכן נוצרת בעיית הגרימה; מה מצדיק את האמונה שלנו בקשר הסיבתי, ומהו הידע שיכול להיות לנו על סוג כזה של קשר? לבעיה זו אין פתרון מוסכם. יום כנראה אחז בדעה כי (כמו חיות אחרות) יש לנו אמונה אינסטינקטיבית בסיבתיות, המבוססת על ההרגלים של מערכת העצבים שלנו, אמונה שאיננו יכולים למחוק אך גם איננו יכולים להוכיח בשום טענה, דדוקטיבית או אינדוקטיבית, בדיוק כמו האמונה שלנו במציאות של העולם החיצוני.



אז איך נוכיח בכל זאת שהוא נתן לנו את התורה?
פשוט מאד - לו היה חייזר נוחת כאן וחוקר על בני האדם והיה רוצה הוכחות לקיום השואה נניח.
מסמכים - אפשר לזייף תמונות אפשר לזייף עם פוטושופ וכו'.
כדי להוכיח שהשואה כן התקיימה לא צריך הרבה - פשוט צריך להסתכל על איך זה השפיע על עם ישראל (הטראומה שזה גרם היא ההוכחה) כנ"ל לגבי מתן תורה.
רושם כזה בנפש האומה הוא ההוכחה לקיום האירוע ההיסטורי.
_____________________________________

חזרה לפורום
  #14  
ישן 07-06-2012, 11:42
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
לא הבנתי את הקשר להשגחה פרטית/כללית
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי ShoobyD שמתחילה ב "לומר שאמונה בכוח עליון היא..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ShoobyD
לומר שאמונה בכוח עליון היא עבודה זרה, זה כמו לטעון שאתאיזם הוא עבודה זרה..
אמונה בכוח עליון כללי היא לכל היותר אפיקורסות, וגם זה לא באופן מוחלט, לרוב היא רק מביעה ספקנות באל פרטי, אך אינה שוללת אותו.
מעבר לכך, אני חושב שהיה זה האבן עזרא, בפירושו על פרשית סדום ועמורה, שסבר שאין השגחה פרטית, ושידיעת האל היא על הכלל (והרמב״ן יצא עליו בגלל זה).

אמונה בכוח (עליון או לא) היא עבודה זרה משום שאתה מאמין בכח אך לא במקור הכח - זה בדיוק ההגדרה של עבודה זרה: עבודת השם בדרך עקיפה (כלומר ללא פניה למקור).
הרבה מגדולי ישראל אמרו שהשגחה פרטית יש רק לצדיקים ועדיין לא האמינו בכך שהקב"ה הוא כח, אלא אישיות.
_____________________________________

חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 23:07

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר