לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > השכלה כללית > הסטוריה ותיעוד
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #8  
ישן 14-10-2012, 10:35
  עמית 171 עמית 171 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.11.08
הודעות: 294
ביצעתי חיפושים משל עצמי
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי DIDIN שמתחילה ב "תודה על התשובות , בבירורים שערכתי ברשת..."

באתר עיתונות יהודית היסטורית המצויין מצאתי אזכורים ספורים לעניין המסילה.

"מוריה", יוני 1914:

מסלת הברזל מאפולה לשכם

טבריה.

זה כחדש ימים אשר המסלה העוברת מאפולה לשכם התחילה ללכת מגנין והלאה עוד שתי תחנות, והיא מגיעה כבר עד הכפר שילג. כפי שאומרים יש תקוה כי עוד בסוף הקיץ הזה תגמר המסלה עד שכם.

בן-עיר

"שילג" הוא כמעט בוודאות סילת א-דאהר (ושתי תחנות - תחנת עראבה ותחנת סילת א-דאהר).

נובמבר 1914 (עדיין בעיתון "מוריה"):

--- את המסלה משילני לשכם עובדים במרץ, וכפי שאומרים תגמר כל המסלה עד שכם עד חדש מרט, ואז תתחיל ללכת בכל יום מאפולה לשכם.

בן עי"ר.

לגבי הפסקת הפעילות, ידיעה ב"דבר" מיום 29 בפברואר 1932:

בטלה רכבת עפולה-שכם

משבת בטל קו הרכבת עפולה-שכם והקשר עם שכם ברכבת יהיה מעתה דרך טול כרם
_____________________________________
טבע ונופים בישראל - טיולים ושמורות טבע בארץ

http://www.inature.info

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 04-11-2012, 10:46
  Muhabarat Muhabarat אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.08.10
הודעות: 26
טול כרם שכם וטול כרם עפולה
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי נתב שטח שמתחילה ב "1933-4 ולא 1934-5"

אכן, נראה ששרות נוסעים מעפולה לטול כרם הופסק ב 1932. אבל הקו מטול כרם לשכם המשיך לפעול לסרוגין עד יוני 1938. וכל הקו עד עפולה נותר שלם וגם שמיש עד 1941 אז נעשה בו שימוש צבאי במסגרת הפלישה הבריטית לסוריה למיגור כוחות וישי.
הנ"ל עפ"י ספרו של R TOURETT
Hedgaz Railway
בעמ' 95 ו97 נכתב:

Page 95: Due to traffic decreasing, the line from Afule to Messoudieh was closed in 1932 but the track was not removed. It was used on several occasions in the winter of 1934/5 when services on the main line between Haifa and Tul Karem were interrupted by floods. It was reopened for freight traffic for about a month in 1936, after which it remained closed. The line from Nablus to Nur-esh-Shams (33 km) was closed to traffic in June 1936, reopened in November 1936 and closed again in June 1938 following damage to a number of bridges by sabotage.

Page 97: In November 1940, Australian Royal Engineers began reconditioning the line from Tulkarem to Afule, and a New Zealand RE company ran three trains daily each way from 6 June to 13 October 1941 to support the campaign against Vichy forces in Syria.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 14:47

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר