לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה  ✡ ברוכים הבאים לפורום יהדות ✡  חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > יהדות והלכה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 10-08-2012, 06:24
צלמית המשתמש של infected aviad
  משתמש זכר infected aviad infected aviad אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.10.06
הודעות: 6,922
שאלות בקשר לתלמוד

שלום.

בטח לכולכם יצא לשמוע על כל מיני טענות נגד היהדות שמתרכזות בתקיפת התלמוד, במיוחד על ידי גורמים אנטישמים. לפי מה שאני יודע בכלליות הם מוציאים דברים מהקשרים ומעוותים דברים. עם זאת, נתקלתי באתר מסוים (האתר הוא למעשה מין דף עבודה שמרכזת טענות נגד התלמוד ונכתב על-ידי אנטישמי ומכחיש שואה אחד) שיש בו כמה ציטוטים ועניינים שאשמח אם יסבירו אותם.
קודם כל, הינה הדף למי שרוצה לקרוא את כולו (דע את האויב וכו'):
http://www.revisionisthistory.org/talmudtruth.html

אני לבדי מצאתי שם, עם מעט הידע שיש לי, עיוות מסריח, כשרשום שם הסיפור על רבי אלעזר בן דורדיא והזונה ורשום שהתלמוד תומך בזה (מין נסיון להראות התנהגות חולה שהספר משבח), למרות שבכלל הדבר היחיד שנתמך זה העצב שלו על מה שעשה וחזרתו בתשובה...

הדברים שאני מחפש הסבר עליהם הם:
1.בהתחלה יש מין ציטוט שהולך ככה:

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.revisionisthistory.org/images/moed_kattan%2017a.JPG]


בגלל שאני רואה פתאום שהתמונה לא עובדת אצלי, ארשום את הציטוט:
ציטוט:

ר' אילעי אומר אם רואה אדם שיצרו מתגבר עליו ילך למקום שאין מכירין אותו וישלב שחורים ויתעטף שחורים ויעשה מה שליבו חפץ וילבש שחורים ואל יתחלל שם שמיים בפרהסיא

רשום שזה ממועד קטן 17א'. (בכלל הצורה שבה הם מפנים אל התלמוד ניראתה לי מוזרה). ראיתי שבאתר ויקיטקסט (אח של ויקיפדיה), יש את התלמוד הבבלי, אז ניסיתי לחפש את הציטוט ולהבין את ההקשר, אבל לא הצלחתי להתמצא שם, בטח שלא עם צורת ההפניה שלהם.. בכל מקרה, מה הולך פה בדיוק?

2.יש שם חלק שרשום בו שליהודים מותר לגנוב ולרצוח גויים. הפעם אין תמונה עם הציטוט, אלא רק הסבר באנגלית והפניה למקום:








ציטוט:
במקור נכתב על ידי סנהדרין 57א




When a Jew murders a gentile ("Cuthean"), there will be no death penalty. What a Jew
steals from a gentile he may keep.


ציטוט:
במקור נכתב על ידי בבא קמא 37ב
The gentiles are outside the protection of the law and God has "exposed their money to Israel."







שוב, ניסיתי לחפש את הציטוטים בויקיטקסט אבל לא הצלחתי למצוא.

3.רשום שם שביבמות 98א נאמר שכל ילדי הגוים הם חיות.

4.רשום בבא מציעא 59ב רב מתווכח עם ה' ו"מנצח" אותו, כשה' מודה בכך.

5.יש שם חלק די גדול שרשום בו שהתלמוד אומר שהגוים אינם בני אדם. כבר שמעתי הסבר על העניין הזה, אבל די שכחתי אותו.

6.ואחרון חביב, נאמר שבמסכת גיטין 57ב ו-58א מתוארים שני מעשי טבח ביהודים על-ידי הרומאים, האחד בו נרצחו 4 מיליארד יהודים, והשני בו נרצחו 16 מיליון...
ציטוט:

Gittin 57b. Claims that four billion Jews were killed by the Romans in the city of Bethar. Gittin 58a claims that 16 million Jewish children were wrapped in scrolls and burned alive by the Romans. (Ancient demography indicates that there were not 16 million Jews in the entire world at that time, much less 16 million Jewish children or four billion Jews).


תודה מראש
_____________________________________

חזרה לפורום
  #2  
ישן 12-08-2012, 01:53
  משתמש זכר channb channb אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.08.03
הודעות: 3,521
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי infected aviad שמתחילה ב "שאלות בקשר לתלמוד"

באופן כללי ההפניות נכונות למשל מועד קטן דף י"ז עמוד א'.

אם רואה אדם שיצרו מתגבר עליו וכו'.

יעויין ברש"י שם שכתב שבאמצעות כל ההכנות הנ"ל ודאי יוכל להתגבר על יצרו. מימרא זו קובעת שאם אדם רואה שיצרו מתגבר עליו יעשה את ההכנות הנ"ל וכך ינצל, ואם לא ינצל לכל הפחות יציל עצמו מחילול ה' שאין עליה כפרה. בכל מקרה אין כוונת המאמר להתיר ח"ו עשיית עבירות בסתר ולעודד חיי צביעות כפי שאני מניח שהמכפישים הנ"ל מתכוונים (לא טרחתי לעיין באתר שלהם).

אוסיף שצריך להפנים שגם אם אדם גדול נכשל ח"ו בעבירה היא אינה מבטלת את גדלותו. אין מצוה מכבה עבירה ולא עבירה מכבה מצוה, ולעולם ישנו הבדל עצום בין אדם שנכשל באופן חד פעמי לבין מי שחי חיי הפקר.



סנהדרין נ"ז: שפיכות דמים נכרי בנכרי חייב וישראל בנכרי פטור. וכן נפסק ברמב"ם הלכות רוצח ושמירת הנפש פ"ב, הלכה י"א, ישראל שהרג גר תושב אינו נהרג עליו בבית דין שנאמר וכי יזיד איש על רעהו, ואין צריך לומר שאינו נהרג על הגוי.

הנ"ל אינו מתיר לפגוע ובודאי שלא להרוג את מי שאינו יהודי. בכל מקרה באם אירע מקרה שכזה ישנו חילוק כנ"ל. אכן הסיבה להבדל זה שלעבדי המלך – הקב"ה עדיפות בנוגע לסדרי הדין והעונשין, אך כאמור אין בכך בכדי לעודד או להתיר פגיעה במי שאינם יהודים.

יבמות צ"ח

נאמר שם שאין להם דיני קורבה מהאב. לא מדובר על כינוי גנאי כמו שהנ"ל מנסה לומר.

בבא מציעא: נאמר שם שהתורה נמסרה לפרשנותם של חכמי ישראל (במסגרת המסורת והמדות שהתורה נדרשת בהם) שנאמר לא בשמים היא. בשל כך נאמר שם שלא מתחשבים בהוכחות שמימיות בנוגע לקביעת ההלכה. נאמר שם שלאחר שעמד ר' יהושוע על רגליו ודרש כן מצאוהו לאליהו שאמר שה' כביכול מחייך ואומר נצחוני בני. לא מדובר שם בויכוח שהתרחש אלא על אישור שמימי לכך שאכן צדקו חכמינו בפרשנותם וההלכה אכן מסורה להם בלא שיצטרכו להתחשב בנ"ל. (מעבר לכך אציין ששבעים פנים לתורה וגם פרשנותו של ר' אליעזר שם היתה דרך אמיתית. לדורות אנו פוסקים כדרך אחת ובחירה זו נמסרה לחכמים שלא פסקו כמותו).

נאמר אתם קרויים אתם ואין עכו"ם קרויים אדם. המונח אדם רומז למדריגה רוחנית מסוימת שאותה אין לגויים. ולא הכוונה שהם כחיות למשל.

המספרים במסכת גיטין מתארים את מדרגיתם הרוחנית של הנרצחים ולא רק את מספרם הגשמי. בפועל משתמע ביוסיפון שלמעלה ממליון יהודים נהרגו בחרבן בית שני.

גזל נכרי:בבא קמא שם נאמר הופיע מהר פארן מפארן הופיע ממונם של ישראל ששם התיר את ממון הנכרים שלא רצו לקבל את התורה. המדובר שם על חיובי נזיקין ששור ישראל שהזיק שור של נכרי פטור ואילו של נכרי שהזיק את ממונם של ישראל חייב. כאמור לא מדובר על גזל נכרי.
המקור לענין גזל נכרי הוא מחלוקת בבבא מציעא קיא: שם מבואר שיש מחלוקת בענין זה (וכן הוא בתוספות בבא מציעא דף מט: ) ועי' עוד בבא קמא דף קי"ג שם נפסק שגזל עכו"ם אסור וכן פסק הרמב"ם וכן נפסק בשלחן ערוך חושן משפט סימן שמ"ח. הפקעת הלואתו (במקרים מאוד מצמצמים עי' רמ"א שם) או אבידתו של נכרי מותרת.

נערך לאחרונה ע"י channb בתאריך 12-08-2012 בשעה 02:00.
חזרה לפורום
  #4  
ישן 13-08-2012, 23:32
  משתמש זכר channb channb אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.08.03
הודעות: 3,521
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי infected aviad שמתחילה ב "אוה, תודה רבה רבה על התשובה..."

תמקד את שאלתך לנקודה מסוימת ואוכל להתייחס.
באופן כללי תרי"ג המצוות נאמרו לישראל בלבד ולא לבני נח כמובא בסנהדרין דף נט

ובנוגע לשקרים ומוניפוליצות. אתה צריך להבין שביהדות יש משום קריאת תיגר מוסרית כלפי העולם התרבותי של הגויים. הם מודעים מאוד לעליונות המוסרית שאנו מייחסים לעצמנו (מתן תורה, העם הנבחר, תרי"ג מצוות המשלימות את האדם, תיקון העולם וביאת המשיח, ועוד), וזה בהחלט מפריע ומעצבן אנשים מסוימים.

במובן מסוים היחס השלילי לחרדים נובע מאותן תחושות בדיוק, לדעתי,

"מדהים כמה שהם מסוגלים להיות מניפוליטיביים ושקרנים בנגוע לשנאה שלהם כלפינו. לא יותר פשוט לאהוב?" (ע"ע פורום סקופים בו כמעט הפסקתי להגיב).

נערך לאחרונה ע"י channb בתאריך 13-08-2012 בשעה 23:43.
חזרה לפורום
  #6  
ישן 14-08-2012, 13:18
  משתמש זכר channb channb אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.08.03
הודעות: 3,521
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי infected aviad שמתחילה ב "אחי, עירבבת את העניין :) אני..."

התורה הזהירה על הרציחה במספר מקומות בהם לא תרצח (עשרת הדברות) מכה איש ומת וכו'. מכה אדם יומת . וכי יזיד איש על רעהו וכו'. והכלל הוא שכשיש מספר אזהרות על אותה עבירה כל אחד מלמד על חבירו.

להלן ציטוט מהמכילתא משפטים פרשה ד' בענין זה. (על הפסוק וכי יזיד איש על רעהו וכו').

וכי יזיד איש. למה נאמרה פרשה זו, לפי שהוא אומר, ואיש כי יכה כל נפש אדם וגו', יכול אף המזיד והשוגג ואחרים והמרפא שהמית והמכה ברשות בית דין והרודה בבנו ובתלמידו במשמע, ת"ל וכי יזיד, [להוציא את השוגג], איש, להוציא את הקטן; איש, להביא את האחרים; רעהו, להביא את הקטן; רעהו, להוציא את אחרים. - איסי בן עקיבא אומר, קודם מתן תורה, היינו מוזהרים על שפיכות דמים (של גוי), לאחר מתן תורה תחת שהוחמרו הוקלו (כלומר ההורג גוי פטור ובכך יש קולא לאחר מתן תורה); באמת אמרו, פטור מדיני בשר ודם, ודינו מסור לשמים.

כלומר מכיון שהתורה פרטה במקום אחד שהחיוב דוקא על הריגתו של רעהו, למדים משם לכל המקומות האחרים שהחיוב הוא רק על הריגתו של ישראל.

נערך לאחרונה ע"י channb בתאריך 14-08-2012 בשעה 13:21.
חזרה לפורום
  #8  
ישן 13-08-2012, 21:33
  kkr3 kkr3 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.02.06
הודעות: 3,210
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי channb שמתחילה ב "[font="]באופן כללי..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי channb

[font=&quot]סנהדרין נ"ז: שפיכות דמים נכרי בנכרי חייב וישראל בנכרי פטור.
וכן נפסק ברמב"ם הלכות רוצח ושמירת הנפש פ"ב, הלכה י"א, ישראל שהרג גר תושב אינו נהרג עליו בבית דין שנאמר וכי יזיד איש על רעהו, ואין צריך לומר שאינו נהרג על הגוי.
.


אפשר בבקשה לדעת איפה כתוב
"שפיכות דמים נכרי בנכרי חייב וישראל בנכרי פטור",
כי מה שאני מצאתי זה רק ישראל בכותי מותר, רש"י אומר שאסור מטעם חילול ה',
והוא מביא ראיה מב"ב קיג.
למרות שכתוב בגמרא מותר וזה קצת קשה על רש"י,
אבל עדין לא מוכרח שהרמב"ם סובר שהוא פטור לגמרי(אפילו בדיני שמים)
_____________________________________
-פעם היה מעט מידע ובאיכות, היום יש המון מידע ובשיטחיות.

חזרה לפורום
  #9  
ישן 13-08-2012, 23:27
  משתמש זכר channb channb אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.08.03
הודעות: 3,521
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי kkr3 שמתחילה ב "[QUOTE=channb][font="] ..."

לשון הברייתא שם:
על שפיכות דמים, נכרי בנכרי ונכרי בישראל - חייב, ישראל בנכרי - פטור. ומשום כך פסק הרמב"ם כנ"ל.

ודאי שאסור סתם להרוג גוי (ואפילו על הכותים שהיו עע"ז נאמר שם שאין מורידין אותם) ובנכרי כשר ברור שיש איסור חמור. מה שאין בנכרי הוא חיוב מיתת בית דין כנ"ל

הרש"י שאתה מתייחס אליו הולך על המימרא הקודמת המדברת על גזל, ודבריו אינם מוקשים כלל.

לשון הברייתא:

על הגזל, גנב וגזל, וכן יפת תואר, וכן כיוצא בהן - נכרי בנכרי ונכרי בישראל - אסור, וישראל בנכרי - מותר. ועל כך כתב רש"י שישראל בנכרי מותר רק במקום שאין חילול ה'.

כבר הזכרתי שבענין זה ישנה מחלוקת תנאים זה כמובא בבא מציעא דף קיא: וכן דף פז: ועי' בתוס' ב"מ דף מח: ועי' בשו"ע חו"מ סימן שמ"ח, א שפסק שגזל עכו"ם אסור מן התורה וכדעת הרמב"ם ולא רק במקום שיש חילול ה'. ויש חולקים עי' בתוס' שם.

נערך לאחרונה ע"י channb בתאריך 13-08-2012 בשעה 23:31.
חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 15:41

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר