26-07-2012, 14:19
|
|
|
חבר מתאריך: 27.01.03
הודעות: 775
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי יוליוס 5
שאלותי :
א.מדוע הטכנאי מציע פרמוט אם יש בעית חשמל בהארד דיסק ?
ב.האם לבקש החלפת הארד דיסק ?
ג.האם לקחת את המחשב במצבו הנוכחי לטכנאי פרטי שיבדוק ?
צפיתי שאם אני קונה מחברת מחשבים יהיה טיפול מהיר ומקצועי .
|
תשובותי:
א. סביר להניח שהטכנאי יציע פרמוט גם אם הבעיה היא בלוח אם. והסיבה היא שהטכנאים בחנויות כאלה בד"כ לא יודעים להתמודד עם בעיות... והראיה, שלל הבעיות שהוא "מצא" לך. החל מבעית תוכנה וכלה בבעיות חומרה שונות. (הארד דיסק? לוח אם?)
ב. אל תבקש החלפת הארד דיסק, בקש שיפתרו את הבעיה. זה לא צריך להיות אכפת לך באיזה צורה. כל עוד מדובר בחומרה שקנית מהם ויש לה אחריות, הם צריכים להחזיר לך את המחשב עם החומרה שלו תקינה ללא עלות. איני יכול לדעת מהתיאור שלך מה בדיוק הבעיה ולכן איני יכול לדעת האם המידע שעל ההארד דיסק נמצא בסכנה או לא. אם הוא חשוב, בדוק את האפשרויות שלך להציל אותו. תיידע את הטכנאי שעובד על המחשב שמדובר במידע חשוב ע"מ שלא יגרום למחיקתו סתם כך.
ג. זה שיקול כלכלי. אם המחשב משמש לעבודה והמידע חשוב לך ואולי גם שווה בשבילך יותר כסף מעלות טכנאי פרטי, ובנוסף אתה מכיר טכנאי איכותי שאתה סומך עליו שיפתור את הבעיה, אני חושב שהגיוני ללכת אליו. (מאותה סיבה שבעבור עניינים מסובכים, רוב האנשים מעדיפים ללכת לרופא שיניים פרטי ולא לסתם מישהו שיתכן והוא יודע את העבודה, אבל יתכן גם והוא לא.)
לגבי המשפט האחרון שבהודעתך, לצערי יוצא לי לעמוד בתור של החנות ממנה רכשת את המחשב לא מעט , ובכל פעם שאני שם אני מבכה את הבורות של הציבור בעניין.
ברוב המקרים תקבל שקט נפשי גדול יותר ומחשב טוב יותר באם תפנה לבעל מקצוע פרטי.
|