לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 26-02-2013, 20:04
  משתמש זכר shruki shruki אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.10.08
הודעות: 25,344
רש"ת תבנה את השדה בתמנע, ותיכנס לגירעון של מעל 9 מיליארד ש"ח

רש"ת לחצה על שר התחבורה לתת לה לבנות ולממן את השדה החדש, מן הסתם כדי למנוע תחרות מגוף פרטי יעיל יותר, אך נדמה שהיא מנסה לבלוע יותר משהיא יכולה, ואת החשבון- מי אתם חושבים ישלם?
פשוט- או כולנו, או חלקנו. מכיוון שחברה ממשלתית אינה חברה עסקית רגילה, היא תמיד יכולה לסמוך על המדפסה האינסופים שהיא הממשלה (למעשה- הארנק של כולנו). כך, או שהחברה תקבל מימון ממשלתי, או שהיא תכסה את העלויות על ידי ייקור האגרות בנתב"ג. כך קורה כשיש מונופול שנהנה מהגנה ממשלתית. הרי כולם יודעים לצעוק על יצרניות קוטג', אבל כשמדובר על מונופול ממשלתי עם ועד מיליטנטי? שתיקה. אם על קוטג' יצאו לרחובות, על מקרים כאלו צריכים להפיל את הממשלה.

יש לציין שחבר ועדת הכספים של החברה, איש משרד האוצר, התריע על המחדל הזה והתפטר. כמובן שמשרד התחבורה מוטה ועד הרש,ת תקף אותו במקום להתייחס לדבריו.


מה הפיתרון? הפיתרון האידיאלי הוא לתת ליזם פרטי לבנות ולהפעיל את השדה. הוא יהיה חייב מן הסתם למשוך לקוחות, להיות יעיל, לא להשבית אותו בכל פעם שיו"ר הוועד קם בצד הלא נכון של המיטה, לתת מחירים טובים יותר לחברות התעופה.

פיתרון פחות מועדף אך טוב יותר מהנצחת המונופול- בנייה בשיטת BOT. בה יזם פרטי בונה את השדה, עם אופציה להפעלתו למשך זמן מסוים, ומעביר אותו לידי הממשלה לאחר תקופה מסויימת.


http://www.themarker.com/dynamo/1.1937981

כתבה על התפטרותו הנציג ואזהרתו-

http://www.themarker.com/consumer/tourism/1.1936837

"
בעקבות הצגת הדו"ח, דרש מרידור כי קידום התוכנית יושהה עד למציאת פיתרון תקציבי שדרוש למימון הפרויקט - או שהתוכנית המוצעת תתוקן כך שתכסה על הגירעון הצפוי. ואולם, דרישתו לא זכתה לרוב קולות - והוא הודיע על התפטרותו המיידית.

יש לציין, כי העתקת שדה התעופה אילת לאזור תמנע - וביצועו בידי רש"ת בפטור ממכרז - התקבלה בתום מאבק בעקבות לחץ כבד שהפעיל שר התחבורה, ישראל כץ, בגיבוי ועד עובדי הרשות שהתנגדו לביצוע הפרויקט בידי זכיין פרטי."

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 27-02-2013, 13:09
צלמית המשתמש של רועי AZ
  רועי AZ רועי AZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.01.05
הודעות: 13,766
לא הבנתי..
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי shruki שמתחילה ב "רש"ת תבנה את השדה בתמנע, ותיכנס לגירעון של מעל 9 מיליארד ש"ח"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי shruki
מה הפיתרון? הפיתרון האידיאלי הוא לתת ליזם פרטי לבנות ולהפעיל את השדה. הוא יהיה חייב מן הסתם למשוך לקוחות, להיות יעיל, לא להשבית אותו בכל פעם שיו"ר הוועד קם בצד הלא נכון של המיטה, לתת מחירים טובים יותר לחברות התעופה.


איך נותנים מחירים טובים לחברות התעופה, אם מעוניינים גם להחזיר את ההשקעה בבנייה ובהפעלת השדה?

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 01:36

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר