לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה שימו לב! פורום תעופה אזרחית לא נועד לשאלות על כרטיסי טיסה ומחיריהם, מלונות, שאלות לגבי הדיוטי פרי וכו'. אשכלות כאלו יש לפתוח בפורום המתאים. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > תעופה אזרחית
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 12-02-2013, 00:45
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
החלו העבודות לבניית מגדל הפיקוח החדש בנתב"ג
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי sharonvais שמתחילה ב "עבודות השיפוץ בנתב"ג-עידכונים"

מגדל הפיקוח מוקם על ידי חברת דניה סיבוס לאחר שרש"ת ביטלה את התקשרותה עם חברת ארונסון בשל אי עמידה ומפיגורים בלתי נסבלים בלוחות הזמנים שנקבעו בתנאי המכרז ובחוזה עם רש"ת.

לפי רש"ת, דניה סיבוס התחייבה לסיים את העבודות עד סוף 2014.

פרויקט מגדל הפיקוח הוא מהמרכזיים בפרויקטים שמיישמת רש"ת ובהם גם שינוי מערך המסלולים בנתב"ג בהיקף של כ-800 מיליון שקל, ובשל כך השדה פועל רק עם מסלול אחד.

מגדל הפיקוח החדש יתנשא לגובה 100 מטר ובין היתר יכלול סוכת פיקוח בקומה העליונה שבה 10 עמדות פיקוח.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

חזרה לפורום
  #5  
ישן 18-02-2013, 02:11
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי sharonvais שמתחילה ב "מה פשר השיפוץ בעמדות?"

עמדות 6-9 הן עמדות שמוגדרות כעמדות ראש פטיש (אם תתייחס לצורת הזרוע כאל האות T תמצא את הדימיון) אלו העמדות שבראש הזרוע.

סדר העמדות הוא (מימין לשמאל) 2, 3, 9, 8, 7, 6, 5, 4. עמדה מס' 1 היא שער יציאה לאוטובוסים (1 ו-1A)

עמדות ראש הפטיש משמשות בעיקר את המטוסים הכבדים - A330-A340 ומטוסי 767, 747, ו-777.

כתוצאה מכך - פלטות הבטון שיוצרות את הרחבה - נסדקות ומתפוררות תחת לחץ המטוסים - דבר היוצר סכנה של FOD (חתיכות בטון וחצץ).

במהלך עבודות השיפוץ מסירים את שכבת הבטון העליונה (עובייה כ40 ס"מ) ויוצקים במקומה שכבה חדשה. במקביל מנוצלת ההפוגה בפעילות לתחזוקת השרוולים ובמקרה דנן - גם החלפת השטיחים שבגייט ובשרוול.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

חזרה לפורום
  #7  
ישן 21-03-2013, 21:07
צלמית המשתמש של sharonvais
  sharonvais sharonvais אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.07.11
הודעות: 85
רש"ת אישרה מימון שדה"ת בתמנע על חשבון הטרמינל בנתב"ג
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי sharonvais שמתחילה ב "עבודות השיפוץ בנתב"ג-עידכונים"

מועצת המנהלים של רשות שדות התעופה (רש"ת) בראשותו של עובדיה עלי אישרה היום (ב') תוכנית מימון חליפית להקמתו של שדה התעופה הבינלאומי החדש בתמנע, אשר כוללת ויתור על ביצוע פרויקט פיתוח רחב היקף של הטרמינל בנתב"ג.

מימון פרויקט תמנע נאמד ב-1.66 מיליארד שקל, כאשר התוכנית החליפית החדשה אמורה להגדיל את הכנסותיה של רש"ת ולהקטין את הוצאותיה, כדי למנוע מצב של חדלון פירעון.

הצמצום בהוצאות יהיה באמצעות ויתור בשלב זה על פרויקטים להקמתן של זרועות נוספים - רביעית וחמישית במספר, בטרמינל הנוסעים בנתב"ג.

http://www.themarker.com/consumer/tourism/1.1960551
_____________________________________
http://shmatul.net/sig_165778.gif

חזרה לפורום
  #12  
ישן 22-02-2014, 15:19
צלמית המשתמש של sharonvais
  sharonvais sharonvais אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.07.11
הודעות: 85
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי sharonvais שמתחילה ב "עבודות השיפוץ בנתב"ג-עידכונים"

מישהו יכול להסביר לי את זה?

"לפי החלטת גיורא רום, מנהל רשות התעופה האזרחית, אשר פורסמה ביום 20 בינואר 2014, עם סיום שיפוץ המסלולים בשנת 2014, יפעל נמל התעופה לפי המתווה הבא‏:
נחיתות:

מסלול הנחיתה המועדף הוא מסלול 12 (מסלול הנחיתה הראשי לכיוון מזרח).

נחיתה על מסלול 21 (המסלול הקצר לכיוון דרום) תותר כאשר נושבת בשדה רוח מערבית בעלת רכיב של 5 קשר או יותר; או בשעות עומס בשדה; או כאשר מרווח הזמן בין שתי הפעלות צפויות של מסלול 21 קטן מ-90 דקות. עם זאת, מסלול 21 לא יוכל לשמש לנחיתה בימי חול בין השעות 2200 ל-0500 ובשבתות ובחגי ישראל. סך הנחיתות במסלול 21 לא יחרוג מ-40% מכלל התעבורה בנמל בחישוב עונתי.

מסלול 30 (מסלול הנחיתה הראשי לכיוון מערב) ישמש לנחיתות בעדיפות שלישית.

המראות - מסלול ההמראה המועדף הוא מסלול 26 (המסלול השקט לכיוון מערב), והמראות תותרנה גם במסלול 30 (מסלול הנחיתה הראשי לכיוון מערב)." "

חשבתי שהמסלול החדש יחליף לגמרי את 12, למה רק ב-40% מהנחיתות ישתמשו בו?
_____________________________________
http://shmatul.net/sig_165778.gif

חזרה לפורום
  #14  
ישן 16-03-2014, 11:44
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי sharonvais שמתחילה ב "מישהו יכול להסביר לי את..."

מסלול 12 מאפשר נחיתה בגישה ישירה ממערב

מסלול 21 כבר אינו מסלול קצר. המסלול ישמש לנחיתה מכיוון צפון בלבד והוא מגיע כמעט עד לכביש מס' 1 (כנראה שזו גם הסיבה שלא ינחתו עליו מן הצד השני).

הייתרונות של המסלול הזה:
1) הגעה מצפון תוך פינוי המסללים האחרים להמראה
2) אי חליפה מעל לשטחי איו"ש
3) הסעה קצרה מאד אל רחבות החנייה

מסלול 30 - משמש לנחיתה עפ"י תנאי הרוח

אגב - פתיחת המסלול מתוכננת ל-1 ביוני.

הרעיון העיקרי הוא קיצור זמן ההסעה (חיסכון בדלק) - מרחבות B, J ו-L יצאו להמראה על גבי מסלול הסעה E כשמטרמינל 3 יצאו של M, K, R או N-ו-E.


בעיקרון, בשלב א', מתוכננת פעילות השדה להתבצע כדלקמן:

בשעות האור - נחיתות - מסלול 30, המראות מסלול 26

הסיכון - נתיבי הטיסה חוצים זה את זה ב"מתכונת הישנה" ובנוסף - מטוסים יוצאים ייאלצו לחצות מסלול נחיתה פעיל במהלך ההסעה.

בשלב ב' - פתיחת מסלול 21 (ההתייחסות אליו, כאמור, היא כאל מסלול חד סטרי ולא מתייחסים אליו כאל 21-03 אלא רק כאל 21)
נחיתה על 21 - הגבלה ל-40% מכלל הנחיתות בשדה
המראה על 26
הפעילות - בין השעות 05:50 לשעה 22:00.
בשעות הלילה - מעבר לנחיתה על מסלול 26 ומסלול 12
בשעות ללא עומס, ובשעות היום - הפעלה ממסלולים 08 ו-30

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק


נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 16-03-2014 בשעה 11:50.
חזרה לפורום
  #20  
ישן 04-04-2015, 16:33
צלמית המשתמש של sharonvais
  sharonvais sharonvais אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.07.11
הודעות: 85
תשובה ללבני
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי לבני שמתחילה ב "בעניין מגדל הפיקוח החדש....ומגדלי הפיקוח באופן כללי...."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי לבני
מה היו הסיבות שהביאו להחלטה על הקמת מפלצת שכזאת?
הרי לנתב״ג יש מגדל פיקוח פעיל שנבנה לפני כ 15 שנה כחלק מאותו פרוייקט נתב״ג 2000 המפורסם, האם הוא לא עומד בסטנדרטים כל שהם?
האם לא צפו לפני שנים שיהיה צורך (ואני מקווה שיש כזה) להקים מגדל חדש?
ובכלל, האם נעשה שימוש כיום במגדל הפיקוח הישן של נתב״ג או שהוא עומד שומם?
מה ייעשה עם המגדל הנוכחי לכשייפתח המגדל החדש?

כן... לא מעט שאלות בענייני מגדלים.... אני יודע...(-;


1.מגדל רמון שנבנה עם נתבג 2000, אינו מגדל פיקוח אלא מגדל תיאום שתפקידו לפקח רק על יציאת המטוסים וכניסתם לשרוולים (רק האיזור הקרוב והמסובך של הזרועות).
2.מגדל הפיקוח הנוכחי קיים מאז שנות השישים והוא נבחר מקטלוג אמריקאי בכך שיתאים לעומס ותיפקוד של טרמינל 1. לא הייתה כל מחשבה שמגדל כה נמוך לא יוכל להתאים למסלולי ההמראה הרחוקים-ולכן מדובר במגדל פיקוח חדש בגובה 100מ, אחד מהמגדלים הגבוהים בעולם. ישנו צורך במגדל פיקוח חדש וגבוה ללא ספק בשביל לעלות את רמת הבטיחות של השדה ולמנוע מקרים של מטוסים שכמעט התנגשו בנקודות המפגש של המסלולים (וכן זה קרה מספר פעמים)
3.מגדל הפיקוח הישן עדיין עובד, רק כשייסימו לבנות את החדש כל התפקוד יעבור אליו והישן כנראה ישאר בתור אנדרטה לימים עברו בהם היו כ-10 נחיתות והמראות ביום.
_____________________________________
http://shmatul.net/sig_165778.gif

חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 02:14

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר