04-07-2013, 00:25
|
|
|
|
חבר מתאריך: 14.12.09
הודעות: 9,751
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי Cfox
קומבינטוריקה היא נושא חשוב ועיקרי במתמטיקה? לא. הסתברות, שהחליפה, נושא יותר חשוב. בשאלות בקומבינטוריקה או שקיבלת את כל הנקודות, או 0.
|
מה זה "יותר חשוב"? מי הגדיר את הסדר המלא על נושאים במתמטיקה?
וגם: סטטיסטיקה והסקה סטטיסטית הם נושאים הרבה יותר חשובים מהסתברות.
וגם: ההסתברות שלומדים לבגרות היא שקר גמור - כתוב שמלמדים הסתברות מותנית ואת משפט בייס, אבל אף אחד לא מבין כלום בכל-זאת.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי Cfox
שימת דגש על הטכניקה ולא על ההבנה היא עניין של מערכת החינוך והגישה, לא של השאלה עצמן בבגרות.
זה דבר שחייבים לשנות, בלי קשר לבחינת הבגרות.
|
למה? רוב האנשים שצריכים מתמטיקה צריכים מתמטיקה מסיבות טכניות. מיעוט עוסק במתמטיקה לשם המתמטיקה.
חוץ ממתמטיקאים - כולם מתעסקים במתמטיקה רק ככלי לצורך אחר: מהנדסים, אנשי מדעי הטבע והחיים, מהרמות הכי בסיסיות לש חשמל וקוונטים עד לאקולוגיה ואפידימיולוגיה. לאף אחד לא אכפת מהמתמטיקה כשלעצמה. המתמטיקאים יכולים לחפור להם על דברים כמו אנליזה לא סטנדרטית, אלגברה מופשטת, נושאים בסיסיים בלוגיקה (תורת ההוכחות, תורת המודלים) ולשחק עם מונים גדולים ואקסיומטיזציות אלטרנטיביות של תורת הקבוצות. לשאר העולם לא אכפת. ובצדק.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי Cfox
ועדיין, גם אם רמת הבגרויות ירדה (ואני טוען שהיא לא), אתה לא יכול יום אחד, במועד מסוים, פתאום לעשות בחינה הרבה יותר קשה ואחר-כך להגיד שזה בסדר כי הרמה צריכה להיות יותר גבוהה. הרמה של תלמידים במתמטיקה נמוכה בגלל הגישה הלימודית- ללמד מליון אלגוריתמים שונים לכל תרגיל במקום פשוט ללמד... מתמטיקה; ובגלל הגישה של הדור הזה- שדורש פתרונות אינסטנט ונמנע באופן מוצהר מחשיבה (אני מורה למתמטיקה במרכז פרטי. פעמים אינספור שמעתי את הטענה "אבל איך אני אדע אם להשתמש ב(אלגוריתם א) או ב(אלגוריתם ב)? מה אני אצטרך לחשוב לבד? תן לי כללים" )
|
מי אשם שמלמדים מיליון אלגוריתמים במקום להבין את הבעיה? בעצם, מי אמר שזה רע להכיר מיליון אלגוריתמים ולא רק אחד (למקרה שנתקעת בגישה אחת ורוצה לנסות אחרת)? זה כתוב בהנחיות של מפמ"ר מתמטיקה? בתור מורה בטח תוכל להפנות אותי למסמך שקובע את זה.
אגב, מעניין איך תוך 5 שנים ממשלים בגרויות הפכת למורה למתמטיקה. אולי גם זה חלק מהבעיה...
_____________________________________
(קרדיט למרשי)
אמר לה ינאי מלכא לדביתיה אל תתיראי מן הפרושין ולא ממי שאינן פרושין אלא מן הצבועין שדומין לפרושין שמעשיהן כמעשה זמרי ומבקשין שכר כפנחס
אמר פסטן: שניהם גרועים, אבל עדיף להיות טיפש מאשר שקרן.
|