13-07-2012, 09:39
|
מנהל פורומי "תכנות ובניית אתרים" ו"חומרה ורשתות"
|
|
חבר מתאריך: 25.10.01
הודעות: 42,775
|
|
בהנחה שזה כמו בחברות אחרות שאני מכיר - אלה שני סוגים שונים לחלוטין, שאינם קשורים אחד לשני. הראשון כולל חלקים, השני הוא רק חלקים, וזה שיש לך את האחד, לא אומר שצריך להיות לך גם האחר. ייתכן שיהיו שניים (לדוגמא - NBD לשנה, ו Parts Only ל 3 שנים).
ברגע שכתוב NBD - הכוונה היא אכן לטכנאי, שאמור להגיע עד אלייך, ביום העסקים הבא ומתחיל לטפל בתקלה עד לפתרונה (שלא חייב להיות במועד ההגעה שלו; ייתכן ויקחו את המחשב למעבדה.). כלומר אם פתחת קריאה (בישראל) ביום חמישי, יגיע ביום ראשון. אם תפתח ביום ראשון, יגיע ביום שני (אם אין גם חגים בדרך...). רמה יותר טובה מ NBD היא תוך 6 או 4 שעות. כמובן שמשלמים על זה אקסטרא. רמה עוד יותר טובה היא התחייבות לפתרון תוך 6 שעות - נניח שיש לך שרת שנשרפו בו כל החלקים - זה לא משנה - לטכנאי יהיה זמין שרת באוטו, זהה לשלך או טוב יותר, שהוא יכול להשאיר אצלך, כי הוא חייב לתת לך פתרון מיידי. על זה משלמים עוד יותר אקסטרא :-)
לעתים יש אחריות שהיא Parts Only לחלקים מסויימים (אפילו שלכלל המוצר יש NBD) - שלא באמת צריך טכנאי בשביל להחליפם - כמו כונן קשיח, שזה עניין של כמה ברגים. למשל הדבר נפוץ בשרתים - כשמתקלקל לך כונן בשרת, אין מה לשלוח טכנאי על זה. פשוט שולחים לך כונן חדש באמצעות שליח - חבל לבזבז כסף על טכנאי שמביא משהו שאפילו ברגים לא צריך לפתוח בשביל להחליף...
ב IBM וב HP לא דרשו ממני מעולם קבלה - המספר הסידורי והעובדה שהוא מופיע במחשב תחת אחריות, הספיקה להם. אני לא רואה סיבה שב Dell זה יהיה שונה.
בכל מקרה, יכולת לחסוך את כל השאלה (ואת כל התשובה שלי), אם פשוט היית... מנסה לפתוח קריאה במוקד השירות, ומגלה לבד, במקום לעסוק בניחושים והשערות...
|