לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה --לשאלות בנושאי טלוויזיות, מערכות קולנוע ביתי, הגברה וסאונד - אנא פנו לפורום אודיו וקולנוע ביתי -- www.fresh.co.il/f=103 תגיות פורום: פורום אלקטרוניקה - פורום חשמל - שאלות בנושאי אלקטרוניקה - תכנון מעגלים - מעגלים מודפסים - פיתוח אלקטרוני - תכנון PCB - בקרים למנועים - תאורת לדים - תכנון דימר - מודינג - Arduino - מיקרו בקרים - שליטה על תאורה - שלט רחוק - משדר FM - תאורת LED - פתרון שאלות בחשמל - אלקטרוניקה תקבילית חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > תחביבים > חשמל ואלקטרוניקה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #18  
ישן 25-08-2012, 13:39
  משתמשת נקבה i-pink i-pink אינו מחובר  
מנהלת פורום עשה זאת בעצמך •°ºοΟ דוגמנית הבית Οοº°•
 
חבר מתאריך: 23.11.09
הודעות: 2,977
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי amitt_1 שמתחילה ב "תודה רבה! אגב שינויי קטן...."

כמה שאלות.

מדוע היה צריך לשנות את מערכת החשמל באופנוע כדי לחבר וונטה של 12 וולט, אם גם ככה המצבר שם הוא 12 (אלא אם כן אצלך הוא פחות מכך)

נניח ואצלך המצבר הוא פחות מ12V, נניח 6V.

מה הבעיה להשתמש במעגל מעלה מתח מ6V DC ל12V DC?


לא הבנתי למה האלטרנטור אצלך מוציא 30-70V, ועוד פחות ברור למה זה AC ולא DC..
נשמע כמו משהו שאמור לטעון מצבר של 24-48 וולט - אפילו במשאיות עובדים על מקסימום 24 וולט.. אז על אופנוע זה נשמע כמו אוברקיל.

נראה שיש שם כמה כשלים תיכנוניים שיגרמו להפסדי אנרגיה בטעינה בגלל המרות המתח - דבר שיגרום ליצירת חום רב במיוחד בזרמים גבוהים.

או שיש משהו שאנחנו לא יודעים..
_____________________________________
  • שיהיה יום נפלא.
  • עשוי להכיל בוטנים, חלקי אגוזים, סרקזם, אירוניה, ואף ציניות

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 25-08-2012, 18:47
  amitt_1 amitt_1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.08.12
הודעות: 19
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי i-pink שמתחילה ב "כמה שאלות. מדוע היה צריך..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי i-pink
כמה שאלות.

מדוע היה צריך לשנות את מערכת החשמל באופנוע כדי לחבר וונטה של 12 וולט, אם גם ככה המצבר שם הוא 12 (אלא אם כן אצלך הוא פחות מכך)

נניח ואצלך המצבר הוא פחות מ12V, נניח 6V.

מה הבעיה להשתמש במעגל מעלה מתח מ6V DC ל12V DC?


לא הבנתי למה האלטרנטור אצלך מוציא 30-70V, ועוד פחות ברור למה זה AC ולא DC..
נשמע כמו משהו שאמור לטעון מצבר של 24-48 וולט - אפילו במשאיות עובדים על מקסימום 24 וולט.. אז על אופנוע זה נשמע כמו אוברקיל.

נראה שיש שם כמה כשלים תיכנוניים שיגרמו להפסדי אנרגיה בטעינה בגלל המרות המתח - דבר שיגרום ליצירת חום רב במיוחד בזרמים גבוהים.

או שיש משהו שאנחנו לא יודעים..


האופנוע עובד ללא מצבר.
החשמל היחידי שיש זה החשמל שמייצר האלטרנטור אחרי שאני מניע בקיק.
הוא מוציא אך ורק AC, ואין לא וונטה, בגלל שאין וונטה הוא מתחמם.
כל הוונטות הטובות עובדות על 12V DC, לכן הייתי חייב ליישר לו את המתח

איך זה הגיוני שהוא מגיע לערכים כאלה גבוהים במתח (70V), באמת שגם אני שואל את עצמי..
זה לא מסתדר לי !! איך הסלילים הקטנים האלה מגיעים ל70 V ?!?!! אני חייב לבדוק שוב !
למרות שבדקתי לא פעם אחת

ואגב, הוא לא מוציא לי 30-70V AC, הוא צומיא את זה DC, אחרי המיישר.
ראי ציטוט

"המתח נע בין 30V ל 70V תלויי בטורים של המנוע.(DC)"

נערך לאחרונה ע"י amitt_1 בתאריך 25-08-2012 בשעה 18:59.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 25-08-2012, 19:32
  amitt_1 amitt_1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.08.12
הודעות: 19
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי i-pink שמתחילה ב "אם הוא מתחמם יש מצב ששם..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי i-pink
אם הוא מתחמם יש מצב ששם מתחילה הבעיה, ואולי עקב כך הוא מוציא מתח גבוה יותר..

קראתי קצת על האופנוע הזה ונראה שהכל שם עובד על 12V.

מה שאתה מתאר צריך לגרום לכל המערכות שם להבהב לפי הטורים במנוע..

תאורה, צופר, וינקרים ועוד..


נכון עם כמה תיקונים:

הבדיקות נעשו השכם בבוקר, כשהוא עוד לא הספיק להתחמם כלל.
נכון, האורות נחלשים כשהטורים יורדים, ומתחזקים שהם עולים.(כל הצרכנים ככה)

רגע רגע רגעעעעעעע
ואייי איזו טעות !! ערכתי את הבדיקות האלה לפני החיבור של הרגולטור !!!
ז"א, ניתקתי אותו מהיציאות ומדדתי מתח!
יכול מאוד להיות שאם אני אחבר אותו (רק אותו) למעגל ולאחר מכן אבדוק מתח, אני אקבל תוצאות נורמאליות !

תקני אותי אם אני טועה (זה הרגולטור שאת יכולה לראות בלינק של החשמל ששלחתי)
איזו טעות של ילדים
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #29  
ישן 26-08-2012, 13:46
  משתמשת נקבה i-pink i-pink אינו מחובר  
מנהלת פורום עשה זאת בעצמך •°ºοΟ דוגמנית הבית Οοº°•
 
חבר מתאריך: 23.11.09
הודעות: 2,977
בתגובה להודעה מספר 28 שנכתבה על ידי Boltik שמתחילה ב "תפסיקי לבלבל את המוח. אלו..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Boltik
תפסיקי לבלבל את המוח. אלו מתחים נורמליים עבור מגנטו של אופנוע לפני המייצב.


ציטוט:
במקור נכתב על ידי i-pink
אם הוא מתחמם יש מצב ששם מתחילה הבעיה, ואולי עקב כך הוא מוציא מתח גבוה יותר..

קראתי קצת על האופנוע הזה ונראה שהכל שם עובד על 12V.

מה שאתה מתאר צריך לגרום לכל המערכות שם להבהב לפי הטורים במנוע..

תאורה, צופר, וינקרים ועוד..


אני לא רואה איפה אני מבלבלת את המוח, לא אמרתי שאני מוסכניקית, בסה"כ העלתי השערות ורעיונות למה המצב הזה הוא כזה.

ואם פותח השירשור שהוא הבעלים של האופנוע מתאר בעצמו מצב שאפילו לדעתו הוא לא הגיוני, נראה לי הכי הגיוני שצריך לבדוק מה גורם לחימום היתר שפותח השירשור מתאר, ולא ללכת ולקרר את החלק בעזרת מייצב מאולתר בחיבור חיצוני.
מעבר לזה, אם אני קוראת בכל מקום שכל דבר באופנוע הזה עובד על 12V והוא מודד 30-70 וולט ורוצה לבנות מייצב חיצוני, אז משהו כאן מוזר, איך הכל לא נשרף שם??? ואם הכל עובד שם.. אז איך הוא מודד 30-70 וולט??? כלומר איפה שהו מתחבא משהו שכן מוריד את המתח ל12V...

בגלל שאני לא מוסכניקית לאופנועים, ובגלל שמתח טעינה/ מתח נורמלי לפני יצוב הוא בדרך כלל לא פי 5 ממה שרוצים להשיג אחרי יצוב, ולא הייתי אצלו בזמן המדידה אין לי דרך להבין אחרת ממה שפותח השירשור כותב. - משהו שם מוזר.
נניח שאני טועה בגדול, ודיברתי שטויות, איך זה שבשירשור כלכך ארוך אף אחד לא נתן פיתרון אמין, עבור יצוב מתח 30-70 וולט ל12 וולט, בזמן שיש רכיב כזה מובנה באופנוע...

כל מה שניסיתי להגיד, זה שיחבר את הוונטה שלו על חוט קיים שעובר בו 12V, ולפי הספר רכב שלו, יש הרבה כאלה, או שעדיף שיבדוק מה גורם להתחממות הזו.
על אופנוע ככלי רכב פתוח, יש זרימת אוויר חזקה מאוד בזמן נסיעה, וונטה כמו שהוא מתאר לא תעשה הרבה יותר רוח ממה שגם ככה האופנוע מקבל בנסיעה.. אז אולי בכלל אין בה טעם ועדיף לפתור את חימום היתר..

בכל מקרה, לגבי מה שכתבת על אלטרנטור של משאית, גם שם הוא לא נטען ב70V אלה 28 וולט.. אז כמו שאמרתי קודם, 70 וולט זה אוברקיל אפילו עבור מתח טעינה למשאית.
_____________________________________
  • שיהיה יום נפלא.
  • עשוי להכיל בוטנים, חלקי אגוזים, סרקזם, אירוניה, ואף ציניות

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 26-08-2012, 13:04
  אליהו גולדווסר אליהו גולדווסר אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.01.12
הודעות: 125
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי i-pink שמתחילה ב "כמה שאלות. מדוע היה צריך..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי i-pink
כמה שאלות.

מדוע היה צריך לשנות את מערכת החשמל באופנוע כדי לחבר וונטה של 12 וולט, אם גם ככה המצבר שם הוא 12 (אלא אם כן אצלך הוא פחות מכך) - באופנועים יישנים לא קיים מצבר.

נניח ואצלך המצבר הוא פחות מ12V, נניח 6V.

מה הבעיה להשתמש במעגל מעלה מתח מ6V DC ל12V DC?


לא הבנתי למה האלטרנטור אצלך מוציא 30-70V, ועוד פחות ברור למה זה AC ולא DC..
נשמע כמו משהו שאמור לטעון מצבר של 24-48 וולט - אפילו במשאיות עובדים על מקסימום 24 וולט.. אז על אופנוע זה נשמע כמו אוברקיל.-
המצברים ברכב משא הם אומנם בעלי מתח קטבים של 24 וולט אבל מתח המוצא של האלטרנטור הינו 28 וולט.

נראה שיש שם כמה כשלים תיכנוניים שיגרמו להפסדי אנרגיה בטעינה בגלל המרות המתח - דבר שיגרום ליצירת חום רב במיוחד בזרמים גבוהים.-
מערך הסלילים באופנוע מפיק מתח חילופין, לרוב תלת פאזי, בתדירות ועוצמה שגדלים עם הסל"ד.
המיצב כולל גם דיודות ישור. יש שני סוגי יצוב נפוצים:
1. מערך סלילים עם מגנט קבוע, שבו מקצרים את הסלילים ע"י SCR כשהמתח שלהם עולה על המותר.
2. מערך סלילים עם סליל מיגנוט נוסף, שבו מקטינים או מנתקים את זרם המיגנוט כדי להוציא מתח נמוך יותר.
או שיש משהו שאנחנו לא יודעים..

שום כשל אלא חוסר ידע וההבנה שלך בחשמל ואלקטרוניקה ובמיוחד בנושא דו-גלגלי ורכבים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #31  
ישן 26-08-2012, 19:22
  amitt_1 amitt_1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.08.12
הודעות: 19
בתגובה להודעה מספר 30 שנכתבה על ידי אליהו גולדווסר שמתחילה ב "[QUOTE=i-pink]כמה שאלות. ..."

חברים חברים, כולכם יקרים לי ואני מעריך מאוד את העזרה וההתמדה להשיג פיתרון !!!

אנא, לא נעים לי לקרוא התנצחויות כאלה ואחרות, כי אני מכבד את הידע של כולכם !

הטעות היתה שלי חברים!!
קיבלתי ערכים של 30-70 בגלל שחיברתי את הוולטמטר לפני החיבור של הREGULATOR
(שכחתי לחבר אותו אחרי חידוש צמת החשמל).

אני לא מבטיח שהREGULATOR שלי תקין, כי הוא נראה זוועה והחוטים שלו קשים כמו אבן.
עם זאת, אני אערוך שוב את הבדיקות כשהפעם, הרגולטור כן יהיה מחובר.

כל זה נבע מכיוון שחידשתי מערכת חשמל (החלפתי לחוטים חדשים ועשיתי סדר בצמות) ושכחתי שיש לי לחבר גם את הREGULATOR שייצב אותי.

אם ככה, 30-70 וולט לפני ייצוב זה דבר הגיוני
כמו שאחד מכם אמר.."לפני ייצוב המתח גדול פי 5 מהרגיל"

אני אחזור בהקדם!!! עם התוצאות החדשות.

I-PINK, תודה רבה נשמה את אחלה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #47  
ישן 31-08-2012, 15:37
  amitt_1 amitt_1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.08.12
הודעות: 19
בתגובה להודעה מספר 46 שנכתבה על ידי Elim שמתחילה ב "אתה סתם עושה שטויות. 1...."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Elim
אתה סתם עושה שטויות.
1. באופנוע שלך יש מערכת AC.
2. מייצב AC (מערכת נטולת מצבר) פועל שונה ממיצב DC (מערכת עם מצבר) בכך שחוץ מפעולת הישור - מייצב AC מגביל את מתח הסליל ומייצב DC מקצר את הסליל. אתה לא יכול לשים מייצב DC בלי מצבר או לפחות קיבול מאוד גדול.
3. בהפעלה ללא עומס ובטורים גבוהים - יתכן שמייצב ה AC שלך גם מגיע למצב קצר (כדי להגן על עצמו מחימום יתר). במצב כזה תקבל גל פועם במוצא המיישר - והמודד יראה לך את ממוצע המתח בלבד.

מאחר וכבר מדדת וראית שהמייצב לא נותן למתח לעלות לרמה שתגרום נזק לונטה ושאר הצרכנים באופנוע - חבר את המערכת עם כל העומסים, שים גם קבל ואז תמדוד.



רות עבור.

סבבה זה מה שאני אעשה אם ככה.
אעדכן תוצאות בהקדם
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 20:30

הדף נוצר ב 0.12 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר