|
24-11-2013, 23:06
|
|
|
|
חבר מתאריך: 16.09.06
הודעות: 4,878
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי cesium
יש לך טעות קטגוריה בסיסית, בעצם כמה טעויות. קודם כל, המדינות האלו אכן מקנות שיוויון זכויות, אבל הן לא מדינות "כלל אזרחיה". למה? כי הן לא הגדירו עצמן כך.
|
האחד לא קשור לשני.
למיטב ידיעתי הולנד לא מוגדרת כמדינה "ליברלית". האם זה הופך אותה לפחות ליברלית?
כמובן שלא.
הולנד היא עדיין מדינה ליברלית, כזו היא וכך גם היא מתנהגת.
ואם בהגדרה שלי את עצמי אני לא אכליל את "יש לי שער שחור" - השער שלי יהיה פחות שחור?
הממלכה המאוחדת לא מוגדרת בשום מקום לדעתי כאוסף של איים. זה הופך את בריטניה לחלק מהיבשת?
זה שמדינה לא הגדירה עצמה בצורה מסויימת, לא אומר שהיא לא כזו.
בחן את העובדות ותוכל להגיע למסקנה מה היא באמת.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי cesium
שנית, שוב, יש הבדל בין _איך_ שמשהו מתנהג לבין _מה_ שמשהו הוא. זה כמו ההבדל בין שם תואר לבין עצם. אני יכול להגיד שהמכונית שלי מהירה (למשל), אבל "מהיר" לא ממש מתאר _מה_ היא המכונית שלי. האםם היא מהירה יחסית למטוס? אם המנוע יתקלקל האם היא תפסיק להיות מכונית?
|
אני מתקשה להבין את השימוש שלך בקו תחתון _.
ללא כל קשר, אני מתקשה להבין את הטענה הזו שלך.
הולנד היא מדינה ליברלית. "ליברליזם" מתאר את מאפיין הסובלנות של המדינה הזו. המושג לא מתאר מה היא המדינה הולנד, הוא גם לא התיימר לתאר דבר יותר ממאפיין התנהגותי של אוכלוסיית המדינה. אם הולנד תהיה פחות ליברלית היא עדיין תהיה הולנד, עם מאפיין התנהגותי שונה.
אבל לכל זה אין רלוונטיות וזה לא מקדם אותנו לשום מקום.
מה אני מפספס בשאלה שלך? מהי הפואנטה?
ציטוט:
במקור נכתב על ידי cesium
והצעתך לא משנה דבר. במקום לפקפק בטענה אחת שלנו יפקפקו בטענה אחרת. והפעם, אני חייב להגיד - במידה רבה יותר של צדק לאור השימוש הרווח בביטוי הנ"ל.
|
שקרן שהפריכו שקר אחד שלו ינסה להשתמש בשקר אחר.
האם זה אומר שצריך להאמין לשקר הראשון?
ציטוט:
במקור נכתב על ידי cesium
המציאות היא שההגדרה הרווחת של "מדינות כל אזרחיה" פשוט שונה מההגדרה שלך. מכיוון ששפה היא מכשיר לתקשורת (בין אם בין החיים לבין עצמם, או בין חיים לדור שעבר ואיננו עוד), השימוש הרווח קובע. אם אתה.רוצה לקבוע אחרת, אתה צריך להסביר מדוע - בינתיים נראה לי שהעובדות נגדך.
|
איזה עובדות נגדי?
אזרחי מדינת ישראל לא שווים בפני החוק? כולם שווים בפני החוק.
אין שוויון זכויות בין האזרחים? יש ויש.
אני לא רוצה לקבוע שום "אחרת".
אני רוצה שכמישהו מפריח הצהרות חסרות קשר למציאות, התגובה תהיה "זו שטות" ולא "אין בעיה, בוא נתחיל לדקלם את השקר שאתה מטיף לו, למרות שזה נגד האינטרסים שלנו".
זה שיש מיעוט קולני שצועק שטויות, לא אומר שמישהו צריך להאמין להם.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי cesium
רק רגע - מה זה "לא בכל חוקיהן". או שמדינה מקנה זכויות שוות או שלא. אם המדינות האלו _לא_ מקנות זכויות שוות אז הן "עובדתית" _לא_ מדינות כל אזרחיה ע"פ ההגדרה שלך...
|
אני באמת לא מבין את הקו התחתון הזה _.
בהתעלם מהקו התחתון - החוקים בישראל מפלים פחות מהחוקים בחלק גדול ממדינות אירופה, כשחוקי רכישת אדמות מפלים הם הקריטריון הבוטה ביותר.
עם זאת אלו המדינות ה"נאורות" וה"מתקדמות" ביותר.
כך שאם היינו מתייחסים לעובדות, ולא לשקרים שתועמלנים מספרים לנו - היינו יודעים שאנחנו נאורים ומתקדמים לא פחות מהם, ולפעמים אפילו יותר.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי cesium
אנסה שנית.
אתה טוען שאנחנו כבר מקנים זכויות שוות. אין לי בעיה עם זה. אז למה אנחנו צריכים לשחק עם הגדרת המדינה שהיא היא הערובה ללגיטימיות שלנו? הרי אם אנחנו יכולים כביכול לענות בתשובה ניצחת (כביכול) לאותם אויבים ש"מדינת כל אזרחיה יכולה לנהוג כך [כפי שאנו נוהגים, לפחות ברוב הדברים]" אז אנו יכולים באותה מדינה לענות להם "מדינה המקנה שיוון זכויות מלא יכולה לנהוג כך", בלי לשחק עם משהו שמעשית ישפיע רק לרעתנו [עריכה: ויתפס כהודאה חלקית באשמה].
|
תודה על הנסיון החוזר.
נראה לי שהבנתי.
האם יכול להיות שאתה מניח שאני חושב שצריך לשנות את חוק יסוד המדינה על מנת שיכלול את הביטוי "מדינת כל אזרחיה"?
כי אם כן - התשובה היא לא.
התגובה שלי להצעת החוק של מרץ היא "אנחנו כבר, עובדתית, מדינת כל אזרחיה, ובדיוק כמו בארה"ב ואירופה זה חלק מובנה מאופי המדינה, שיטת הממשל וחוקיה, ולא חלק מחוק יסוד או חוקה".
באותה מידה אתה יכול להכניס לחוק את העובדה שאנחנו מדינה בה אנשים יכולים לשמוע. או ללכת. או לדבר. או לקנות בה בירה במכולת.
אם היה צורך לחוקק חוק שמאפשר קניית בירה במכולת (לדוגמא מדינה עם חוקי דת האוסרים על שתיית אלכוהול) היו מחוקקים חוק כזה.בישראל אין צורך בחוק כזה - הוא טריוויאלי.
באותה מידה אין צורך להגדיר את המדינה כמדינת כל אזרחיה. בחוקים שלנו יש הרבה יותר שוויון מאשר באלו של פינלנד, נורבגיה, איסלנד ואחרות....
אנחנו כבר "מדינת כל אזרחיה" עם חוקי ייסוד שמעגנים זכויות שוות לכל האזרחים בבטון.
אם זו לא ההנחה שלך, מצטער, אבל אני אצטרך הסבר יותר מפורט.
ואני לא ציני - אם זו לא הייתה כוונתך - אני פשוט לא מצליח להבין למה התכוונת.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי cesium
למה דומה הדבר? תאר לעצמך, שבאיזה פורום כלשהו יבוא ליברטיאן ויציע להגדיר את המדינה כ(בין השאר) "מדינת צדק חברתי". מי יכול להתנגד לצדק? אותו ליברטיאן יסביר שכולם רוצים צדק חברתי (נכון, הביטוי אפילו הופיע במצעים המוקדמים של חרות משנות ה50),
שבמהלך האמה שעברה, הקפיטליזם העלה מיליוני בני אדם מעוני לעושר יחסי (נכון),
ושהמדיניות היחסית לא-מתערבת של הממשלה היא היא הצדק החברתי האמיתי (טיעון ידוע אם כי יש לא מעט מתנגדים לו),
ושאם יבוא איזה מתנגד אז הוא יסביר לו שהאמת ה"עובדתית" היא שהצדק האמיתי הוא הוא עקרון אי הפעלת הכח (אתה יודע שיש אנשים כאלו). במהלך הויכוח יזכירו לו שהביטוי "צדק חברתי" הוא מקובל הרבה יותר אצל השמאל הכלכלי ושברגע הראשון שהשמאל הכלכלי יוכל לפרש חוקים זה יגרום למהפכה שתגרום "לניו דיל" להראות קטנה (אחרי הכל, רוזוולט לא הצליח להעביר את "החוקה השניה" שלו בזמן הניו דיל ), והוא יתעלם מכך. האם היית מסכים איתו או מפקפק בשיקול דעתו בנושא?
|
1. אז אני אענה לבחור הזה את אותה תשובה ש"עניתי" למעלה להצעת החוק של מרץ.
אם יש לזה משמעות - זה יוטמע בחוקי המדינה ולא צריך לשנות את הגדרת המדינה בשביל זה.
אם זה הצהרתי בלבד - אין לזה משמעות ולכן אין במהלך שום טעם.
2. בדוגמא שלך השמאל הכלכלי ממילא יחוקק את אותם חוקים ברגע שיוכל, עם ההגדרה הזו ובלעדיה.
לכן, שוב, אין כל משמעות אם המדינה תוגדר כשואפת לצדק חברתי או לא. אין לזה בכלל רלוונטיות.
_____________________________________
A nation is a society united by delusions about its ancestry and by common hatred of its neighbors - William Ralph
מדינת ישראל תיבחן לא בעושר, לא בצבא ולא בטכניקה, אלא בדמותה המוסרית ובערכייה האנושיים - בן-גוריון
Give a man fire, and he will be warm for a day. Set a man on fire, and he will be worm for the rest of his life...
|
|