לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 24-06-2013, 15:11
צלמית המשתמש של linuxsboot
  linuxsboot linuxsboot אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.04.06
הודעות: 18,034
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Smilop שמתחילה ב "משרד החינוך מודה כי הבגרות במתמטיקה הייתה קשה מדי, ומעניק תוספת לציון הנבחנים ב5 יח'"

הגיע הזמן שבבתי הספר של התיכן ילמדו קצת מהמורים והמרצים שיש בטכניון והאוניברסיטה שמלמדים בטכניון ובאוניברסיטה חומר של הבגרות וכיצד זה יעיל יותר מאשר האופן שלומדים בתיכון. בבית ספר של התיכון יש גם הרבה יותר שעות ללמד את החומר מאשר והם לא אמורים להגיע למצב כזה ב 3 יחידות ולא ב 5 יחידות.
מי שיש לו/ה ליקוי המרצים והמורים האלה יודעים כיצד לעזור לו/ה או לאיזה גוף להפנות אותו/ה לקבלת עזרה בהצלחה בלימודים בניגוד לתיכון.

אחת הבעיות של מערכת החינוך שלנו היא מורים שלומדים קודם להיות מורים וליד זה את חומר הלימוד ולא לומדים קודם מתמטיקה, אנגלית, לשון, עברית ואחרי לומדים להיות מורים.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
will you marry me nesli barda? Operating system: Linux The day Microsoft & apple makes a product that does not suck will be the day they start making vacuum cleaners. say no to Apple&Facebook&MS&Samsung IL&Nokia&Hot&Yes,but say yes to Google

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 24-06-2013, 17:47
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
היית בטכניון?
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי linuxsboot שמתחילה ב "הגיע הזמן שבבתי הספר של התיכן..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי linuxsboot
הגיע הזמן שבבתי הספר של התיכן ילמדו קצת מהמורים והמרצים שיש בטכניון והאוניברסיטה שמלמדים בטכניון ובאוניברסיטה חומר של הבגרות וכיצד זה יעיל יותר מאשר האופן שלומדים בתיכון. בבית ספר של התיכון יש גם הרבה יותר שעות ללמד את החומר מאשר והם לא אמורים להגיע למצב כזה ב 3 יחידות ולא ב 5 יחידות.
מי שיש לו/ה ליקוי המרצים והמורים האלה יודעים כיצד לעזור לו/ה או לאיזה גוף להפנות אותו/ה לקבלת עזרה בהצלחה בלימודים בניגוד לתיכון.

אחת הבעיות של מערכת החינוך שלנו היא מורים שלומדים קודם להיות מורים וליד זה את חומר הלימוד ולא לומדים קודם מתמטיקה, אנגלית, לשון, עברית ואחרי לומדים להיות מורים.


כך שאתה יכול להעיד על הקשר החזק בין החומר למבחנים בטכניון?
אני מניח שלא - משום שאילו היית שם היית מבין שלרוב הקשר קיים במידה מעורפלת מאד או בכלל לא (הסיבה היא שהמרצים מתחרים ביניהם על הקושי של המבחנים כדי שחס וחלילה לא יאמרו שהמבחן אצלם היה "עביר" מה ש"יפגע" בפרסטיג'ה שלהם).

בתקופה שלי הממוצע למבחנים במדעי המחשב היה 26 (כן 26 מתוך מאה), סטודנטים לא מעטים מאלצו לקחת מקצוע פעמיים (לפעמים יותר) כדי לקבל ציון סביר. הכל היה טוב ויפה עד שהמרצים אמרו שהעומס בכיתות קצת גבוה ורצו לנסח כלל שמי שנכשל במקצוע 3 פעמים יעוף מהמסלול (אגודת הסטודנטים בקושי הצליחה לבטל את זה).

לכן הטכניון זו דוגמה רעה מאד בהקשר זה.
בקשר לרמת המורים זה משתנה ממורה למורה - אני מעדיף מורה שיודע להעביר חומר יותר ממה שהוא שולט מעבר לחומר הזה ממורה בעל דוקטורט שכל קשר בינו לבין עמידה מול תלמידים הוא מקרי בהחלט (שוב - בטכניון תמצא לא מעט מאלה).

בקשר לתלמידים עם קושי - פה אין לך מושג ירוק כמה אתה טועה ומי שיש לו ילד עם הפרעות קשב וריכוז יותר מיודע כמה מערכת החינוך איננה ערוכה לתלמידים כאלה.
_____________________________________

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 24-06-2013, 23:50
  Cfox Cfox אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.08.06
הודעות: 2,784
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי hzhz שמתחילה ב "הדרך הנכונה היא ללמד ילדים..."

מערכת החינוך שינתה את תכנית הלימודים במתמטיקה, מתוך גישה של "אוריינות", כלומר המון המחשות, דוגמאות, יישום למצבים "אמיתיים" וכו', ומעט מאד מתמטיקה אמיתית, כי היום אסור לתת לתלמיד הגדרה נוקשה...
בשביל שתלמיד יצליח במתמטיקה הוא צריך דבר ראשון ללמוד מתמטיקה. לא איך פותרים תרגיל במתמטיקה, ולא המחשות. פשוט ללמוד מתמטיקה- הגדרות ברורות, בסיס אלגברי, טכניקה. לתרגל המון. ניתן להשתמש בדוגמאות לצורך המחשה- לא בתור הבסיס. מתמטיקה בנויה על הגדרות נוקשות. אין מנוס מזה. אחרי שהתלמידים ידעו מתמטיקה, נוכל לתת להם טריקים לתרגילים כאלה ואחרים. היום, במקום ללמד מתמטיקה, מלמדים מליון מקרים שונים ומליון אלגוריתמים שונים, בנסיון כל רגע לתת פתרון אינסטנט. פעם אחת תתעכב שעה על לימוד מתמטיקה אמיתית, תחסוך עשרות שעות תסכול בעתיד.
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 30-06-2013, 19:53
צלמית המשתמש של פסטן
  פסטן פסטן אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.12.09
הודעות: 9,751
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי marin שמתחילה ב "גם באונ' יש פאקטור.. אז כל..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי marin
גם באונ' יש פאקטור.. אז כל המדינה בינונית? כל העולם בינוני?

תלוי איפה, אבל כן - כל המדינה בינונית וכל העולם בינוני.
רוב האנשים בינוניים. איך אתה בכדורסל? איך אתה באלקטרודינמיקה קוונטית? איך אתה בתפירה? איך אתה בנגרות? איך אתה ב-FASM? איך אתה בפיסול? איך אתה ב-template metaprogramming ב-CPP? איך אתה בכתיבה יוצרת בסלאבית כנסייתית עתיקה?...

רוב האנשים בינוניים-מינוס ברוב הדברים. אין בזה שום דבר רע, וגם אם יש - זה הרבה פחות רע מהניסיון לנייספק את כולם לגאונים...
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה(קרדיט למרשי)
אמר לה ינאי מלכא לדביתיה אל תתיראי מן הפרושין ולא ממי שאינן פרושין אלא מן הצבועין שדומין לפרושין שמעשיהן כמעשה זמרי ומבקשין שכר כפנחס

אמר פסטן: שניהם גרועים, אבל עדיף להיות טיפש מאשר שקרן.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 01-07-2013, 08:51
  Cfox Cfox אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.08.06
הודעות: 2,784
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי ShoobyD שמתחילה ב "הידד לבינוניות! אני בעד..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ShoobyD
הידד לבינוניות!

אני בעד להעניק פאקטור רק לתלמידים שיוכיחו שהם יודעים איך לחשב אותו.


הידד לדמגוגיה!

אם יוחלט שהרמה הנדרשת מחמש יחידות לימוד היא הרמה שהוצגה במחנים האלה, זה לגיטימי לגמרי. אבל, התלמידים יצטרכו לקבל הכנה בהתאם.
לערוך עשרות שנים בגרות ברמה מסויימת (ולא, הבחינות כשאתה סיימת תיכון לא היו יותר קשות, ולא, לא נדרשת להוכיח את השערת גולדבך כסעיף ביניים בשאלת בגרות), ואז פתאום בלי התראה לעשות בחינה אחת ברמה יותר גבוהה כדי להראות "שלא מסתפקים בבינוניות", זה... סוג של בינוניות.
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 01-07-2013, 14:52
  משתמש זכר Vladin Vladin אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.10.12
הודעות: 1,061
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי ShoobyD שמתחילה ב "אז זהו, שאני לא מבודד את..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ShoobyD
אז זהו, שאני לא מבודד את המקרה הזה, ומסתכל על המכלול. לתחושתי האישית (ואולי זה רק במוחי) רמת הבגרויות כן יורדת לאורך השנים.
כשאני הייתי בתיכון, לדוגמא, עוד לימדו אותנו קומבינטוריקה, והיום זה כבר לא חלק מבחינת הבגרות.

לימוד קומבינטוריקה, או כל נושא אחר לצורך העניין, אינו מעיד על רמה גבוה במתמתיקה, לדעתי.
פעם וקטורים לא היה בתוכנית הלימוד והיום זה כן. האם הרמה עלתה בגלל הוספת נושא? אני בספק.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי ShoobyD
מהתחושה שלי הם גם שמים יותר ויותר את הדגש על הטכניקה ופחות על ההבנה, מה שגורם לסלידה מהנושא. בתור מורה פרטי אני מרגיש שרוב העבודה היא בלהסביר לתלמידים את משמעות הדברים.

עם זה אני מסכים. בתיכונים לא ממש מסבירים את מהות הדברים. מלמדים בעיקר טכניקות ואלגוריתם פתרון.

לדעתי צריך לשים דגש על ההסברים שאתה מדבר עליהם ועל מיומנויות למידה כדי להעלות את הרמה במקצוע הזה ספציפית.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 01-07-2013, 17:40
  Cfox Cfox אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.08.06
הודעות: 2,784
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי ShoobyD שמתחילה ב "אז זהו, שאני לא מבודד את..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ShoobyD
אז זהו, שאני לא מבודד את המקרה הזה, ומסתכל על המכלול. לתחושתי האישית (ואולי זה רק במוחי) רמת הבגרויות כן יורדת לאורך השנים.
כשאני הייתי בתיכון, לדוגמא, עוד לימדו אותנו קומבינטוריקה, והיום זה כבר לא חלק מבחינת הבגרות.
מהתחושה שלי הם גם שמים יותר ויותר את הדגש על הטכניקה ופחות על ההבנה, מה שגורם לסלידה מהנושא. בתור מורה פרטי אני מרגיש שרוב העבודה היא בלהסביר לתלמידים את משמעות הדברים.


קומבינטוריקה היא נושא חשוב ועיקרי במתמטיקה? לא. הסתברות, שהחליפה, נושא יותר חשוב. בשאלות בקומבינטוריקה או שקיבלת את כל הנקודות, או 0.

שימת דגש על הטכניקה ולא על ההבנה היא עניין של מערכת החינוך והגישה, לא של השאלה עצמן בבגרות.
זה דבר שחייבים לשנות, בלי קשר לבחינת הבגרות.

ועדיין, גם אם רמת הבגרויות ירדה (ואני טוען שהיא לא), אתה לא יכול יום אחד, במועד מסוים, פתאום לעשות בחינה הרבה יותר קשה ואחר-כך להגיד שזה בסדר כי הרמה צריכה להיות יותר גבוהה. הרמה של תלמידים במתמטיקה נמוכה בגלל הגישה הלימודית- ללמד מליון אלגוריתמים שונים לכל תרגיל במקום פשוט ללמד... מתמטיקה; ובגלל הגישה של הדור הזה- שדורש פתרונות אינסטנט ונמנע באופן מוצהר מחשיבה (אני מורה למתמטיקה במרכז פרטי. פעמים אינספור שמעתי את הטענה "אבל איך אני אדע אם להשתמש ב(אלגוריתם א) או ב(אלגוריתם ב)? מה אני אצטרך לחשוב לבד? תן לי כללים" )
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 04-07-2013, 00:25
צלמית המשתמש של פסטן
  פסטן פסטן אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.12.09
הודעות: 9,751
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי Cfox שמתחילה ב "[QUOTE=ShoobyD]אז זהו, שאני..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Cfox
קומבינטוריקה היא נושא חשוב ועיקרי במתמטיקה? לא. הסתברות, שהחליפה, נושא יותר חשוב. בשאלות בקומבינטוריקה או שקיבלת את כל הנקודות, או 0.
מה זה "יותר חשוב"? מי הגדיר את הסדר המלא על נושאים במתמטיקה?

וגם: סטטיסטיקה והסקה סטטיסטית הם נושאים הרבה יותר חשובים מהסתברות.

וגם: ההסתברות שלומדים לבגרות היא שקר גמור - כתוב שמלמדים הסתברות מותנית ואת משפט בייס, אבל אף אחד לא מבין כלום בכל-זאת.


ציטוט:
במקור נכתב על ידי Cfox
שימת דגש על הטכניקה ולא על ההבנה היא עניין של מערכת החינוך והגישה, לא של השאלה עצמן בבגרות.
זה דבר שחייבים לשנות, בלי קשר לבחינת הבגרות.
למה? רוב האנשים שצריכים מתמטיקה צריכים מתמטיקה מסיבות טכניות. מיעוט עוסק במתמטיקה לשם המתמטיקה.
חוץ ממתמטיקאים - כולם מתעסקים במתמטיקה רק ככלי לצורך אחר: מהנדסים, אנשי מדעי הטבע והחיים, מהרמות הכי בסיסיות לש חשמל וקוונטים עד לאקולוגיה ואפידימיולוגיה. לאף אחד לא אכפת מהמתמטיקה כשלעצמה. המתמטיקאים יכולים לחפור להם על דברים כמו אנליזה לא סטנדרטית, אלגברה מופשטת, נושאים בסיסיים בלוגיקה (תורת ההוכחות, תורת המודלים) ולשחק עם מונים גדולים ואקסיומטיזציות אלטרנטיביות של תורת הקבוצות. לשאר העולם לא אכפת. ובצדק.

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Cfox
ועדיין, גם אם רמת הבגרויות ירדה (ואני טוען שהיא לא), אתה לא יכול יום אחד, במועד מסוים, פתאום לעשות בחינה הרבה יותר קשה ואחר-כך להגיד שזה בסדר כי הרמה צריכה להיות יותר גבוהה. הרמה של תלמידים במתמטיקה נמוכה בגלל הגישה הלימודית- ללמד מליון אלגוריתמים שונים לכל תרגיל במקום פשוט ללמד... מתמטיקה; ובגלל הגישה של הדור הזה- שדורש פתרונות אינסטנט ונמנע באופן מוצהר מחשיבה (אני מורה למתמטיקה במרכז פרטי. פעמים אינספור שמעתי את הטענה "אבל איך אני אדע אם להשתמש ב(אלגוריתם א) או ב(אלגוריתם ב)? מה אני אצטרך לחשוב לבד? תן לי כללים" )

מי אשם שמלמדים מיליון אלגוריתמים במקום להבין את הבעיה? בעצם, מי אמר שזה רע להכיר מיליון אלגוריתמים ולא רק אחד (למקרה שנתקעת בגישה אחת ורוצה לנסות אחרת)? זה כתוב בהנחיות של מפמ"ר מתמטיקה? בתור מורה בטח תוכל להפנות אותי למסמך שקובע את זה.
אגב, מעניין איך תוך 5 שנים ממשלים בגרויות הפכת למורה למתמטיקה. אולי גם זה חלק מהבעיה...
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה(קרדיט למרשי)
אמר לה ינאי מלכא לדביתיה אל תתיראי מן הפרושין ולא ממי שאינן פרושין אלא מן הצבועין שדומין לפרושין שמעשיהן כמעשה זמרי ומבקשין שכר כפנחס

אמר פסטן: שניהם גרועים, אבל עדיף להיות טיפש מאשר שקרן.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 04-07-2013, 06:56
  Cfox Cfox אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.08.06
הודעות: 2,784
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי פסטן שמתחילה ב "[QUOTE=Cfox]קומבינטוריקה היא..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי פסטן
מה זה "יותר חשוב"? מי הגדיר את הסדר המלא על נושאים במתמטיקה?

וגם: סטטיסטיקה והסקה סטטיסטית הם נושאים הרבה יותר חשובים מהסתברות.

יותר שימושי ליותר אנשים

וגם: ההסתברות שלומדים לבגרות היא שקר גמור - כתוב שמלמדים הסתברות מותנית ואת משפט בייס, אבל אף אחד לא מבין כלום בכל-זאת.

צודק. שוב, נוגע לשיטת הלימוד

למה? רוב האנשים שצריכים מתמטיקה צריכים מתמטיקה מסיבות טכניות. מיעוט עוסק במתמטיקה לשם המתמטיקה.
חוץ ממתמטיקאים - כולם מתעסקים במתמטיקה רק ככלי לצורך אחר: מהנדסים, אנשי מדעי הטבע והחיים, מהרמות הכי בסיסיות לש חשמל וקוונטים עד לאקולוגיה ואפידימיולוגיה. לאף אחד לא אכפת מהמתמטיקה כשלעצמה. המתמטיקאים יכולים לחפור להם על דברים כמו אנליזה לא סטנדרטית, אלגברה מופשטת, נושאים בסיסיים בלוגיקה (תורת ההוכחות, תורת המודלים) ולשחק עם מונים גדולים ואקסיומטיזציות אלטרנטיביות של תורת הקבוצות. לשאר העולם לא אכפת. ובצדק.

כאן לא הבנת אותי- מדובר ברמה אחרת לגמרי של "מליון אלגוריתמים שונים": [B]אם בנושא מסוים ישנה נוסחא חישובית כלשהיא, אם נגיד- ארבעה משתנים. ילמדו אותם את מציאת מהמשתנים כנושא נפרד. באינטגרלים, כל "סוג" נלמד כנושא נפרד. אם תלמיד היה מסוגל פשוט לחשוב שכל שורש מסדר ראציונלי הוא יכול להציג כחזקה, הוא היה יודע את האינטגרל של כל פונקציות השורש של פולינום. ויש עוד אינסוף דוגמאות. לא מדובר על הבנה עמוקה של קונספטים מופשטים במתמטיקה


מי אשם שמלמדים מיליון אלגוריתמים במקום להבין את הבעיה? בעצם, מי אמר שזה רע להכיר מיליון אלגוריתמים ולא רק אחד (למקרה שנתקעת בגישה אחת ורוצה לנסות אחרת)? זה כתוב בהנחיות של מפמ"ר מתמטיקה? בתור מורה בטח תוכל להפנות אותי למסמך שקובע את זה.
אגב, מעניין איך תוך 5 שנים ממשלים בגרויות הפכת למורה למתמטיקה. אולי גם זה חלק מהבעיה...

זה רע, כי לא מדובר על "גישות שונות" אלא על נסיון להכיר בעל פה את כל סוגי התרגילים האפשריים, ואז להיות מופתעים כשיש משהו קצת שונה. אני מורה במרכז פרטי, לא בית ספר. רוב התלמידים באים לשיעורי עזר ולומדים בבית הספר. ספרי הלימוד באים ככה, וככה התלמידים לומדים בבית ספר. לגבי שאר ההתנשאות שלך, שמור אותה לעצמך. אינך מכיר אותי ואת היכולות שלי. גם אני לא מכיר אותך ואת שלך. מה שבטוח, השארת רושם של פוץ נפוח
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 17:19

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר