בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי eranreches שמתחילה ב "מספר שאלות - מה מותר להעלות למטוס + שאלה על מכשיר בתא הטייס"
ככל הידוע לי אסור להעלות חומרים דליקים או מתלקחים למטען ובוודאי לא לתא הנוסעים.
תוכל לשלוח אותם במטען מיוחד אבל נראה לי שיהיה יותר כלכלי לקנות את החומרים ביעד שלך.
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי borsood שמתחילה ב "ככל הידוע לי אסור להעלות..."
היי,
קודם כל תודה על העזרה!
דבר שני, מצאתי טעות בהודעה שלי שכנראה בלבלה אותך , אני מדבר על קו וינה - ת"א, כלומר טיסת חזור שאני צריך לסחוב בה את כל מה שקניתי בוינה.
לגבי חומרים דליקים דווקא יש חומרים שכן מותר, בקשר לספריי שלחתי מייל לאוסטריאן איירליינס והם ביקשו שאשלח להם (MSDS (Material safety data sheet של הספריי אותו אני רוצה לקנות על מנת שיוכלו לבדוק אם מותר להביא אותו לפי התקנות של IATA.
תגובות בקשר לשאר השאלות יתקבלו בברכה...
לילה טוב,
ערן רכס.
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
Check Before You Pack
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי borsood שמתחילה ב "ככל הידוע לי אסור להעלות..."
שלום ערן!
ההחלטה בנוגע למסוכנות החומר היא של נציגי המטען ולא של הנציג בדלפקי הצ'ק אין - מאחר שלאלו אין הסמכה רלוונטית.
בחומרים שציינת יש סכנות מסוגים שונים:
- גז דחוס
- חומר דליק
ישנן כמויות מינימום שמותר להטיס, וישנם גם איסורים גורפים לגבי חומרים מסויימים (דלקים למשל).
לגבי תרסיסים שונים - הגורם המונע, בד"כ, הוא כמות החומר והלחץ במכל. זו גם הסיבה שבגללה אתה נדרש לספק את המידע הרלוונטי.
אני שמח שפנית אל המוביל לפני הטיסה. זה עשוי היה לסייע, ובכל אופן - כדאי לציין שבמהלך השיקוף שעוברת הכבודה - מחפשים גם נוכחות של חומרים אסורים בהטסה מעבר לאיומים ביטחוניים...
ציטוט:
האם מותר לעלות למטוס/לתא מטען צבעים/מדללים/דבקים בבקבוקי זכוכית ופלסטיק?
הבעייה עם החומרים האלו נובעת מהסכנות הבאות:
- חומר דליק
- חומר ממיס
הסכנה בחומרים אלו נובעת מכמה גורמים:
- המכלים עשויים להישבר במהלך ההעמסה (מישהו עמד על המזוודה שלך, מישהו זרק מזוודה כבדה על המזוודה שלך, האריה שלך לא הייתה יעילה מספיק וכו').
- תכולת המיכלים עשוייה להזיק לתכולת המזוודה או מזוודות סמוכות
- תכולת המיכלים עשוייה לבוא במגע עם חומרים מסוכנים אחרים - למשל לגרום לקצר במכשיר חשמלי שיגרום להתלקחות
- גרימת נזק למטוס
למיטב זכרוני, בנוגע לחומר מדלל - תצטרך לשלוח את החומר כמטען (אלא אם מדובר בכמות מזערית) באופן שהאריזה תהיה מבוקרת, הנזק יהיה גלוי לעין ומבודד מחומרים מסכנים אחרים.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי eranreches שמתחילה ב "מספר שאלות - מה מותר להעלות למטוס + שאלה על מכשיר בתא הטייס"
לגבי השאלה על תא-הטייס. הגלגלים הללו מאפשרים לטייסים לקזז את המטוס בציר העלרוד (בדר"כ מבוצע באיירבאס אוטומאטית ע"י מערכת ה Fly-By-Wire).
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי DeepSpace שמתחילה ב "לגבי השאלה על תא-הטייס...."
ציטוט:
במקור נכתב על ידי DeepSpace
לגבי השאלה על תא-הטייס. הגלגלים הללו מאפשרים לטייסים לקזז את המטוס בציר העלרוד (בדר"כ מבוצע באיירבאס אוטומאטית ע"י מערכת ה Fly-By-Wire).
לא מדוייק.
הגלגלים האלו משנים את זווית מייצב הגובה של המטוס (Stab Position) בלי כל קשר למערכת FBW.
קביעת הזוית תלויה באיזון המטוס ולרוב מסופק הנתון יחד עם דו"ח המשקל והאיזון של המטוס עוד לפני המראת המטוס.
שים לב להתייחסות STAB TRIM בחלקו התחתון של דו"ח משקל ואיזון (זה לא קיים בכל דו"ח כזה - זה תלוי בדרישות החברה).
הפעולה מבוצעת על ידי סיבוב הגלגלים האלו או ע"י הכנסת ערכים אל מערכות המטוס (ובחלק מהמטוסים - הכנסת הערכים תביא לסיבוב הגלגלים האלו באמצעות מנוע חשמלי וללא צורך בפעולה פיזית).
מצ"ב צילום קרוב במטוס 737 - שים לב שסמוך לצידו הפנימי של הגלגל יש אינדיקטור למצב המייצב.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק
נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 04-11-2012 בשעה 08:37.
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "[QUOTE=DeepSpace]לגבי השאלה..."
שים לב שהתייחסות שלי לגבי FBW היא לגבי מטוסי איירבאס, שם ישנה תכונה שנקראת auto-trim, ולמיטב ידיעתי בדר"כ הטייסים לא נוגעים בזה ידנית.
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
אני חושב שצריך לעשות כאן הפרדה
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי DeepSpace שמתחילה ב "שים לב שהתייחסות שלי לגבי FBW..."
זוית המייצב באה לתת מענה על הזזה של מרכז הכובד כדי ליצור "מצב אפס" נוח וחסכוני לטיסה.
קיזוז בא להקל על ניהוג המטוס. לדוגמא: כאשר טייס מוריד מדפים, והחרטום עולה והמטוס מאט. כדי לתקן את זה - הטייס ידחף את הסטיק קדימה ובכך מטה את הגאי המטוס. מערכת הקיזוז האוטומטי תשנה את זווית המייצב למצב חדש על מנת ליצור מצס בו הטייס לא יצטרך להמשיך להפעיל לחץ על הסטיק ולהחזיר את המדפים לזוית אפס ביחס למייצב, ובכך להחזיק לטייס פוטנציאל ניהוג מלא.
מכאן - שינוי זוית המקזז לפני תחילת הטיסה בא לתת מענה איזוני, ושינוי אוטומטי של המקזז בא לתת מענה ניהוגי.
כמו שציינתי - לא כל חברות התעופה דורשות נתונים על Stab Trim לא בהכרח עפ"י המטוסים בצי. לעיתים קרובות קביעת הזווית נעשית באופן אוטומטי לאחר הזנת שאר הנתונים.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק
נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 05-11-2012 בשעה 08:39.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי eranreches שמתחילה ב "מספר שאלות - מה מותר להעלות למטוס + שאלה על מכשיר בתא הטייס"
שאלה נוספת:
עכשיו בדקתי ורשום שהמטוס בהלוך הוא 767-300ER של אוסטריאן איירליינס.
האם זה הגיוני? הרי המטוס הזה מיועד לטיסות ארוכות, לא?
המטוס ש(היה) אמור להיות הוא A321-211.
האם יש פה טעות? (אני דווקא מקווה שאין טעות, מסכים על המושבים זה לא רע... )
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי eranreches שמתחילה ב "שאלה נוספת:
עכשיו בדקתי..."
זו לא טעות. הרבה פעמים אוסטריאן שולחת לישראל את ה 767 מטעמי קיבולת, כמו שאל-על טסה ללונדון עם 777 ו- 747.
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי eranreches שמתחילה ב "[QUOTE=i-pink]מה הבעיה לסגור..."
דגם המטוס בטיסה מסויימת יכול להשתנות גם 10 דקות לפני תחילת ה boarding מטעמי קיבולת או סיבות טכניות כאלה ואחרות.
גם המטוס הספציפי מתוכנן מראש, אבל גם יכול להשתנות.
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי eranreches שמתחילה ב "מספר שאלות - מה מותר להעלות למטוס + שאלה על מכשיר בתא הטייס"
זה תלוי בחברה למשל ב737-800 של אל על אין מסכים אישיים אבל בשל דלתא איירליינס יש אם אני לא טועה.
שאלה אחרת יש לי, מתי מחליטים ולמה לשים כנפונים למטוסים מסוימים למשל ישנם 737-800 באל על שיש להם כנפונים ויש כאלו שאין, למשל ל767-300 של אוסריליין יש וזוהי הפעם הראשונה שאני רואה 767 עם כנפונים.
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי sharonvais שמתחילה ב "זה תלוי בחברה למשל ב737-800..."
ציטוט:
במקור נכתב על ידי sharonvais
זה תלוי בחברה למשל ב737-800 של אל על אין מסכים אישיים אבל בשל דלתא איירליינס יש אם אני לא טועה.
שאלה אחרת יש לי, מתי מחליטים ולמה לשים כנפונים למטוסים מסוימים למשל ישנם 737-800 באל על שיש להם כנפונים ויש כאלו שאין, למשל ל767-300 של אוסריליין יש וזוהי הפעם הראשונה שאני רואה 767 עם כנפונים.
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook
בתגובה להודעה מספר 22 שנכתבה על ידי sharonvais שמתחילה ב "אז למה לא עושים את זה בכל..."
שיקול פשוט של יתרונות מול חסרונות.
השיקולים של התקנה כרטרופיט על מטוס קיים הם האם החיסכון בדלק שייגרם כתוצאה מהתקנת הכנפונים גדול מ:
- מחיר הכנפונים עצמם.
- המשקל העצמי הכבד יותר של המטוס (המשקל של הכנפונים עצמם + שינויים מבניים בכנף עצמה).
- השבתת המטוס לצורך התקנת הכנפונים.
במטוסים חדשים היוצאים מפס הייצור משתמשים במגוון פתרונות שונים, כגון גדרות קצה כנף (משפחת ה A32X) או קצות כנפיים משוכות לאחור (raked wingtips, לדוגמא 777-200LR).
הכנפונים הם עדיין אופצייה במטוסי 737 חדשים, מהסיבות שציינתי למעלה (לדוגמא, חברות שגם ככה מפעילות את המטוסים שלהם לטווחים קצרים יותר, שבהם החיסרון של משקל המטוס הגבוה יותר עולה על החיסכון היחסי בדלק).
ניתן להתקין כנפונים כרטרופיט גם על 767 ו- 757.
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook