לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי         אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 17-12-2013, 07:42
  AJ-47 AJ-47 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.04.08
הודעות: 6,805
הקונגרס האמריקאי אינו מאפשר לצבא להוציא לגמלאות את המטוס A-10

Bill Blocks Air Force from Retiring A-10 Warthog

By Kris Osborn on December 13, 2013

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
A-10 Warthog

תקציב הבטחון של ארצות הברית שעבר בקונגרס בתמיכה של שני המפלגות, מכיל איסור על חיל האויר האמריקאי להוציא לגמלאות את מטוס ה-A-10. הקונגרס הבהיר במפורשות שהוא מתנגד להעברת כסף לחיל האויר שמטרתו לסגור את טייסות ה-A-10.

חה"א החליט להוציא לגמלאות מטוסים ישנים ומטוסים שמשמשים רק למטרה אחת, (כגון ה-A-10 שמשמש רק לסיוע קרקע) וזאת במטרה לחסוך כסף למטוס הF-35 שאמור להחליף את ה-A-10 למטרות סיוע קרוב.
הנושא הזה מאד בעייתי לחלק מאנשי בית הנבחרים האמריקאי, והסנטורית Kelly Ayotte הודיעה שהיא תבלום כל מועמד לתפקיד מזכיר חה"א עד אשר הוא יבהיר את כוונותיו בנושא ה-A-10. חה"א כבר הודיע שהוא יסגור פרויקטים מסויימים על מנת לחסוך כסף הדרוש לאחזקת המטוס.
עוד הוא אמר שסגירת טייסות ה-A-10 ויחד איתם את המערך הלוגיסטי והאפסנאות שהולך איתם, יחסוך כסף רב. והוסיף ואמר שהF-16 בעזרת הטכנולוגיה, חיישנים מיוחדים וחימוש מונחה בלייזר, עושה עבודה נהדרת באפגאניסטן בנושא הסיוע הקרוב, וזאת ללא טיסה איטית בגובה נמוך במטוס מוגן בלוחות טיטאניום ותותח קטלני בקליבר 30 מ"מ.

http://defensetech.org/2013/12/13/bill-blocks-air-force-from-retiring-a-10-warthog/#ixzz2nUqoOqpn
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 19-12-2013, 03:42
  AJ-47 AJ-47 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.04.08
הודעות: 6,805
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי linuxsboot שמתחילה ב "יש לו יתרון על ה f35 בתקיפה..."

הרעיון כולו לא נועד לשדרג את יכולות חה"א, אלא פשוט לאפשר את קיצוץ התקציב של חה"א. בדיוק כמו שסגרו את ה-F-22 את ה-FCS את ה-EFV ועוד הרבה פרוייקטים אחרים על מנת לקץ בתקציבי ה-ARMY, ועכשיו מחפשים את הדרך ליפות את השטות שעשו.
הדוברים השונים פעם אומרים שאין צורך יותר במטוס לסיוע קרוב מפני שהכל יעשה ב"אש מנגד", דובר אחר מציע את ה-F-16 לתפקיד, חכם אחר מציע את ה-F-35, מטוס שעולה 150 מיליון דולר לסיוע קרוב בשביל לפגוע בחוליית נ"ט או מבנה בודד.

הבעיה היא שאין מחשבה מעמיקה בנושא זה ונושאים אחרים, והכל נעשה בשליפות מהמותן על מנת לרצות בסיכמו של דבר את נשיא ארה"ב.
ואם תשאל למה לא מקצצים את ה-F-35 שזה הגזלן הגדול ביותר בהיסטוריה של ארה"ב, אומר לך את דעתי שאף אחד אחר לא מקבל כמובן. זו הדרך של הממשל להפוך את הצבא האמריקאי ל"צבא חלול" שלא יוכל לבצע שום משימה למעט שמירה על גבולתיה של ארה"ב.
הרצון של הצבא לשמר את ה-F-35 מביאה לביטולו של המארינס האמריקאי שעדיין משתמש בכלים עתיקים יותר מהזלדה, לסגירת המפעל היחידי שמייצר טנקים, וגם המפעל שמייצר את הברדלי בסכנת סגירה, ומי יודע מה עוד, והכי חמור אנו רק בתחילת הדרך של הקיצוצים.

כאשר החליטו לחתוך בצבא היבשה אמרו שהצבא שם את הדגש על האיזור המערבי של האוקיינוס השקט, וחשבתי שאוטוטו יגדילו את תקציבי הצי והמארינס, אבל אין סיכוי, כרגע מדברים על הוצאה מהשירות של עוד נושאות, וכמו שאמרתי המארינס שצריך היה לגדול ולהתחזק הופך ללא רלוונטי בשדה הקרב. כל מה שישאר בצבא של ארצות הברית אלו מטוסי ה-F-35 שאף אחד לא צריך.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 19-12-2013, 08:41
צלמית המשתמש של golani_2
  golani_2 golani_2 אינו מחובר  
מנהל 20+, מו"ס
 
חבר מתאריך: 27.07.05
הודעות: 22,722
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי AJ-47 שמתחילה ב "הרעיון כולו לא נועד לשדרג את..."

F-22 והF35 יושבים על התקציב של האיירפורס, לא הארמי.

המארינס משתמשים ב"כלים עתיקים יותר מהזדלה"? כמו מה למשל?
ידוע שהמארינס נמצאים בתחת התקצוב, בעיקר כי הם כפופים לנייבי וגם ידוע שכל כמה עשרות שנים (בעיקר לאחר מלחמות) מדברים על לסגור אותם כדי לקצץ בתקציבים- אבל ממש אין צורך להגזים.
המארינס לא רלוונטי לשדה הקרב? בחייך.

בקשר להפיכת הצבא לחלול וכו'- לא מאחורי כל דבר יש תיאורית קונספירציה. יש פה מספיק אינטרסים שמשחקים בקדמת הבמה, לא מאחורי כל דבר יש סיפור שמתאים לסרט הוליוודי.
_____________________________________
"בטבע הסוס הוא בלונדינית מטומטמת. גם טיפש וגם בעל נורמות מיניות מופקרות.אי לכך, אני גאה להיות חמור."

אראל סג"ל

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
ותודה לדורון

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 20-12-2013, 03:10
  AJ-47 AJ-47 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.04.08
הודעות: 6,805
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי golani_2 שמתחילה ב "F-22 והF35 יושבים על התקציב..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי golani_2
F-22 והF35 יושבים על התקציב של האיירפורס, לא הארמי.

המארינס משתמשים ב"כלים עתיקים יותר מהזדלה"? כמו מה למשל?
ידוע שהמארינס נמצאים בתחת התקצוב, בעיקר כי הם כפופים לנייבי וגם ידוע שכל כמה עשרות שנים (בעיקר לאחר מלחמות) מדברים על לסגור אותם כדי לקצץ בתקציבים- אבל ממש אין צורך להגזים.
המארינס לא רלוונטי לשדה הקרב? בחייך.

תראה לפי דעתי המארינס הוא קודם כל כח אמפיבי, לפעילות אחרת ניתן להשתמש ב-ARMY. לכן אם שר ההגנה האמריקאי מבטל את פרוייקט ה-EFV ופרוייקטים אחרים כגון MPC, שזהו הנגמ"ש שאמור לקחת את הנחתים מהחוף לאחר הקמת ראש גשר ולהמשיך את הלחימה איתם מוקפא או מבוטל, והפרוייקט להחליף את ה- AAV בן ה-40 מוקפא גם כן, והמארינס יורד מ-200,000 לוחמים ל-150,000, אזי זה כוח שלא יוכל למלא את תפקידו בשדה הקרב. תפקיד המארינס הוא להבנתי לרדת מהספינות לשוט לחוף ולהלחם שם על מנת להקים ראש גשר, עם הציוד העלוב שלהם אין סיכוי שזה יקרה מול אוייב רציני שאולי מחכה להם על החוף. לכן הם לא רלוונטים בעיני.
אם ה-EFV היה נשאר הנגמ"שים האלו, שטסים ב-60 קמ"ש במים היו מגיעים ליעדם ברבע מהזמן שיקח לנגמ"שים אחרים לעשות זאת, ועם תותח 30 מ"מ הלחימה שלהם תהיה קלה יותר.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 20-12-2013, 19:17
  AJ-47 AJ-47 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.04.08
הודעות: 6,805
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי ISHPUZ שמתחילה ב "לדעתי המארינס הוא קודם כל..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ISHPUZ
לדעתי המארינס הוא קודם כל expeditionary force, וההחפה היא רק יכולת אחת בסל הכלים שלו ככח כזה. היתרון העיקרי שלו הוא היותו כח משלוח גמיש להתערבות בינ"ל. כדי להיות כח כזה הוא בנוי ומתאמן בצורה שמאפשרת לו לפרוס בזמן קצר כוחות משימה משולבים. ל-Army זה ייקח יותר זמן, ואם רוצים להעביר את התפקיד והיכולות האלו נניח ליחידות ריינג'רס או משהו דומה, זה יצריך השקעה.

המארינס הוא אכן Expeditionary Force, אבל יכולת ההחפה שלו היא יכולתו העיקרית, והיא זו שמפרידה אותו משאר הכוחות. זהו כח לוחם ברמה של חטיבות ולא של כוחות מיוחדים, הוא מיועד להיות הכח הראשון שמגיע לחוף ומקים בו ראש גשר לשאר הכוחות שמגיעים אחריו.




תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 20-12-2013, 22:26
צלמית המשתמש של ISHPUZ
  ISHPUZ ISHPUZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.04.05
הודעות: 5,049
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי AJ-47 שמתחילה ב "[QUOTE=ISHPUZ]לדעתי המארינס..."

היכולת העיקרית של המארינס היא להציב בכל מקום בעולם MEU שכולל גד' חי"ר, מח' שריון, סול' ארט', פלנ"ט, צמ"ה + (וכאן עיקר הייחוד) כח אווירי אורגאני של מסק"ר ומסע"ר שיכול לנייד את רוב הכוחות האלו בלי שיצטרכו להרטיב רגליים. ומה עוד - שהכח הזה לוקח איתו את הדרגים הלוגיסטיים ובטן של חודש איתו לכל מקום.

היכולת להחזיק בלוק משימתי כזה בים או בבסיס יבשתי בכל מקום בעולם בו חשים שיידרש ואז לזרוק אותו לפריסה ולחימה בהתראה של שעות היא יכולת ייחודית הרבה יותר מהחפה (שבכל מקרה הוחלפה בהסקה ברוב המתארים) והיא מה שכרגע אין לארמי, שיודע לחבר יבשה ואוויר לכח אורגני רק ברמת הדיוויזיה ומעלה, שיודע להעביר כח משלוח עם הדרגים שלו רק בסדרי גודל גדולים בהרבה ובטח שלא בקבועי הזמן ובגמישות שמציעים המארינס.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 19-12-2013, 09:09
  משתמש זכר קרן-אור קרן-אור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 9,411
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי AJ-47 שמתחילה ב "הרעיון כולו לא נועד לשדרג את..."

ציטוט:
ואם תשאל למה לא מקצצים את ה-F-35 שזה הגזלן הגדול ביותר בהיסטוריה של ארה"ב, אומר לך את דעתי שאף אחד אחר לא מקבל כמובן. זו הדרך של הממשל להפוך את הצבא האמריקאי ל"צבא חלול" שלא יוכל לבצע שום משימה למעט שמירה על גבולתיה של ארה"ב.
הרצון של הצבא לשמר את ה-F-35 מביאה לביטולו של המארינס האמריקאי שעדיין משתמש בכלים עתיקים יותר מהזלדה, לסגירת המפעל היחידי שמייצר טנקים, וגם המפעל שמייצר את הברדלי בסכנת סגירה, ומי יודע מה עוד, והכי חמור אנו רק בתחילת הדרך של הקיצוצים.
איך זה מתיישב עם העובדה שהמארינס הם תומכים נלהבים ב- F35B עם ההמראה והנחיתה הקצרות? הרי הם, יותר מכל זרוע אחרת, ממשכנים את עצמם לסד"כ קטן של פלטפורמות יקרות ביותר (MV22 ו- F35B). הם יכלו להתנגד לכך, כמו שחה"א התנגד בזמנו ללביא, ולשמור על סד"כ גדול של פלטפורמות סבירות וחדישות (CH-53K, מחליף-AAV וכו'). האם אובמה הצליח, איכשהוא, להחדיר לפיקוד המארינס גיס חמישי?! (אירוניה)

הלחץ להצטיידות בשיא הטכנולגיה בא מתוך הפנטגון ולאו דווקא מבחוץ.

חוץ מאינטרסים, יש כאן משחק צ'יקן פוליטי:
הצבא: רבאק, קיצצתם אותנו מכל הכיוונים. אין לנו ברירה אלא לסגור את מפעל הטנקים היחיד ולהיפטר מה- A10 האימתני, שאנחנו לא ממש רוצים (קריצה). תגדילו את התקציב או שהביטחון הלאומי יפגע.
הקונגרס: אההא! חשבתם שנילחץ? תקלטו את זה: אסור לכם לפי חוק להיפטר מה-A10. מי הביץ' עכשיו?!
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 19-12-2013, 21:11
  AJ-47 AJ-47 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.04.08
הודעות: 6,805
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "[QUOTE]ואם תשאל למה לא מקצצים..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי קרן-אור
איך זה מתיישב עם העובדה שהמארינס הם תומכים נלהבים ב- F35B עם ההמראה והנחיתה הקצרות? הרי הם, יותר מכל זרוע אחרת, ממשכנים את עצמם לסד"כ קטן של פלטפורמות יקרות ביותר (MV22 ו- F35B). הם יכלו להתנגד לכך, כמו שחה"א התנגד בזמנו ללביא, ולשמור על סד"כ גדול של פלטפורמות סבירות וחדישות (CH-53K, מחליף-AAV וכו'). האם אובמה הצליח, איכשהוא, להחדיר לפיקוד המארינס גיס חמישי?! (אירוניה)

השאלה נכונה ואני מניח שהתשובה היא שמפקד המארינס בא מח"א ולכן הוא לוחץ לקבל את ה-F-35B. אבל המארינס היא לא זרוע האויר של הצי ומפקד המארינס היה צריך לוותר על המטוס, וללחוץ להכניס לייצור את הנגמ"ש האמפיבי EFV, או את לזרז את קבלת הנגמ"ש החדש MPC למארינס ואת הרכב שאמור להחליף את ה-AAV, שנקרא אאל"ט ACV. למארינס יש מטוסים עם המראה אנכית הם נקראים מסוקים, אם היו מזרזים את המכרז לקבלת המסוק חדש, (JMR) או שהיו מזמינים ללא מכרז את אחד מהם, אזי המארינס לא היה צריך את ה-F-35B.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 20-12-2013, 19:27
  AJ-47 AJ-47 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.04.08
הודעות: 6,805
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי Cu1 שמתחילה ב "ה F35B ימסר לצי שנה הבאה , כל..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Cu1
ה F35B ימסר לצי שנה הבאה , כל שאר התוכניות לא היו מגיעות באותו הזמן.
מסוקים בהחלט לא יכולים לבצע את אותם הדברים כמו מטוסים (מספיק לראות את ההגבלות שנוצרו במלחמת לבנון השניה שלא בדיוק חלו על מטוסים) המרינס צריך שילוב של שנייהם.
היכולת של המארינס להפעיל מטוס קרב מהשורה הראשונה (ולא ההארייר לא נחשב ככזה ואף פעם לא נחשב ככזה) נותנת לו מכפיל כח ופחות צורך להזדקק לזרועות האחרות לסיוע.
האם יש מטוס אחר שיכול לספק להם את זה ? כרגע לא רק ה F35.

השאלה היא מדוע המארינס צריכים מטוסים עם המראה אנכית? האם יש עוד מדינה בעולם עם יכולות אלו ? לא. למארינס יש כמות גדולה של מטוסי הארייר ותוספת של מסוקים עד שיגיע הדור החדש של המסוקים הוא מספיק. ועדיין קיימים מטוסי F-18 משופרים, שהיה רצוי מאד שירכשו ע"י המארינס במקום ה-F-35B.
המארינס הוא לא האוויריה של הצי, לצי יהיו מטוסי F-35C שיספקו את היכולות שאין להארייר ולמסוקים.

נערך לאחרונה ע"י AJ-47 בתאריך 20-12-2013 בשעה 19:33.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 10-02-2015, 21:57
  משתמש זכר קרן-אור קרן-אור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 9,411
סיבוב נוסף: האם חהא"א שיקר כדי לפגוע ב-A10?
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי AJ-47 שמתחילה ב "הקונגרס האמריקאי אינו מאפשר לצבא להוציא לגמלאות את המטוס A-10"

http://defensetech.org/2015/02/10/g...ign/#more-24522

חהא"א מסר נתונים לפיהם ה- A-10 היה מעורב באפגניסטן במקרים בהם נהרגו חיילי קואליציה ואזרחים אפגנים, יותר מפלטפורמות אחרות- מה שמוכיח כביכול שהוא לא מטוס סיוע רוב מעולה כפי שהקונגרס סבור, ושאפשר להוציאו משירות עד 2019 ולחסוך 4.2 מילארד דולר בשנה.

בדיקה קצרה של Project on Government Oversigh העלתה:
- הנתונים מתייחסים לתקופה מאז 2010, כך שאינם כוללים תקריות עבר כמו זו שבה מפציץ B-1B הרג כמאה אזרחים בשנת 2009.
- הנתונים אינם מנורמלים לכמות הגיחות של כל מטוס

ציטוט:
The Air Force data show the A-10 was involved in missions that killed 35 civilians in the five years through 2014 — more than any other aircraft. However, they also show the Warthog flew almost 2,700 combat missions, or kinetic sorties, during that period – far more than any other plane. That translates into 1.3 civilian deaths per 100 missions.


אחרי נרמול, ה- A-10 דוקא מזנק למשבצת המטוס-הכמעט-הכי-בטוח, אחרי ה- KC-130 (השואה לא הוגנת במיוחד- לגרסת harvest hawk יש חימוש מינימלי שגורם לנזק היקפי קטן, וצוות גדול שמאפשר הבחנה ודאית במטרה לפני תקיפה).


Platform Casualties per 100 Kinetic Sorties
KC-130 0.7
A-10 1.4
F-15E 1.6
F-16 2.1
F-18 2.2
B-1 6.6
AV-8 8.4

דובר חהא"א טוען בתגובה שהם ניסו בסה"כ להראות שגם המטוסים האחרים עושים עבודה טובה, עם נזק היקפי קטן יחסית.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #29  
ישן 11-02-2015, 09:33
  itamars2 itamars2 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.02.13
הודעות: 2,360
בתגובה להודעה מספר 28 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "סיבוב נוסף: האם חהא"א שיקר כדי לפגוע ב-A10?"

היתרון הגדול של הA10 לעומת הF-35 כמטוס לסיוע קרוב הוא היכולת טיסה ותמרון במהירויות נמוכות, מה שמאפשר זיהוי מצוין בעין של המטרה לפני התקיפה.
זה רלוונטי בעיקר לחימוש טיפש כמו אש מקלעים רקטות ופצצות לא מונחות, היות ובצבא האמריקאי יש מערכת איתור והעברת מטרות דיגיטלית כך שבהנחה והכוח שאיתר את המטרה עשה עבודה טובה והמטרה נתקפת בחימוש מדויק שמשוגר מרחוק לA10 אין יתרון מהותי.
לדעתי החיסכון שהם רוצים להשיג יצומצם משמעותית ע"י הצורך להחליף את כל החימוש לחמוש מדויק על מנת למנוע עד כמה שניתן ירי כחול על כחול שהוא בעיה מרכזית בסיוע קרוב, ובעיה משנית של החטאת המטרה ופגיעה בבלתי מעורבים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #32  
ישן 14-02-2015, 22:42
  AJ-47 AJ-47 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.04.08
הודעות: 6,805
12 מטוסים ו-300 אנשי צוות.
בתגובה להודעה מספר 31 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "Air Force sending 'tankbuster' jets back to Europe"

USAF returns A-10s to Europe

Gareth Jennings, London - IHS Jane's Defence Weekly
10 February 2015
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
With its 30 mm Gatlin gun, the A-10 is one of the most potent and feared platforms in the USAF inventory. Its redeployment to
Europe is designed to send a clear message of Western intent and resolve over the crisis in Ukraine. Source: US Air Force


The US Air Force (USAF) is returning a detachment of Fairchild-Republic A-10 Thunderbolt II ground attack aircraft to Europe as part of a Theatre Security Package (TSP) in support of Operation 'Atlantic Resolve'

The deployment was announced by the US Air Force in Europe (USAFE) on 10 February. Twelve aircraft and approximately 300 personnel from the 355th Fighter Wing, based at Davis-Monthan Air Force Base (AFB) in Arizona, will be assigned to the 52nd Fighter Wing at Spangdahlem Air Base in Germany. All of the assets should be in place by the end of February

According to the USAFE, the TSPs will augment the air force's existing efforts under Operation 'Atlantic Resolve', conducting flying training deployments and off-station training with NATO allies to further enhance interoperability. Once training in Germany is compete, the A-10s will forward deploy to locations in Eastern European NATO nations

This is the first of several TSP deployments to Europe, with rotations set to last about six months depending on mission and United States European Command requirements. Albeit a first in Europe, the USAF has been conducting similar TSP rotations in the Pacific region since 2004

Related articles:


קישור:

http://www.janes.com/article/48878/usaf-returns-a-10s-to-europe?utm_campaign=[PMP]_PC5308_J360%2013.2.15%20_KV_Deployment&utm_medium=email&utm_source=Eloqua
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #34  
ישן 15-02-2015, 13:29
צלמית המשתמש של סיורניק
  משתמש זכר סיורניק סיורניק אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.05.13
הודעות: 1,440
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי AJ-47 שמתחילה ב "הקונגרס האמריקאי אינו מאפשר לצבא להוציא לגמלאות את המטוס A-10"

אם חיהא"א (Air force) כל כך לא מעוניין במטוסי A10, למה שלא יעביר / ימכור אותם לצבא (Army Aviation) או למארינס או אפילו ל JSOC?
כוחות הקרקע הם ה"לקוח" של סיוע אווירי קרוב, ואני משוכנע שהם ישמחו לקבל מטוסי סיוע בשליטתם שזמינים להם תמיד, בלי לתאם מול חיה"א. הם בוודאי לא רוצים לוותר על המטוס שיכולותיו כבר הוכחו פעמים רבות, לטובת F35 שקיים על הנייר, לא נבנה במיוחד לסיוע קרוב ולא ברורה יכולתו לתת סיוע (כמות תחמושת, סוג תחמושת, זמינות הפלטפורמה בגלל מחירו ומספר מטוסים קטן יותר שיופנו לתפקיד סיוע, זמני תחזוקה ארוכים יותר וכו').

נשמע כמו WIN WIN
_____________________________________
"נומה עמק, ארץ תפארת, אנו לך משמרת"

"צה"ל הוא הצבא הערבי הטוב במזרח התיכון" - עזר וייצמן (על זרוע היבשה)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #36  
ישן 15-02-2015, 21:58
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 15,579
A-10 באווירית הצבא?
בתגובה להודעה מספר 35 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "[QUOTE]אם חיהא"א (Air force)..."

קצת רקע היסטורי... מציע שתקרא על הסכם פייס-פינלטר מ 1952 והסכם ג'ונסון-מקונל שבא בעקבותיו ב 1966... בעקבות ההסכם הנ"ל יצא חהא"א למכרז ה A-X למטוס ייעודי לסיוע קרוב לכוחות היבשה. למרות עת החירום (מלחמת ויאטנם) ניהל חהא"א את המכרז בעצלתיים ובחוסר רצון מופגן וכתוצאה מכך הטיפול בו נמרח על פי שנים רבות (דווקא בתקופה בה פיתוח מטוסים היה עדיין פשוט וקצר יחסית) ובסופו של דבר נכנס התוצר הזוכה, ה A-10 מיודעינו, לשירות פעיל ב 1977 והפך למבצעי לגמרי רק בסביבות 1980, עשור וחצי אחרי היציאה למכרז...

נשוב לרגע להסכם של 1966... כאמור ברקע הולכת ומתעצמת מלחמת ויאטנם הקשה וצבא היבשה שם בפיקוד הגנרל ווסטמורלנד חש על בשרו (תרתי משמע) את העדר הסיוע הקרוב ובעיקר מתקנא עד זעם בחיל הנחתים, שאנשיו לחמו תחת מטריית אווירית סיוע עצמאית והדוקה. ב 1968 התמנה ווסטרמורלנד לרמטכ"ל היבשה האמריקני והיה נחוש לתקן על העוול באמצעות קידום תכנית מסק"ר ה AH-56 האימתני כמעקף אלגנטי להסכם ג'ונסון-מקונל, שאסר על צבא היבשה להחזיק במטוסי סיוע סילוניים קבועי כנף אך אפשר דווקא פיתוח מסק"רים חמושים. בשנים ההן יוקרתו הצבאית ועוצמתו הפוליטית של הגנרל מטיל המורא היו בשיאן ואיש מבין לובשי המדים לא העז לאתגר את החלטותיו במהלך כהונתו בת 4 השנים.

ווסטמורלנד פרש משירות פעיל ביולי 1972 אך באופן חסר תקדים הקונגרס עיכב במספר חודשים את מינויו של הגנרל אברמס כרמטכ"ל צבא היבשה החדש בגלל מעורבותו לכאורה באישור הפלישה הספק חוקית לקמבודיה שנתיים קודם לכן. בתווך הפך הסרמטכ"ל לרמטכ"ל זמני (נשמע מוכר ממחווזתינו ??) והפוליטיקאים ניצלו את הכאוס בשורות פיקוד צבא היבשה הבכיר כדי לבטל סופית ה AH-56 כבר באוגוסט 1972, חודש אחרי פרישת ווסטמורלנד. ברקע ניהלו מפקדי חהא"א קרב התשה מוצלח לטובת מכרז ה A-X בדמות דיוני תת ועדת הסנאט לענייני הסיוע האווירי הקרוב תוך מינוף הרצון למנוע כפילות בין הזרועות ובעיקר לצמצם בתקציבי הצבא לקראת תום מלחמת ויאטנם. מאז כמובן חל שיפור אדיר בשת"פ בין הזרועות השונות, בעיקר בהקשר ה JSOC. ברבות הימים שבו מסק"ר האפאצ'י ולאחרונה גם כטב"מ ה MQ-1C והעניקו לצבא היבשה את העצמאות האווירית ההתקפית שחסרה לו במשך שנים רבות.

ממליץ להעמיק בנושא בספר הנ"ל.

http://www.afhso.af.mil/shared/medi...-100922-020.pdf


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

נערך לאחרונה ע"י strong1 בתאריך 15-02-2015 בשעה 22:07.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #41  
ישן 26-06-2015, 22:11
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 15,579
New report pokes holes in USAF’s argument for retiring the A-10
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי AJ-47 שמתחילה ב "הקונגרס האמריקאי אינו מאפשר לצבא להוציא לגמלאות את המטוס A-10"

http://www.flightglobal.com/news/ar...ing-the-414091/

In a new report sent to Congress, GAO says that the savings estimate is “incomplete and may overstate or understate” the actual amount. The document also claims that alternative cost-saving measures raised by the air force “were rough estimates that were illustrative only and not fully considered as alternatives to A-10 divestment”.

The report comes amid a heated debate between US lawmakers and the military about the wisdom of retiring the old but effective close-air-support aircraft. USAF sought to cut the aircraft in its fiscal year 2015 and 2016 budget requests, but so far lawmakers have blocked the move at every turn.

We found that air force divestment of the A-10 will create potential gaps in CAS and other missions,” wrote the report’s author, John Pendleton.



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.flightglobal.com/assets/getasset.aspx?itemid=62259]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.flightglobal.com/assets/getasset.aspx?itemid=62260]
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #42  
ישן 28-06-2015, 19:54
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי AJ-47 שמתחילה ב "הקונגרס האמריקאי אינו מאפשר לצבא להוציא לגמלאות את המטוס A-10"

אני מוצא את הפרשיה מדהימה.

מתי הייתה הפעם האחרונה שהקונגרס בלם יציאה משירות של אמצעי צבאי מסויים?
בדר"כ הקונגרס עושה בדיוק ההפך - מוצא את כל הסיבות האפשריות למה כן להוציאו משירות.

האמצעים מרחיקי הלכת שהקונגרס מפעיל על מנת שלא לפגוע במטוס גם כן חריגים בכל קנה מידה - התניית קבלת תפקיד בכיר עד אשר יתבררו עמדותיו של המועמד לגביי המטוס,מאבקים וכיפוף ידיים של ממש בין חברי הקונגרס בין אנשי הצבא - רק כדי להשאיר את המטוס בשירות..

סבורני שזו תופעת חסרת תקדים בהיקפה ובעלת השלכות מרחיקות לכת.
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.


נערך לאחרונה ע"י גיל חזקיה בתאריך 28-06-2015 בשעה 19:57.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #43  
ישן 28-06-2015, 23:14
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 15,579
לא חסר תקדים
בתגובה להודעה מספר 42 שנכתבה על ידי גיל חזקיה שמתחילה ב "אני מוצא את הפרשיה..."

נהפוך הוא - בנפתולי הפוליטיקה האמריקנית הסבוכה אחד מתפקידיו העיקריים של הקונגרס הוא להוות גורם המבקר ומאזן את תכנוני הפנטגון בדמות ועדת השירותים המזויינים הנשלטת על ידי הרפובליקנים זה 20 שנים כמעט ברציפות (לא להתרגש, לפני כן שלטו בה הדמוקרטים 40 שנה ברציפות...), היא גרסת האח הגדול של ועדת החוץ והבטחון המסורסת של כנסת ישראל.

ועדה זו נחשבת מאז ומעולם בגלגוליה השונים ללוחמנית ולעומתית, כזו המאתגרת את קציני הצבא ופקידי הפנטגון על כל החלטה קטנה כגדולה ו "מוציאה להם את המיץ", תוך שהיא נעזרת בדו"חות ה GAO וגופי ביקורת אחרים על מנת להטיל דופי בשיקוליהם. בגלל האיבה הרבה השוררת בין הרפובליקנים וממשל אובמה, לא נפקד מקומה של הועדה כאמצעי נוסף המיועד להביך את האיש ועושי דברו, בעיקר בשנים האחרונות.

בין יתר "מעלליה" של הועדה היא סגירת בסיסים מסוימים והשארת אחרים פתוחים כנגד רצון הפנטגון, חסימת הוצאת אמל"ח משירות ואף השארתו בייצור שוב כנגד רצון הפנטגון, חסימת העברת אמל"ח ו/או כ"א בין בסיסים ו/או יבשות, חסימת סיוע צבאי למדינות מסוימות, כפיית איחוד תהליכי פיתוח והצטיידות באמל"ח דומה ועוד. הקונגרס מחד מנע ו/או צמצם את הוצאת ה B-1 וה B-52 משירות, הוצאת נושאות מטוסים וסיירות משירות ומאידך כפה על הפנטגון רכש של טנקים, טילים ומטוסים שונים בהם לא חפץ.

דוגמאות מהשנים האחרונות:

חיל הים
Congress Blocks Navy's Plan to Lay Up 11 Cruisers
http://www.military.com/daily-news/...1-cruisers.html

חהא"א

Air Force Reserve: Congress blocks movement of planes, not people, for Fort Bragg's 440th
http://www.fayobserver.com/military...6eb87cc237.html

CONGRESS BLOCKS PLAN TO TRANSFER DRONE CONTROL FROM CIA TO PENTAGON

http://www.wired.com/2014/01/drone-...ikely-stay-cia/

Congressional Block on Tanker Retirements Could Delay KC-46

http://www.defensenews.com/story/de...kc-46/20049499/

Senators Support Amendment To Block B-52 Fleet Cuts

http://www.defensedaily.com/senator...-52-fleet-cuts/

House Panel Votes to Block B-1 Bomber Cuts

http://www.nytimes.com/2001/08/01/p...01CND-BOMB.html

הנסיון המפורסם להחזיר לשירות את ה SR-71

http://articles.latimes.com/1995-11...427_1_spy-plane

צבא היבשה

Congress to Delay Controversial Army Aviation Restructure Plan

http://www.nationaldefensemagazine....tur ePlan.aspx

Congress Forcing The Army To Buy Tanks It Doesn’t Want

http://www.outsidethebeltway.com/co...it-doesnt-want/

כפיית רכש ופיתוח אמל"ח

On The Tomahawk Missile, Congress Must Save The Day

http://www.forbes.com/sites/kenrapo...missile-shield/


5 WEAPONS THE PENTAGON OPPOSED BUT CONGRESS APPROVED

http://listosaur.com/politics/5-wea...gress-approved/

http://rare.us/story/5-star-nepotis...-pentagon-cuts/

Congress Orders Army And Marine Corps to Decide On 5.56mm Ammunition

http://www.thefirearmblog.com/blog/...6mm-ammunition/

מערכות שונות

Congress blocks Loran turnoff

http://www.ainonline.com/aviation-n...s-loran-turnoff

סיוע צבאי

U.S. Congress blocks Obama-approved donation of warships To Turkey

http://www.worldtribune.com/2015/01...arships-turkey/

“Lebanon cannot have it both ways”: Congress blocks aid to Lebanese army over Hizballah infiltration concerns

http://www.jihadwatch.org/2010/08/l...infiltration-co

Congress Could Block Armed Drone Sales, But Probably Just Situationally

http://blogs.rollcall.com/five-by-f...ationally/?dcz=
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #45  
ישן 29-06-2015, 13:55
  felixg felixg אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.07.14
הודעות: 402
בתגובה להודעה מספר 42 שנכתבה על ידי גיל חזקיה שמתחילה ב "אני מוצא את הפרשיה..."

חברי הקונגרס מאוד אוהבים להתערב בהחלטות בטחוניות ובעיקר ברכש. תמיכה בפטריוטיות תמיד הולך טוב. בסיסי צבא במחוז מכניסים כסף למצביעים פוטנציאליים, ומפעלי נשק נותנים להם עבודות טובות עם שכר גבוה. יצרניות הנשק עלו על הקטע והחלו למקם פרויקטים ואף מפעלים בהתאם למקום היבחרם של חברי קונגרס בועדות הרלוונטיות. חלקים עבור F-35 מיוצרים בכל מדינה בארה"ב ולכן יש לו תמיכה כל כך רחבה.
כל הפוליטיזציה מביא למצב של בסיסים מיותרים ובמקומות הלא נכונים, נשק שלא מתאים יחד עם מחסור בנשק שכן צריך, מפעלים מרוחקים משרשרת האספקה שמייצרים רק מקומות עבודה זמניים. כל זה כמובן יוצר בזבוז משאבים בקנה מידה אדיר. מצד שני, לפעמים התוצאות טובות - מפעל הטנקים נשאר פתוח מספיק זמן עד לקבלת הזמנות אמת, ולו היה נסגר עלות הפתיחה מחדש הייתה מטורפת.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #46  
ישן 16-07-2015, 22:29
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 15,579
A-10 Thunderbolt II Units of Operation Enduring Freedom 2008-14
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי AJ-47 שמתחילה ב "הקונגרס האמריקאי אינו מאפשר לצבא להוציא לגמלאות את המטוס A-10"

https://ospreypublishing.com/a-10-t...freedom-2008-14

The untold story of A-10 units in Operation Enduring Freedom reaches its conclusion with this second of two volumes focusing on the type's combat missions in Afghanistan. Featuring numerous first-hand accounts and photography from those who experienced the conflict, along with imagery from official military archives, this book offers a unique and detailed insight into the record of the A-10 in one of the 21st Century's most significant conflicts. Initially, the A-10 Thunderbolt was not a favourite of the USAF, which, prior to the Iraqi invasion of Kuwait in 1990, was hoping to shunt this Cold War relic onto the US Army and Marine Corps. But since then the ‘Warthog', with its formidable armament, ruggedness and flexibility, has continually proven itself in combat and evolved into the world's premiere close support aircraft. In 2002 the Thunderbolt was at the forefront of Operation Enduring Freedom, the US occupation of Afghanistan.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #47  
ישן 21-07-2015, 09:29
צלמית המשתמש של marloweperelab89035
  marloweperelab89035 marloweperelab89035 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.02.07
הודעות: 2,212
מאמר בבלוג "על הכוונת" על הקמפיין להשארת ה-A-10 בחיל האוויר ומה כדאי ללמוד מזה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי AJ-47 שמתחילה ב "הקונגרס האמריקאי אינו מאפשר לצבא להוציא לגמלאות את המטוס A-10"

לא תמיד ה"כחולים" מקבלים את מה שהם רוצים\ מאת גל פרל פינקל

לא תמיד ה"כחולים" מקבלים את מה שהם רוצים\ מאת גל פרל פינקל

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
בעוד שבישראל מתקבלות רוב דרישות ההצטיידות של חיל האוויר ללא ויכוח או פיקוח, סוגיית מטוס ה-A-10 מלמדת שבארצות הברית המצב שונה בתכלית. יש מה ללמוד מזה.
(מתוך הבלוג "על הכוונת", 21.07.2015)
_____________________________________
"לא חוזרים עד שמבצעים"(המוטו של גדוד 890 של הצנחנים, כפי שניסח אותו מפקדו אריק שרון)
"איפה האופניים שלך עכשיו? תאר לעצמך, שאתה יורד עכשיו למטה, למקום הרגיל, אבל האופניים לא שם. עצור את עצמך ברגע הזה, בשנייה שאתה מגלה שהאופניים לא שם, ותכפיל את הרגע הזה פי אלף. זאת המלחמה." (מתוך הספר "גוף שני", מאת עפר שלח, "זמורה ביתן", 1989, עמוד 92)
"סבלנות התמדה ולעיתים כדור בין העיניים" (סיסמת המארינס לללוחמה בטרור, אותה אימץ בשעתו מפקד גדוד 890 של הצנחנים, אמיר ברעם, כמוטו גדודי)
"המבחן שלנו כצבא הוא מבחן היכולת ולא מבחן הכוונה." (מתוך ההרצאה שנשא האלוף גדי איזנקוט "מאפייניו של עימות אפשרי בזירה הצפונית ובעורף" בסמינר לזכר חללי מלחמת לבנון השנייה שנערך באוניברסיטת חיפה ב־30 בנובמבר 2010)
"אני חושב שצנחנים מחזיקים מעצמם כמחויבים למשהו שכולם מחויבים אליו, אבל הם רוצים קצת יותר. זה לא שאנחנו פועלים מאחורי קווי האויב - אנחנו לכאורה כמו כולם. אז מה בעצם ההבדל? זה שצנחן עושה הכול וקצת יותר. זה מחייב אותך ביוזמה, בהובלה, בדוגמה אישית בקרב - וגם בקימה בפני שיבה באוטובוס." (הרמטכ"ל בני גנץ על השירות בצנחנים. מתוך הכתבה "מסיבת גנץ" מאת יוני שנפלד ונועה הורוויץ, "במחנה", 6 בינואר 2011)


נערך לאחרונה ע"י marloweperelab89035 בתאריך 21-07-2015 בשעה 09:33.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #52  
ישן 25-01-2016, 02:46
  AJ-47 AJ-47 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.04.08
הודעות: 6,805
A-10 Retirement May Slide 2 To 3 Years
בתגובה להודעה מספר 51 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "טרנטה, אבל מעליך: מטוס הקרב שהפך לאימת דאע"ש"

Gen. Carlisle Says A-10 Retirement May Slide 2 To 3 Years

By Colin Clark on November 10, 2015 at 3:17 PM
WASHINGTON: Sen. Kelly Ayotte, take note. The head of Air Combat Command told reporters this morning that the A-10 Warthog’s retirement will probably slide two to three years thanks to the increased threats faced by the Air Force.

Gen. Hawk Carlisle, speaking at a Defense Writers Group breakfast, made it clear the decision hasn’t been made officially and must be approved by Air Force Secretary Deborah Lee James and Chief of Staff Gen. Mark Welsh. But as anyone who’s dealt with the Pentagon for a long time knows, it’s unlikely a four-star general would speak publicly about such a sensitive issue unless the decision was pretty much a slam dunk.



תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #54  
ישן 01-05-2016, 23:44
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 15,579
Congress to block A-10 retirement pending F-35 combat evaluation
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי AJ-47 שמתחילה ב "הקונגרס האמריקאי אינו מאפשר לצבא להוציא לגמלאות את המטוס A-10"

https://www.flightglobal.com/news/a...5-comba-424673/

The chairman of the US Senate House Armed Services Committee says lawmakers aren't likely to authorise the retirement of any more legacy warplanes until there is “no doubt” that the Lockheed Martin F-35 Lightning II can adequately fulfil its intended roles.

The statement by Senator John McCain at a Joint Strike Fighter congressional hearing on 26 April comes as members of the House Armed Services Committee (HASC) consider legislation to outlaw retirement of the Fairchild Republic A-10C, at least until the F-35 completes its initial operational evaluation and comparison testing with the “Warthog”. The Air Force wants to start drawing down A-10C squadrons beginning in fiscal 2018 and the final airframe would move to desert storage in 2021.

The F-35 isn’t expected to begin its operational assesment until late 2017 or perhaps even some time in 2018,
but language included in HASC chairman Mac Thornberry’s mark of the fiscal year 2017 defence policy bill would retain 171 A-10Cs until JSF operational testing is complete.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 05:41

הדף נוצר ב 0.47 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2019 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר