לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 29-05-2012, 19:12
  משתמש זכר channb channb אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.08.03
הודעות: 3,521
המדינה תממן רבנים רפורמים וקונסרבטיבים

היועץ המשפטי לממשלה הודיע כי המדינה תסכים להגדיר מנהיגי קהילות רפורמיות כ"רב של קהילה לא-אורתודכסית" - מהלך שסולל את הדרך לתקצובם, בדומה למימון רבנים המכהנים מטעם הרבנות הראשית

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4235672,00.html

להלן מספר שאלות:
איזה מוסד מוסמך להסמיך רב קהילה רפורמי מהי תוכנית הלימודים ובאילו דרישות עליו לעמוד.
האם יהיו לנ"ל סמכויות גיור.
במידה ויהיו: מה יקרה כאשר הנ"ל יגיירו בתמורה לתשלום את עשרות אלפי השב"חים (לא אם, זה בודאי יקרה).
האם לאור הפסיקה האחרונה (או אלו שתבאנה לאחר מכן) רשאי כל בעל כושר לרבנות לפתוח קהילה משלו ולגייר אנשים (זה יכול להיות עסק משתלם מאוד).

אציין לסיום שמסופר על אחד ממלכי אירופה (שיש שטענו שהיה שונא ישראל מובהק, ויש שלא, תלוי את מי שואלים) שאישר לכל עשרה יהודים לפתוח קהילה משלהם.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 29-05-2012, 19:27
צלמית המשתמש של looklook
  משתמש זכר looklook looklook אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 29,140
מה זה פרסומת לאופטיקה הלפרין?
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי Cabin fever שמתחילה ב "אז מה שמפריע לך זה ששברו את..."

כל אחד יכול להקים זרם ביהדות ולקבל תקצוב מהמדינה? אם כך , מדוע ששמעבירי שיעורי הזומבה לא יכריזו על עצמם בזרם ביהדות ויקבלו מימון לקהילה שלהם (מנענעי הישבן בארץ הקודש)

השאלות הן לגיטימיות, זה לא עניין של שחיתות. כדי שתהיה שחיתות (למשל מצד רבנים אורתודוקסים) צריך שיהיה קודקס חוקים וצריך שמישהו (רב איקס) לא יקיים אותו. זו לא דרישה מספיקה אבל הכרחית.

מילא הקונסרבטיביים, אצל הרפורמים אין שום קודקס חוקים מחייב ואפילו לא השקפה אמונית מחייבת. כלום, גורנשיט, נדה. אפשר לתת לבר רפאלי להיות רבנית באותה מידה, ממילא היא כל היום עם הציציות בחוץ
_____________________________________
“Much of the social history of the Western world over the past three decades has involved replacing what worked with what sounded good”


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 30-05-2012, 14:56
  משתמש זכר channb channb אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.08.03
הודעות: 3,521
אם כבר מונופולים...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי channb שמתחילה ב "המדינה תממן רבנים רפורמים וקונסרבטיבים"

אני מעוניין לפתוח בית רפואה אלטרנטיבית, לקרוא לעצמי רופא בשיטה אלטרנטיבית וכו'. (אם יגיעו חולים מה זה העסק שלך, יש להסתדרות הרפואית מונופול על הבריאות). כמה אגב משתכרים ראשי המנגנונים בהסתדרות זו, יותר או פחות מראש עיר?

אני מעוניין לספק ייעוץ משפטי ולייצג אנשים מול הרשויות, למה יש מונופול ללשכת עוה"ד (ע"ע המרכז למימוש זכויות רפואיות).

אני מעוניין לספק שירותי ייעוץ בענייני מס ולייצג לקוחות מול רשות המסים, למה שללשכה תהיה בלעדיות.



מעבר למישור הענייני שאליו לא התייחסתי (דעתי לגבי הרפורמים ברורה, ע"ע Bark mitzvahומעבר לכך אין לי כוונה להתייחס אליו באשכול זה), יש צורך להתייחס בדחיפות לשתי נקודות בעלות השלכות מהותיות.

א. כיום חומת ההגירה של מדינת ישראל מבוססת על רבני ישראל, הם ממלאים הלכה למעשה את התפקיד שאותו ממלאות רשויות ההגירה (דוגמת הUSCIS) במדינות אחרות. כרגע, (לאחר פסיקתו של בג"צ ופרשנותו של ויינשטיין) נוצר מצב שבו כל עשרה אנשים יכולים לפתוח קהילה, לספח אליהם מאמינים מכל העולם, ולדאוג לכך שיוכרו כיהודים מכח חוק השבות. מצב זה פותח דלת אחורית לכל אדם בעולם להגר בעצם למדינת ישראל.

ב. לא יעלה על הדעת שכל אדם יוכל לכנות עצמו רב כשם שלא יעלה על הדעת שכל אחד יכנה עצמו רופא עו"ד או רו"ח. וכאן אני שואל מהו הסף ולמי הסמכות לפקח על הנ"ל על פי חוו"ד המלומדת של מר ויינשטיין.

נערך לאחרונה ע"י channb בתאריך 30-05-2012 בשעה 14:58.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 30-05-2012, 15:44
צלמית המשתמש של פסטן
  פסטן פסטן אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.12.09
הודעות: 9,751
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי Sam Weller שמתחילה ב "ברור, מדובר בדת אחרת כי?"

כמו שהוא מפחד לתת פתח לזרם רפורמי הקודם, כי מפחדים מההצלחה שלו.

אז בחלק אחד אתה צודק - הזרמים האלה נורא מוצלחים. לרפורמים הקודמים יש שני מיליארד (ואולי יותר) 'מאמינים רשומים'.

בחלק השני אתה אומר טועה - נצרות זה לא עוד זרם ביהדות, וגם "יהדות רפורמית" לא. אפילו אם תקרא לה "היהדות הכי אמיתית שיש" (ול"יהדות הרבנית" תקרא "יהדות פיקטיבית של נוכלים ורמאים"). תקרא להן איך שבא לך. אלו שתי דתות נפרדות. השומרונים גם חושבים שהם היהודים האמיתיים ו"היהדות הרבנית" היא עיוות ושגיאה. נפלא. על זה אפשר להתווכח אחר-כך. אבל קודם כל - אלה שתי דתות שונות.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה(קרדיט למרשי)
אמר לה ינאי מלכא לדביתיה אל תתיראי מן הפרושין ולא ממי שאינן פרושין אלא מן הצבועין שדומין לפרושין שמעשיהן כמעשה זמרי ומבקשין שכר כפנחס

אמר פסטן: שניהם גרועים, אבל עדיף להיות טיפש מאשר שקרן.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 30-05-2012, 16:06
צלמית המשתמש של פסטן
  פסטן פסטן אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.12.09
הודעות: 9,751
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי Sam Weller שמתחילה ב "תסביר לי בבקשה"

כל השאר: מה שכחת לציין?
יש לך "רבה" ולא רב? אתם מדליקים את החשמל בשבת בעצמכם? (לא בשעון שבת)? נשיכם מניחות תפילין?
נחמד ש"טקסי הנישואין הם לפי ההלכה", אבל האם כל השאר גם לפי ההלכה? אם גם כל השאר לפי ההלכה, זה אכן בית פולחן לדת היהודית.


אחד הקטעים ביהדות הוא שאתה מציית להלכה גם כשהיא מטופשת: לא כואב לך להדליק חשמל בשבת, ואתה לא עושה את זה. דבורה הנביאה שפטה את ישראל, אבל לא סומכים נשים לרבנות. נשים היו רשאיות להניח תפילין (ואף היו כאלה שהניחו, בעבר הרחוק, נדמה לי), אבל מאז הדבר נאסר (בעיקר על ידי האשכנזים המניאקים!). לא רוצה? אל תהיה יהודי. שמעתי שלהיות נוצרי הרבה יותר קל - רק אמץ לחיקך את ישו, ומובטחת לך הכניסה לגן-עדן (תלוי באיזו נצרות, האמת...).
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה(קרדיט למרשי)
אמר לה ינאי מלכא לדביתיה אל תתיראי מן הפרושין ולא ממי שאינן פרושין אלא מן הצבועין שדומין לפרושין שמעשיהן כמעשה זמרי ומבקשין שכר כפנחס

אמר פסטן: שניהם גרועים, אבל עדיף להיות טיפש מאשר שקרן.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 30-05-2012, 16:49
צלמית המשתמש של פסטן
  פסטן פסטן אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.12.09
הודעות: 9,751
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי Sam Weller שמתחילה ב "יש רב, נשים לא מניחות תפילין ובית הכנסת משתמש בחשמל כמו כל בית כנסת אורתודוכסי"

אז כנראה שזה בית-כנסת אורתודוקסי-כמעט.
עניין המחיצה נשמע לי תמוה מעט, אבל אני לא יודע האם זה ממש נפסק להלכה. אני מאמין שהחבר CHANNB יוכל להתייחס לשאלה. כנ"ל לגבי עליית נשים. כצופה מן הצד, אלמלא ידעתי את מה שאמרת, הייתי חושד שמדובר ברפורמים (וברוב המקרים הייתי צודק), אבל אני מניח שזה יכול להיות בסדר.

אתן קריטריון אינדיקטיבי יותר (אלה למעלה היו רק דוגמות): מי סמך את רב הקהילה? (אפילו שאין זו סמיכה במובנה המקורי, ולכן גם היא לא נותנת אינדיקציה מושלמת)

אמרת ש"הדברים נבחנים לפי הצורך והזמנים", אבל השאלה היא מי בוחן - הרב? ראשי הקהילה? הצבעת רוב חברי הקהילה? (נו, לפחות כולם יהודים; גם זה משהו...)

נקודה אחרונה היא שיש עניין ש"מנהג שאינו לקוח מההלכה" הופך למחייב מבחינה הלכתית, כך שיש גבול עד לכמה שאפשר לוותר על "מנהגים שאינם לקוחים מההלכה". אבל בגדול - גם אם יש לכם מספר מנהגים חריגים, אם יש לכם רב אורתודוקסי וככלל אתם מצייתים לפסיקות אורתודוקסיות (נגיד שבכירי הרבנים האורתדוקוסים בעולם פוסקים א' ב' ג' - האם תקבלו את זה?). אם כן, אז בתכלס אתם אורתודוקסים. גרסה קצת מוזרה ואזוטרית, אבל לגיטימית.



עריכה:
לגבי עלייה לתורה: http://www.kipa.co.il/ask/show/8716...%95%D7%A8%D7%94
אתה יכול לבדוק את המקור שמצוין שם, ולראות האם שו"ע ממש אוסר זאת. לפי הבנתי, נראה שיש איסור, ושו"ע זה די הבסיס. עם זאת, הוא פותח שם פתח, כך שלכאורה אם נהוג אצלכם שגם הנשים מגיעות לשחרית כל בוקר (ולא פעם ב-, לפעמים, בחלק מהחגים...) אז יש בסיס לרב המקום להתיר.

מצד שני:
הנה אזכור של מקור נוסף שטוען שאין בסיס להיתר: http://hazofe.co.il/web/katava6.asp...yon=2430&mador=
אתה יכול לחפש את המקור עצמו ולבחון אותו.

הנה משהו YNET-י (הקריאה על אחריותך בלבד!): http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3424515,00.html
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה(קרדיט למרשי)
אמר לה ינאי מלכא לדביתיה אל תתיראי מן הפרושין ולא ממי שאינן פרושין אלא מן הצבועין שדומין לפרושין שמעשיהן כמעשה זמרי ומבקשין שכר כפנחס

אמר פסטן: שניהם גרועים, אבל עדיף להיות טיפש מאשר שקרן.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י פסטן בתאריך 30-05-2012 בשעה 16:55.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 30-05-2012, 17:05
  Sam Weller Sam Weller אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.01.05
הודעות: 5,940
הרב במקרה הוסמך בהסמכה אורתודוכסית
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי פסטן שמתחילה ב "אז כנראה שזה בית-כנסת..."

אבל הוא לא יגדיר את הקהילה שלו כאורתודוכסית (והוא, אגב, הפוסק בענייני בית הכנסת, אין דמוקרטיה). במקום מגורי הקודם הלכנו לבית כנסת דומה מאד ששם הרב הוסמך בהסמכה קונסרבטיבית.

באופן כללי יש נטיה חדשה בצפון אמריקה לזנוח את השיוך לזרמים. זה משום שההבדלים אינם מאד ברורים בהרבה מקרים. למשל יש קהילות נאו אורתודוכסיות שמחמירות פחות מקהילות קונסרבטיביות. זה נכון שהרפורמים במקרים מסויימים חורגים מאד מהמסורת, מההלכה ואפילו מהרוח היהודית, אבל תוכל למצוא קהילות רפורמיות שקרובות מאד לזרם הקונסרבטיבי. זה פונקציה של מי שעומד בראש הקהילה.

על כל פנים, בעיניי לקבוע קטגורית שהקונסרבטיבים אינם יהודים זה מגוחך, בעיקר משום שאינך מערער (אני חושב) על יהדותם של חילונים גמורים. ברור שהמדינה צריכה לקבוע קריטריונים למיהו רב מוכר ומהו גיור מוכר, אבל מתן המונופול לאורתודוכסיה בנושאים הללו הוא מזיק לדעתי.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #24  
ישן 31-05-2012, 15:32
  Sam Weller Sam Weller אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.01.05
הודעות: 5,940
המדינה צריכה להקים ועדה שתקבע קריטריונים למי מוסמך לגייר
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי channb שמתחילה ב "ומהו הגבול לדעתך וכיצד תקבע..."

רבנים מכל הזרמים צריכים ליעץ לוועדה, אבל צריך להיות ברור שההחלטה הזאת היא פוליטית ולא הלכתית. מדובר על הכרה בגיור לצורך חוק השבות. אם האורתודוכסים יירצו לנהל רישום התנדבותי של יהודים אורתודוכסים, זו זכותם.

מבחינת מימון של רבנים והסמכתם לחתן, גם כאן צריך להסדיר הסמכה על ידי מוסדות ספציפיים שעומדים בקריטריונים, ומובן מאליו שהקריטריונים אינם יכולים להיות קריטריונים אורתודוכסיים.

אישית אני לא מרגיש שיש לי השכלה מספקת בנושא לקבוע את הקריטריונים, אבל בשביל זה יש רבנים ורבות, אקדמאים ופוליטיקאים שישבו על המדוכה.

לסיום, אם אתה רוצה לנהל דיון רציני, מוטב שתמנע מדמגוגיה אינפנטילית כמו בשורה האחרונה שלך.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 31-05-2012, 16:01
צלמית המשתמש של פסטן
  פסטן פסטן אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.12.09
הודעות: 9,751
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי Sam Weller שמתחילה ב "המדינה צריכה להקים ועדה שתקבע קריטריונים למי מוסמך לגייר"

והטענה שלי היא (ושל CHANNB, אם אני מבין אותו נכון) היא ההחלטה הפוליטית צריכה
להיות להתיישר לפי ההלכה בנושאים מסוימים.

לדוגמה, כשבאתר אגד יש לו"ז לששי או שבת וכתוב שהוא "כפוף לזמני כניסת/יציאת השבת"
הרי ברור לך שהכוונה היא לזמנים ההלכתיים, ולא לאיזו "הכרעה פוליטית" בעניין, נכון?

כשמדברים על תעודות כשרות (בהקשר של האיסור לכתוב על השלט של העסק "כשר", או
בקשר לצבא, מוסדות מדינה וכו'), ברור לך שהכוונה היא לכשרות הלכתית, ולא לכך שבכנסת
תערך הצבעת רוב על השאלה "האם הביצה נגעה בשניצל" וכו'?


השורה האחרונה שלו איננה דמגוגיה אינפנטילית, אלא טיעון היפרבולי.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה(קרדיט למרשי)
אמר לה ינאי מלכא לדביתיה אל תתיראי מן הפרושין ולא ממי שאינן פרושין אלא מן הצבועין שדומין לפרושין שמעשיהן כמעשה זמרי ומבקשין שכר כפנחס

אמר פסטן: שניהם גרועים, אבל עדיף להיות טיפש מאשר שקרן.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 31-05-2012, 16:34
  Sam Weller Sam Weller אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.01.05
הודעות: 5,940
יש הבדל בין הדברים
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי פסטן שמתחילה ב "והטענה שלי היא (ושל CHANNB,..."

כשרות במוסדות המדינה נשמרת על פי קריטריונים מחמירים (מן הסתם לא המחמירים ביותר) משום שהמטרה היא לספק את השרות לציבור הגדול ביותר. אבל זה לא דומה לסוגייה אילו זרמים יוכרו על ידי המדינה, מי יוכר כיהודי לצורך חוק השבות ומי יוסמך לחתן יהודים מהקהילה שלו' משום שקבלת הקונסרבטיבים אינה פוגעת באורתודוכסים.

ההחלטה הפוליטית צריכה להתיישר לפי קריטריונים שיתייחסו להלכה ויתייחסו גם לנהוג בזרמים הלא אורתודוכסיים. יתייחסו, אבל לא בהכרח יאמצו. כמו אחרים פה באשכול, אני סבור שאפשר להגיע למכנה משותף די רחב עם הקונסרבטיבים, וקצת סקפטי לגבי הרפורמים, למרות שיש גם קהילות רפורמיות שמרניות יחסית.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 01-06-2012, 13:25
  משתמש זכר channb channb אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.08.03
הודעות: 3,521
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי Sam Weller שמתחילה ב "המדינה צריכה להקים ועדה שתקבע קריטריונים למי מוסמך לגייר"

ואתה חושב שהטיעון שרבה שאין לה מושג בהשכלה יהודית היא שוות ערך לרב מוכשר שעסק עשרות שנים בתורה ויהדות היא טיעון פחות אינפנטילי מקומם וחסר טעם.

השורה האחרונה שלי היא לוז העניין, יש גורמים שמסתפקים בטקס יהודי כל שהוא כמו bark mitzva (המשלב רעיון ליבראלי עכשווי) כדי לצרף בעלי חיים ליהדות.

במה היצור הזה יותר יהודי מברק אובאמה? (הוא בן דוד של אשתו)
http://www.nytimes.com/2009/04/05/m...?pagewanted=all

אתה רוצה שאני אשב עם Rabbi Capers Funnye כדי לסכם על מיהו יהודי?

אתה יודע מה זה bark mitzva? (הk לא נמצאת שם בטעות, תחפש בגוגל). אתה מסוגל להסביר לי מה הקשר בין זה ליהדות? אתה רוצה שרב עם הידע העצום שלו ביהדות ולאחר שהשקיע עשרות שנות לימוד ישב עם מי שמעלה כלבים לתורה כדי לדון בגורלו של עם ישראל?

אני רוצה להבהיר שאני לא מעוניין סתם לתקוף ולהגחיך, אלא להבהיר ולהמחיש שבין האורתודוכסיה לרפורמה ישנם פערים והבדלי תפיסות עולם שהן בלתי ניתנות לגישור. זה לא בהכרח נכון (בנוגע למישור הקיומי - לאומי בלבד) לגבי גורמים אחרים שאינם אותודוכסים (אך פחות ליבראליים כמו למשל רב ביה"כ שלך, וזאת על פי התיאור שלך), אבל בנושא של מיהו יהודי ועריכת חופות וגיטין הם יצטרכו ליישר קו עם השולחן ערוך.

עריכה: ראיתי לאחר מכן שציינת בעצמך את ההבדל בין הרפורמים לזרמים האחרים בתגובתך לפסטן.

נערך לאחרונה ע"י channb בתאריך 01-06-2012 בשעה 13:41.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 01-06-2012, 14:06
  משתמש זכר channb channb אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.08.03
הודעות: 3,521
בתגובה להודעה מספר 27 שנכתבה על ידי channb שמתחילה ב "ואתה חושב שהטיעון שרבה שאין..."

שכחתי להתייחס לעיקר:
אין מקום להתערבות פוליטית בענין זה כפי שאין מקום להתערבות פוליטית בסוגיות משפטיות אחרות במדינת ישראל.
מדובר בנושא משפטי הלכתי בלבד. ורק לרבנים הזכות להביע בו דעה. כל רב שקיבל הסמכה על ידי גורם שלו מסורת מוכרת והמתבססת על השלחן ערוך יהיה כשיר בעיני לצורך הענין אם יצהיר שהוא מחויב לשלחן ערוך.
באם מדינת ישראל רוצה להפריד בין הדת ללאום והמדינה היא כמובן רשאית לעשות זאת, אך יש לקיים את הדיון הציבורי הראוי להמשיך בחקיקה. ולתת אוטונומיה דתית מתאימה לאורתודוכסיה (ניהול ספרי יוחסין!).
אגב כיום יש רוב חילוני מוחלט גם בממשלה וגם בכנסת ואין שום מניעה לחקיקה שכזו, מעבר לתודעתם היהודית של הנ"ל.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #29  
ישן 01-06-2012, 16:49
צלמית המשתמש של infected aviad
  משתמש זכר infected aviad infected aviad אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.10.06
הודעות: 6,922
בתגובה להודעה מספר 27 שנכתבה על ידי channb שמתחילה ב "ואתה חושב שהטיעון שרבה שאין..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי channb

במה היצור הזה יותר יהודי מברק אובאמה? (הוא בן דוד של אשתו)
http://www.nytimes.com/2009/04/05/m...?pagewanted=all

אתה רוצה שאני אשב עם Rabbi Capers Funnye כדי לסכם על מיהו יהודי?


אתה מודע לעובדה שלמרות שהוא חשב על לרשום את הקהילה שלו תחת האיחוד הרפורמי (מטעמי נוחות של להיות חלק מהאיגוד הגדול והמבוסס הזה), הוא עצמו איננו רפורמי אלא למעשה נמצא אפילו ימינה לקונסרבטיבים בקרבה לאורתודוקסיה? הינה, ציטוט מהכתבה שהבאת בנוגע לגיור השני שעבר (הראשון היה על-ידי רב שחור אחר שלא כל-כך אהבו ושהוא פחד שאם יעשה גיור):
Funnye said. “But I’m still a Black Israelite. A halakhic conversion” — one in accordance with traditional Jewish law — “wasn’t going to take away any of my blackness.”

אגב, עניין הרישום תחת הרפורמים לא הלך בסוף כי הרפורמים תומכים בנישואי תערובת והרב הנ"ל תומך בישיבה נפרדת בבית כנסת...

אז נכון, זה לא גדול הדור, אבל בחייאת, באמת יש צורך להשתמש בביטוי "במה היצור הזה יותר יהודי מאובמה"?
_____________________________________

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 03-06-2012, 01:29
  משתמש זכר channb channb אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.08.03
הודעות: 3,521
בתגובה להודעה מספר 29 שנכתבה על ידי infected aviad שמתחילה ב "[QUOTE=channb] במה היצור הזה..."

הגיור השני שעבר קונסרבטיבי ולא גיור אורתודוכסי, ומבחינה הלכתית אין לגיור של בית דין שאינו כפוף לשלחן ערוך משמעות (ובמידה והנ"ל לא כפופים לכללי השו"ע, אתה יכול להעסיק אותו כגוי של שבת ללא חשש). בנוסף אין לי ספק שלא יהיה ניתן לגשר על הפערים בין תפיסת העולם שלו ובין תפיסת העולם ההלכתית, בנוגע למיהו יהודי. (אני כותב זאת עם כל הסימפטיה האנושית שאני עשוי לחוש כלפי מי שמזדהה עם העם היהודי).

שכחת גם לציין שהתפילות בליווי מקהלה (מנהג נוצרי ורפורמי) ותופים (אסור משום שבות). בקיצור אין קשר בין קהילתו ליהדות המסורתית. תוכל גם לברר אודות המוסדות השונים בהם הוסמך לרבנות.


אגב במשפט שאתה מצטט הוא לא מתאר את החשש שלו, אלא הוא חשש להתגייר שנית מכיון שלא רצה לפגוע בקהילת היהודים השחורים שיכלו לפרש זאת כפקפוק ביהדותם.
I didn't want anyone to interpret my conversion as meaning I thought they weren't Jewish enough
מצד שני הוא היה מעוניין ביצירת קשר עם היהדות האירופית ורצה שהם יכירו בקשר האחווה המשותף. לשם כך הוא קיבל את ברכתו של הרב לוי (יהודי שחור) לאחר שהסביר שגיור הלכתי לא יבטל את עובדת היותו יהודי שחור = המשפט שציטט. (הנ"ל תמצות ולא תרגום כמובן).

נערך לאחרונה ע"י channb בתאריך 03-06-2012 בשעה 01:53.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #31  
ישן 30-05-2012, 17:39
  eshely77 eshely77 אינו מחובר  
מנהל פורום סטודנטים
 
חבר מתאריך: 03.09.08
הודעות: 5,043
בסך הכל צריך ללמוד משמעיה
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי channb שמתחילה ב "אם כבר מונופולים..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי channb
אני מעוניין לפתוח בית רפואה אלטרנטיבית, לקרוא לעצמי רופא בשיטה אלטרנטיבית וכו'. (אם יגיעו חולים מה זה העסק שלך, יש להסתדרות הרפואית מונופול על הבריאות). כמה אגב משתכרים ראשי המנגנונים בהסתדרות זו, יותר או פחות מראש עיר?
[/font]
[/font]


תפתח בית רפואה אלטרנטיבי, ארגון לאימון אישי כדי לצאת מחובות, איגוד רוקמי תחרה.
רק אל תצפה לקבל כסף ממדינת ישראל בשביל זה.
החברות בהסתדרות הרפואית עולה בדמי חבר ובנוסף יש לה כבר ארגון מתחרה.

עכשיו אם נודה על האמת הרעיון הנחמד של תמיכה כספית במוסד הרבנות נהפך ממזמן למקום שבעיקר מספק תפקידים למקורבים. יושב ראש הר"י מתפרנס כמרדים, סגן היושב ראש הוא מומחה בניתוחי עמוד שדרה וכך גם האחרים. (אגב, מדובר כנראה בארגון די דפוק אבל זה לא ממש נושא האשכול)
לעומת זאת רב העיר, רב השכונה המזכיר וכל השאר מתפרנסים יפה אך ורק מהתפקיד.
יושבי ראש הארגונים המקצועיים שמנית נבחרו על ידי העובדים, האם אני בוחר את רב העיר או רב השכונה?
מדובר בקומבינה נהדרת שמספקת מקומות עבודה למקורבים. עכשיו הרבנים הרפורמים הם לא טובים יותר, הדבר היחיד שהם רוצים זה שגם הם יקבלו קצת מהשמנת הזאת.

"...שמעיה אומר, אהוב את המלאכה ושנה את הרבנות ואל תתוודע לראשות" (מסכת אבות)
_____________________________________
זנגה זנגה, דאר דאר
(מ.קדאפי)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #36  
ישן 30-05-2012, 15:17
  משתמש זכר channb channb אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.08.03
הודעות: 3,521
בתגובה להודעה מספר 35 שנכתבה על ידי תבור - tar 21 שמתחילה ב "לרפורמים יש זכות לקבל שירותי..."

אכן כך...
לבני הדת הרפורמית הזכות למנות כהן דת רפורמי, ולצרף כבן דתם כל מי שיחפוץ בכך בדיוק כמו כהני דת מוסלמים ונוצרים. אני בהחלט תומך בהקמת מערך דתי רפורמי נפרד מהמערך האורתודוכסי. יכהנו בו כהני דת רפורמיים ולא רבנים. (כשם שעל מרפא אלטרנטיבי נאסר לקרוא לעצמו רופא).

יחד עם זאת במידה ויהיו להם סמכויות ביחס לחוק השבות יש לקיים דיון רציני על רמת הסף הנדרשת מכהני דת אלו לשם קבלת סמכות זו. בנוסף יש לקיים רישום תואם במשרד הפנים (מוסלמי, יהודי, נוצרי, רפורמי).

אגב הכרה בזרם כזה כדת מחייבת חקיקה ולא מחטף באישון לילה של שופט או פרקליט כזה או אחר.

נערך לאחרונה ע"י channb בתאריך 30-05-2012 בשעה 15:37.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #39  
ישן 31-05-2012, 14:32
  משתמש זכר channb channb אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.08.03
הודעות: 3,521
בתגובה להודעה מספר 38 שנכתבה על ידי MS_Rogue שמתחילה ב "ועוד פעם אני אשאל את השאלה..."

היהדות הארותודוכסית מקיימת מסורת בת 3000 שנה, ומי שרוצה להצטרף אליה יכול לעשות זאת (והדלת פתוחה לכולם) לאחר שעמד בתנאים מסוימים. כל זרם או גוף הפועל במסגרת המסורת הנ"ל לגיטימי בעיני לפחות במישור העקרוני, ואכן במסגרת זו ישנם מספר רב של זרמים וגופים, שכולם מקיימים את הדת היהודית כפי שנמסרה במהלך הדורות.
ישנם גורמים כמו הרפורמים שהוציאו את עצמם מהמסגרת הנ"ל, גם לשיטתם. כלומר הם לא מחויבים ולא מקיימים את המסורת הנ"ל, שהיא לוז הדת היהודית על תורתה ועיקריה כפי שהיא נמסרה במהלך הדורות. עד כמה שהנ"ל פרשו מהדת, אינני יכול להתייחס לדת שהם מפיצים כיהדות, ואליהם כרבנים.
המותגים רב, יהדות (במישור הדתי), ישיבה ובית כנסת (טמפל הרבה יותר מתאים להם) שייכים לאורתודוכסייה במשך אלפי שנים ואל להם לגזול אותם.

לגבי הגדרת הלאום, אני מבין את הצורך בהגדרה אזרחית שלא תהיה תלויה בהגדרה הדתית. בשל כך, לדעתי, לא יהיה מנוס מהפרדת דת ומדינה ברמה כל שהיא, (או לחילופין בהפרדה בין הלאום לדת) שתאפשר גם לאלו שאינם נמנים על הדת היהודית להגדיר את עצמם כבני הלאום היהודי. במסגרת זו יכולים גם הרפורמים לפעול ובלבד שלא יתחזו לרבנים ולא יגדירו את דתם כיהדות. במקביל יש לאפשר את רישום הדת בסעיף נפרד.
מה שנעשה בפועל הוא התחמקות מההתמודדות עם הנ"ל, והכשרתם בדלת האחורית (על ידי שופטים ויועמ"ש שלא נבחרו). את זאת אינני מקבל במספר מישורים:
א' במישור העקרוני כנ"ל.
ב' במישור המעשי -לא ניתן לקבל מצב שבו כהני דת רפורמיים ישפיעו על המבנה האורתודוכסי של החברה (כיום לא קיים רישום נפרד).
ג' במידה וישנה כוונה לפרוץ את גדרי הלאום שכיום מנוהלים על ידי הרבנים האותודוכסיים צריך לעשות זאת בצורה מסודת, בחקיקה ולאחר דיון ציבורי. (מדובר בנושא בעל השלכות חברתיות כבדות משקל). ובנוסף יש ליצור רגולציה שתמנע אסון דמוגרפי (כנ"ל בפתיחת האשכול).

נערך לאחרונה ע"י channb בתאריך 31-05-2012 בשעה 14:49.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #41  
ישן 31-05-2012, 15:47
צלמית המשתמש של ShoobyD
  משתמש זכר ShoobyD ShoobyD אינו מחובר  
מנהל משבראש, בלשנות, תכנות ויהדות
 
חבר מתאריך: 04.06.06
הודעות: 33,130
שלח הודעה דרך MSN אל ShoobyD Facebook profile LinkedIn profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 40 שנכתבה על ידי g.l.s.h שמתחילה ב "יכול להבין את עניין המימון לקונסרבטיביים..."

רב רפורמי אינו מנהיג דתי מהסבה הפשוטה שהיהדות הרפורמית אינה דת, היא "דרך חיים", אך לא דת.
"דת" בעברית משמעותה חוק/משפט, וליהדות הרפורמית אין חוקים, אין כללים, אפילו האמונה באל אינה מחוייבת (קיימים אף רבנים רפורמים אתאיסטים).
רב רפורמי הוא מנהיג קהילה סוציאלי, לא דתי, הוא אינו פוסק הלכה כי כאמור, אין להם הלכה. בלימודי ההסמכה שלהם לרבנות גם מתמקדים בעיקר בסוציולוגיה, קצת פסיכולוגיה, לימודי תרבות וכו׳.

להבדיל ממנה, היהדות הקונסרבטיבית היא דת הלכתית לכל דבר, רק שאופן פסיקת ההלכה אצלם שונה מאצל היהדות האורתודוקסית.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #43  
ישן 03-06-2012, 08:38
  .ישראלה היפהפיה .ישראלה היפהפיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.07.06
הודעות: 15,705
חוששני כי ההשוואה לתפקיד הרשג"ד שבצופים חוטאת למציאות
בתגובה להודעה מספר 42 שנכתבה על ידי g.l.s.h שמתחילה ב "בתאוריה הכל טוב ויפה"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי g.l.s.h
ולכן רבניו הם רש"גדים.


תחת אחריותו של הרשג"ד בצופים נמצאים לא אחת כ100 חניכים. הפעילות נמשכת פעמיים בשבוע לכל הפחות כשכל פעולה נמשכת לפחות שלוש שעות. בנוסף מתקיימות פעילויות מקבילות כחזרות לפסטיבלים, הכנות לטיולים, מחנות וכו' ובנוסף מוטלת על הרשג"ד אחריות ל100 שובבים היכולים להזיק לעצמם ואיש לרעהו במהלך 3 טיולים עם לינות לילה ומחנה קיץ שלא לדבר על ישיבות צוות עם ניהול 6 ויותר מדריכים וטיולי הכנה וכל זאת במקביל לשאר הפעילות הצופית בשבט ולא אחת גם במקביל ללימוד בתיכון לבגרות.

לא קל להיות רשג"ד!

ואכן ראוי לנהל את הדיון ברובד הטכנוקרטי שלו. לא הנאולוגים מול האורתודוכסים או אנשי ההשכלה מול החרדות ולא תלמידי הבעש"ט מול תלמידי הגר"א. חוששני שאנחנו ממש לא שם...

אנו עוסקים בתקנים ולא באידאולוגיה ואנו פשוט צריכים לשאול את עצמנו מה ההצדקה לתקינת רבנים רפורמים בישראל.

בעיר ממוצעת כמו ראשל"צ סביר כי מתגוררים לכל הפחות כ20,000 יהודים דתיים [כלומר בקרוב ל50,000 תפילות בציבור ביממה וכ350,000 תפילות קבע בביכ"נ בשבוע. הוסף לכך מסורתיים ומתפללי שישי שבת ותקבל מעל 400,000 הגעות של פרטים לתפילה בציבור בשבוע. [ובהנחה כי בעיר 10 רבני שכונות - 40,000 תפילות בשבוע בטרטוריה של כל רב שכונה]

כמה הגעות קבע של מתפללים רפורמים לתפילות יש בראשל"צ בשבוע מקביל? 30? 50?

רב אורתודוכסי צריך לענות לשאלות בכפוף לשולחן ערוך. תשובה שהיא מעין משפטית ומצריכה תמיד ידע ולא אחת התעמקות ממשית. כמה שאלות רב נשאלות בשבוע בראשל"צ? 10,000? לא אתפלא אם יותר.[כלומר מעל 1000 שאלות רב לשבוע לרב שכונה]. בנוסף צריכים הרבנים האורתודוכסים בעלי התפקיד לדאוג למקוואות, לתחומי שבת, להעביר שיעורים בערבים, להשיא זוגות בטקס שהינו בעל אופי משפטי עפ"י חוקי מדינת ישראל וכן הלאה.

רב רפורמי בקהילה בעלת נפח פעולה מצומצם כבישראל ברוב מכריע של הישובים [למעט נאמר בית דניאל בצפון ת"א ומספר ישובים ככפר שמריהו] מנהל שתי תפילות ומעביר שיעור אחד בשבוע, אינו נזקק לענות על שאלות יומיומיות סביב השעון תוך הכרח להשיב לפי קודקס חוקים ואינו אחראי לתקינות שרותי הדת בשכונתו.

נפח הספרות המקצועית שצריך רב אורתודוכסי להכיר כדיי לבצע את עבודתו הוא רב מאוד. מאוד מאוד. שולחן ערוך, ש"ס ראשונים ואחרונים וזה רק הבסיס.

מה נפח הספרות המקצועית שצריך רב רפורמי להכיר כדי לבצע את עבודתו? האם בשביל לדעת לספר על רות = חשוב להיות נחמדים לגרים / אברהם אבינו = הכנסת אורחים היא חשובה וגם להיות נחמדים לגרים / ספר שמות = כי גרים הייתם בארץ מצרים - צריך להתבסס על משהו שהוא מעבר לדפי מסרים אינטרנטיים?

ברור כמובן שיש רפורמים מבריקים שבקיאים בנבכי יהדות וחלקם אולי אפילו הגיעו מהעולם האורתודוקסי וברור שיש רבנים אורתודוקסים שלא מתאימים לתפקידם. אבל ככלל - האם המקצוע של 'רב רפורמי' בהתיחס לתפקידיו, לביקוש לשרותיו ולהשכלה הנדרשת לביצועו מצדיק תקינה ממשלתית?

אם תחקיר עיתונאי היה מגלה כי המדינה מתקצבת בתקן רב שלם אדם שהשכלתו הרבנית מבחינת הקף הלמידה אליה הינה פחות מעשירית מהנדרש מכלל הרבנים וכי נפח פעילותו נמוך מאחד למאה משל הרבנים האחרים - האם לא היתה הכותרת מזדעזעת מבזבוז כספי הציבור והאם בבג"צ שבעקבות הכתבה לא היתה נדרשת המדינה לנמק את אי הסבירות שבתקינה.

במילים אחרות: בהתיחס לכמות הרפורמים בארץ ולתפקידי הרבנים הרפורמים בישראל - פסיקת בג"צ משרתת יותר אג'נדה מאשר מתקנת אי שוויון.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #45  
ישן 31-05-2012, 18:13
צלמית המשתמש של TIMON the mongoose
  משתמש זכר TIMON the mongoose TIMON the mongoose אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.12.09
הודעות: 7,559
קשה לי להבין את המילה פונדמנליסטים
בתגובה להודעה מספר 44 שנכתבה על ידי teddy002 שמתחילה ב "הזרמים ביהדות אמריקה למשל,..."

בהקשר הזה. עד עד לא מזמן זה היה המיינסטרים של היהדות. אותם יהודים בגולה שהבדילו את עצמם מאז הגלות עד היום שרדו בזכות שמירה על כל ההלכות הללו ובעצם ניתן להגיד שאתה נולדת כיהודי רק בגלל שאבותייך היו פונדלמליסטים. אני סבור נגיד שאמנם לא חייב לשמר את הלבוש של מזרח אירופה בישראל אבל אני לא הייתי מכנה את כלל הדתיים פונדמליסטים. אני חושב שאתה הוא המקצין בכך שאתה מתנכר לדורות שלמים של ההסטוריה של העם שלך. אצלי אישית חגים, מסורת, ברית מילה חתונה אלו דברים שהם חלק מהזהות שלנו כיהודים ואמשיך בגאווה לקיים אותם, גם בתור אחד שהוא לא דתי.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #55  
ישן 01-06-2012, 14:34
צלמית המשתמש של תבור - tar 21
  משתמש זכר תבור - tar 21 תבור - tar 21 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.10.09
הודעות: 6,786
בתגובה להודעה מספר 54 שנכתבה על ידי teddy002 שמתחילה ב "אבל כמו ששינויים מתרחשים, בני..."

התפיסה האפיקורסית הזאת מנוגדת לחלוטין לכל התפיסה של הדת היהודית מהשנייה שבה קמה,הדת היהודית פירושה אמונה בכך שהתורה היא דבר האל - אדם שזורק את העיקרון הזה זורק את כל הדת היהודית.
מדינת ישראל,כמדינת העם היהודי לא יכולה להשתית את יחסיה עם הדת היהודית על זרמים שהתנתקו ממנה אלא רק על הדת היהודית האמיתית,המסורתית, זו של משה רבנו ויהודה המכבי,של רבי יוחנן בן זכאי והתלמוד,של הגאונים ושל הגיבורים שמסרו נפשם על קידוש השם במסעי הצלב - או בקיצור,על היהדות האמיתי,הנאמנה והמסורתית ולא על כל מיני גורמים שמעוותים את הדת היהודית לכיוונים שהופכים אותה לקליפה עלובה שמכסה על מערביות פשוטה ותו לא.

נערך לאחרונה ע"י תבור - tar 21 בתאריך 01-06-2012 בשעה 14:41.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #59  
ישן 31-05-2012, 19:17
צלמית המשתמש של golani_2
  golani_2 golani_2 אינו מחובר  
מנהל 20+, מו"ס
 
חבר מתאריך: 27.07.05
הודעות: 23,334
בתגובה להודעה מספר 44 שנכתבה על ידי teddy002 שמתחילה ב "הזרמים ביהדות אמריקה למשל,..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי teddy002
הזרמים ביהדות אמריקה למשל, ניתן להגיד כמעט שזה הזרם של העדה האמריקאית ולכן גם להם יש זכות לצבור מקום.

ופה אתה מתבלבל בין הדת היהודית לבין הלאום היהודי (שזה חצי נחמה, רוב האנשים מתכחשים או בורים לעובדה שיש לאום כזה...).

הזרם הרפורמי (ברובו), על אחת כמה וכמה הרפורמי-אמריקאי, הוא ללא ספק חלק מהעם היהודי, בדיוק כמו הזרם(?) החילוני.
אמהמה- כל קשר בינו לבין הדת היהודית אקראי בהחלט.
כמובן שזה תלוי, אבל יש לא מעט קהילות יהודיות רפורמיות שיש להן פחות מהמשותף עם הדת היהודית מהקהילה הקתולית הממוצעת.
_____________________________________
"בטבע הסוס הוא בלונדינית מטומטמת. גם טיפש וגם בעל נורמות מיניות מופקרות.אי לכך, אני גאה להיות חמור."

אראל סג"ל

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
ותודה לדורון

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #61  
ישן 01-06-2012, 00:12
צלמית המשתמש של MS_Rogue
  משתמש זכר MS_Rogue MS_Rogue אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.03.10
הודעות: 17,061
בתגובה להודעה מספר 60 שנכתבה על ידי ShoobyD שמתחילה ב "[QUOTE=golani_2]יש לא מעט..."

לא לא, הוא דווקא הגדיר זאת מצויין - לצערי יש דמיון בחלק מן המקומות בין היהדות האורתודוקסית והכנסייה הקתולית. ההתייחסות לרב כאילו והוא תחת השראה אלוהית, חשיבות הדוגמה, אלו מאפיינים קתוליים להחריד שבניגוד לשכתוב ההיסטוריה אינם קיימים שלושת-אלפי שנים, ואפילו לא שלוש מאות.

במובן מסויים, הגיע הזמן למהפכה בסגנון מרטין לותר ביהדות האורתודוקסית. אני לא חושב שמן הרפורמים תבוא הישועה (אחרי הכל, לותר, בניגוד לרפורמים, זנח את הכנסייה, לא את הדת) אבל בהחלט לא תזיק אלטרנטיבה יהודית לבישופי החצרות, אדמו"רי הקתדרלות ושאר מרביצי דוגמה.
_____________________________________
מר רוג - כי החיים קצרים מדי לשמות מלאים


נערך לאחרונה ע"י MS_Rogue בתאריך 01-06-2012 בשעה 00:16.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #74  
ישן 01-06-2012, 13:22
  .ישראלה היפהפיה .ישראלה היפהפיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.07.06
הודעות: 15,705
אין כל בעיה שהמדינה תסייע לקהילות רפורמיות בישראל ביחס למשקלם שבאוכלוסיה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי channb שמתחילה ב "המדינה תממן רבנים רפורמים וקונסרבטיבים"

בגוש דן יש לעניות דעתי פחות קהילות רפורמיות ממספר אצבעות כף יד אחת. מספר החברים המגיעים למניני קבע של שבתות שבכולן נופל ממספר מתפללי הקבע היומיים של בית כנסת בינוני בעיר לא דתית. קל וחומר שמספרם נופל משמעותית ממספר המסורתיים המצויים בערים אלו [קרי - אנשים 'חילונים' המתיחסים לכללי היהדות השמרנית כאל קריאת הכיוון אליה יש לכבד את המסורת]

זו זכותם הבריאה של אנשים לקיים קצת יידישקייט ביחד וזו חובתו הבריאה של משרד הדתות לספק להם מקום לשם כך - הכל בפרופורציות. כלומר - אם אני מקצה תקן דת לעשרים מתפללי שבת רפורמים - עלי לנמק לעצמי מדוע לא אספק תקן זהה לעשרים נערים המקימים מנין מנחה יומי בבית הספרהתיכון שלהם בהפסקה האחרונה [ויש כאלה]. או מדוע לא אספק תקן דת למניני קבע גדולים של כל סניף בני עקיבא בגבעת שמואל ומושב מסורתי בדרום הארץ.

זה לגבי התקינה.

לגבי הרפורמיות בישראל - אני מכיר ומוכיר אי אלו רפורמים אבל התחושה שלי בתור אורח היא כי:

[1] השינויים שנעשו בסידור מוטב היה כי לא יעשו. יש הבדל בין לקרוא חלק מהזמירות או להוסיף את שמות ארבע האמהות לתפילה לבין שינויים וקיצוצים מהותיים יותר. אין ממש קו מנחה והתחושה היא כאילו הסידור הרפורמי 'עבודה שבלב' הוכן ע"י ועדה אד הוק שאחזה באיזמל ולא בראיה של התיחסות למקור בן מאות בשנים שיש לגעת בו בעדינות ובלטיפות.

יש הבדל בין 'רפורמים' ל'מסורתים' שכן המסורתי מכוון עבודתו למסורת. לשורשים ולהסטוריה. גם אם הוא בוחר את שהוא רוצה הרי שהוא בוחר 'מתוכם'. הרפורמה כשמה כן היא. וכמאמר הבדיחה הרצינית הידועה: "בית הכנסת שהחילוני אינו מבקר בו הוא בית הכנסת האורתודוכסי".

[2] מבלי להכליל ורק ממה שאני פגשתי - הידע של יהודי רפורמי ממוצע על היהדות, שורשיה ומסורותיה אינו זהה לזה של יהודי דתי אורתודוכסי. קל וחומר ידיעותיו של רב או רבה רפורמים מול ידיעותיו של רב קהילה אורתודוכסי. השעורים אכן נעימים לאוזן ומלאים באהבה והם מתאימים להגדרת 'עבדות הלב' אבל עבודה זו ראוי כי תשען על 'עבודת הדעת'. אינך יכול להיות רפורמטור אמיתי אם לא למדת על בוריו את המקור. נכון וטוב שיש מומחים לא אורתודוכסים למחשבת ישראל הבקיאים יותר מדתיים רבים בנבכי היהדות - אבל ממה שאני פגשתי - אין מדרגת חשיבתם וידיעותיהם חופפת למדרגת מובילי היהדות הרפורמית.

________

לגבי הרפורמים בארה"ב - אין לי ידיעות מעבר למעט שבתקשורת. אני מבין שקהילותיהם גדולות. אני מבין שלרבים זהו הקשר העיקרי ליהדות [דג רק כשהוא מחוץ לאקווריום מרגיש את המחסור במים]. אבל במבחן התוצאה של השוואת כמות היהודים הרפורמים לפני חצי מאה למצב היום יש מקום לשאול האם 'רפורמה' הנערכת בגולה שלא על קרקע יציבה אינה למעשה דלת היציאה מהיהדות. אין לי תשובה אבל אני חושב שראוי לשאול.

לגבי 'נציגי' הרפורמים מארה"ב המובלטים בתקשורת ארצנו - הרי שלמרבה הצער, עולה בעשור האחרון ניחוח פוליטי עז מפועלם אבל כמובן שיתכן שאין זה משקף וזו הטיה מכוונת של המדיה הישראלית

__________

לגבי היהדות האורתודוכסית/מסורתית - הקפיאה במקום של היהדות לגבי ההתפתחותיות החברתיות במאה השנים האחרונות היא בעיה. היהדות ידעה להתגבר בעזרת פטנטים הלכתיים על שינויים טכנולוגים החל מתעשית המזון וכלה בתפקודו של האדם בשבת. אבל למקומה השונה של האישה ולדפוסי הפרנסה השונים לא השכילה היהדות [בחלקה] להסתגל. אשה שרוצה לשמוע שופר צריכה להדחק בעזרה צפופה כדי חמישית מעזרת הגברים ומאחרי פרגודים עבים. אשה אורתודוקסית שרוצה לקרוא בתורה במנין נשים תתקשה למצוא את האכסניה מאירת הפנים. משפחה שרוצה להיות יחדיו בסיטואציות צנועות ולתת תחושת שוויון לכלל חבריה תתקשה לעשות זאת במסגרת השמרנית ועוד לא נגענו בסוגית הגיור הנוקשה. האם תמיד היה זה כך? האם כל האדומים שגוירו היו עומדים היום בכללי הגיור של הרבנות? האם לא הגיע הזמן לכבד את ה'צהר' שפתחו רבני צהר ולהשתמש בו?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #77  
ישן 01-06-2012, 14:57
צלמית המשתמש של linuxsboot
  linuxsboot linuxsboot אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.04.06
הודעות: 18,034
בתגובה להודעה מספר 76 שנכתבה על ידי תבור - tar 21 שמתחילה ב "ברור,היהדות זה לא דת עם מערכת..."

לא,החרדים עושים מהדת כסף וכאן הבעיה שנתנו להם שליטה על הדת בארץ.

כל הכשרות כדוגמא כשר רגיל וכשר בד"צ הכל זה כסף שהולך לחרדים ומוצרים שכשרים בד"צ גם עולים יותר ותן לי לגלות לך משהו יש שוקולדים שזה אותו מוצר רק לחרדים ושומרי מסורת הכבדים מוכרים אותו ביותר ביוקר בגלל הכשרות והמחיר שהחרדים נותנים לזה.
כשרות בבתי מלון וכו...

חתונות,יש אנשים שהחרדים מסרבים לתת רישיום חתונה,כי יש ספק שהאישה יהודיה או הגבר ספק יהודי אפילו שזה שטויות וההורים היו יהודים וכל שאר השטויות שלהם להוציא מאנשים כסף.

אחרי זה אתה מביט באנשים שרוצים חתונה אזרחית ולא דתית ושואל את עצמך מדוע לא אוהבים את הדת,אבל שוכח את החמולה שעושה כסף אצל החרדים על חשבון שאר העם עם כל מיני חוקים שעבר הזמן שלהם.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
will you marry me nesli barda? Operating system: Linux The day Microsoft & apple makes a product that does not suck will be the day they start making vacuum cleaners. say no to Apple&Facebook&MS&Samsung IL&Nokia&Hot&Yes,but say yes to Google

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #78  
ישן 01-06-2012, 16:58
  משתמש זכר channb channb אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.08.03
הודעות: 3,521
בתגובה להודעה מספר 77 שנכתבה על ידי linuxsboot שמתחילה ב "לא,החרדים עושים מהדת כסף וכאן..."

זכותו של הרוב להעביר חוק שיפריד בין הדת למדינה. הסיבה שלא עושים זאת היא רק משום שהרוב מבינים (לפחות בינתיים) שקיומו של העם היהודי כעם שלם אחד, תלוי בהגדרות המופיעות בשלחן ערוך.
אציין שאין כיום לחץ פוליטי ויש רוב חילוני מובהק גם בממשלה, ולהערכתי הפרדת הלאום מהדת, לא תגרום לש"ס לפרוש(אני מסופק לגבי יהדות התורה) במידה ותשמר האוטונומיה של הרבנות.

עד כמה שאתה חושב שזה מיותר איש לא מחייב אותך לאכול בד"צ. (אני לא מבין את הטיעון הזה שחוזר על עצמו שוב ושוב בפורום). לשוקולדים שאתה מדבר עליהם (מגדים של עלית למשל) יש מקבילות ללא בד"צ, אתה מוזמן לקנות את המוצרים המקבילים במידה והם יותר זולים.

יותר משתלם כלכלית לחתן מאשר לסרב. (המנהג לתת תשר למסדר הקידושין אך לא למי שמסרב לחתן).

אני לא חושב שהרפורמים מעניקים שירותי דת בחינם בארה"ב למשל. לעומת זאת רוב שירותי הדת במדינה ניתנים בחינם ולכל דורש והם זמינים ונוחים לכל.

אציין אגב שישנה הצעה להקמת קבורה עסקית
http://www.haaretz.co.il/news/politi/1.1718852
על פי ההצעה תשלם והרבה על מה שקיבלת עד היום מהחרדים בחינם.

ולסיכום אין לך מושג כמה אתה מקבל מהחרדים בחינם, במידה ותהיה הפרדת דת ומדינה ותגלה שעל כל פיפס דתי צריך לשלם תגלה כמה אתה טועה.

נערך לאחרונה ע"י channb בתאריך 01-06-2012 בשעה 17:01.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #82  
ישן 01-06-2012, 17:16
צלמית המשתמש של linuxsboot
  linuxsboot linuxsboot אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.04.06
הודעות: 18,034
בתגובה להודעה מספר 81 שנכתבה על ידי shruki שמתחילה ב "כפיה דתית היא [B]כשכופים..."

כל מי שרוצה לעבוד עם צה"ל חייב למכור אוכל כשר בד"צ,ולכן על הלחם אתה רואה בד"צ, סתם לידע כללי.

מאפיות שעושות לך ולכל עם ישראל את הלחם מקללים את את הרבנים,כי הם שוחטים אותם במחיר של הכשרות,לוקחים להם מלא לחם ואני מתכוון להרבה,ואני מכיר בעל מאפייה שהחרדים שנותנים את הכשרות סוחטים אותו קשה מאוד ואסור לו לומר לחרדי הזה מילה רעה,אחרת החוזה עם הצבא הלך מיד. אתה חילוני שומר מסורת,אבל לא יודע כמה אותם חרדים שנותנים את התעודות כשרות סוחטים בעלי עסקים על ימין ושמאל בלי בושה וכל מי שרוצה לשמור על התעודה צריך לשלם ולשתוק בחסות מדינה ישראל אחרת אין חוזים עם צה"ל או כל גוף אחר גדול שפועל כמו צה"ל!
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
will you marry me nesli barda? Operating system: Linux The day Microsoft & apple makes a product that does not suck will be the day they start making vacuum cleaners. say no to Apple&Facebook&MS&Samsung IL&Nokia&Hot&Yes,but say yes to Google

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #84  
ישן 01-06-2012, 17:31
צלמית המשתמש של linuxsboot
  linuxsboot linuxsboot אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.04.06
הודעות: 18,034
בתגובה להודעה מספר 83 שנכתבה על ידי channb שמתחילה ב "אולי תוכל לפרט יותר לגבי..."

אם אני אכתוב על מי מדובר,אותו בעל עסק יכול לאבד את החוזה עם צה"ל,ולכן לא אכתוב כמובן בפורום פתוח את המידע שאתה מבקש ממני. אני כן יכול לומר שמדובר בעסק גדול מאוד שסביר להניח שהרבה מאוד אנשים אוכלים את המוצרים שלו בצה"ל ובאזרחות ואתם לא יודעים שהוא נסחט על ידי הרבנות של אותו איזור בכלל.

עריכה:
אני כן אכתוב אבל פרטים נוספים
המשגיח כשרות נכנס עם רכב למתחם הסגור ומוגן דבר שאסור לו בכלל להכנס,אבל שוב בעל העסק לא יכול לפתוח את הפה. לעובדים עצמם אסור להכניס את הרכב למתחם וגם הרכב של הבעלים מחוץ למתחם.
המשגיח לוקח כל מוצר שהוא רוצה כולל יקרים מאוד וכמה שהוא רוצה,כאשר העובדים לוקחים רק את המוצרים הפשוטים בכמות מוגבלת בחינם ונותנים להם לקחת מוצר אחד יקר בלבד כל יום חינם. הלחמים שהוא לוקח לחברי הרבנות כמובן לא הולכים לצדקה אלא לבתים הפרטיים שלהם ואין מצב שהם יצליחו לגמור כזאת כמות של חמים.
המשגיח כשרות מקבל מה שהוא רוצה שהוא במתחם וככה זה כל שבוע חוזר על עצמו.
הכשרות בד"צ עולה לאותו בעל עסק הרבה מאוד כסף והוא לא יכול לעבוד בלי האישור של אותה רבנות.

למתחם הזה נכנסים רק הרכבים של המפעל ואדם בודד שיש לו אישור כניסה מיוחד עם רכב למפעל שלוקח לחמים לתרומה לאנשים שצריכים אותם כמה פעמיים ביום.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
will you marry me nesli barda? Operating system: Linux The day Microsoft & apple makes a product that does not suck will be the day they start making vacuum cleaners. say no to Apple&Facebook&MS&Samsung IL&Nokia&Hot&Yes,but say yes to Google


נערך לאחרונה ע"י linuxsboot בתאריך 01-06-2012 בשעה 17:39.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #90  
ישן 02-06-2012, 00:44
צלמית המשתמש של linuxsboot
  linuxsboot linuxsboot אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.04.06
הודעות: 18,034
בתגובה להודעה מספר 89 שנכתבה על ידי shruki שמתחילה ב "לא.. כי אם הוא לא מפר את חוקי..."

אם המשגיח כשרות קרוב לרב גם בית משפט לא יעזור לך.
אם תבדוק תלונות נגד משגיחי כשרות מצד בעלי עסק ששומרים כשרות תראה שאתה טועה במיוחד במקרים בהם המשגיח קרוב לרב זה או אחר וגם תעודת כשרות מרבנות של עיר אחרת שמאשרת שאתה שומר כשרות לא תעזור לך באותה עיר,אחרי שכבר פתחת את הפה נגד משגיח שמקרוב לרב.

אני מקווה שרבנים רפורמים וקונסרבטיבים יקבלו גם אישור לתת תעודת כשרות וככה יחסלו את את הכוח שיש לחרדים כיום על התחום הזה ויתנו להרבה בעלי עסקים שקט נפשי מהחרדים כמו לאותו בעל עסק שכן שומר כשרות בניגוד למה שרמזת שרוקי... הוא חייב לשמור כשרות כי העסק שלו זה לחם לאזרחות ולצבא בעיקר.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
will you marry me nesli barda? Operating system: Linux The day Microsoft & apple makes a product that does not suck will be the day they start making vacuum cleaners. say no to Apple&Facebook&MS&Samsung IL&Nokia&Hot&Yes,but say yes to Google

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 06:37

הדף נוצר ב 0.16 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר