17-07-2012, 11:37
|
|
|
|
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,132
|
|
שאלתך לא כ"כ ברורה. כל מסלול המראה הוא גם מסלול נחיתה.
מה שקובע בדר"כ באיזה מסלול יבוצע שימוש בזמן נתון הוא בדר"כ כיוון הרוח. לעיתים במצב שאין רוח חזקה (או בשדה תעופה בו יש מסלולים מקבילים) ניתן להמריא ולנחות בו זמנית משני מסלולים שונים.
לעיתים מנסחים נהלים בשדות תעופה ספציפים האומרים כי מסלול מסויים ישמש לרוב עבור נחיתות או המראות, אבל לא מדובר במשהו טכני שהופך את המסלול עצמו למסלול המראה או נחיתה בלבד.
לגבי השאלה השנייה, מה זה "אורך תקין"? המסלולים בנתב"ג לעולם לא היו באורך "לא תקין", אחרת לא היו פועלים ממנו מטוסים.
פרוייקט שיפוץ המסלולים בנתב"ג כבר החל ודברים מסויימים אף הושלמו כבר, והשינויים המבוצעים הם:
- סלילת מסלולי הסעה מהטרמינל למסלול 26 "דרך המשולש", לקיצור זמן ההסעה.
- הארכת מסלול 08-26
- הארכת "המסלול הקצר" (03-21) על מנת שבעתיד יישמש כמסלול המראה\נחיתה ראשי (במקום 12-30 שלמיטב ידעתי מתוכנן לשמש בעיקר כמסלול הסעה)
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook
|