לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 26-12-2013, 18:56
  משתמש זכר meac meac אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.04.13
הודעות: 5,109
נמל חיפה מסרב לפצות את העובדים על עזיבת צים, שקרתה בשל שביתותיהם

נמל חיפה סירב לפצות העובדים על עזיבת צים
לאחר שצים העבירה חלק מפעילותה מנמל חיפה לפיראוס, נפגעה משכורתם של עובדי הנמל, שנגזרת מנפח העבודה. דרישת העובדים לפיצוי או בונוס נדחתה בדירקטוריון הנמל.


הקדמה- בשל חגיגתה השביתות בנמל חיפה, העבירה צים את פעילות השטעון שלה לנמל פיראוס ביוון. כלומר- הנמל בו השתמשה צים להעביר מכולות בין מספר קווים (מן הסתם כדי לייבא סחורה לארץ צריך נמל בישראל, לא בשביל להוות נקודת החלפה). צים הבינה שאי אפשר להתנהל עם נמל שכזה ופשוט חתכה. בלי סנטימנטים. דיבורים על "פטריוטיות" מתגמדים כשהחברה עומדת לפשוט רגל וצריכה לחסוך כמה שאפשר. ובכלל- זהו תפקידה של חברה עסקית.

http://glz.co.il/1045-28828-he/Galatz.aspx

עובדי נמל חיפה מקבלים עמלות למשכורת. כלומר- יותר עבודה מובילה ליותר עמלות, המתווספות למשכורת הבסיס, הגבוהה לכשעצמה. ומה קורה כשלקוח גדול של הנמל, שמהווה 30-40 אחוז מהפעילות בו חותך? העבודה נחתכת. משמע- המשכורת נחתכת.

סיכום שלב ביניים- לקוח גדול עוזב כי נותני השירות במקום העסק חצופים. כשקופאית בסופר תצעק עליך בעצבים, אתה לא תרצה לבוא לסופר יותר. נשמע הגיוני.

"הנהלת הנמל פנתה בימים האחרונים על ועד העובדים בהצעה להפחתה מסוימת של הפרמיות, כדי לנסות ולשכנע את צים להחזיר את פעילותה לנמל - חרף האי־ודאות סביב העיצומים. ככל הידוע, כללה הצעת הפשרה הפחתה של דמי הניטול ‏(אגרת סוורים‏) מ–115 דולר למכולה ל–105 דולר - על חשבון הפרמיה שתשולם לעובדים. באופן כזה, תוכל הנהלת הנמל לשאת בשכר העובדים המלא. כמו כן, דרשה צים התחייבות להתראה של חמישה ימים מראש לפני כל פתיחה בעיצומים, כך שתוכל להספיק להוציא את מכולות השטעון מהנמל. ואולם, לדברי גורמים בנמל, סירב יו”ר הוועד מאיר תורג’מן להיענות להצעה. זאת, לכאורה, היות שהיתה מחייבת את הוועד להסכים להתייעלות ולהפחתת כוח האדם בכל צוות עבודה."

הוועד מסרב להתייעלות שתביא את הלקוח בחזרה לנמל. אין חברה עסקית אחת שהיתה יכולה להתנהג כך, או לסבול עובד שמתנהג כך. אבל יש עובדים שיש להם חסינות, ככל הנראה.

http://www.themarker.com/dynamo/1.2150613


החסינות מובילה גם לחוצפה שאין כמותה. בשל הפגיעה בהכנסות העובדים, שהם גרמו לה בעצמם, הם החליטו שמישהו צריך לפצות אותם. כן, לפצות אותם על זה שבשום חברה נורמלית לא היו מעסיקים אותם. ומי יפצה אותם. אנחנו. כלומר- הנמל הממשלתי, שמקבל כסף או מהממשלה, או מאיתנו כלקוחות המשלמים את עלות הייבוא.

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4469862,00.html

"המתווה הראשון שהוא הציע כולל מנגנון פיצוי־בונוס לעובדים, כך שככל שנפח העבודה של צים בשטחי הנמל יעלה יעלו גם הפרמיות של העובדים מעבר להסכם העבודה הנוכחי, ולהפך. המתווה השני שהציע הוא הפרדה מוחלטת בין התשלום לעובדים לבין נפח הפעילות בפועל."

הבושה הגדולה היא שלנו כולנו, שאנחנו סובלים התנהלות כזאת בתוכנו. מממנים אותה, לא מעיפים אותה, ואפילו תומכים באותה שיטה רקובה שגרמה לאותה התנהלות. בפעם הבאה שאחד מכם או מישהו בסביבתכם הקרובה טוען בזכות המגזר הציבורי, נגד השוק החופשי, בעד סוציאליזם, הזכירו לו את מקרה הנמל.


ורק בשביל לזרות מלח על הפצעים- אפשר גם בלי.

http://www.themarker.com/markerweek/1.1909755
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 29-12-2013, 19:21
  משתמש זכר meac meac אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.04.13
הודעות: 5,109
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי marin שמתחילה ב "אני פשוט לא מבין למה לא..."

שאלת למה?

http://www.themarker.com/dynamo/1.2201786

התחייבות ממשלתית לשמירה על שכר עובדי הנמלים כיום, הבטחה לאי־פיטורים של עובדים ודחיית מועד התחרות בענף הנמלי ל–2022 - אלה עיקרי הצעת המדינה לוועדי העובדים של נמלי חיפה ואשדוד, בתמורה ליישום הרפורמה בענף הנמלים.


פרישת רשת ביטחון לשכר עובדי הנמלים – ברוח הוראת בית הדין הארצי לעבודה, שחייב את הצדדים לדון בהשלכות כוונת הממשלה להקים רציפי נמל פרטיים שיתחרו בחברות נמלי הים הממשלתיות

פי הערכות, ייטה ועד נמל חיפה, המיוצג במשא ומתן על ידי היו"ר מאיר תורג'מן, להעדיף את המסלול הראשון - ככל הנראה, לנוכח הירידה המהותית בנפח פעילותו עם נטישת חברת הספנות צים את הנמל (ראו מסגרת). כאן, אגב, עוד יידרשו הצדדים למשא ומתן להחליט לפי איזו נקודת זמן ב–2013 יקובע שכרם: באמצע השנה - עוד לפני נטישת צים שגרעה עשרות אחוזים משכרם של עובדי התפעול בנמל, או בסוף השנה - לאחר נטישת צים והפחתת השכר שגררה.




המסקנה מהפסקות שציטטתי- בתמורה להכנסת נמל פרטי (תודה באמת לעובדי הנמל שמרשים למדינה לעבוד) העובדים יקבלו משכורות עתק וקביעות, כשעובדי נמל חיפה יוכלו כנראה לקבל הבטחת משכורת מלפני עזיבת צים. כלומר- אפילו כשחברה גדולה נטשה את הנמל אף אחד לא מבין שהנמל הזה לא בר קיום ללא הגנה ממשלתית.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 09:12

הדף נוצר ב 0.04 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר