לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > מחשבים > תוכנה ומשחקי מחשב
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 31-03-2013, 15:29
צלמית המשתמש של yishain11
  yishain11 yishain11 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.08.05
הודעות: 5,837
ביקורת ומחשבות על Bioshock Infinite

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

סיימתי לאחרונה את המשחק, ורציתי לשתף אתכם בביקורת שלי עליו לטובת מי שרוצה לקנות אותו, ובמחשבות שלי עליו למי שכבר שיחק בו. אני ארמוז על פרטים מהעלילה, אבל לא יתגלה שום דבר משמעותי, למי שלא רוצה שחווית המשחק תיפגע עבורו.

סיפור
IRRATIONAL GAMES ידועים ביכולת הסיפור שלהם, וגם כאן הם ממש לא מאכזבים. אתם משחקים כבוקר דוויט, אדם בעל חוב כבד לאנשים מסוכנים, וכדי למחוק את חובו הם שולחים אותו לעיר המעופפת קולומביה, כדי למצוא נערה בשם אליזבת' ולהחזיר אותה לניו יורק.
כמו במשחק המקורי של ביושוק, גם כאן מחכה טוויסט שמעמיד את כל המשחק באור אחר, אם כי הוא לא ממש משפיע על איך שמשחקים את המשחק, והוא לא משפיע במיוחד מלבד ההשפעה על הסיפור.
כמו בRAPTURE מהמשחק הראשון, גם כאן מתגלה שהחברה של קולומביה היא בעלת עקרונות - כאן זה אמריקאניזציה קיצונית - שמסתירה חברה מפוררת מתחתיה. במהלך שיטוטיכם תיתקלו בגזענות רבה כלפי כל מי שהוא לא לבן אמריקאי, ותראו איך הרוע הזה צף ועולה על פני השטח, לא רק ממי שהייתם מצפים להתנהגות כזו. אני תמיד מעריך תחכום וחשיבה מעבר לסיפור הבסיסי, ואין ספק שגם כאן IG בנו עולם בעל מחשבה ועקרונות, אותם אפשר לראות ולהרגיש לכל אורך המשחק.
עוד תחום שבו IG שמו דגש רב הוא הדמויות עצמן. אתם בתור בוקר לא משמשים כגיבור שקט, אלא תשמעו את עצמכם מגיבים לדברים הקורים בעולם ומנהלים שיחה עם הסובבים אתכם. ניתן לומר שזה צעד מרענן, אחרי השיממון של עשרות משחקים בהם הגיבור הוא שקט ולא ברור איך הוא מתקשר עם העולם, אולם אני קצת נפגעתי מכך כי הרגשתי שאיך שבוקר מרגיש הוא לא בהכרח איך שהייתי רוצה להרגיש, ולשחק בצורה זו. לדוגמה, נראה בתחילת המשחק כי יש מספר בחירות טובות או רעות בהן אפשר לבחור - תוכלו להיות הבנאדם המרושע שכל מטרתו בעיר היא להביא את אליזבת' ליעד ולא משנה איזה שקר תיאלצו לומר לה כדי לשכנע אותה, או שתוכלו להיות מעורבים במאבקים הפנימיים בעיר ולהגן על החלשים. אולם מהר מאוד תגלו כי בוקר בוחר בדרך מסויימת, והבחירות הקטנות האלה לא משרתות בעצם שום מטרה, והסיפור כולו מוכתב מראש.
אבל עם כל הכבוד לבוקר, אין ספק שהדמות החשובה ביותר במשחק היא אליזבת'. כמובן שלאורך המשחק תגלו יותר ויותר מי היא בדיוק ומדוע רוצים אותה בניו יורק, אולם גם הדמות עצמה עשויה בצורה נהדרת - היא מגיבה לדברים שקורים סביבה, יש לה המון אופי, והיא מאוד משפיעה על בוקר תוך כדי המשחק. אין ספק שהיא תישאר אחת הדמוית הזכורות ביותר במשחקי המחשב בזמן האחרון.
מלבד הדמויות, המשחק מעביר את הסיפור בדרך נוספת המופיעה גם במשחק הראשון - קטעי אודיו. בכל עולם המשחק מפוזרים קטעי אודיו של מגוון דמויות מתוך הסיפור, המתארות קטעים מתוך הסיפור שלא נחשפים במשחק או את נקודות המבט של הדמויות האלה על האירועים שקורים. ממולץ מאוד לאסוף אותם ולשמוע את כולם, אם תרצו לשקוע יותר בתוך הסיפור ובתוך העולם הנהדר שIG יצרו.

גרפיקה
קולומביה היא המקום שבו תבלו את רוב המשחק, והיא נהדרת. כל חלק שלה מעוצב בצורה יפה ומוקפדת לתקופה של תחילת המאה העשרים, האנשים חיים ומגיבים לסביבה (שווה מאוד להסתובב כל הזמן בכל העיר, ולא רק לרוץ אחרי משימות, כדי לשמוע מה יש לאנשים להגיד ולראות את העולם מסביבכם) וכל אזור מעוצב ובעל אווירה מתאימה - האזורים העירוניים מוארים ושמחים, באזורים המרושעים יותר של העיר התאורה והאווירה משתנה בהתאם, ועוד.
גם האנימציה של הדמויות - הראשיות והמשניות - מצוינת. כמובן שיש דגש רב יותר על הדמוית הראשיות (אליזבת' במיוחד. האנימציה שלה פשוט מדהימה, גם כשהיא סתם מסתובבת ובוחנת את הדברים שסביבה התנועה שלה טבעית ונעימה לעין, אבל חשוב מזה- אנושית) אולם גם דמויות הרקע זוכות לאנימציה ולהתייחסות, המקנה לכל העולם אווירה של עולם חי ונושם.

משחקיות
ביושוק, כמו קודמו, הוא FPS. אתם תילחמו בעיקר עם רובים שונים שתמצאו בעולם המשחק, יחד עם כוחות שנקראים VIGUR. הכוחות הללו מאפשרים לכם לשלוט על אויבכם, לזרוק כדורי אש, לזמן מגן מיוחד ועוד. המגוון של סוגי הנשקים והVIGUR מאפשרים סגנון משחק ייחודי לכל משתמש - אם אתם אוהבים RUN AND GUN תוכלו לקחת רובה אוטומאטי ולשתק את אויבכם בעזרת קליעי חשמל, וכך לקלוע בהם יותר בקלות. אם אתם אוהבים קרב מטווח קצר - תוכלו להשתמש בוו המיוחד המוצמד לידכם כדי להכות באויבכם, ולמשוך אויבים מרוחקים אליכם קרוב בעזרת נחשול מים.
הוו המיוחד משמש לא רק לקרבות, אלא גם לתנועה. ברחבי העיר מפורזים "קווי שמיים" - קווי מתכת שאפשר להיתלות עליהם ולנסוע עליהם בעזרת הוו. כך ניתן לעבור במהירות בין בניינים בקולומביה, ואפשר גם להשתמש בהם כדי לצנוח מהשמיים במהלך קרב במכת מוות מפתיעה מלמעלה. קווי השמיים הם אלמנט נהדר שלא נמאס, ומוסיף הרבה פילפל ומגוון לקרבות ולתנועה במשחק.
גורם מרכזי נוסף בקרבות ובאינטרקציה עם העולם היא אליזבת' עצמה. היא ממש לא "הנערה במצוקה" שהייתם אולי חושבים שהיא תהיה, ומעבר לכך שאתם לא נדרשים לדאוג לה ולהגן עליה במהלך הקרבות, היא יכולה לסייע לכם רבות. היא מסוגלת לזמן חפצים שונים ממימדים אחרים כדי לעזור לכם, כמו מחסות או תחמושת. בנוסף, היא יכולה לפרוץ עבורכם מנעולים וכך להגיע למקומות נוספים במשחק ולמצוא בגדים חדשים המשפרים את יכולותיכם ונותנים לכם בונוסים מיוחדים, ותתן לכם כסף (המשמש לשיפור הנשקים והVIGUR שלכם במהלך המשחק, או לקניה של תחמושת, ריפוי וSALT - המשפיע על יכולתכם להשתמש בVIGUR) ודברים נוספים אם היא תמצא במהלך שיטוטים בעיר.
עוד אלמנט שמתווסף לקרב הוא הבוסים (או "המכים הכבדים" - באנגלית זה נשמע יותר טוב - כפי שמכנים אותם בIG). כמו הBIG DADDY במשחק הראשון, יש כמה אויבים מיוחדים שדורשים התייחסות מיוחדת וטקטיקות מותאמות. ישנם "הפטריוטים המכניים" בדמויות המייסדים של ארה"ב שיטבחו בכם עם מקלע אימתני, ישנו הHANDY MAN בעל הכוח הרב, שמסוגל לקפוץ מרחקים גדולים ולהעביר זרמי חשמל שייפגעו בכם אם אתם על הSKYLINE ועוד.

הדברים הטובים
1. הסיפור המניע את העלילה והטוויסט הגדול שלה הם אחת נקודות החוזק המרכזיות של המשחק (אם כי יש גם נקודות חולשה - על כך בהמשך). כשיוצרים עולם מגוון בעל תפיסת עולם, ודמויות חיות ודינאמיות, אין ספק שקל לשקוע בתוך עולם המשחק ולמשוך עוד כמה שעות של משחק רק כדי לגלות מה קורה בהמשך.
2. המשחקיות מצוינת. הקרבות מעניינים, הכוחות מגוונים ויוצרים חווית משחק שונה לכל מי שרוצה בכך, ויוצרים משחק כיפי שקל ללכת לאיבוד בתוכו.
3. הגראפיקה מדהימה. מעבר לעיר עצמה שמעוצבת בצורה נפלאה ונאמנה לתקופה, האנימציה של הדמויות חיה כל כך שקל מאוד להרגיש חלק מעולם אמיתי וחי, דבר שתורם רבות לשקיעה בתוך הסיפור ולאכפתיות של השחקן מהדמוית אותן הוא מכיר בעולם.

הדברים הרעים
1. לניאריות. אני לא חובב SHOOTER גדול באופן כללי בין השאר בגלל האופי הלינארי של משחקים כאלה, אבל כאן מורגש מאוד שהסיפור לא משאיר לך שום אפשרות בחירה משמעותיות במהלך המשחק, ואין אפילו סופים רבים המוסיפים לצורך לשחק במשחק שוב. הדבר בולט במיוחד באקט הסופי. במהלך עשרים הדקות האחרונות של המשחק אתם כמעט לא תעשו כלום, רק תצפו באירועים הקורים מול עיניכם. הסיפור שנגלה הוא מדהים ומותח, אבל בתור משחק הייתי מצפה שתינתן לשחקן מעט יותר בחירה ואינטרקטיביות, כדי להשפיע על המתרחש.
2, האקט אמצעי בסיפור נמרח. במשחק קורה מה שאני מכנה כ"סימפטום נמלטים". ברגע שהתוכנית הגדולה מתבררת והמשחק לא קרוב לסיומו, ברור שמה שיקרה מעכשיו זה שיבושים בתוכנית הגדולה. הדבר מרגיז ופוגע מעט ברצף של המשחק, כשבכל פעם שאתה מתגבר על בעיה אחת בתוכנית ואתה כבר רוצה להמשיך הלאה ולממש אותה כדי לראות לאן הסיפור ממשיך, עוד משהו קטן משתבש שמחייב אותך ללכת ולבקש את עזרתה של דמות, שלא מוכנה לעזור לך אלא אם תעשה משהו עבורה... הסיפור מעט נעצר בחלק הזה והופך להיות רשימה של מטלות שנועדו לסתום חורים בתוכנית שכל הזמן קורים לה דברים רעים. אין ספק שהחלק הסופי של הסיפור שווה את זה, אבל החלק האמצעי הוא בעיקר מקום לחוות בו את המשחקיות ואת הקרבות, ופחות להנות מהסיפור.
3. מבקרים רבים השוו את האקט האחרון בסיפור לסדרה "אבודים", ולא בכדי. הקטע האחרון עולה מעל הסיפור הפנימי ונוגע בנושאים מטאפיזיים רבים, וכשהוא חוזר לעלילה המרכזית ומנסה להסביר את כל מה שקרה במהלך המשחק הוא מותיר יותר שאלות מתשובות וכמעט שום דבר בסיפור הפנימי לא מוסבר. אני נאלצתי לקרוא מאמרים חיצוניים המסבירים את מה שקורה בצורה נהדרת, אבל מתוך המשחק עצמו אתם תתקשו לקבל תמורה לכל השאלות והמוזריות בהן נתקלתם במהלך המשחק.
4. המשחק קצר. למרות ההשקעה הרבה שרואים בכל פינה במשחק הזה, אי אפשר להעלם מכך שהמשחק קצר. אני הסתובבתי כמעט בכל המקומות שניתן היה להסתובב בהם, וניסיתי לבצע את כל המשימות הצדדיות במשחק (בעיקר פיצוח קודים ופריצת כספות) ועדיין סיימתי את כל המשחק ברמה בינונית תוך פחות מעשרים שעות.

סיכום
ביושוק אינפיניט הוא משחק מצוין. למרות שאני לא אוהב SHOOTERים למיניהם ולמרות שאפילו לא התחשק לי לסיים את הביושוק הראשון, נכנסתי לתוך המשחק בכיף ורצתי איתו על מנת להנות מהקרבות המסחררים ומהסיפור המצוין. חבל שהסוף האניגמטי והסיפור הלינארי פוגעים קצת בחווית המשחק, והחלק המרכזי של הסיפור נמרח (אבל לא מדי, המשחק כאמור נשאר קצר). כל אלה מונעים ממני להעריץ ולסגוד למשחק כמו רוב המבקרים המומחים (שנתנו כולם למשחק ציונים גבוהים מאוד), ולכן הציון שלי הולם משחק פעולה טוב עם סיפור מעולה, אבל עם גם לא מעט פוטנציאל לא ממומש, וחבל:
8/10 בסולם שלי.

האם כדאי לקנות?
אם אהבתם את המשחק הראשון או FPS בכלל אני חושב שוודאי כדאי לכם לקנות, וגם אם אתם לא מחובבי הז'אנר אבל אתם אוהבים סיפור מצוין ודמויות נהדרות אני חושב שBI יעביר לכם את הזמן בהנאה רבה.
לשני הקהלים האלה לטעמי כדאי להמתין עם הקניה עד שהמחיר ירד מעט. אני אישית חושב שלמרות שהמשחק כיפי והסיפור טוב, קוצר המשחק והעובדה שאין כל כך למה לחזור ולשחק בו לא ממש מצדיק קניה בשישים דולר, ועדיף לחכות שהמחיר מעט ירד.

אני אשמח לשמוע מה אתם חשבתם על המשחק ועל הביקורת שלי,
שיהיה חג שמח.
ישי
_____________________________________
And you've been so busy lately That you haven't found the time, to open up your mind, and watch the world spinning gently out of time

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 17-04-2013, 22:09
  Bobbin Bobbin אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.05.07
הודעות: 333
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי LetterToElise שמתחילה ב "איזה כיף!"

קשה לומר שהמשחק כ"כ קצר, זה באמת תלוי בדרך בה את משחקת (מעדיפה למהר דרך כל קטעי הלחימה ההכרחיים כדי להגיע לסוף או חוקרת כל פינה). אני לא ניובי בז'אנר, אבל בד"כ מעדיף לקחת את הזמן ולחקור, בטח במשחק שנראה יפה כ"כ.

לגבי החץ על הקרקע, הוא מופיע רק בהזמנה: לחיצה על מקש N תציג חץ שמראה את הכיוון הכללי של ה-objective. עם זאת, מכיוון שכאמור המשחק הוא מאד לינארי, ברוב המקרים לא יהיה לך קשה לנחש לאן ללכת ולא תזדקקי לו.

אני מסכים איתך לגבי התהיות על כדאיות המחיר, אבל חוויית משחק לא בהכרח נמדדת בשעות משחק בלבד. יש משחקים קצרים שיהיה מהנים מאד עם רגעים זכירים רבים, ויש ארוכים שבהם שום רגע לא יהיה ייחודי. אני יודע שאני בדעת מיעוט, אבל אני מסכים עם דעותיו של כותב הביקורת כאן ויותר מכך - לא בטוח שהייתי נותן לו אפילו 8. הוא משחק יפיפה, עם גרפיקה פשוט מדהימה ועיצוב ויזואלי משגע, בניית עולם מעניינת וייחודית ועיצוב קולי מצויין. אבל משחק, ממש משחק, עם חופש פעולה, חופש לחקור ובחירות משמעותיות - אין פה ממש, לדעתי. הוא לינארי מדי. על כן, אני מאד ממליץ לשחק בו פעם אחת לפחות כדי לחוות אותו, אבל לא יודע אם הוא שווה 60 דולר.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 05:15

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר