לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה   מה שבראש היתרון האנסי | freedom.fresh.co.il   נושא: ילדה, רוצה לבוא אתי לדירה? –אני רק בת ארבע־עשרה. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > מה שבראש
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #38  
ישן 29-07-2012, 13:40
צלמית המשתמש של totaljack
  משתמש זכר totaljack totaljack אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.11.11
הודעות: 1,646
בתגובה להודעה מספר 37 שנכתבה על ידי Segmany שמתחילה ב "זה בדיוק מה שויקי אומרת..."

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%AA...2.D7.95. D7.A3

עינויי הגוף


נעליים שאותם נועלים ביום כיפור ובתשעה באב במקום נעלי העור האסורים בנעילה. נעליים אלו מכונים "נעלי יום כיפור"
מאחר ותשעה באב הוא החמור מכל צומות האבל, חלים בו חמשת העינויים הנוהגים ביום הכיפורים. אולם הסיבות לאיסורים אלה שונות; בעוד ביום כיפור חלים העינויים משום קדושה וכפרה, בתשעה באב נאסרו הדברים משום היותו יום צרה ואבל. הבדל נוסף הוא שבעוד יום כיפור נוהג מדאורייתא, תשעה באב נוהג מדרבנן.
חמשת האיסורים כוללים הימנעות מהדברים הבאים:
אכילה ושתייה - אסורה כל אכילה ושתייה. חולים פטורים מאיסור זה לגמרי, משום שחכמים לא החילו את חובת הצום על חולים. עם זאת, מצופה מהם ש"לא להתענג במאכל ובמשתה"‏[16]. יולדת (ב־30 ימים הראשונים לאחר לידה) פטורה מהצום, ונחלקו הדעות האם היא רשאית לצום כאשר מרגישה את עצמה כשירה לכך. מעוברות ומניקות חייבות בצום[17], אולם אם הן סובלות מחולשה נחשבות כחולות ואינן חייבות לצום, וכן אם על ידי התענית תיפסק משמעותית אפשרות ההנקה.
רחיצה - רחיצה לשם הנאה אסורה, בין במים חמים ובין במים קרים[18]. אולם מותר לשטוף ידיים כדי להסיר מהם לכלוך, וכן נוטלים ידיים שחרית עד פרקי האצבעות[19], וכן מותר מעבר במים להולך בדרך כאשר אין לו אפשרות אחרת[20].
סיכה - משיחת הגוף בתכשירים לטיפוח או הנאה. סיכה לצורך רפואי מותרת.
נעילת הסנדל - נעילת נעליים העשויות מעור[21]. יש מחמירים ולא נועלים שום נעל נוחה גם שאינה מעור.
תשמיש המיטה - קיום יחסי אישות. ישנן דעות לפיהן בלילה גם נוהגים כל דיני הרחקות[22].
מאחר ומהותו של תשעה באב היא האבלות על החורבן, חלים בו מנהגי אבלות נוספים:
נמנעים מישיבה על כיסא הגבוה משלושה טפחים (אך רק עד חצות היום)[23].
יש הנמנעים מהרחה של מיני בשמים.‏[24].
ממעיטים באמצעי הנוחות בשינה, כגון שימוש בכרית אחת במקום שתיים למי שרגיל בכך, או לישון על מזרן המונח על הרצפה, ולא על מיטה‏[25].
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #83  
ישן 30-07-2012, 09:08
צלמית המשתמש של צ'אקי.
  צ'אקי. צ'אקי. אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.01.12
הודעות: 6,549
בתגובה להודעה מספר 74 שנכתבה על ידי Seo שמתחילה ב "ברור שאת השני. זה הרעיון של..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Seo
ברור שאת השני. זה הרעיון של אמונה, שהיא אינה זקוקה להוכחות.
אנשים ש"מאמינים" רק במה שהם יכולים לראות ולהריח הם אנשים משעממים וחסרי רוחניות.


1. להיות חילוני זה הרבה יותר קשה מלהיות בעל אמונה. לבעלי אמונה יש תחושה שהם חלק ממשהו גדול עם תכלית, תחושה שיש סדר בעולם, תחושה שלכל דבר שקורה יש סיבה ותחושה שלמעשים יומיומיים שלהם יש השפעה עצומה על אחרים. חילונים צרכים לחיות יום יום עם התחושה שהחיים הם כאוס ופשוט צריך להתמודד כי זה המצב.

2. לפי דעתי כוח עליון יסתכל על אדם בעל אמונה עיוורת כישות פחות מפותחת לעומת אדם חושב שדורש הוכחה. על סקאלה מאוד גסה הייתי ממקם את האדם בעל האמונה העיוורת בין החיה שהיא חסרת תודעה עצמית ופועלת עפ"י אינסטינקטים וצרכים לבין האדם המפותח בעל התודעה העצמית שמבקש להבין את העולם עם כלים מדעיים ולא עם תחושות או הסתמכות על משהו שמישהו פעם אמר או כתב.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #84  
ישן 30-07-2012, 12:13
צלמית המשתמש של Seo
  Seo Seo אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.07.05
הודעות: 7,874
שלח הודעה דרך ICQ אל Seo שלח הודעה דרך MSN אל Seo Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 83 שנכתבה על ידי צ'אקי. שמתחילה ב "[QUOTE=Seo]ברור שאת השני. זה..."

1.בתור מי שביקרה בשני צידי המטבע (ובצד הלא מאמין ביקרתי קודם), אני דווקא לא מסכימה. אנשים מאמינים, בעיקר הדתיים שבהם, "כופים" על עצמם לא מעט מכשולים ואיסורים רק כי הם מעדיפים לחשוב שיש שם מישהו שבוחן אותם. ולא רק זה אז לא פעם ולא פעמיים הם צריכים להגן על עצמם מהתקפות של אתאיסטים או אנשי דתות אחרים שמנסים למצוא היגיון מיותר במעשים ובאמונות שלהם. אמונה חזקה, שיכולה לעמוד בפיתויים של העולם החיצון, זה לא פיקניק בפארק, חלק ניכר מהמאמינים לא מצליח לעמוד בזה ונכנע למה שסובב אותו. לעומת זאת, אדם חילוני שהופך לדתי לא נכנע לשום דבר, הוא עושה זאת מבחירה, לא כי "קשה לו".
ואגב, לא כל אמונה באלוהים, משמעותה "להכל יש סיבה, סדר ותכלית.", לא כל אמונה באלוהים היא השתייכות לדת, ולכן אפשר להאמין גם בלי להסתמך על מה שמישהו פעם אמר או כתב.
אני גם לא חושבת שאמונה מסתכמת רק באמונה באלוהים, כמעט כל אחד יש לו אמונות קטנות כאלה שעוזרות לו להעביר את היום גם אם הוא מצהיר על עצמו כאתאיסט מוחלט, למשל "יהיה בסדר", "הכל לטובה", "הוא זרק אותי? אה טוב, אז הוא חרא בנאדם וטוב שנפטרתי ממנו." , אני לא רואה הבדל מהותי בין האמונות הקטנות האלה שלא זקוקות לשום הוכחה, לבין אמונה באלוהים.

2. וזה לא מפתיע אותי, אבל אתה מסתכל על זה דרך עיניים של אדם לא מאמין. אתה מנסה להאניש את הכוח העליון הזה ולהתאים אותו לראיית העולם שלך. שזה בסדר כמובן, זכותך המלאה להאמין שכך פועלת הישות הזאת (או שכך היא תפעל במידה ותהיה קיימת לפי אמונתך), אבל אל תתפלא שאנשים אחרים רואים אותה בדרכם, ולא בדרכך.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 00:55

הדף נוצר ב 0.16 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר