19-04-2013, 12:25
|
|
מנהל משבראש, בלשנות, תכנות ויהדות
|
|
חבר מתאריך: 04.06.06
הודעות: 33,130
|
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי hwarang
משום מה אתה חושב שיש לי בעיה עם כל הדתיים..וזה לא נכון.
|
באמת? יכולת לעבוד עליי.
הביאו פה תמונה של סתם חרדי כלשהו שעושה מעשה שנראה לרובנו תמוה, ובכל זאת יצאת להגן על הזכות ללעוג לו, תוך הכללה על כל המגזר שלו.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי hwarang
מבחינתי- ציבור שדורש מהמדינה, מכספי המיסים שלי ושלך, כסף בשביל לקיים את האמונה שלו- הציבור הזה בעצם כופה עלי את אמונתו ולא מקיים את אמרת החיה ותן לחיות.
|
הכול טוב ויפה, אך איך זה קשור לענייננו?
גם לי יש טונות קיתונות של ביקורת שאני שופך על המגזר הדתי והחרדי בפרט (לא חסרות תגובות כאלו שלי בפורום כדי להיווכח בכך), אך יש הבדל עצום בין ביקורת לגיטימית, מתוך הבנה לעמדתם, ובין לעג שלא קשור לכלום, רק לשם הלעג.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי hwarang
ואני חושב שהמשפט "והיית אור לגויים" ודומיו נאמר בלשון ציווי=>גורר מצווה.
|
דבר ראשון, לא נאמר "והיית אור לגויים" בלשון ציווי, המקור מדבר על אחרית הימים, שבשאיפה עם ישראל יהיה מוסרי יותר, כך שיהווה מודל לחיקוי לשאר העמים.
אבל דבר שני והכי חשוב, איפה בדיוק נכלל שם ציווי הלעג והזלזול שלך? האם זה מדברי גאונים? פסיקה בשולחן ערוך?
אתה מסלף ביטוי, מפרשן אותו בצורה עוד יותר מעוותת, ואז קובל על הפרשנות שהבאת לו..
האם כשראשי הציונות, כמו הרצל, "אחד העם" וז׳בוטינסקי, טענו שמדינת ישראל צריכה להיות מופת ואור לגויים, גם הם דיברו מתוך התנשאות וזלזול?
על "דרך ארץ קדמה לתורה" שמעת? אם כן, הטענה שיהודים מאמינים שאינם מזלזלים ולועגים הם אלו שעוברים על חוקי הדת די מופרכת.
|