לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 06-02-2013, 21:39
  gm4450 gm4450 אינו מחובר  
מיכאל מס. סא"ל (מיל.), אוצר מוזיאון יד לשריון בלטרון. מומחה לרק"ם ובעיקר טנקים
 
חבר מתאריך: 26.01.02
הודעות: 1,389
מר מזקו"ם ומר ברזל
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Smilop שמתחילה ב "נפטר אל"מ במיל' יחיעם הרפז מראשי פיתוח המרכבה"

יחיעם הרפז, נפטר לאחר מחלה קשה וקצרה.

מר מזקו"ם - פיתח את כול מזקו"ם המרכבה לדורותיה. המזקו"ם הנוכחי, של מרכבה סימן 3 , 4 ונמ"ר הינו פרי פיתוחו. יחיעם, היה משוחח עם חיילים ומפקדים ללא דיסטנס, ולא פחד לאמר את דעתו (שתמיד התקבלה, בסופו של דבר). ביצועי טנק המרכבה הינם פועל יוצא ממוחו הקודח ומקצב העבודה הבלתי נלאה שלו. לא איש משרד, אלא מפתח שחי בשטח. הוא לא יכול היה לעבור עוד יום ללא קשר עם ה"משתמש הסופי".

מר ברזל - יחיעם עסק בכושר ובאימון גופני שהביאו לו את התואר מר ברזל אירופה (נדמה לי בקטוגריה מעל גיל 60).

פגישה אחרונה עם מר ברזל ומר מזקו"ם היתה לפני כחודשיים, אולם לא יכולתי להתאפק, וצילמתי אותובמהלך הסבר ללוחמי השריון לפני כניסתם לעזה. שיפעת הדגשים והטיפים היתה עצומה, ובוודאי ישנם אלפי טנקיסטים שזוכרים את האל"ם שחוזר מרמת הגולן עם פריטי מזקו"ם בלאי, לצורך ניתוח הכשל, או שזוכרים את האטלט הרזה , כבר אזרח ע"צ שמציק להם בשאלות, מתוך ענווה ואהבת אדם.

יהא זכרו ברוך, ובמורשתו יילכו אחרים.

מיכאל מס
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 14-06-2013, 20:28
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
יחיעם הרפז ז"ל - האיש שליבו פעם עם טנקי המרכבה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Smilop שמתחילה ב "נפטר אל"מ במיל' יחיעם הרפז מראשי פיתוח המרכבה"

http://www.yadlashiryon.com/show_it...4890&itemType=0

בין היתר הוא תיאר את האירוע בו נפגשו דרכיהם של טליק ויחיעם: טליק, שהיה בזמנו מפקד גייסות השריון ערך ביקור עם מטהו בגזרה הצפונית של סיני ומאחר וגדוד 606 היה שייך פיקודית לגייסות השריון אך טבעי שהוא ביקר בגדוד. בין יתר הבעיות שהועלו בפניו הועלתה בעיית האחזקה של רכב "מעוז" אותו רכב ששימש להכנסת חומרי ביצורים למעוזים. המקום הטוב ביותר להתרשם מהמצב, בדיוק כפי שטליק אהב זה לראות במו עיניו וכולם התאספו במרכז הטיפולים כאשר יחיעם שוכב מתחת לרכב ועוסק בהרכבת גל ההינע, אחד הקצינים, אני חושב שזה היה המג"ד או קצין החימוש של הגיס, קראו ליחיעם לצאת מתחת לרכב מאחר ומפקד הגיס רוצה לדבר איתו, תשובתו של יחיעם הייתה, אם הוא רוצה לדבר איתי שיבוא אלי אני עסוק כרגע... ואכן טליק רכן מתחת לרכב וניהל שיחה מעמיקה עם יחיעם על הרכבת הגל ומצב האחזקה.

תא"ל (מיל) דוד אנגל סיפר על תרומתו של יחיעם לפרויקט ותיאר מספר אנקדוטות הקשורות לסוגיית הפחתת המשקל שנדרשה בשלבי הפיתוח של טנק מרכבה סימן 4.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 18-03-2017, 18:38
  משתמש זכר EagleX EagleX אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.12.06
הודעות: 124
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי HSI שמתחילה ב "יחיעם הרפז ז"ל באתר עמותת חיל החימוש"

בקשר לסרטון הראשון:
אני אמנם רק בתחילתו, אך במהלך הצפייה עלתה לי שאלה שכבר שאלתי את עצמי בעבר: האם אין בשנת 2017 בארץ? יכולת לפתח מנועים, ממסרות, ומערכות סינון למיניהן (הוא מתייחס ספציפית למערכת סינון, ואומר שאין יכולת לפתח כזו בארץ). הרי זה לא סוד שלסימני 4 היו לא מעט בעיות מנוע וסינון במהלך השנים (הופיע בשלל אתרים, לא משהו סודי), ואני תוהה, האם רמת המהנדסים, ציוד, לקחים וידע זר שנרכשו במהלך השנים, לא מאפשרים פיתוח של מנוע "כחול לבן", כזה שבאמת יתוכנן לצרכים הספציפים של הטנק/רק"מ בכלל. האם הטכנולוגיה והידע הקיימים, אך אין הצדקה תקציבית?

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 22-03-2017, 11:43
  משתמש זכר EagleX EagleX אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.12.06
הודעות: 124
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי efekt שמתחילה ב "בתמונה תובת מרכבה עם מנוע מקדימה (זר מניע מלפנים = מנוע קדמי)"

לא נראית כמו תובת מרכבה, ולפי התיאור בספר, אני גם לא חושב שזאת תובת מרכבה (אבל אולי אני טועה):
"יחיעם ראה הזדמנות לבחינה ולקידום של פתרונות עתידיים של בניית רק"ם קל )כפי שאכן
בימים אלו, מעל עשור מאוחר יותר, מסתמנת מגמת הפיתוח של הרק"ם העתידי( ולא
התפתה לפתרון הנוח של התבססות על עמדות מזקו"ם מרכבה. הפתרון התבסס על מוטות
פיתול, על אף שבענף אוטומוטיבי לא היה כל ניסיון קודם בסוג כזה של מזקו"ם. המנוע בו
בוצע שימוש היה מנוע אכזרית, שהיה גדול מדי והיו בטנק זרימות אוויר מטורפות. הרדיאטור
של מנוע אכזרית הינו עצום בגודלו ולא היה ניתן למקמו במקומו הטבעי בצמוד למנוע וניתן
פתרון יצירתי ונועז במיוחד של מיקומו מתחת לתא הלחימה."

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 09:30

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר