לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום פוליטיקה ואקטואליה, נא לשמור על שפה נאותה חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > פוליטיקה ואקטואליה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 01-12-2012, 20:24
  משתמש זכר dorM dorM אינו מחובר  
מנהל
 
חבר מתאריך: 26.07.08
הודעות: 6,473
אוטובוסים ושעות עומס

כל הזמן מנקרת לי המחשבה למה חברות האוטובוסים לא מגבירים את תדירות האוטובוסים, וכך מונעים מעומס באוטובוס, כלומר למנוע שאנשים יעמדו בנסיעות של חצי שעה ויותר. זה גם חוסך זמן המתנה לאוטובוס.

בעבר חשבתי שזה בגלל הכסף ובגלל שהכבישים בכל מקרה מלאים ברכבים, ולכן אם יוסיפו אוטובוסים זה יגרום לפקקים גדולים יותר (זה המחשבה ששמעתי ממישהו אחר).

אבל שתי הסיבות האלו נשללו:

יצא לי לקרוא שלחברת אוטובוסים יש רווח נקי של מאות מיליוני שקלים, לכן כסף כנראה לא חסר.
וגם הסופ"ש קראתי שחברת מטרופולין מגבירה את תדירות האוטובוסים בקו מסוים בשעות העומס. אז כנראה אין בעיה של הגברת הפקקים.

נותר להסיק שלמנכ"לי חברות האוטובוסים לא אכפת שהלקוחות שלהם יעמדו חצי שעה ויותר? שמעתי ממישהי שהיא עומדת כל הדרך מירושלים לת"א...
מעניין אם המנכ"לים האלו היו מוכנים בעצמם לנסוע באוטובוסים שלהם בשעות העומס...
מה הפלא שאנשים רוצים רכב פרטי?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #2  
ישן 01-12-2012, 20:32
  משתמש זכר teddy002 teddy002 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.04.12
הודעות: 1,110
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי dorM שמתחילה ב "אוטובוסים ושעות עומס"

אפשר גם לשאול למה אין עוד רכבות ובראשון בבוקר שאני רוצה לנסוע לבסיס אני בקושי מצליח להיכנס לרכבת ולצאת זה בכלל סיפור... שלא נדבר שאני צריך לשלם למרות היותי חייל.
בתור אחד שיצא לי לחוות את התחבורה הציבורית בלונדון... אין מילים שיסבירו כמה חרא התחבורה שלנו. בלונדון התחבורה עובדת בסדר מופתי, טכנולוגי, שתי קומות שעוזרות במיקום, ישנו חוצץ בין הנהג לנוסעים, יש מצלמה בכל אוטובוס, יש מקום לנכים ולנשים בהיריון ולנשים עם עגלה, יש מקום לאנשים מבוגרים, נוח לעמוד, הכניסה לאוטובוס לא עוברת דרך הנהג ואפשר לקנות או לחדר כרטיס נסיעה ליד כל תחנה.
_____________________________________

"זה לא מספיק שאנחנו עושים כמיטב יכולתנו, לפעמים עלינו לעשות את מה שנדרש"
- וינסטון צ'רצ'יל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 01-12-2012, 21:24
  משתמש זכר dorM dorM אינו מחובר  
מנהל
 
חבר מתאריך: 26.07.08
הודעות: 6,473
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי sheep שמתחילה ב "1. אם בזמן עומס שהוא זמן קצר..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי sheep
1. אם בזמן עומס שהוא זמן קצר יחסית ביום צריך 2X אוטובוסים כדי שכולם ישבו,
ובשאר הזמן צריך X, אין תועלת רבה מה-X אוטובוסים שישבו בצד רוב היום, וצריך גם כפול נהגים.

2. מי שנוסע באוטובוסים הם בדרך כלל אוכלוסיות חלשות, על הנוחות שלהם קל להתפשר, במיוחד אם אין להם אלטרנטיבה.

3. אנשים שעומדים משלמים כמו אנשים שיושבים, אז אין תמריץ רציני להביא עוד אוטובוס.

4. אתה מציין ש"כסף לא חסר" - אבל זה לא רלוונטי. כל חברה רוצה להיות יעילה ולבזבז פחות.

1. אני חושב שצריך פחות מ-1.5X אוטובוסים כדי לגרום שכולם יישבו.
בכל אופן, בעזרת נהגים שיתווספו אפשר לשפר את תנאי העבודה (יותר מנוחה, פחות שעות עבודה) של כלל הנהגים, ואולי כך הם יתנהגו כמו בני אדם, ויהיו מרוצים ממקום העבודה שלהם.
וגם, אפשר בעזרת אקסטרא-נהגים:
א) לשפר תדירות בקווים אחרים שצריכים אותם בצהריים - עקרות בית ונשים\גברים מבוגרים שעושים קניות
ב) להוסיף מסלולי נסיעה \ קווים

2. זה תירוץ שהוא אולי נכון אבל מצער לקרוא... זה לא אומר שצריך להשלים עם זה

3. חברת האוטובוסים צריכה לתת שירות טוב והוגן לכל הלקוחות. כמו סעיף 2 - לא צריך להשלים עם זה

4. ברור שכל חברה רוצה להיות יעילה ולבזבז פחות. כך גם חברות התקשורת שגזלו מהציבור כסף. אבל יש שירות ברמה מסוימת שכל חברה צריכה לעמוד בו.


בסופו של דבר, עם שיפור התחבורה הציבורית - אולי אנשים סוף סוף יעזבו את הרכבים הפרטיים? תאר לך כמה נחסוך בפקקים, דלק, זיהום אוויר...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 01-12-2012, 20:47
  g.l.s.h g.l.s.h אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.12.05
הודעות: 17,294
בשעות העומס ( 8 בבוקר, בוא נגיד)
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי dorM שמתחילה ב "אוטובוסים ושעות עומס"

כל הנהגים וכל הרכבים נמצאים בעבודה. החל מסביבות 9:30 הביקוש יורד פלאים. תוסיף לזה את העובדה שעל פי חוק לנהגים יש הגדרות ברורות וקשיחות של שעות מנוחה ותקבל מצב שבו חברה כלכלית אינה יכולה לתגבר בשעות העומס את הקו ברמה שתאפשר לך לשבת...

בקיצר... שיפ, ואני נתנו לך תשובות ממצות שגם הסבירו לך למה הבדיקה שעשית לגבי הכדאיות הכלכלית אינן רלוונטיות.

והחכם שדיבר על לונדון: אח שלנו...

1. התחבורה הציבורית בלונדון אינה רווחית (ה"טיוב" מפסיד לרוב כסף...)
2. הדגם של זרימת הנוסעים בלונדון שונה מזה של דוש דן
3. למה לא הבאת דוגמאות ממדינות מפותחות אחרות? אולי כי המצב גרוע מאשר אצלינו?
4. למה לכל הרוחות צה"ל בכלל מעמיס את ג'ובניקו על התחב"צ שאמורה לקחת לעבודה אזרח יצרן? למה שלא תחזור לבסיס במוצ"ש? הקווים ריקים.
_____________________________________
.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 01-12-2012, 21:00
  משתמש זכר teddy002 teddy002 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.04.12
הודעות: 1,110
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי g.l.s.h שמתחילה ב "בשעות העומס ( 8 בבוקר, בוא נגיד)"

אני רואה בתפקיד שלי מאוד יצרני .
ולמה דווקא ג'ובניקים? הקרביים צריכים יותר שעות שינה נוחות בבית ממני?
וכיום בשביל לישון בבסיס במוצ"ש אני צריך אישור מיוחד + לחתום אצל קצין שאתה תחת פיקודו.
לא נסעתי הרבה בטיוב למרות שהשירות שלו יותר טוב מבארץ, אני דיברתי בעיקר על מערכת האוטובוסים שהיא מאוד רווחית ומומחי תחבורה מרחבי העולם עולים לרגל ללונדון כדי ללמוד איך לעשות את זה נכון.
יש מספיק מדינות מפותחות שהתחבורה שלהם הגיונית יותר משלנו, לחפש תמיד את המדינות המפותחות שכשלו בזה לא מצדיק את היותנו כושלים, צריך לשאוף למעלה ולא להגיד תודה שאנחנו לא במצב גרוע יותר.
_____________________________________

"זה לא מספיק שאנחנו עושים כמיטב יכולתנו, לפעמים עלינו לעשות את מה שנדרש"
- וינסטון צ'רצ'יל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 01-12-2012, 21:29
  שנדליר שנדליר אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.11.12
הודעות: 33
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי g.l.s.h שמתחילה ב "להשאיר אותם בבסיס פירושו עוד עומס כלכלי, שבא מהמיסים שלי"

צודק! בוא נשדרג את הרעיון שלי, נשאיר אותם בבסיס אבל בלי אוכל וניתן להם לצוד חזירי בר(אם אתה משרת בשטח) או לצוד חתולות(בתל השומר), כמו כן גם להשתמש בעור של החיה כדי שייצרו בעצמם מדים וככה נחסוך את המיסים היקרים שג'יש המסכן משלם...

אבל רק תסביר לי דבר אחד, מצד אחד כתבת שאתה לא רוצה לשלם יותר מס, מצד שני הצעת שמשרד הבטחון ישלם יותר לחברות האוטובוסים, הכסף של משרד הבטחון בא מהמיסים שלך, אז רגע, אתה רוצה לשלם יותר או פחות? אולי אפילו אפשר לעשות שחיילים יהיו חייבים לשלם על הנסיעה, וככה תצטרך לשלם פחות מס, רגע, יש לך ילד? כשהוא יגיע לצבא תשלם בעבורו כרטיס לאוטובוס? רגע, יש פה בעיה, כל ניסיון לשנות את המצב הקיים מביא אותך לשלם יותר כסף...
איפה הכסף?
זהירות - ספויילר!
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 01-12-2012, 21:26
  משתמש זכר dorM dorM אינו מחובר  
מנהל
 
חבר מתאריך: 26.07.08
הודעות: 6,473
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי g.l.s.h שמתחילה ב "בשעות העומס ( 8 בבוקר, בוא נגיד)"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי g.l.s.h
כל הנהגים וכל הרכבים נמצאים בעבודה. החל מסביבות 9:30 הביקוש יורד פלאים. תוסיף לזה את העובדה שעל פי חוק לנהגים יש הגדרות ברורות וקשיחות של שעות מנוחה ותקבל מצב שבו חברה כלכלית אינה יכולה לתגבר בשעות העומס את הקו ברמה שתאפשר לך לשבת...

בקיצר... שיפ, ואני נתנו לך תשובות ממצות שגם הסבירו לך למה הבדיקה שעשית לגבי הכדאיות הכלכלית אינן רלוונטיות.

והחכם שדיבר על לונדון: אח שלנו...

1. התחבורה הציבורית בלונדון אינה רווחית (ה"טיוב" מפסיד לרוב כסף...)
2. הדגם של זרימת הנוסעים בלונדון שונה מזה של דוש דן
3. למה לא הבאת דוגמאות ממדינות מפותחות אחרות? אולי כי המצב גרוע מאשר אצלינו?
4. למה לכל הרוחות צה"ל בכלל מעמיס את ג'ובניקו על התחב"צ שאמורה לקחת לעבודה אזרח יצרן? למה שלא תחזור לבסיס במוצ"ש? הקווים ריקים.

תראה את התגובה שלי ל-sheep, וגם אל תכליל על כל הג'ובניקים שהם לא יצרנים רק כי יש כאלה שעובדים 4 שעות ביום כמש"קי ממטרות... עמוד ענן לא היה מצליח בלי שיתוף פעולה של הקרביים והג'ובניקים, כמו גם כל מלחמה אחרת שצריך בה תמיכה מכל סוג שהוא: לוגיסטיקה או מודיעין.
האם החייל מאומן לבצע נוהל מעצר חשוד ושומר עם נשק על אזרחים? לא בהכרח ולא תמיד... אבל זה לא אומר שהוא לא יצרני בעבודה ששמו אותו בה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 01-12-2012, 21:35
  g.l.s.h g.l.s.h אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.12.05
הודעות: 17,294
ראיתי את התגובה שלך לשיפ
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי dorM שמתחילה ב "[QUOTE=g.l.s.h]כל הנהגים וכל..."

מחזרת את אותן הנחות לא מבוססות שלכאורה היו אמורות להפוך את הטיעון שלך ליותר מאשר קנטרנות.

לא הכללתי את הג'ובניקים כמשק"י ממטרות (למען באמת בכלל לא הזכרתי את המילה "ג'ובניקים" - אתה הסקת את המסקנה הזו...)אלא טענתי שהם אינם שייכים למגזר יצרני במונחים כלכליים ולכן המגזר האזרחי אינו צריך לשאת בנטל של הנעתם ממקום למקום במספרים גדולים ובדיוק בשעות העומס. אם תוריד את רוב החיילים מהתחב"צ של שמונה בבוקר (בין אם ע"י שינוי מועד ההתייצבות באופן גורף לשעה אחרת, ובין אם הסעתם במערכת עצמאית) תקבל בדיוק את מרווח ה"ישיבה" שאתה מחפש. וזה פתרון פשוט מאחר וצה"ל הוא גוש, בסופו של יום, ממשלתי ואמור להשמע להחלטות ממשלה. אז הנה פתרון: חיילי צה"ל, בין 7 ל 9:30 בבוקר, משלמים מחיר מלא (או שצה"ל מנפיק להם כרטיסים שהוא משלם עבורם מחיר מלא - ין לי עניין להציק לחיילים עצמם) בנסיעות בקווים X, Y ו Z שהם קווים בהם עומס הנוסעים כבד, וחלק לא קטן מהם חיילים. פתרנו את הבעיה, אזרחי ישראל יגיעו למשרד בלי שכבר כרסמו בשלוש-ארבע שעות הערנות המירביות ע,י עמידה באוטובוס שנוסע פגוש אל פגוש ואפילו לא צריך להוסיף נהגים (*) ורכבים יקרים. צה"ל גוף דינאמי ואין לו שום בעיה לקבוע את שעות העבודה של היחידות שלו הנשענות על "בסיסים פתוחים" ל 11:00-20:00. ובא לציון גואל.

* מוטב שתבדוק כמה מרוויח נהג בתחבורה הציבורית כיום. אני יודע, אבל לא אגלה לך. תבדוק לבד... הנתונים (נתוני אמת) שם מחכים לך. תגלה שקשה מאוד לגייס עוד נהגים.

עריכה: כן הזכרתי את המילה "גובניקים". בכל מקרה הכוונה שלי הייתה לכלל חיילי צה"ל הנוסעים בתחב"צ. יוצא שהמאסה העיקרית של החיילים בתחב"צ בגוש דן בשעות העומס היא של חיילי "בסיסים פתוחים". השימוש במילה ג'ובניקים התחלק לי איכשהו, וסליחה אם מישהו נפגע (לרוב אני אישת דווקא לא עושה את ההבדלה המסויימת הזאת).
_____________________________________
.


נערך לאחרונה ע"י g.l.s.h בתאריך 01-12-2012 בשעה 21:39.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 01-12-2012, 21:59
  g.l.s.h g.l.s.h אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.12.05
הודעות: 17,294
תהיה התנגדות הרבה יותר קשה מצד
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי KRIDoron שמתחילה ב "אני מעריך שתהיה למהלך כזה..."

"עם ישראל הבכיין" שיום אחד בוכה שצפוף לו ברכבת, ולמחרת בוכה שצה"ל לא מאשר לחיילים לנסוע ברכבת.

בכל מקרה מבחינה כלכלית הפתרון שהצעתי הוא המעשי ביותר. אנשי קבע? שצה"ל ישלם עבורם חופשי חודשי 225 ש"ח - בדיוק כפי שאני משלם לעובדת שלי. אני זוכר שכשפתחו את כביש 6, והסתבר ש"כולם משלמים" (פרט לניידות משטרה בתפקיד) הייתה מין התמרמרות של כל אותם "קומבינטורים" שרגילים לזה שבישראל רק הפראיירים משלמים "מחיר מלא". ותראה איזה יופי... כבר למעלה מעשור "כולם משלמים" והכל עובד יופי טופי... גם צה"ל משלם... רוצים שיגיעו קצינים עשרים דקות מוקדם יותר לישיבה בפיקוד העורף? שישלמו. והם משלמים, תאמין לי משלמים... בדיוק אותו הדבר צריך שיהיה עם בתחב"צ...

תראה: "קומבינות" של מחירים מופחתים, על פי הוראה ממשלתית, שגרמו לעומס מוגבל על כתפי שאר הצרכנים לא חסרות... יש את הקטע של "תושבי" בטיסות פנים (תושבי אילת בקו לאילת, תושבי קו כרמיאל וצפונה בטיסות לרה"פ) ויש עוד לא מעט יצורים אנאכרוניסטים כאלה שמקורם בימים שהמידנה התייחסה למגזרים שלמים כאל "מפגרים שחייבים לתמוך בהם". המצחיק הוא שבקווים לאילת "תושבי אילת" התפרעו עם המחירים המצחיקים שלהם, קימבנו הטסת קרובים במחירי תושב או נרשמו לשתי טיסות בו זמנית, כדי לעלות על זו שתמריא ראשונה. בקו לרה"פ/ק"ש בכלל רוב הטסים (במחירי רצפה) היו אמשים אמידים מאוד, בעלי תפקידים ציבוריים או קצינים... מה הייתה התוצאה? שהקו לק"ש נסגר, הקו לר"פ הצתמצם לכדי 2 טיסות ביום (בזמנו היו 5-7 יומיות!) וחברות התעופה בקו לאילת החמירו נהלים, ייעלו מעאכת הזמנות ו"הכבידו" על תושבי אילת עד שהיום כבר "לא כיף" לאילתי לטוס לת"א כמו לפני עשור.

המצב של חיילים צה"ל בתחב"צ הוא די דומה, ואנאכרוניסטי באותה המידה. כל המערכת הופרטה, אבל מהבחינה הזן הכל תקוע כמו בימי בן גוריון. אגב: העניין יטופל, ואפילו די מהר מאחר ודי ברור שהחברות המפעילות יעלו את הנושא, במוקדם או במאוחר. תוסיף לכך את העובדה שהציבור כבר די עייף מהיללות של "מתעללים לנו בילדים הרכים שלנו" ואזרח חושב לא ממש מרגש מזה (ובכוונה לא הכנסתי פה ענייני רזומה אישי, שלא רלוונטיים, אבל אני לא חושב שיש לי מה להתבייש בו מהבחינה של שירות צבאי וחיים אזרחיים).

צה"ל כבר כולו (מנסה) עובר למתכונת ניהול של פקולטה למדעי הניהול. רוב הקומבינות נגמרו... אי אפשר אפילו להביא חמישה מבקרים לגדוד ולתת להם שניצל, פן תעלה עליך ביקורת. את הימ"מ מילואים מודדים במשורה. לחזור ממילואים ליד ב"ש לעכו הביתה ברכבת? הצקחת אותי... אז מה כבר נשאר לעבור? לשלם מחיר מלא עבור נסיעות בשמונה בבוקר? יעברו, תאמין לי.
_____________________________________
.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 01-12-2012, 22:20
  g.l.s.h g.l.s.h אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.12.05
הודעות: 17,294
לדעתי לאנשי הקבע לא ממש מותר להתנגד
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי KRIDoron שמתחילה ב "שיהיה להם בהצלחה, לי זה לא..."

זה "נשות אנשי הקבע" שאמורות לעשות את זה. בכל מקרה, הימור שלי לגבי איך מתחיל המהלך (הכולל) שכחלק ממנו צה"ל יתחיל להתאים עצמו למעמד של "לקוח כמו כל לקוח גדול":

תאונת דרכים קטלנית במונה בבוקר בכביש מספר אחת: עשרה הרוגים באוטובוס. שבעה מתוכם מקרב אלו שעמדו. ה"מומחים" (האמיתיים או המומחים מטעם עצמם) טוענים כי מספר ההרוגים היה קטן בהרבה לו כל נוסעי האוטובוס היו ישובים. טוענים גם כי במדינות X, Y ו Z, שדומות להפליא לישראל בשלל פרמטרים, אסור לכלי תחבורה ציבורית לעלות על כביש מהיר כשבקרבו נוסעים בעמידה.

דובר חברת האוטובוסים אומר שהיו בשמחה נוסעים רק עם נוסעים בישיבה, אבל כלכלית אי אפשר.

זה אומר ככה
ההוא ככה.

כמה טוענים שצה"ל הוא אחד הגורמים העיקריים לחוסר הכדאיות הכלכלית. חברת האוטובוסים מקבלת 3 ש"ח עבור חייל, בעוד שאזרח משלם שמונה. תמשיך מכאן לבד...
_____________________________________
.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 01-12-2012, 22:19
  שנדליר שנדליר אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.11.12
הודעות: 33
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי g.l.s.h שמתחילה ב "אתה יודע כמה אנשים בימינו עובדים בשעות כאלו?"

הבעיה היא שאתה תיצור עומס על חיילי החובה, אין לאף רב"ט שום רצון מיוחד לעבוד מ11:00 עד 20:00 בערב, מה גם שבבסיסים מסויימים אין כזה דבר לצאת אחרי 18:00 ככה שמי שעושה את זה יצטרך להשאר לישון בבסיס שזה אומר עוד מיטות עוד ארוחות ערב עוד ארוחות בוקר עוד מים למקלחת ועוד ועוד ועוד מה שיסתכם ביותר כסף, תבין, שירות בבסיס פתוח "יומיות" נעשה אך ורק בשביל לשרת את האינטרסים של הצבא ולא של החיילים הבכיינים שרוצים לצאת הביתה מוקדם, בסופו של דבר, להלין את כל החיילים בבסיס זה דבר יקר מאין כמוהו, ולתת לחיילים לצאת הביתה ב21:00 בערב זאת לא אופציה ברוב המקרים, אל תשכח שחיילים נחשבים לאוכלוסיה "חלשה", אז או שאתה משקיע יותר כסף ונותן לכולם לישון בבסיס או שאתה נשאר במתכונת העבודה הנוכחית...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #33  
ישן 01-12-2012, 21:56
  משתמש זכר dorM dorM אינו מחובר  
מנהל
 
חבר מתאריך: 26.07.08
הודעות: 6,473
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי g.l.s.h שמתחילה ב "ראיתי את התגובה שלך לשיפ"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי g.l.s.h
מחזרת את אותן הנחות לא מבוססות שלכאורה היו אמורות להפוך את הטיעון שלך ליותר מאשר קנטרנות.

לא הכללתי את הג'ובניקים כמשק"י ממטרות (למען באמת בכלל לא הזכרתי את המילה "ג'ובניקים" - אתה הסקת את המסקנה הזו...)אלא טענתי שהם אינם שייכים למגזר יצרני במונחים כלכליים ולכן המגזר האזרחי אינו צריך לשאת בנטל של הנעתם ממקום למקום במספרים גדולים ובדיוק בשעות העומס. אם תוריד את רוב החיילים מהתחב"צ של שמונה בבוקר (בין אם ע"י שינוי מועד ההתייצבות באופן גורף לשעה אחרת, ובין אם הסעתם במערכת עצמאית) תקבל בדיוק את מרווח ה"ישיבה" שאתה מחפש. וזה פתרון פשוט מאחר וצה"ל הוא גוש, בסופו של יום, ממשלתי ואמור להשמע להחלטות ממשלה. אז הנה פתרון: חיילי צה"ל, בין 7 ל 9:30 בבוקר, משלמים מחיר מלא (או שצה"ל מנפיק להם כרטיסים שהוא משלם עבורם מחיר מלא - ין לי עניין להציק לחיילים עצמם) בנסיעות בקווים X, Y ו Z שהם קווים בהם עומס הנוסעים כבד, וחלק לא קטן מהם חיילים. פתרנו את הבעיה, אזרחי ישראל יגיעו למשרד בלי שכבר כרסמו בשלוש-ארבע שעות הערנות המירביות ע,י עמידה באוטובוס שנוסע פגוש אל פגוש ואפילו לא צריך להוסיף נהגים (*) ורכבים יקרים. צה"ל גוף דינאמי ואין לו שום בעיה לקבוע את שעות העבודה של היחידות שלו הנשענות על "בסיסים פתוחים" ל 11:00-20:00. ובא לציון גואל.

* מוטב שתבדוק כמה מרוויח נהג בתחבורה הציבורית כיום. אני יודע, אבל לא אגלה לך. תבדוק לבד... הנתונים (נתוני אמת) שם מחכים לך. תגלה שקשה מאוד לגייס עוד נהגים.

עריכה: כן הזכרתי את המילה "גובניקים". בכל מקרה הכוונה שלי הייתה לכלל חיילי צה"ל הנוסעים בתחב"צ. יוצא שהמאסה העיקרית של החיילים בתחב"צ בגוש דן בשעות העומס היא של חיילי "בסיסים פתוחים". השימוש במילה ג'ובניקים התחלק לי איכשהו, וסליחה אם מישהו נפגע (לרוב אני אישת דווקא לא עושה את ההבדלה המסויימת הזאת).

"מחזרת את אותן הנחות לא מבוססות שלכאורה היו אמורות להפוך את הטיעון שלך ליותר מאשר קנטרנות."
אתה יכול להסביר? לא ברור לי למה שירות סביר נחשב קנטרנות. אתה בכלל נוסע באוטובוסים? בא לך 5 פעמים בשבוע, כל יום, פעמיים ביום, לעמוד חצי שעה רצופה? יש אנשים עם בעיות רגליים שמקשים עליהם לעמוד.

לי אישית לא אכפת מתי אני מגיע וחוזר לבסיס, אבל ההצעה של שינוי השעות לא נראית לי מעשית.

זה שנהגי אוטובוס לא מרוויחים כ"כ טוב זה עניין אחר שגם בו צריך לטפל, ולכשיטופל אז יהיה קל לגייס נהגים (פחות אבטלה).
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #38  
ישן 02-12-2012, 20:28
  משתמש זכר shruki shruki אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.10.08
הודעות: 25,344
בתגובה להודעה מספר 37 שנכתבה על ידי eshely77 שמתחילה ב "תמורת זה שיש זיכיון ואגד..."

גם זה לא נכון...
בגליל ובנגב יש לא מעט "חאפרים" (הסבר עוד מעט) שמבצעים נסיעות בזול ובתדירות גבוהה יותר מאשר הקווים של אגד. אני שוב מזכיר שללא החוק שמחייב כל מפעיל תחבורה ציבורית לקבל רישיון ממשרד התחבורה, כל אחד היה יכול להיות נהג מונית שירות/אוטובוס. כל תושב קיבוץ או מושב היה קונה טרנזיט ומבצע הסעות בקיבוץ שלו תמורה תשלום נמוך יותר מזה של אגד.

הסבר למרכאות- "חאפר" הוא ביטוי שאנשי גילדה שונים מעניקים לכל מי שלא חבר בגילדה וככזה מאיים על ההגמוניה שלהם.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 02:04

הדף נוצר ב 0.09 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר