26-12-2013, 18:56
|
|
|
חבר מתאריך: 09.04.13
הודעות: 5,109
|
|
נמל חיפה מסרב לפצות את העובדים על עזיבת צים, שקרתה בשל שביתותיהם
נמל חיפה סירב לפצות העובדים על עזיבת צים
לאחר שצים העבירה חלק מפעילותה מנמל חיפה לפיראוס, נפגעה משכורתם של עובדי הנמל, שנגזרת מנפח העבודה. דרישת העובדים לפיצוי או בונוס נדחתה בדירקטוריון הנמל.
הקדמה- בשל חגיגתה השביתות בנמל חיפה, העבירה צים את פעילות השטעון שלה לנמל פיראוס ביוון. כלומר- הנמל בו השתמשה צים להעביר מכולות בין מספר קווים (מן הסתם כדי לייבא סחורה לארץ צריך נמל בישראל, לא בשביל להוות נקודת החלפה). צים הבינה שאי אפשר להתנהל עם נמל שכזה ופשוט חתכה. בלי סנטימנטים. דיבורים על "פטריוטיות" מתגמדים כשהחברה עומדת לפשוט רגל וצריכה לחסוך כמה שאפשר. ובכלל- זהו תפקידה של חברה עסקית.
http://glz.co.il/1045-28828-he/Galatz.aspx
עובדי נמל חיפה מקבלים עמלות למשכורת. כלומר- יותר עבודה מובילה ליותר עמלות, המתווספות למשכורת הבסיס, הגבוהה לכשעצמה. ומה קורה כשלקוח גדול של הנמל, שמהווה 30-40 אחוז מהפעילות בו חותך? העבודה נחתכת. משמע- המשכורת נחתכת.
סיכום שלב ביניים- לקוח גדול עוזב כי נותני השירות במקום העסק חצופים. כשקופאית בסופר תצעק עליך בעצבים, אתה לא תרצה לבוא לסופר יותר. נשמע הגיוני.
"הנהלת הנמל פנתה בימים האחרונים על ועד העובדים בהצעה להפחתה מסוימת של הפרמיות, כדי לנסות ולשכנע את צים להחזיר את פעילותה לנמל - חרף האי־ודאות סביב העיצומים. ככל הידוע, כללה הצעת הפשרה הפחתה של דמי הניטול (אגרת סוורים) מ–115 דולר למכולה ל–105 דולר - על חשבון הפרמיה שתשולם לעובדים. באופן כזה, תוכל הנהלת הנמל לשאת בשכר העובדים המלא. כמו כן, דרשה צים התחייבות להתראה של חמישה ימים מראש לפני כל פתיחה בעיצומים, כך שתוכל להספיק להוציא את מכולות השטעון מהנמל. ואולם, לדברי גורמים בנמל, סירב יו”ר הוועד מאיר תורג’מן להיענות להצעה. זאת, לכאורה, היות שהיתה מחייבת את הוועד להסכים להתייעלות ולהפחתת כוח האדם בכל צוות עבודה."
הוועד מסרב להתייעלות שתביא את הלקוח בחזרה לנמל. אין חברה עסקית אחת שהיתה יכולה להתנהג כך, או לסבול עובד שמתנהג כך. אבל יש עובדים שיש להם חסינות, ככל הנראה.
http://www.themarker.com/dynamo/1.2150613
החסינות מובילה גם לחוצפה שאין כמותה. בשל הפגיעה בהכנסות העובדים, שהם גרמו לה בעצמם, הם החליטו שמישהו צריך לפצות אותם. כן, לפצות אותם על זה שבשום חברה נורמלית לא היו מעסיקים אותם. ומי יפצה אותם. אנחנו. כלומר- הנמל הממשלתי, שמקבל כסף או מהממשלה, או מאיתנו כלקוחות המשלמים את עלות הייבוא.
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4469862,00.html
"המתווה הראשון שהוא הציע כולל מנגנון פיצוי־בונוס לעובדים, כך שככל שנפח העבודה של צים בשטחי הנמל יעלה יעלו גם הפרמיות של העובדים מעבר להסכם העבודה הנוכחי, ולהפך. המתווה השני שהציע הוא הפרדה מוחלטת בין התשלום לעובדים לבין נפח הפעילות בפועל."
הבושה הגדולה היא שלנו כולנו, שאנחנו סובלים התנהלות כזאת בתוכנו. מממנים אותה, לא מעיפים אותה, ואפילו תומכים באותה שיטה רקובה שגרמה לאותה התנהלות. בפעם הבאה שאחד מכם או מישהו בסביבתכם הקרובה טוען בזכות המגזר הציבורי, נגד השוק החופשי, בעד סוציאליזם, הזכירו לו את מקרה הנמל.
ורק בשביל לזרות מלח על הפצעים- אפשר גם בלי.
http://www.themarker.com/markerweek/1.1909755
|