11-07-2013, 15:41
|
|
|
|
חבר מתאריך: 14.01.09
הודעות: 8,466
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי channb
קביעת המוות הקליני היא הליך הפיך ומעבר לקביעה זו עד לקבורה ישנם מקדמי ביטחון רבים שנלקחים בחשבון. אכן ישנן טעויות אך בשילוב ההמתנה הנהוגה והשעות הרבות שעוברות עד לקבורה בצירוף התהליכים שעובר המת מוודאים שהסיכוי שמישהו חי ייקבר בטעות שואף לאפס המוחלט.
אכן היו מקרים שאנשים התעוררו בחדר המתים אבל הם לא נקברו, לא עברו טהרה, ולא עברו תחת עיניהם הבוחנות של החברה קדישא - שיש להם הרבה מה לומר בנושא על פי המסורת. זאת לעומת הקביעה הרגעית של המוות המוחי שהיא כן הפיכה עד כמה שנעשתה בטעות.
העובדה שרופאים טועים גם בקביעת מוות קליני רק מחזקת את עמדתי שהם עשויים לטעות גם בקביעת המוות המוחי ושיש צורך בגורמים נוספים שיהיו שותפים בקביעת המוות גם המוחי ולא רק רפואיים. (ועדה שתכלול רבנים ומדענים למשל).
אסכם שההבדלים בין שני ההליכים (קביעת המוות היא רק חלק אחד מההליך) רבים, (ציינתי חלק קטן מהם) וההשוואה ביניהם נראית לי מופרכת לחלוטין.
|
בשורה התחתונה אתה ממשיך לטעון שיש הבדל בין שני המקרים, אבל לא מצביע על אף הבדל מהותי -
בשני המקרים יש מקום לטעויות, בשני המקרים המשמעות של טעות היא טראגית, ובשני המקרים טעויות כאלה הן נדירות ביותר, עד כדי שואפות לאפס. כל שאר ההבדלים לא באמת רלוונטיים - זמן ההמתנה אינו רלוונטי (עשוי להיות לעיתים ארוך יותר במקרה של תרומת איברים, בשל כל הבירוקרטיה שכרוכה בעניין, ומצד שני במקרה של קבורה, עצם ההעברה המיידית לחדר המתים עשויה להביא למותו של אדם שאובחן בטעות כמת), "עיניהם הבוחנות" של חברה קדישא אינן רלוונטיות (אם רופא שמצוייד במכשור רפואי מתקדם לא הבחין בסימני חיים, גם הם לא יבחינו), וכל שאר ההבדלים שאתה מנסה למצוא גם הם לא קיימים או לא רלוונטיים.
לגבי הטענה שלך שבקביעת מוות מוחי צריכים לקחת חלק גם רבנים ומדענים - כבודם של הרבנים במקומו מונח, אבל אין להם שום הכשרה רפואית, ולכן הם לא יכולים לתרום שום דבר לתהליך קביעת המוות. כבודם של המדענים, גם הוא במקומו מונח, אבל בתור ביולוג (התחום המדעי הכי קרוב לעולם הרפואה), אני יכול להגיד לך שגם למדענים אין שום ערך מוסף על פני רופאים בסיטואציה שכזו.
בשורה התחתונה, הרי ברור לי ולך שההתנגדות שלך ושל אחרים פה לתרומת איברים (ולא אין זה צירוף מקרים שכל המתנגדים באשכול הזה הם דתיים), אינה נובעת מסיבות מדעיות או רפואיות כפי שאתה מנסה להציג, אלא משיקולים דתיים מתחום ה"חדש אסור מן התורה". ברגע שהתפיסה שלך ושל אחרים בנושא נובעת משיקולים דתיים, קשה לי להאמין שטיעונים מדעיים יצליחו לשכנע אותך בטעותך. בסופו של יום, זכותו של כל אדם להחזיק באמונותיו, רק חבל שבמקרה הזה האמונות עולות לאנשים אחרים בחייהם.
_____________________________________
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
|