07-12-2013, 22:21
|
|
מנהל פורום: דגמים לבניה עצמית, סקופים וחדשות, צילום ווידאו, וכן.... הצ'קלקה הכחולה של פרש
|
|
חבר מתאריך: 01.02.09
הודעות: 6,279
|
|
הי
בתגובה להודעה מספר 34 שנכתבה על ידי .ישראלה היפהפיה שמתחילה ב "אשר, איך בעצם מתנהל ארוע שכזה? האם יש מפקד תורן בכיר במשטרת התנועה שיושב בחפ"ק"
ציטוט:
במקור נכתב על ידי .ישראלה היפהפיה
עם יכולת צפיה במצלמות בדרכים או מתוך ניידות? האם עומד לרשותו מסוק?
האם מפקד משטרת התנועה ככונן מוכנס מיד לפיקוח על ארוע כה בעייתי?
האם יש מספיק ניידות כדי לסגור כניסות לכביש מסויים ואיך בכלל מפנים את הנהגים שנוסעים לפני המכונית הדוהרת או איך מזהירים אותם?
האם יש למשטרה נוהל למקרים כאלה או שיוזמת השוטרים לכיבוי המנוע ויצירת מגע בין כלי הרכב הייתה אילתור?
האם נהגי המשטרה מתאמנים בכלל בסוג שכזה של נהיגה מבצעית?
רק תעשה לי טובה ואל תאמר שמדובר באילתור [מוצלח ומבורך] ותושיה נקודתית של המתנדבים ושארוע כזה מועבר ממחוז למחוז או מנפה לנפה בלי פיקוח ארצי.
|
כאשר התרחש האירוע הזה. מצלמות דרכים או בתוך הניידות היו רק בהוליווד.
אם היה מתרחש אירוע כזה היום, מצלמות הבקרה של הכבישים היו מאד עוזרות.
כאשר יש אירוע חריג ברמה כזאת, ראש אגף התנועה מיודע במיידית.
אבל. האירוע הוא מהיר מאד (גג 5 דקות) אין מספיק זמן להקפיץ לאזור עוד ניידות - עובדים עם מה שיש.
כאשר יש פעילות משטרתית חריגה העלולה להפריע לתנועה, יש מספיק ניידות כדי לחסום קטע כביש מסויים והשוטרים מאומנים בכך היטב.
לגבי נוהל "חסימת רכב ללא שליטה" - לא, למיטב ידיעתי אין נוהל לכזה מצב כי יש הרבה "משתנים" בכזה אירוע.
מצד שני, כאשר יש רכב הנמלט מהמשטרה. כאן הסיפור הוא אחר לגמרי ויש תו"ל שלם בנושא.
לגבי ההכשרה של הנהגים, עניתי קודם ואענה גם כאן, נהגי משטרתיים עוברים הכשרה של "נהיגה מבצעית" ולא מעבר לכך, ההכשרה אינה כוללת תרחיש כמו שהתרחש כאן, יתכן ובעקבות האירוע הזה, ישונה מערך ההדרכה של הנהגים המשטרתיים.
התפקוד המעולה של המתנדבים הינו ת ושיה ברוכה שלהם ללא כל הכשרה מוקדמת בתחום.
לגבי "מעבר ממחוז למחוז" (המושג נפות כבר לא קיים במשטרת ישראל, הרבה שנים), משטרת התנועה הארצית, כשמה כן היא, היא פועלת ברמה הארצית ולא כפופה למחוז או מרחב מסויים.
_____________________________________
נערך לאחרונה ע"י שמולביץ אשר בתאריך 07-12-2013 בשעה 22:24.
|