לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום פוליטיקה ואקטואליה, נא לשמור על שפה נאותה חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > פוליטיקה ואקטואליה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 03-12-2012, 20:49
  משתמש זכר shruki shruki אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.10.08
הודעות: 25,344
אשכול נבחר עד לבחירות- אשכול רגולטורים, גילדות, פקידונים ושוד חוקי

כיוון שהבחירות מתקרבות, החלטתי לפתוח אשכול שיתעדכן לפי הצורך, ובו מחדלים, עוונות, תקלות ועוד מרעין בישין שמלעיטה אותנו המדינה ושלוחיה תחת "הדאגה לאזרח".

הנושאים הראשונים עליהם אני רוצה להרחיב- תחנת הכוח דליה, וחברת YES.

כידוע לכם, לישראל חסר חשמל. תחנות הכוח עובדות בקצה היכולת, כל תקלה בתחנות הגדולות גורם להפסקות חשמל, במיוחד בימי השיא של החוף והקיץ. ובכן, הרגולטור הואיל בטובו לאפשר ליזמים פרטיים להקים תחנות כוח, כדי להוריד את העומס מחברת החשמל, לפזר את הסיכון העסקי בקיומה של חברה אחת (כושלת) ולאפשר לישראל עתודות כוח. כמובן שהמעשה היה רצוף בירוקרטיה, כשלים וטופסולוגיה, שלא היתה מביישת קולחוז ממוצע.

הגיע הזמן, ותחנת דליה קיבלה אישור. מדובר בתחנת גז בהספק של 870 מגהוואט, שתהווה 7% מכושר הייצור בארץ. התחלה טובה, כשלצידה עוד תחנות כוח גדולות אחרות. אבל- קמה לה עורכת דין מרשות החשמל, אישה שככל הנראה אין לה הבנה במשק החשמל, ולפי מסלול חייה- גם לא בעולם העסקי, והחליטה לפעול "לטובת התחרות". מדוע המרכאות? מכיוון שהפוליטיקאים והרגולטורים מבינים שתחרות זה מושג שנשמע טוב. הם למדו פעם שזה עשוי להוזיל את המחיר ולתרום לצרכן. לכן הם מנסים לדחוף אותה בכוח, גם כשאין צורך. מדובר באורית פרקש הכהן, שעשתה את מסלול חייה המקצועי בבית המשפט העליון כמתמחה, ולאחר מכן כעורכת דין ברשות להגבלים עסקיים (על המוסד המיותר הזה- עוד מעט). משם הגיע לרשות החשמל.

החליטה עורכת הדין פרקש שהקמת התחנה, שעלותה כארבעה מיליארד ש"ח, יכולה להתממן על ידי חוב (אשראי בנקאי ומוסדי) רק לרמה של 80%. כלומר- כל יזם שירצה לבנות תחנה שכזאת, ייאלץ להביא מהבית 800 מיליון ש"ח. אחסוך לכם את החיפוש- אין כמעט אנשי עסקים ישראלים שיש להם 800 מיליון נזיל. רובם ממונפים על הצוואר, לחלקם הגדול השווי נמחק בשנתיים האחרונות. הברירה היתה או לבטל את הקמת התחנה, לה זקוק המשק כמו אוויר לנשימה, או לאשר ליזמים לקבל הלוואות בסך 80% (כשלושה מיליארד ש"ח), ואת שאר הכסף להביא מהבית וגם להנפיק מניות (רק למוסדיים, לא לציבור). עו"ד פרקש עצרה את הקמת התחנה כדי "לבדוק" את הנושא. וכך מדינת ישראל מחכה עוד כמה חודשים לחשמל, מפעלים, מכוני התפלה, תעשיות כבדות ועוד.

לאחר שחככה הפקידה בדעתה, החליטה לאשר את הבקשה, וסופסוף יכלו היזמים להתחיל לסגור הסכמי מימון עם הבנקים ועם הגופים המוסדיים.
ואז החליטה פרקש להשמיע עוד קול- היא החליטה שמכיוון שהמוסדיים מחזיקים גם בחברות הגז (דלק, אבנר, רציו וכו', כי הרי כולנו רכשנו את המניות והאג"חים של החברות הללו דרך קרן הפנסיה או קופת הגמל שלנו), היא רוצה לבחון האם לא תהיה כאן אחזקה גם בספק וגם בלקוח- הרי תחנת הכוח תקנה גז מחברות הגז. וכך, כשהיזמים ממשיכים לשרוף כסף, וכשהמוסדיים מעוניינים לתת הלוואות לטובת הדבר (מדובר בפרוייקט עם חסינות גבוהה לבעיות תזרים, עם לקוחות כבדים וספקים טובים, התשואה אמורה להיות סבירה ביחס לסיכון וכמובן- אין פה משחק פיננסי של טייקון ממונף, מדובר על פיתוח המשק כולו), וכולם משוועים לחשמל, נאלצה חברת הפניקס לעזוב את ההנפקה. מדוע? כי הפניקס מוחזקת על ידי קבוצת דלק, שלה גם אחזקות בגז, ומשום מה אסור לספק ולמממן להיות קשורים האחת לשניה. הרשות גם הכריחה את משפחת לנדאו, מהיזמים של התחנה, למכור את האחזקות ברציו (חברת גז), כשהמאגר יהיה מוכן לקידוחים ולהפקה.

לבסוף, לאחר מספר חודשים בהם הרשות המשיכה להוכיח שהיא מיותרת, התחנה יצאה לדרך. אז בפעם הבאה שאתם מתפלאים מדוע עדיין יש הפסקות יזומות בקיץ ובחורף, זאת הסיבה.


חברת YES-
כידוע, או שלא, YES שייכת לבזק, לה אחזקות של כחמישים אחוז בחברה. חברת הלווין היא חברה מפסידה באופן כללי, במיוחד עקב השקעות ענק בתחילת הדרך ובעיות שיווקיות ועסקיות איתן נתקלה לאורך השנים. החיסרון הגדול שלה, פרט לקליטה בחורף, הוא שבניגוד להוט, היא לא יכולה להציע חבילות. להוט יש תשתית אינטרנט, טלפון קווי, טלוויזיה, סלולרי, וספק אינטרנט. גם לבזק יש את כל אלו, רק שלבזק אסור לספק את חבילות. מדוע? כי משרד התקשורת החליט שיש להגן על הוט. כן, להגן על חברה ששווה מיליארדים, שלה רוב ברור על הלווין במספר מנויים, שלה נוכחות בכל סוגי התקשורת בישראל- טלוויזיה, אינטרנט, סלולרי, וטלפוניה. מדוע? כדי "שתהיה תחרות". שמועות מרושעות לגבי היכן עובדת אחותו של כחלון גם נשמעו, אני מאמין שאין קשר. זה יותר בגלל הקטע הרומנטי של מגן החלשים.

YES סבלה בשקט כמה שנים, עד שבמשרד התקשורת הקימו ועדה (מפתיע..) שהחליטה שלאחר שיהיה שוק סיטונאי לתקשורת, ניתן יהיה גם לאחד בין החברות. המשמעות- בזק החזקה והעשירה תספוג את YES עם ההפסדים והחובות, ותוכל להציע חבילות שלמות ללקוח. כך, המחיר כמובן יירד, והצרכן ייהנה מתחרות אמיתית, לא מלאכותית.

אבל אז קם עוד רגולטור מיותר- הממונה על ההגבלים העסקיים. שמשום מה תופס המון כותרות לאחרונה. אולי זאת אהבת תשומת הלב, לא יודע.
ומה הוא החליט? לאסור על המיזוג, מכיוון שעשוי להיווצר מצב, בו בזק לא תרצה להשקיע בפיתוח טלוויזיה על גבי האינטרנט, וכך הצרכן ייפגע, כי "לא תהיה תחרות". אחזור שוב- הממונה טען שאם ייתנו לבזק לאחד לתוכה את YES, היא לא תרצה להקים תשתית טלוויזיה מתחרה. כלומר, לפי היגיון הממונה, אם נמנע מבזק לעשות זאת, היא תפתח חברה חדשה שתתחרה בהוט וגם ב... YES. אם מישהו מצליח להבין את ההיגיון שמאחורי מהלך כזה, בו בזק תתחרה בעצמה ותגרום עוד הפסדים לחברת הבת המפסידה שלה, תבורך.

פה אפילו במשרד התקשורת התעצבנו, וניסו להבין מה לעזאזל עבר לו בראש. ומה קרה? משרד התקשורת ביקש הבהרות, ברשות סירבו למסור כאלו. זה כנראה היה השיא בבירוקרטיה בישראל.

לבסוף גם הוא השתכנע, תחת התניות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 04-12-2012, 20:17
  משתמש זכר shruki shruki אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.10.08
הודעות: 25,344
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי hzhz שמתחילה ב "רעיון יפה! בטוח שאלמד לא מעט"

ראשית נלך למקרה הספציפי הזה- קופת הגמל שלך או קרן הפנסיה שלך מחזיקה מן הסתם במניות ואג"חים של חברות רבות בישראל. עכשיו- כשהגוף המוסדי הוא גוף ענק של עשרות מיליארדי שקלים (ויש כמה כאלו), הוא מן הסתם יחזיק אחוזים נכבדים בכמעט כל חברה ציבורית גדולה. אז לא משנה איך תסובב את זה, תמיד תהיה אחזקה צולבת בספקים ולקוחות גם כן. כי כל המוסדיים מחזיקים באג,ח של חברת החשמל, וכל המוסדיים מחזיקים במניות של חברות הגז, ומחזיקים באג,ח של בנקים שמממנים פרוייקטים וכך הלאה. אי אפשר להתחמק מאחזקה צולבת, אלא אם אתה מעוניין להשקיע רק באג"ח מדינה...

באופן כללי- לא, זה לא דבר רע. במקרה של פירוק חברה יש סדר מסוים לקבלת החוב- מלווים באים לפני ספקים, כך שלא משנה מי עומד באיזה סטטוס, חלוקת החוב תהיה זהה.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 04-12-2012, 20:24
  משתמש זכר shruki shruki אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.10.08
הודעות: 25,344
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי ShoobyD שמתחילה ב "אשכול מעולה! לדעתי צריך לספק..."

ספציפית אלו הגיעו אלי תוך כדי עבודה על ניירות ערך. יש כתבות בנושא, יצא לי לקרוא.

דוגמא-

תקנות הקמת התחנה-
http://www.globes.co.il/news/articl...?did=1000770845

פה ניתן ללמוד על עוד התערבות של הממונה על ההגבלים, הפעם בהסכמי הגז של התחנה. בקצרה- הוא התנגד להסכם לעשרים שנה כי זה הסכם כובל מבחינתו. אז מה אם חוזים על גז נחתמים לעשרות שנים, הוא צריך להצדיק את המשכורת שלו, לא?
http://www.globes.co.il/news/articl...?did=1000746490

פה אילצו את הפניקס לעזוב, וכלל כמעט ונטשה יחד איתה, מה שהיה מסכן את כל ההשקעה

http://www.globes.co.il/news/articl...?did=1000794802

בזק-
http://www.globes.co.il/news/articl...mSearchArticles

התירוץ המטומטם של גילה

http://www.globes.co.il/news/articl...?did=1000796582

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 09-12-2012, 20:00
  משתמש זכר shruki shruki אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.10.08
הודעות: 25,344
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי shruki שמתחילה ב "עד לבחירות- אשכול רגולטורים, גילדות, פקידונים ושוד חוקי"

עדכון לגבי תחנת הכוח דליה- מסתבר שהייתי אופטימי. הרשות החליטה להמשיך ולהתחכם, ולא הבטיחה שלא תפעל בעתיד נגד מוסדי שירצה להמשיך ולהשקיע במשק החשמל. כלומר- היא הציעה למוסדיים פטור רק מההשקעה בדליה, אך לא הבטיחה להם שבעתיד, ההחזקות שלהם בחברות הגז לא תתנגשנה עם רצון לממן עוד תחנות כוח. כתוצאה ממשחקי הכוח של הפקידות המיותרת, חברת כלל נטשה את הקונסורציום (אוסף מממנים). אני רק מזכיר שלחברת כלל היתה כוונה להשקיע חצי מיליארד ש"ח... לא סכום שהולך ברגל ולא ממש סכום שניתן למצוא תוך כמה ימים ואפילו חודשים.

הרשות ניסתה להתחכם עוד קצת ונתנה את התשובה הבירוקרטית המוכרת לכולם- נקים וועדה. או בניסוח שלה (בכל זאת, עומדת בראש הרשות עורכת דין חסרת ניסיון תעסוקתי פרט לרגולטור..) "תמשיך לדון בגיבוש רגולציה מוסדרת להגבלות על זהות המממנים בפרויקטי ייצור חשמל". כלומר- לכו חפשו, עוד לא החלטתי.

רק לאחר דין ודברים, שוב, כלל קיבלה הבהרה שהשביעה את רצונה. ואנחנו כמעט הפסדנו עוד כמה חודשים של חשמל נקי וכרית ביטחון למשק.

http://www.themarker.com/dynamo/1.1881931

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 10-12-2012, 20:04
  משתמש זכר shruki shruki אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.10.08
הודעות: 25,344
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי shruki שמתחילה ב "עד לבחירות- אשכול רגולטורים, גילדות, פקידונים ושוד חוקי"

נו, איך אפשר בלי השלטון המקומי?

עיריית ת"א רצתה למשוך אליה סטארט-אפים, על ידי הטבות בארנונה. יש עימותים בנושא הזה גם בתוך המחנה הקפיטליסטי, לגבי חוק עידוד השקעות הון ומיני פטורים, זה מילא.
אבל מכיוון שהעיריה רצתה למשוך בתי תוכנה, היא החליטה שהיא מוסמכת להחליט מה זה בית תוכנה ומה לא.
וכמובן, מכיוון שידוע שכל הרגולטורים מחזיקים את האנשים החריפים ביותר, בוודאי נדרשה העירייה להחזיק צוות של מהנדסים ותוכניתנים שיוציאו את הפנינים הבאות-

"עיקר פעילותה של החברה הוא אתר אינטרנט ואפליקציה שמאפשרת לסדר ולמיין תמונות מהפייסבוק ולצפות בהן מהסלולרי", נכתב במכתב הסירוב שקיבל מהעירייה. "פעולות אלה מתבצעות בעיקר ממערכת פעילה בפלטפורמה קיימת. לפיכך, אם לעסק תכלית שונה וכתיבת תוכנה היא רק כלי נוסף להגשמתו, לא ניתן להגדיר את העיסוק כבית תוכנה"."

מי מרוויח מכל הבירוקרטיה הזאת? הראשונים הם תמיד הפקידים. כל משרד/רשות שכאלו, דורש פקידים, שצריך לשלם להם. צריך משרדים, ומכוניות, ושמירה, ומנכ"ל, יועץ משפטי, סמנכ"ל, איש רכש, מזכירה, אולי אפילו שר או סגן שר, מאבטח ומכונית שרד. זה ידוע.
מי עוד מרוויח? מי שתמיד מרוויח כשיש בירוקרטיה ענפה. המאכערים. ידוע לכל שיש שני פתרונות מעולים לבירוקרטיה וסחבת- הראשון הוא שוחד, השני הוא מאכער. שוחד אינו חוקי (מצד שני, פעם לקנות דולרים לא היה חוקי, או להחזיק בשר שלא נקנה בתלושים...), אז אנשים רבים פונים למאכער. לעיתים אלו בירוקרטים שמכירים את השיטה, לעיתים אלו יוצאי אותה מערכת (מישהו תהה מדוע חברת שמן שכרה את גבי אשכנזי בתור יו"ר, ומדוע איכשהו לאחר שנכנס לתפקיד קיבלה החברה היתר ממשרד הביטחון?), אבל לא פעם אלו עורכי דין ורואי חשבון, שככל שהבירוקרטיה מתנפחת, יש להם יותר דרישה. אתם חושבים שסתם יש פה כל כך הרבה עורכי דין ורואי חשבון? כולם אוהבים להאשים את המכללות ב"הזניית המקצוע" (עוד ביטוי של גילדה), אבל לטעמי הבעיה היא שכולנו צריכים עורך דין, בשביל השטות הכי קטנה. יותר חוקים יוצרים יותר פושעים ויותר עורכי דין (כל מי שטוען שזה אותו הדבר עושה זאת על חשבונו בלבד ).

"החברות נוטות להשתמש בייצוג משפטי ולעתים להעזר בחברות המתמחות בייעוץ מס. שיעור העמלות שנוטלות החברות הללו הוא כ־30%–75% מההנחה שהושגה על שנת ההנחה הראשונה, לאחר שהתקבלה."

http://www.calcalist.co.il/real_est...3589872,00.html

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 11-12-2012, 19:16
  משתמש זכר shruki shruki אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.10.08
הודעות: 25,344
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי shruki שמתחילה ב "עד לבחירות- אשכול רגולטורים, גילדות, פקידונים ושוד חוקי"

כתבה נוספת שהרגיזה אותי- יש ניסוי בחיפה לתדלק מכוניות בדלק המעורב עם מתנול בשיעור של 15%, כדי לבדוק את ההשפעה שלו על המנועים ולראות האם כדאי להרחיב את השימוש.
נתונים יבשים- מתנול מזהם פחות מבנזין. נשמע מעולה, לא? הוא גם זול יותר. התחשיב מראה חיסכון של 7 מיליארד ש"ח לאזרחים בהוצאות שנתיות על דלק.

אז מה הבעיה? שרק איפשהו באמצע הקריאה, מה שרובנו לא עושים בכלל, כתוב משהו קטן ולא מהותי- המתנול מכיל פחות אנרגיה פוטנציאלית לכל ליטר מאשר בנזין. כלומר- אולי מזהם וזול יותר, אבל נצטרך לקנות יותר דלק מעורב כדי להגיע לאותם הנתונים של דלק נקי. אז האם הרווחנו מזה?

בדו"ח שהכינה באחרונה חברת הייעוץ פארטו עבור מינהלת תחליפי נפט במשרד האנרגיה צוין כי הטענה שלפיה שימוש ב-M15 בישראל עשוי להפחית את מחיר הדלק בכ-50 אגורות לליטר לא לקחה בחשבון את העובדה כי הערך האנרגטי של המתנול נמוך יותר לעומת הבנזין, ולפיכך צריכת הדלק במכונית זו תגדל. כיצד תשפיע עובדה זו על המחיר לצרכן?"

כמובן שזה לא מבלבל את היזם, והוא עונה בגאון- "מתנול זול מבנזין, וגם ערכו לקלוריה זול מבנזין, ולכן הנהג ייהנה מדלק זול יותר", משיב אנטורג. "ברור שכשמוסיפים רק 15% מתנול, שיעור החיסכון לא יהיה גבוה. אבל גם אם נחסוך 5%-7% ממחיר הדלק, זה חשוב מאוד".

ואז עולה עוד נקודה- מה זה עושה למנועים? אם זה הורס את המנוע, לא הרווחנו פה, נכון?

והנה הגענו למשפט המחץ- "ם פער של 50 אגורות במחיר ליטר בנזין לעומת M15 עדיין ידרוש סבסוד של 12-17 אגורות לליטר, כדי לכסות על קיצור חיי הרכב ועלויות האחזקה העודפות".

כלומר- שוב פעם החליטו שכולנו נשלם בעבור שיגיון ירוק. מאיפה זה מוכר לנו? אה, נכון, מהחשמל הסולארי.

ואיך אפשר בלי אנשי עסקים שלא מנסים להתחרות בשוק בצורה הוגנת אלא רותמים את הבירוקרטיה-

"את ניסוי המתנול בחיפה יזמה דור כימיקלים, יבואנית המתנול לישראל ולשעבר, יצרנית מתנול. זאת, במטרה להוכיח היתכנות ביקושים למתנול בענף התחבורה בישראל, באופן שיצדיק הקמת מפעל שהיא מתכננת להקים ברמת חובב לייצור מתנול - שיתבסס על הגז הטבעי שהתגלה לחופי ישראל."

הבנתם? מי שיוזם את הניסוי הוא מי שירוויח ממנו הכי הרבה. מעלה תהיות כמה הניסוי באמת יהיה אמיתי ונכון. ומעניין לדעת כמה זמן ייקח לפקיד כלשהו לעבור לעבוד בחברה הזאת.

עוד פעם קיבלנו שקשוקה, ששוב נוצרה ממעורבות ממשלתית במשק. לו אנשי העסקים היו הוגנים, הם היו בודקים בעצמם את התוצאות, ומנסים לשכנע את הצרכנים. לא מחייבים את כולנו, צרכני ומוכרי רכבים, ללכת לפי החליל שלהם. והרי- "עוד המליץ, לחייב יבואני רכב לייבא לפחות 15% מהמכוניות בתקן "דלק גמיש", המאפשר תדלוק בשיעורים גבוהים של מתנול, ואף לחייב את מינהל הרכש הממשלתי לקנות 20% מהרכב בתקן זה".

וכמובן - "ח"כ עינת וילף (עצמאות) הגישה בפברואר הצעת חוק, שלפיה עד 2014 יחויבו 50% מהמכוניות המיובאות להיות מכוניות FFV, וכי עד 2017 יחויב יבוא 95% מהמכוניות החדשות מסוג זה".

http://www.themarker.com/dynamo/1.1883564

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 07-01-2013, 20:27
  משתמש זכר shruki shruki אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.10.08
הודעות: 25,344
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי shruki שמתחילה ב "עד לבחירות- אשכול רגולטורים, גילדות, פקידונים ושוד חוקי"

והפעם- עובדי המגזר הציבורי.
נתון מעניין ומקומם, לכאורה- עשרות אחוזים מעובדי המגזר הציבורי מרוויחים פחות משכר מינימום. שוד ושבר, כמובן, ולכן מכיוון שהחוק מחייב גם את הממשלה, העובדים מקבלים השלמה לשכר מינימום. עד פה- נשמע סביר.
העובדים, לאחר עדכונים, הסכמים, הצמדות ושביתות, גם מקבלים תוספות שונות. מפתיע, אבל המשכורת הממוצעת לעובד שלא מגיע לשרף שכר המינימום היא עשרת אלפים ש"ח בחודש. כן, זה נשמע כאילו אני לא יודע חשבון.. המשכורת הממוצעת של מי מי שמרוויח פחות מ-4100 עומדת על עשרת אלפים. תודות לאותם עדכונים כמובן.

וכמו שאמרו חכמים ממני- עכשיו מה מצחיק פה? תארו לכם עובד שמקבל 2800 ש"ח, השלמה של 1300 ש"ח לשכר מינימום (כדי שיגיע ל-4100) ועוד תוספת נחמדה של 2900 ש"ח. משכורתו היא 7000 ש"ח בחודש. אותו עובד שמע שנפתח תפקיד בדרג אחד מעליו, והוא יודע שיש לו כישורים (וקשרים) לכך, הוא רק צריך לתת טיפה גז בחודשים הקרובים כדי להוכיח את עצמו. ואז הוא מגלה שהשכר בתפקיד הזה הוא 4000 ש,ח. לכאורה- 1100 ש"ח יותר. נשמע נהדר, לא? לא. כי העובד מבין שאם שכרו הוא 4000, אז הממשלה מחויבת להשלים לו ל-4100, כלומר הוא יקבל 100 ש"ח השלמה. ההצמדות למיניהן תורמות את אותם 2900 ש"ח, והעובד שלנו מבין בבהלה שהוא ירוויח בדיוק אותו דבר, על עבודה יותר קשה ואחראית. אז תגידו לי אתם- כמה מוטיבציה תהיה לעובד הזה להשקיע יותר?

http://www.themarker.com/career/civil-service/1.1901476

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 21-01-2013, 22:51
  משתמש זכר shruki shruki אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.10.08
הודעות: 25,344
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי shruki שמתחילה ב "עד לבחירות- אשכול רגולטורים, גילדות, פקידונים ושוד חוקי"

תראו מה זה- ואני חשבתי שלא אספיק למצוא עוד שטות לכתוב פה עד הבחירות. ובשניה האחרונה- הפקידות בישראל לא אכזבה אותי. אני גם חושב שהתגובה הזאת משקפת בצורה יפה את מה שרע פה.

כידוע לכם, ישראל מובילה את העולם באיכות הסביבה. תחנות הכוח שלנו מופעלות רק באנרגיה מתחדשת ובגז טבעי, כולם ממחזרים, לא זורקים לכלוך ברחוב, ואנחנו תמיד יודעים לשמור על הטבע. מכיוון שכך, ועקב תפקידנו ההיסטורי לשמש אור לגויים, החליט פקיד אמיץ ובכלל לא מיותר במשרד התחבורה לדרוש מיבואני רכבים היברידיים וחשמליים להחתים את היצרן על מכתב שמאשר שאין סכנה לחלץ פצועים מרכב כזה שעבר תאונה, ואם יש סכנה כזאת, המכתב צריך לכלול הוראות מיוחדות לצוותי החילוץ וההצלה. כן, ככה נראה למטומטמים שיושבים במערכי המו"פ של יצרני הרכב הגדולים, חברות זוטרות שמגלגלות כמה עשרות מיליארדי דולרים בשנה, ושמערך המו"פ שלהן ככל הנראה קצת פחות מתוחכם מראש מחלקת תקינה של מדינה מזה"תית אחת, איך צריך לבנות מכוניות. וכמובן שאי אפשר להאמין למטומטמים בכל רשויות הפיקוח במדינות עולם שלישי כמו גרמניה, שוויץ, ארה"ב ועוד דיקטטורות מושחתות כאלו. רק הפקיד הזוטר אצלנו יודע טוב מכל.

ואחרי כל העוקצנות- למישהו נראה הגיוני שלפקיד יהיה כל כך הרבה כוח? שבאבחת עט הוא יכול לדרוש בקשות כאלו מטומטמות מיבואני רכבים שנמכרים במיליונים בכל העולם המערבי? למה חייבים להמציא את הגלגל מחדש? כי כל פקיד מנסה ליצור כמה שיותר רעש כדי לא להראות שהוא מיותר? אני אפילו לא נכנס לשאלה האם באמת יש שוני כל כך גדול במבנה רכב היברידי/חשמלי לבין רכב רגיל מבחינת מה קורה לרכב בעת תאונה. לא רק שזה נשמע מגוחך, יש לי תחושה שלו היה צורך בכך, מערכי פיקוח קצת יותר מתקדמים משלנו היו מוצאים את זה כצורך דחוף.

http://www.calcalist.co.il/local/ar...3593494,00.html

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 23-01-2013, 18:44
  משתמש זכר shruki shruki אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.10.08
הודעות: 25,344
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי shruki שמתחילה ב "עד לבחירות- אשכול רגולטורים, גילדות, פקידונים ושוד חוקי"

טוב, כנראה שייקח זמן עד שהליצנים יפסיקו לספק לי חומר. ולדי, זה בשבילך

דיברתי לא פעם על מכסים ומכסות, כיצד הם מעשירים מקורבים, דואגים למפעלים כושלים, ובעיקר דואגים שנשלם יותר על כל מוצר מיובא, במיוחד מזון, אותו כמובן צורך כל אחד מאיתנו. המספרים ידועים- מכסים של מאות אחוזים על תוצרת חקלאית מיובאת, והכל כדי להגן על המגדלים בארץ (בתואנה ש"הם בנו את הארץ", או "כל מדינה מסבסדת את החקלאות שלה" וכך הלאה). והנה, גילינו שמכס על אמנון מיובא הוא 15 ש,ח לקילו, כשמחירו ללא מכס הוא 25 ש"ח לקילו. סה,כ- משלמים 40 ש"ח במקום 25 ש"ח. כן, אנחנו משלמים 60% יותר.

עכשיו, כמו שניתן להבין וכמו שרובנו יודעים, מיסים ורגולציה מביאים באופן כמעט מיידי תחמנות. שכר מינימום שלא נקבע על ידי היצע וביקוש מביא לגיוס עובדים בשחור, מיסים גבוהים מביאים להעלמת מיסים. ויש גם תחמנות חוקית- החוק קבע שאמנון מעובד לא יזכה לאותו מכס גבוה. אז מה עשו יבואנים? ייבאו אמנון מתובל בפלפל שחור. כן, תוספת פעוטה של תבלין שלבטח עולה אגורה לכל נתח דג, הביאה לכך שלא ישלמו עליו מכס.

אבל מה? לכל מקורב יש מי שאליו הוא מקורב. במקרה של מגדלי הדגים בארץ- משרד החקלאות. אז התחילו הלחצים שלא להחשיב את התיבול כעיבוד המזון, וכן להטיל מכס גבוה על הדג. והנה הפינג פונג- ככל הנראה אנשים עברו לצרוך דג עם פלפל שחור בכמעט חצי מחיר, ולכן הלחצים החלו. הרי מראש הפטור על התיבול ניתן כי בארץ לא ייצרו דגים מתובלים מראש. כלומר- המגדלים לא חשבו שיש להם תחרות בדגים לא מתובלים ולכן "הרשו" לנו לאכול דגים מתובלים מתוצרת חוץ. אבל בקורס מבוא למיקרו לומדים על מוצרים תחליפיים- וכנראה שדג מתובל בחצי מחיר עדיף על דג לא מתובל במחיר מלא. במקרה הרע נשטוף את התיבול.

מעניין מה יקרה עכשיו, האם הרגולטור יפגין מעט היגיון וישאיר את הפטור ממכס, ואולי, בחלומות שלי, יבטל מכסים אחרים.

http://www.themarker.com/smb/1.1912116


נערך לאחרונה ע"י shruki בתאריך 23-01-2013 בשעה 19:02. סיבה: א' מיותרת
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 08:11

הדף נוצר ב 0.10 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר