10-12-2013, 19:45
|
|
|
חבר מתאריך: 18.08.10
הודעות: 272
|
|
תגובה פרטנית
ציטוט:
במקור נכתב על ידי קגנס
יש לזכור שכל עוד היהודים בארץ ישראל היו בעלי כח, ההתנהלות המלחמתית הייתה אכזרית כמו אצל עמים אחרים, כולל מעשי טיהור אתני/ג'נוסייד (עמלקים, עממי כנען). אחרי חורבן מרד בר כוכבא היהודים הפכו בכל מקום למיעוט חלש, פגיע ונרדף. בתנאים האלו, הצוויים הדתיים בנוגע למלחמה, כח ואפליה הפכו לבלתי רלוונטיים.
|
קפצת על תקופת החשמונאים. באותה תקופה, אילו בחרו לעשות זאת, יכלו להשמיד את השומרונים, ואת שאריות הפלישתים והכנענים. בחרו שלא לעשות את זה ויש להדגיש את העובדה.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי קגנס
מאות על מאות שנים של קיום יהודי בתנאים אלו יצר התרחקות ורתיעה מובהקים מאלימות,
|
בדעה הזו לא נתקלתי. העובדה היא שיהודים רבים לחמו כשכירי חרב בקבוצות והיו ידועים כלוחמים עזי נפש. הם נלחמו במרד היוונים ובשירות מתנגדיהם התורכים (אח באחיו). במלחמת העולם הראשונה נלחמו תוך חירוף נפש בצבאות צרפת וגרמניה ואולי גם רוסיה. נלחמו בשורות הצבאות הקומוניסטיים במהפכה הסוביטים. במלחמת העולם השניה, בספר שיש לי, מוזכרים שמונים גנרלים יהודים ומספר דומה של מעוטרי גיבור ברית המועצות. סביר להניח שאם היה תהליך שפשט את יכולת הלחימה בין היהודים והחליפו בתבונת יתר, החזרת רוח הלחימה היה צריך להפשיט את היהודים מיכולתם האינטלקטואלית. לפעמים אני חושב שזה אכן קרה.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי קגנס
ובמקביל העיסוק היהודי בלמדנות בתקופה שבה רוב אוכלסיית העולם הייתה של איכרים אנאלפבתים יצר יתרון אינטלקטואלי מובהק.
|
נראה שהתבלטות האינטלקט היהודי קרתה זמן רב לפני ימי בר כוכבה. הישיבות בארץ ובבל היו לפי הבנתי תופעות ייחודיות באותה תקופה. לא היו חסרים עמי ארצות כפי שרבי עקיבא העיד על עצמו שמפגש בחרדי גרם לו לרצות לנושכו כחמור. (מכנה משותף ליקירינו שריד.) ייצור הגורו-אים בבית היוצר היהודי היה כזה שהוא פשט בעולם הרומאי והביא להתנצרות גויים רבים. נראה לי ששליחי ישו הקדימו את אפקט בר כוכבא ביובל או שניים.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי קגנס
התוצר הסופי היה עם שנרתע ככלל משימוש באלימות ואשר מצטיין ללא פורפורציה בהשגיו האינטלקטואלים.
|
כאמור, שמעתי הסברים למיוחדות היהודים מה-sublime לפטתי. אם זה יושב לך טוב עם כך שעמים אחרים שהגורל לא נטה עמם חסד, לא הפכו לאינטלקטואלים ובמקום זאת נעלמו או הפכו נודדים המתפרנסים מגניבות, יערב לך.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי קגנס
ההתבססות מחדש בארץ ישראל והשגת הריבונות מחדש על הארץ, גרמה בהדרגה לכך שיחזרו לתפיסות הדתיות שבעבר היו תיאורתיות בלבד. תורת המלך מתייחסת לכך. אנשי ימין קיצוני שנקטו באלימות כלפי ערבים (הצליחו או תיכננו) הושפעו במידה זו או אחרת מהתפיסות האלה.
|
סביר אילו משיגי הריבונות החדשה היו דתיים משיחיים ולא קומוניסטים שרופים שמתקלחים במשותף ונותנים למטפלת תורנית לעסוק בטפם. דווקא הדתיים היו המתונים שהיצילו, עפ"י קולונל מאירק'ה, את שארית ערביי דיר יאסין. (כך קרא לעצמו פעיל במסעות ההכפשה בקרב יהדות ארה"ב וכאורח בתחנות רדיו.)
לסיכום, ההשוואה של מוסר ישראל לזו של הערבים היא בבחינת הכפשה זולה שמשרתת את האויב במכוון או בתמימות.
|